19/2 Lyon - FC Barcelona

Alle kamptråde fra sæsonen 2018/2019

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 19/2 Lyon - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Antimadridista skrev:
Piquénbauer skrev:Ja det tror jeg man ville.

Og ja vi er bare uenige. Komplet dominans og rigtig mange chancer på udebane er for mig en rigtig, rigtig flot kamp. Hvis vi havde lavet en kasse så havde det været fremragende.

Det er en taknemmelig tilgang du viser Piq. Men også lidt naivt, hvis du spørger mig. Selvfølgelig er det vigtigt at fokusere på det positive, men man skal passe på med blot at afvise det åbenlyst negative.
Ja og jeg kan vende den om og påpege at hvis man kun fokuserer på negative så ser man ikke den positive udvikling kampen i går tydeliggjorde.

Jeg afviser desuden ikke at vi brændte mange chancer. Det har jeg skrevet flere gange. Men hvis det vitterligt er det største kritikpunkt så sætter jeg min lid til at Messi, suarez, Dembele osv får forbedret det. Det er nemlig et markant mindre problem end det vi før er stået overfor i ko-kampene hvor vi har kunne spille og spille uden at blive farlige.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 19/2 Lyon - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Vores midtbane er så gennemgående tandløs og intetsigende uden ham, til dels Alena også. Ligesom Valverde kan lide det.
Tager jeg fejl eller plejer Valverde ikke lige netop gerne at ville spille Arthur?

Men ifølge denne logik så er det da ikke så underligt at semedo er ved at bide sig fast. God defensivt men ringe offensivt. Lige som Valverde kan lide... Eller noget.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
A$AP
Indlæg: 11632
Tilmeldt: fre sep 28, 2012 6:23 pm
Har takket: 137 gange
Blevet takket: 956 gange

Re: 19/2 Lyon - FC Barcelona

Indlæg af A$AP »

Piquénbauer skrev:
Vores midtbane er så gennemgående tandløs og intetsigende uden ham, til dels Alena også. Ligesom Valverde kan lide det.
Tager jeg fejl eller plejer Valverde ikke lige netop gerne at ville spille Arthur?

Men ifølge denne logik så er det da ikke så underligt at semedo er ved at bide sig fast. God defensivt men ringe offensivt. Lige som Valverde kan lide... Eller noget.
Jo, men han skifter også Vidal ind for Roberto i en kamp og i en halvleg, hvor modstanderen ikke har haft mere end en eller to chancer, hvor det var os der klart pressede mest på for at få scoret. I stedet for, for eksempel Alena, Malcom, måske Coutinho på midtbanen i stedet for at skifte Dembele ud.

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: 19/2 Lyon - FC Barcelona

Indlæg af Antimadridista »

Piquénbauer skrev:
Antimadridista skrev:
Piquénbauer skrev:Ja det tror jeg man ville.

Og ja vi er bare uenige. Komplet dominans og rigtig mange chancer på udebane er for mig en rigtig, rigtig flot kamp. Hvis vi havde lavet en kasse så havde det været fremragende.

Det er en taknemmelig tilgang du viser Piq. Men også lidt naivt, hvis du spørger mig. Selvfølgelig er det vigtigt at fokusere på det positive, men man skal passe på med blot at afvise det åbenlyst negative.
Ja og jeg kan vende den om og påpege at hvis man kun fokuserer på negative så ser man ikke den positive udvikling kampen i går tydeliggjorde.

Jeg afviser desuden ikke at vi brændte mange chancer. Det har jeg skrevet flere gange. Men hvis det vitterligt er det største kritikpunkt så sætter jeg min lid til at Messi, suarez, Dembele osv får forbedret det. Det er nemlig et markant mindre problem end det vi før er stået overfor i ko-kampene hvor vi har kunne spille og spille uden at blive farlige.
Men du forholder dig stadig ikke til, at det var Lyon vi mødte. Ikke Juve/Atletico. Selvfølgelig er det lettere at skabe chancer mod dette Lyon hold end mod før nævnte. Mod Juve havde vi også pænt med chancer (over begge kampe) uden at score. Mod Atletico var vi også uskarpe.

Men ja vi er ikke enige.

Håber Mats, Piq og Demb er på toppen om 3 uger.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 19/2 Lyon - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Ja og vidal er da farlig i boksen? Det vil jeg sgu mene vi havde mere brug for end en kant. Og Dembele kom ud fordi han lige er kommet fra en skade. Hvis Valverde skulle have lavet en udskiftning mere så var suarez for feks malcom.

Men at påstå at Valverde bedst kan lide den form for midt når du ved at han ville have spillet Arthur hvis han var klar er for søgt.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 19/2 Lyon - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Jeg har da skrevet at jeg var chokeret over hvor mange chancer de gav væk?

Men jeg ved også at der som sådan ikke er nemme kampe i ko-kampene (selvfølgelig er nogle lettere end andre) og det er på trods af brændt chancer imponerende at spille en kamp som vi gjorde i går. Komplet dominans på udebane.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: 19/2 Lyon - FC Barcelona

Indlæg af Antimadridista »

Er der ikke en eller anden, der kan klargøre for mig, om Semedo er ude i returen? Er man ude ved 2 gule og tager man gule med fra gruppespillet??

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 19/2 Lyon - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Det er jeg ret sikker på at han ikke er. Men er gult til og så er han!
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: 19/2 Lyon - FC Barcelona

Indlæg af Antimadridista »

Piquénbauer skrev:Det er jeg ret sikker på at han ikke er. Men er gult til og så er han!
Så altså først ved det tredje gule!

Brugeravatar
Michman
Indlæg: 8333
Tilmeldt: lør dec 19, 2009 4:51 pm
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 635 gange

Re: 19/2 Lyon - FC Barcelona

Indlæg af Michman »

Billede
Real Madrid er intet andet end et indkøbshold.
Barça - Beautiful football since 1899

Sandro Rosell - Jeg tilgiver dig ALDRIG.. Og Bartomeu du har ødelagt min klub..



Første kamp live 2/3 2014 FC Barcelona - Almería

Barca er min religion..

Drake
Indlæg: 4328
Tilmeldt: man maj 17, 2010 9:50 am
Har takket: 2574 gange
Blevet takket: 188 gange

Re: 19/2 Lyon - FC Barcelona

Indlæg af Drake »

phpBB [video]
Endelig slap vi at med kloven Bartomeu, som har ødelagt klubben!! :mad:
Et kæmpe genopbygnings arbejde skal igang, og tager nok 5-6 år. :sørgelig: Vores mål må være: Top 4 og videre fra gruppespillet i CL. Men bliver spænende at se udviklingen :glad:

Brugeravatar
Norbit
Indlæg: 2776
Tilmeldt: fre maj 31, 2013 11:28 pm
Har takket: 176 gange
Blevet takket: 415 gange

Re: 19/2 Lyon - FC Barcelona

Indlæg af Norbit »

Det er præcis den holdopstilling jeg efterlyser.

Mats
Semedo - pique - lenglet - alba
Bussi
Arthur - coutinho
Malcom - mæsi - dembele
Ray Hudson: "As in the jungle, there's only one King. A lion - a Lionel."

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5422
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 568 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: 19/2 Lyon - FC Barcelona

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Norbit skrev:Det er præcis den holdopstilling jeg efterlyser.

Mats
Semedo - pique - lenglet - alba
Bussi
Arthur - coutinho
Malcom - mæsi - dembele

Hvis jeg kunne give 2 thanks for en post ville jeg give det til denne... tak Norbit din gamle Thy svinger!
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Brugeravatar
whidgee
Indlæg: 2759
Tilmeldt: søn maj 19, 2013 10:18 pm
Har takket: 151 gange
Blevet takket: 287 gange

Re: 19/2 Lyon - FC Barcelona

Indlæg af whidgee »

Norbit skrev:Det er præcis den holdopstilling jeg efterlyser.

Mats
Semedo - pique - lenglet - alba
Bussi
Arthur - coutinho
Malcom - mæsi - dembele
Altså på papiret ser den jo rigtig fin ud. Men jeg tror at den i nogle kampe vil være rent selvmord. Arthur og Coutinho giver ikke meget defensiv støtte, så med denne opstilling sælger vi forsvaret fuldstændig. Vi vil have sådan cirka 0% fysik på midtbanen.

Brugeravatar
Rb88
Indlæg: 1252
Tilmeldt: ons aug 16, 2017 11:51 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 162 gange
Blevet takket: 138 gange

Re: 19/2 Lyon - FC Barcelona

Indlæg af Rb88 »

Nyt cou med Vidal og lad ham løbe ind i feltet som en anden boksspiller

Vil bare generelt gerne se de 3 i front for at have trusler på kanterne. Det eneste man kan frygte er at der mangler dybde i spillet når Messi falder langt tilbage i banen. Derfor ideen om en Vidal der kan lege falsk angriber /boksspiller. Om det er rette taktik kan kun komme an på en prøve

Men ligemeget hvad sker det ikke under Valverde alligevel

Sendt fra min BLA-L29 med Tapatalk

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 3 gæster