Transferrygter

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Antimadridista
Indlæg: 9165
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 912 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Antimadridista »

Nu er der tale om 29 af 116 mål og 25 af 99 mål. Barca scorer så sindssygt mange mål, hvert år. Suarez ligger på 25%

Til sammenligning har Kane scoret 29 af 86 & 30 af 74. Lig 37%

Salah 32 af 84 & 17 af 59 (18/19). Lig 34%

Higuain 24 af 77 & 16 af 86. Lig 24.5%

Lewandovski 30 af 89 & 29 af 92. Lig 32.5%

Det her er bare et meget uvidenskabeligt lille udpluk selvfølgelig, og uden kig på antal kampe. Men det siger stadig lidt.

Jeg er bestemt enig i at Suarez har været klasse for Barca, men han har også spillet på et absolut klassehold. Et af de 2-3 bedste hold i europa, set over de sidste 5 år.
Det er tid til til et skift! Vi bliver nødt til at tænke over den seneste tid og hvad der kan forventes fremover. Og lidt mindre hvad der skete for 2-3 år siden.

Jeg tror på, at den rette erstatning, ret hurtigt, vil kunne give det samme som det Suarez fremover vil kunne tilbyde!

Jovic
Piatek (ret svært)
Firmino (urealistisk)
Gomez
Hazard (tror han er afsat!)

Hvad med Rebic egentlig!!? Han er lidt en tosse, men hvem er ikke det...i det hele taget et super angreb.Frankfurt har!!

Goaaal
Indlæg: 1364
Tilmeldt: søn okt 04, 2015 12:37 pm
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 147 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Goaaal »

Synes også lidt, at folk nogle gange glemmer, at ALLE angribere misbruger en del chancer per mål scoret. Ronaldo er jo et godt eksempel. Manden har en af de ringeste conversionrates, men hvis man kun ser på spilleren og ikke personen, så er der nok ikke mange herinde, der ikke vil anerkende, at han har været en af de bedste i verden de sidste mange år.

Suarez sidste kampe har dog været FOR dårlige og CHL niveauet ligeså. Det er dog Barca generelt, der har været for ringe de sidste par sæsoner i Chl.

Er der egentligt nogen der har noget statistik på Suarez conversionrate over de sidste par sæsoner målt i forhold til andre?

Hvis jeg skulle sætte en semi-realistisk ønskeliste til en “Suarez-lærling”, som kan tage stille og roligt over, ville det klart se sådan ud:

Top 3: Piatek, Gabriel Jesus, Aubameyang

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Piquénbauer »

Det er helt fair at folk har det sådan. Jeg er bare uenig. For mig er løsningen ikke et køb af en spiller der skal tage over med det samme men derimod en spiller der kan supplere ham i et par år. Derved vil vi få en friskere suarez og en spiller der langsomt kan spille ind på holdet.

Hvis man absolut vil have suarez ud af starteren så er svaret for mig et systemskifte. Messi ind som falsk 9’er og så demb og cou/malcom/? på kanten.
Det her er bare et meget uvidenskabeligt lille udpluk selvfølgelig, og uden kig på antal kampe. Men det siger stadig lidt.
Synes jeg ikke det gør. Det er de holds vigtigste målscorer. Der har vi Messi som sikkert er tæt på hvad de leverer. Se på disses hold anden mest scorende og du vil få et bedre billede.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Goaaal
Indlæg: 1364
Tilmeldt: søn okt 04, 2015 12:37 pm
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 147 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Goaaal »

Noget helt andet. Burde man hente Alexis “hjem”, hvis man kan få ham til en skarp pris og han kan acceptere at være breddespiller? Jeg vil stemme for.

Antimadridista
Indlæg: 9165
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 912 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Antimadridista »

Piquénbauer skrev:Det er helt fair at folk har det sådan. Jeg er bare uenig. For mig er løsningen ikke et køb af en spiller der skal tage over med det samme men derimod en spiller der kan supplere ham i et par år. Derved vil vi få en friskere suarez og en spiller der langsomt kan spille ind på holdet.

Hvis man absolut vil have suarez ud af starteren så er svaret for mig et systemskifte. Messi ind som falsk 9’er og så demb og cou/malcom/? på kanten.
Det her er bare et meget uvidenskabeligt lille udpluk selvfølgelig, og uden kig på antal kampe. Men det siger stadig lidt.
Synes jeg ikke det gør. Det er de holds vigtigste målscorer. Der har vi Messi som sikkert er tæt på hvad de leverer. Se på disses hold anden mest scorende og du vil få et bedre billede.
Hold nu op!! Det er deres respektives spids kontra Suarez, vores spids.
Du kan ikke sammenligne Messi med nogen og slet ikke de folk der. Så er det selvfølgelig Messi der skal sammenlignes med disse holds næst mest scorende.

Goaaal@ du skal nok ind på whoscored og måske selv i gang med lommeregneren ;-)

Men interessant at høre folks præferencer og synspunkter :glad:

Antimadridista
Indlæg: 9165
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 912 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Antimadridista »

Goaaal skrev:Noget helt andet. Burde man hente Alexis “hjem”, hvis man kan få ham til en skarp pris og han kan acceptere at være breddespiller? Jeg vil stemme for.
Jeg tror Suarez er en "død" skal'... :sad:

Antimadridista
Indlæg: 9165
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 912 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Antimadridista »

Piquénbauer skrev:Det er helt fair at folk har det sådan. Jeg er bare uenig. For mig er løsningen ikke et køb af en spiller der skal tage over med det samme men derimod en spiller der kan supplere ham i et par år. Derved vil vi få en friskere suarez og en spiller der langsomt kan spille ind på holdet.

Hvis man absolut vil have suarez ud af starteren så er svaret for mig et systemskifte. Messi ind som falsk 9’er og så demb og cou/malcom/? på kanten.
Det her er bare et meget uvidenskabeligt lille udpluk selvfølgelig, og uden kig på antal kampe. Men det siger stadig lidt.
Synes jeg ikke det gør. Det er de holds vigtigste målscorer. Der har vi Messi som sikkert er tæt på hvad de leverer. Se på disses hold anden mest scorende og du vil få et bedre billede.

Men jeg er i og for sig enig i, at en yngre tslentfuld spiller, som eksempelvis Jovic, godt kan "oplæres" et år. Hvor han får som minimum antallet af min, som suarez og ikke noget ala Paco Alcacer.

DeanCassady
Indlæg: 1587
Tilmeldt: tirs sep 30, 2014 9:50 pm
Har takket: 83 gange
Blevet takket: 218 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af DeanCassady »

Piquénbauer skrev:Nu er det jo ikke fordi holdet generelt har bombet kasser ind på udebane i cl. 1 mål på udebane i de sidste 6 ko-kampe. Så ja det er da for dårligt af suarez men det tyder på at der er lidt mere i det.

Og mens suarez har været en “hæmsko” i angrebet i de sidste 2-3 år så har han i ligaen lavet hhv 29, 25 og 15 mål samt 13, 12 og 5 assists. Det er ikke bare mægtig flot og rart - det er decideret verdensklasse og det bliver ekstremt svært at erstatte. Så kan det godt være at han fucker nogle angreb op men det er sådan han spiller og hvad han tager i opspil giver han i ballade og kaos hos modstanderen (som giver plads og mål).

Personligt tror jeg ikke at han kan erstattes 1 til 1 og jeg tror det bliver ekstremt svært at finde en angriber der kan tage over på sigt. At du så er af en anden overbevisning er fair men jeg tror hurtigt det kommer til at gå op for folk hvor vigtig suarez reelt er for vores offensive spil.
Det er vist den halve sandhed. Tallene er smukke, men potentielt misvisende.

Lur mig om ikke, at målene stadig ville blive scoret. Man kan argumentere for, at vi om muligt ville spille os frem til langt flere store chancer, såfremt vores 9'er ikke fuckede 50% af sine berøringer op.

Vi har før haft angribere, der har scoret ufatteligt mange mål, og vi vil få det igen. Suárez har tjent os godt, men det er på tide, at klubben erkender, at der skal nyt blod til.
Robert Zimmerman

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Piquénbauer »

Antimadridista skrev:
Piquénbauer skrev:Det er helt fair at folk har det sådan. Jeg er bare uenig. For mig er løsningen ikke et køb af en spiller der skal tage over med det samme men derimod en spiller der kan supplere ham i et par år. Derved vil vi få en friskere suarez og en spiller der langsomt kan spille ind på holdet.

Hvis man absolut vil have suarez ud af starteren så er svaret for mig et systemskifte. Messi ind som falsk 9’er og så demb og cou/malcom/? på kanten.
Det her er bare et meget uvidenskabeligt lille udpluk selvfølgelig, og uden kig på antal kampe. Men det siger stadig lidt.
Synes jeg ikke det gør. Det er de holds vigtigste målscorer. Der har vi Messi som sikkert er tæt på hvad de leverer. Se på disses hold anden mest scorende og du vil få et bedre billede.
Hold nu op!! Det er deres respektives spids kontra Suarez, vores spids.
Du kan ikke sammenligne Messi med nogen og slet ikke de folk der. Så er det selvfølgelig Messi der skal sammenlignes med disse holds næst mest scorende.

Goaaal@ du skal nok ind på whoscored og måske selv i gang med lommeregneren ;-)

Men interessant at høre folks præferencer og synspunkter :glad:
Er salah pools spids? Troede det var firmino?
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Piquénbauer »

DeanCassady skrev:
Piquénbauer skrev:Nu er det jo ikke fordi holdet generelt har bombet kasser ind på udebane i cl. 1 mål på udebane i de sidste 6 ko-kampe. Så ja det er da for dårligt af suarez men det tyder på at der er lidt mere i det.

Og mens suarez har været en “hæmsko” i angrebet i de sidste 2-3 år så har han i ligaen lavet hhv 29, 25 og 15 mål samt 13, 12 og 5 assists. Det er ikke bare mægtig flot og rart - det er decideret verdensklasse og det bliver ekstremt svært at erstatte. Så kan det godt være at han fucker nogle angreb op men det er sådan han spiller og hvad han tager i opspil giver han i ballade og kaos hos modstanderen (som giver plads og mål).

Personligt tror jeg ikke at han kan erstattes 1 til 1 og jeg tror det bliver ekstremt svært at finde en angriber der kan tage over på sigt. At du så er af en anden overbevisning er fair men jeg tror hurtigt det kommer til at gå op for folk hvor vigtig suarez reelt er for vores offensive spil.
Det er vist den halve sandhed. Tallene er smukke, men potentielt misvisende.

Lur mig om ikke, at målene stadig ville blive scoret. Man kan argumentere for, at vi om muligt ville spille os frem til langt flere store chancer, såfremt vores 9'er ikke fuckede 50% af sine berøringer op.

Vi har før haft angribere, der har scoret ufatteligt mange mål, og vi vil få det igen. Suárez har tjent os godt, men det er på tide, at klubben erkender, at der skal nyt blod til.
Det ved jeg ikke om de ville. Men du må da meget gerne fremlægge nogle stats om hvor mange bolde de “relevante” angribere smider væk i forhold til suarez samt deres scoringsprocenter osv. Uden stats bliver det ret spekulativt og svært at forholde sig til.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

DeanCassady
Indlæg: 1587
Tilmeldt: tirs sep 30, 2014 9:50 pm
Har takket: 83 gange
Blevet takket: 218 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af DeanCassady »

Det må blive en anden dag, du. Ellers må der mere kyndige internet-brugere til.
Robert Zimmerman

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Piquénbauer »

DeanCassady skrev:Det må blive en anden dag, du. Ellers må der mere kyndige internet-brugere til.
Helt i orden! Men altså jeg er enig i at der skal nyt blod til. Jeg tror bare ikke det vil være fordelsagtigt at gøre det så drastisk. En sæson til med suarez som starter og markant mere rotation og så kan “reserven” tage over mens suarez kommer fra bænken.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

DeanCassady
Indlæg: 1587
Tilmeldt: tirs sep 30, 2014 9:50 pm
Har takket: 83 gange
Blevet takket: 218 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af DeanCassady »

Ja, vi må se, hvad der sker. Det er trods alt altid forfriskende at opdage, at det ikke er så farligt at være uenige.
Robert Zimmerman

Antimadridista
Indlæg: 9165
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 912 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Antimadridista »

DeanCassady skrev:Ja, vi må se, hvad der sker. Det er trods alt altid forfriskende at opdage, at det ikke er så farligt at være uenige.

Det er sjovest at være lidt uenige! Så længe man lige bevarer fatningen, hvilket jeg syntes går fint herinde, ift så mange andre steder ;-)

Tror heller ikke de fleste af os, er så langt fra hinanden vedr Suarez. Nogle ser ham helst væk fra starter til sommer, andre ønsker en form for udfasning.

Tello
Indlæg: 7689
Tilmeldt: tirs feb 26, 2013 9:43 am
Har takket: 1381 gange
Blevet takket: 557 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Tello »

Saul nu? Jeez Louise. Hvor meget midtbane skal vi have?

Sendt fra min LON-L29 med Tapatalk

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 5 gæster