19/2 Lyon - FC Barcelona

Alle kamptråde fra sæsonen 2018/2019

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7064
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 848 gange

Re: 19/2 Lyon - FC Barcelona

Indlæg af Daluigi »

Uanset hvad folk forsøger at hype Lyon til, så er de simpelthen ikke gode i forhold til vores standarder. Det så man også igår med et helt absurd antal personlige fejl fra deres spillere.
Forumlegende

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 19/2 Lyon - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Enig! Jeg var især chokeret over hvor meget plads de gav Messi til tider. Det var helt sindssygt at de bare lod ham og demb vende og løbe mod deres mål. Indenfor de første 10 min havde vi 3-4 situationer hvor vi burde være langt farligere end vi blev.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5421
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 568 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: 19/2 Lyon - FC Barcelona

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Piquénbauer skrev:Billede

Kritik er fint. Men altså vi skulle klart have vundet. 63% boldbesiddelse, 25 skud på mål og en klart bedre xG.

Jeg ved ærlig talt ikke hvad man ellers vil have på udebane i cl? Jo mål og det er helt fint at være kritisk overfor de brændte chancer (det var jeg selv tidligere i tråden). Men selve spillet var langt bedre end det vi tidligere har præsteret her i vores lille krise.

Og så forstår jeg ikke den med tilfældigheder. Udover at vi havde 2 rigtig strore chancer ved Messi og suarez på baggrund af gode gennemspillede angreb (frie skud i midten af feltet efter afleveringer fra Alba) så kom vi frem til rigtig meget da vores genpres fungerede godt. Er det tilfældigt? For mig er det er klart bevis på at vi spillede med den intensitet som vi har mangler længe og som jeg egentlig rigtigt kun ser i cl. Der er en langt større fokus imo. Og det presser modstanderen hvilket giver chancer på forskellige måder.


Og netop her skal vi, som du påpegede Piq, lige trække vejret.

Vi er notorisk ringe HVER Februar måned.. men for hver af disse dårlige kampe er der dette at sige:
Vi har ikke TABT i disse dårlige kampe.. men spillet uafgjort.. ikke helt så ringe som Februar plejer at være.

Vi har set fremgang i selve spillet i de sidste 2 kampe.. hvor vi har domineret og spillet os frem til mange chancer og halve chancer..

Alt i alt er dette mere og mere positivt end Februar plejer at være...

Så derfor ser det ud til at blive en tand bedre for hver kamp.

Vi skal nok tage dem på hjemmebane..
Det plejed' far å gør' !
Senest rettet af SpillerSomMESSI ons feb 20, 2019 9:27 am, rettet i alt 1 gang.
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: 19/2 Lyon - FC Barcelona

Indlæg af Antimadridista »

Daluigi skrev:Uanset hvad folk forsøger at hype Lyon til, så er de simpelthen ikke gode i forhold til vores standarder. Det så man også igår med et helt absurd antal personlige fejl fra deres spillere.

Yep! Har slet ikke tal på antallet af bolde fra deres midterakse, hvor de, efter en erobring, losser den direkte til Bussi, Rak mfl. Det var helt groteskt at vi ikke udnyttede det :?

Intet er ændret i hovederne, fint (og forventeligt) med høj intensitet og genpres, men stadig nærmest apatisk og uden tro, når der skal afsluttes.

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: 19/2 Lyon - FC Barcelona

Indlæg af Antimadridista »

SpillerSomMESSI skrev:
Piquénbauer skrev:Billede

Kritik er fint. Men altså vi skulle klart have vundet. 63% boldbesiddelse, 25 skud på mål og en klart bedre xG.

Jeg ved ærlig talt ikke hvad man ellers vil have på udebane i cl? Jo mål og det er helt fint at være kritisk overfor de brændte chancer (det var jeg selv tidligere i tråden). Men selve spillet var langt bedre end det vi tidligere har præsteret her i vores lille krise.

Og så forstår jeg ikke den med tilfældigheder. Udover at vi havde 2 rigtig strore chancer ved Messi og suarez på baggrund af gode gennemspillede angreb (frie skud i midten af feltet efter afleveringer fra Alba) så kom vi frem til rigtig meget da vores genpres fungerede godt. Er det tilfældigt? For mig er det er klart bevis på at vi spillede med den intensitet som vi har mangler længe og som jeg egentlig rigtigt kun ser i cl. Der er en langt større fokus imo. Og det presser modstanderen hvilket giver chancer på forskellige måder.


Og netop her skal vi, som du påpegede Piq, lige trække vejret.

Vi er notorisk ringe HVER Februar måned.. men for hver af disse dårlige kampe er der dette at sige:
Vi har ikke TABT i disse dårlige kampe.. men spillet uafgjort.. ikke helt så ringe som Februar plejer at være.

Vi har set fremgang i selve spillet i de sidste 2 kampe.. hvor vi har domineret og spillet os frem til mange chancer og halve chancer..

Alt i alt er dette mere og mere positivt end Februar plejer at være...

Aaaaahh det her med februar som en omkranset periode er lidt.... :roll:
Hvornår var det nu vi tabte til Atletico, Juve og Roma...Kan sige så meget, at det ikke var i februar.

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5421
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 568 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: 19/2 Lyon - FC Barcelona

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Nej disse kampe var CHL 1/4 finalerne, som vi desværre også notorisk er ringe i .. desværre.

Men vi plejer dog at tabe de kampe hvor vi er ringe.. men det har vi ikke gjort nu hvor vi har vores ringe periode.. og vi ser endda fremskridt i spil, dominans og det at skabe målchancer..
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: 19/2 Lyon - FC Barcelona

Indlæg af Antimadridista »

SpillerSomMESSI skrev:Nej disse kampe var CHL 1/4 finalerne, som vi desværre også notorisk er ringe i .. desværre.

Men vi plejer dog at tabe de kampe hvor vi er ringe.. men det har vi ikke gjort nu hvor vi har vores ringe periode.. og vi ser endda fremskridt i spil, dominans og det at skabe målchancer..

Jeg køber den ikke, desværre..

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 19/2 Lyon - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Men køber du så at Messi tydeligvis ikke er på 100% og demb lige er kommet tilbage fra en skade samt at vi mangler Arthur?

Om 3 uger kan Lyon risikerer at stå overfor et helt andet hold med umtiti og Arthur i starteren samt Messi og demb i form.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: 19/2 Lyon - FC Barcelona

Indlæg af Antimadridista »

Piquénbauer skrev:Men køber du så at Messi tydeligvis ikke er på 100% og demb lige er kommet tilbage fra en skade samt at vi mangler Arthur?

Om 3 uger kan Lyon risikerer at stå overfor et helt andet hold med umtiti og Arthur i starteren samt Messi og demb i form.
Men køber du den Piq? Jeg syntes du skøjter lidt let henover de ting der ikke fungerede!

Jeg syntes Messi gjorde rigtig mange ting rigtigt. Enhver anden var blevet rost for den indsats. Om han er på 100% eller ej? Jeg ved det ikke? Syntes ikke du specifikt kommer ind på, hvilken skade det er du mener Messi render rundt med?

Demb på top og Arthur tilbage, bliver virkelig godt, men det er ikke en undskyldning for i går.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 19/2 Lyon - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Ah jeg troede du snakkede om cl generelt. Omkring kampen i går er jeg fuldstændig uenig med dig hvorfor jeg ikke mener der er noget at undskylde for. Vi spillede imo en rigtig, rigtig flot cl udekamp.

Og jeg har ingen tvivl om at Messi kun er på 80-90%. Det var ikke bare et trælår han fik mod Valencia. Hvad det var skal jeg ikke kunne sige men tænker en form for forstrækning. Man skal ikke have set ret mange kampe med Messi for at se at der er problemer med hans touch. Bolden løber fra ham i situationer som han normalt ville kontrollere uden de store problemer.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: 19/2 Lyon - FC Barcelona

Indlæg af Antimadridista »

Piquénbauer skrev:Ah jeg troede du snakkede om cl generelt. Omkring kampen i går er jeg fuldstændig uenig med dig hvorfor jeg ikke mener der er noget at undskylde for. Vi spillede imo en rigtig, rigtig flot cl udekamp.

Og jeg har ingen tvivl om at Messi kun er på 80-90%. Det var ikke bare et trælår han fik mod Valencia. Hvad det var skal jeg ikke kunne sige men tænker en form for forstrækning. Man skal ikke have set ret mange kampe med Messi for at se at der er problemer med hans touch. Bolden løber fra ham i situationer som han normalt ville kontrollere uden de store problemer.

Ok, så er jeg så temmelig uenig med dig. En rigtig rigtig flot kamp??? Undskyld, men det er imo godt nok en overdrivelse. Vi gjorde det fint på vigtige punkter som koncentration, genpres, kreering af chancer. Men når du har 25 forsøg uden scoring, får kuglen serveret midt på Lyons halvdel 10-15 gange, har adskillige omstillinger 3 mod 3, 4 mod 4, plus ret åbne chancer flere gange, men stadig ikke scorer. I en kamp man har haft fokus på i månedsvis, så er det bare ikke ok.

Desuden var det ikke Juves defensiv eller Atleticos, vi var oppe imod. Det var et meget nervøst, usikkert g urutineret Lyon forsvar.

Ift CL generelt, så mener jeg det er for fjollet, bare at isolere nedturen til Februar. Er vi nogensinde røget ud af CL i Februar?

Tror du man vil satse med Messi, hvis han har en forstrækning?

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 19/2 Lyon - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Ja det tror jeg man ville.

Og ja vi er bare uenige. Komplet dominans og rigtig mange chancer på udebane er for mig en rigtig, rigtig flot kamp. Hvis vi havde lavet en kasse så havde det været fremragende.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: 19/2 Lyon - FC Barcelona

Indlæg af Antimadridista »

Piquénbauer skrev:Ja det tror jeg man ville.

Og ja vi er bare uenige. Komplet dominans og rigtig mange chancer på udebane er for mig en rigtig, rigtig flot kamp. Hvis vi havde lavet en kasse så havde det været fremragende.

Det er en taknemmelig tilgang du viser Piq. Men også lidt naivt, hvis du spørger mig. Selvfølgelig er det vigtigt at fokusere på det positive, men man skal passe på med blot at afvise det åbenlyst negative.

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: 19/2 Lyon - FC Barcelona

Indlæg af Antimadridista »

Kan tilføje, at 3 af 11 dobbelt opgør, de seneste 10 sæsoner (i CL knockout), der er startet med 0-0, er endt med at hjemmeholdet (Lyon) er gået videre til sidst.

Barca, Atletico og Sevilla har præsteret dette.

Brugeravatar
A$AP
Indlæg: 11632
Tilmeldt: fre sep 28, 2012 6:23 pm
Har takket: 137 gange
Blevet takket: 956 gange

Re: 19/2 Lyon - FC Barcelona

Indlæg af A$AP »

Lad Messi blive hjemme mod Sevilla, og i en af kampene mod Real Madrid. Men når man giver ham 90 minutter hjemme mod Valladolid, hvorfor skulle man så spare ham mod en af disse hold? Suarez burde bare få en kamp på bænken, han har været dårlig i 2019, men de sidste 2 kampe har været skandaløst ringe.

Mere positivt så har Semedo virkelig låst sig fast på den højreback nu. Han er vild defensivt, og er blevet bedre offensivt. Der var ikke noget fra Mendy og Memphis. Memphis skulle over på modsatte side. Forhåbentligt bliver vi snart også mere angribende fra højre side også, kampen mod Leganes var et godt eksempel på hvor farlig Dembele virkelig er derude. Endnu mere, hvis han har Semedo også.

Og så kan det bare ikke gå hurtigt nok, med at få Arthur tilbage igen. Vores midtbane er så gennemgående tandløs og intetsigende uden ham, til dels Alena også. Ligesom Valverde kan lide det. Hvis rygterne om Rakitic er sande, så skal man bare sige ja tak til 45-50 mio.
Senest rettet af A$AP ons feb 20, 2019 12:18 pm, rettet i alt 1 gang.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 8 gæster