19/2 Lyon - FC Barcelona

Alle kamptråde fra sæsonen 2018/2019

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Emancipator
Indlæg: 188
Tilmeldt: ons apr 05, 2017 6:56 pm
Har takket: 14 gange
Blevet takket: 10 gange

Re: 19/2 Lyon - FC Barcelona

Indlæg af Emancipator »

sidste år tabte vi på udebane så vi er vel bedre nu?

Brugeravatar
Norbit
Indlæg: 2776
Tilmeldt: fre maj 31, 2013 11:28 pm
Har takket: 176 gange
Blevet takket: 415 gange

Re: 19/2 Lyon - FC Barcelona

Indlæg af Norbit »

Jeg synes at Valverde er den største taber her. Vi kan ikke længere spille med både Messi og Suarez. Suarez må ud.
Vi har INTET bredte overhovedet. Messi og Suarez løber ind i hinandens løbebane. Midtbane folket har ingen jordisk chance for at tage offensive løb. Højre siden er helt fri. Vi skal have én spiller der ud. Her er Malcom god til at holde bredden. Messi i midten. Dembele på venstre. De bliver nødt til at holde bredden. Det er derfor Alba var så sur under Neymar tiden. Han fik ikke lov til at løbe så meget med op /han kunne ikke komme forbi. Dog spillede vi meget bedre bold. Det giver selvfølgelig mening med bredden i spillet. Prøv at se City - Sane og Sterling står virkelig bredt og starter ude ved sidelinjen nærmest.
Alt der her vi har gang i fører til tilfældigheder. Intet af det bullshit er planlagt og gennemtrænet. Det gør at vores spil på midten er enorm småt, ingen bevægelse, ingen dybdeløb. Det er ufattelig nemt at dække op for, modstanderne skal nærmest tage et skridt mod enten højre eller venstre for at dække hhv. Rakitic og Bussi op. Roberto var katastrofe på midtbanen. Er pissetræt af Suarez. Han skaber sig som et børnehave barn. Han skal ud ASAP!
Ray Hudson: "As in the jungle, there's only one King. A lion - a Lionel."

FCBSOCI
Indlæg: 2447
Tilmeldt: søn mar 08, 2015 12:55 pm
Har takket: 1172 gange
Blevet takket: 506 gange

Re: 19/2 Lyon - FC Barcelona

Indlæg af FCBSOCI »

Reevenge skrev:
FCBSOCI skrev:Glæder mig til goalshow i aften. Mon der er tid til alle målene med to 0-0 kampe?

Jeg blev først irriteret over din spoiler, når man nu havde undladt at se den anden kamp til fordel for aftenens shitshow i Frankrig; men siden du nu har sparet mig for 90+ minutters tørvetrilleri (en omgang må være nok for idag) så kan jeg kun sige tak og køre videre med Stephen Kings absolut underholdende spændingsroman 22-11-63.

Godnat til jer alle, drenge.
Sorry, min humoristiske kommentar var ikke gennemtænkt. Jeg kunne sagtens selv have fundet på at se Liverpool mod Bayern efterfølgende; hvis jeg ikke skulle på arbejde i morgen. Men det er jo ikke særligt sjovt, hvis man kender resultatet.

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: 19/2 Lyon - FC Barcelona

Indlæg af Antimadridista »

Ik så meget 0-0, som det er den bundholdsagtige ineffektivitet jeg fortvivles over :sad: Real havde sat en håndfuld!

Hørte jeg også rigtigt, Semedo i karantæne?

Plus Fekir med igen?

Det bliver 50/50 på Campen.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 19/2 Lyon - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Argh. Hvis man nu lige trækker vejret helt ned i maven og lægger frustrationerne over især suarez til side så var vi vitterligt i komplet kontrol i 80 min med korte perioder hvor Lyon havde bolden. De blev dog aldrig rigtig farlige udover et langskud mens vi havde rigeligt med chancer.

Synes det stikker lidt af herinde. Nok fordi resultatet minder lidt om noget vi har set før i cl. Det gør alle de chancer vi kom frem til dog ikke hvor vi tidligere har fremstået tandløse. Med en spiller som Arthur tilbage når vi møder dem næste gang så burde vi kunne spille os videre forholdsvist komfortabelt.

Og så skal folk altså stoppe med at snakke om hvad der sker længere fremme i cl. Tingene kan vende lynhurtigt. Nej jeg siger ikke at Barca vinder det hele men der er sgu ikke ret mange andre af “de store” der leverer for tiden. Der kan stadig ske meget.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
B-Freak
Indlæg: 3633
Tilmeldt: ons mar 04, 2009 8:47 pm
Geografisk sted: Sjælland
Har takket: 618 gange
Blevet takket: 330 gange

Re: 19/2 Lyon - FC Barcelona

Indlæg af B-Freak »

Piquénbauer skrev:Argh. Hvis man nu lige trækker vejret helt ned i maven og lægger frustrationerne over især suarez til side så var vi vitterligt i komplet kontrol i 80 min med korte perioder hvor Lyon havde bolden. De blev dog aldrig rigtig farlige udover et langskud mens vi havde rigeligt med chancer.

Synes det stikker lidt af herinde. Nok fordi resultatet minder lidt om noget vi har set før i cl. Det gør alle de chancer vi kom frem til dog ikke hvor vi tidligere har fremstået tandløse. Med en spiller som Arthur tilbage når vi møder dem næste gang så burde vi kunne spille os videre forholdsvist komfortabelt.

Og så skal folk altså stoppe med at snakke om hvad der sker længere fremme i cl. Tingene kan vende lynhurtigt. Nej jeg siger ikke at Barca vinder det hele men der er sgu ikke ret mange andre af “de store” der leverer for tiden. Der kan stadig ske meget.
Helt enig!
I'm not easily being pushed off course.
I'm not someone who gives up.
I'm a winner - Patrick Kluivert!

PuyolErGud
Indlæg: 10610
Tilmeldt: lør okt 27, 2012 10:26 pm
Geografisk sted: Ishøj
Har takket: 595 gange
Blevet takket: 563 gange

Re: 19/2 Lyon - FC Barcelona

Indlæg af PuyolErGud »

Og det med at Lyon, rigtig nok, har Fekir med igen og de så er stærkere, og se slog City ude, så derfor er det helt lige. De vandt så heller ikke andre kampe, så hvis vi, for guds skyld, bare kan score på nogle af de mange chancer, så burde det være muligt at køre den sikkert hjem. Så sikkert som det nu kan blive i Champions League.

Sendt fra min EVA-L09 med Tapatalk

DeanCassady
Indlæg: 1573
Tilmeldt: tirs sep 30, 2014 9:50 pm
Har takket: 82 gange
Blevet takket: 215 gange

Re: 19/2 Lyon - FC Barcelona

Indlæg af DeanCassady »

Suárez har nu spillet over 24 timers Champions League-fodbold på udebane uden at score. 24 timer uden mål. Den lader jeg lige stå.
Robert Zimmerman

Tello
Indlæg: 7683
Tilmeldt: tirs feb 26, 2013 9:43 am
Har takket: 1380 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: 19/2 Lyon - FC Barcelona

Indlæg af Tello »



Sendt fra min LON-L29 med Tapatalk

Brugeravatar
whidgee
Indlæg: 2759
Tilmeldt: søn maj 19, 2013 10:18 pm
Har takket: 151 gange
Blevet takket: 287 gange

Re: 19/2 Lyon - FC Barcelona

Indlæg af whidgee »

Folk skal slappe lidt af synes jeg. Vi var i kontrol i store dele af kampen og kom frem til en del. Hvad vi manglede i dag var kun effektivitet foran mål (Især Suárez og Messi). Vi har spillet LANGT dårligere end vi gjorde i dag.

Jeg er dog enig i at Suárez var rystende ringe i dag. Som i VIRKELIG RYSTENDE ringe. Vi skal have en ny topangriber til sommer ellers går det galt

Ba sai luo na
Indlæg: 287
Tilmeldt: søn jan 14, 2018 2:26 am
Har takket: 34 gange
Blevet takket: 45 gange

Re: 19/2 Lyon - FC Barcelona

Indlæg af Ba sai luo na »

Synes det er fair nok folk er kritiske.
Det jo ikke kun denne ene kamp - men spillet er bekymrende for tiden. Det synes jeg da er på sin plads at forholde sig til . Hvor mange mål har Barca scoret i åbent spil de sidste 3-4 kampe ?
Mod Bilbao var det off Day , mod Real var folk trætte fordi det er Copa del Rey eller noget , mod Valladolid var tankerne et andet sted , i dag effektiviteten osv. Altid en forklaring ...Der er jo noget som ikke fungere for tiden . Længere er den jo bare ikke. Jeg synes sku ikke Barca spillede særlig godt idag. Tilfældigheder som gav chancer var det som jeg så.

Så må Barca som klub nedskrue forventningerne hvis det ikke er ok at fans er kritiske når holdet høvler sådan en omgang hø afsted. Der var ingen der tvang Messi til at sige chl er målet denne sæson.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 19/2 Lyon - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Billede

Kritik er fint. Men altså vi skulle klart have vundet. 63% boldbesiddelse, 25 skud på mål og en klart bedre xG.

Jeg ved ærlig talt ikke hvad man ellers vil have på udebane i cl? Jo mål og det er helt fint at være kritisk overfor de brændte chancer (det var jeg selv tidligere i tråden). Men selve spillet var langt bedre end det vi tidligere har præsteret her i vores lille krise.

Og så forstår jeg ikke den med tilfældigheder. Udover at vi havde 2 rigtig strore chancer ved Messi og suarez på baggrund af gode gennemspillede angreb (frie skud i midten af feltet efter afleveringer fra Alba) så kom vi frem til rigtig meget da vores genpres fungerede godt. Er det tilfældigt? For mig er det er klart bevis på at vi spillede med den intensitet som vi har mangler længe og som jeg egentlig rigtigt kun ser i cl. Der er en langt større fokus imo. Og det presser modstanderen hvilket giver chancer på forskellige måder.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Tello
Indlæg: 7683
Tilmeldt: tirs feb 26, 2013 9:43 am
Har takket: 1380 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: 19/2 Lyon - FC Barcelona

Indlæg af Tello »

Fuck det her hold. Man er altid pissetræt dagen efter, fordi de stort set altid spiller sent, hvor det efterhånden ikke er det værd at blive oppe efter. Jeg er smadret for absolut ingenting.

La Liga, lær noget af PL. Please.

Sendt fra min LON-L29 med Tapatalk

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: 19/2 Lyon - FC Barcelona

Indlæg af Antimadridista »

Jeg er muligvis notorisk sortseer ift CL, men i en tæt og konkurrencedygtig turnering som CL, er det altså ekstremt vigtigt at kunne omsætte sine muligheder.

Uden at have tjekket, vil jeg tro vi havde samme antal muligheder i går, som Real havde i hele knockout fasen, på udebane, sidste år. Og ja, det ER imo ok at sammenligne med Real. Deres primære ekstreme styrke de seneste, har været deres høje, høje kynisme.

Lyon kan hurtigt få en kontra, dernæst enorm selvtillid og så bliver det sku op ad bakke..

Ikke nødvendigvis en styrke at komme frem til mange chancer (hvis ikke de udnyttes). Bare spørg Bayern anno 16, 17 og 18..

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 19/2 Lyon - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Det er da altid en styrke at komme frem til chancer? Og “normalt” plejer vi at være gode til at omsætte. Vores problem i cl har været at vi ikke er kommet frem til nok på udebane. Det gjorde i vi går.

Me men altså det er en snak om glasset er halvt fyldt eller halvt tomt. Personligt synes jeg vi spillede rigtig fint i går men dog lidt for uskarpt helt til sidst.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 5 gæster