Off topic-tråden

Her kan man skrive om alt mellem himmel og jord

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

JonasV
Indlæg: 11425
Tilmeldt: man jan 12, 2009 1:06 pm
Geografisk sted: Lige ved og næsten
Har takket: 1393 gange
Blevet takket: 1843 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af JonasV »

Læser du hvad jeg skriver? Ellers udtrykker jeg mig bare ikke klart nok. Jeg mener at så snart folk bliver tilpas uenige, så ryger folk i totterne på hinanden, på en måde som ikke virker befordrende på mig.
Og lad mig da lige slå fast at jeg ingenlunde lader mig afskrække - jeg mister bare lysten til at deltage.

Kvoller
Indlæg: 5081
Tilmeldt: man apr 25, 2005 10:30 pm
Geografisk sted: Sønderborg
Har takket: 781 gange
Blevet takket: 572 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af Kvoller »

Synes det er mere behageligt og "afslappende" herinde nu. Jeg blev som Jonas ekstremt træt af, at der var folk man ikke måtte være uenige med, uden de følte sig hævet over andre og man blev pillet ned på alle mulige måder. Nye brugere blev næsten ikke anerkendt fordi de ikke havde 20000 indlæg. Jeg har selv anmeldt flere indlæg, fordi de simpelthen ikke bidrog med andet end, at man fik at vide hvor meget fejl man tog, hvor dum man var for at have en anden mening. Det blev jeg fandme træt af til sidst.

Edit: jeg føler, at man nu godt kan være uenig, uden man bliver skal læse kilometer lange indlæg om at man er en idiot. Selvfølgelig er der en gang imellem stadig heftige diskussioner, men jeg synes ikke længere det bliver så personlige.
Senest rettet af Kvoller tirs feb 12, 2019 11:26 pm, rettet i alt 1 gang.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af Piquénbauer »

Jeg kan ikke sige så meget andet end at jeg ikke kan følge dig Jonas. Det vi ser i dag er imo intet i forhold til hvad vi så for bare et par år siden.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Kvoller
Indlæg: 5081
Tilmeldt: man apr 25, 2005 10:30 pm
Geografisk sted: Sønderborg
Har takket: 781 gange
Blevet takket: 572 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af Kvoller »

Piquénbauer skrev:Jeg kan ikke sige så meget andet end at jeg ikke kan følge dig Jonas. Det vi ser i dag er imo intet i forhold til hvad vi så for bare et par år siden.
Præcis, det er ikke i nærheden af, hvad det har været.

JonasV
Indlæg: 11425
Tilmeldt: man jan 12, 2009 1:06 pm
Geografisk sted: Lige ved og næsten
Har takket: 1393 gange
Blevet takket: 1843 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af JonasV »

Det var heller ikke fordi, jeg synes det var sjovt for et par år siden. Jeg synes bare, det har været træls gennem en længere periode. Jeg medgiver at det sagtens bare kan være at jeg personligt har mistet gejsten.
Et par dugfriske eksempler på hvad jeg bliver en anelse træt af:
At du, whidgee, i dit seneste indlæg, relativt hurtigt hopper til en forhastet konklusion og så afslutter med " :roll: ". Et andet:
Piquénbauer skrev:Jeg siger for fanden ikke at det er den eneste grund. Det var da ufatteligt som du bliver ved. Jeg siger det er en af grundene og et så hårdt program har konsekvenser. Det er vitterligt det.
.
Jeg føler mig ikke krænket. Jeg er ikke afskrækket. I må gerne synes jeg er sart. Jeg får bare ikke rigtig lyst til at debattere særlig meget. Det overlever vi nok allesammen ;-)

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5421
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 568 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Jeg synes også niveauet er steget stødt... proportionalt med mængden af mine egne indlæg..
(Smiley med merskums-pibe, der kigger panoramo agtigt ud over Skive)
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af Piquénbauer »

Det er også derfor jeg tror at der er flere “nye” der tør bidrage hvilket for mig er et godt tegn på et sundt forum. Jeg kan selv huske da jeg startede og man fik tæsk af folk med 20000 indlæg og 1000 “likes” for ikke at være en rigtig fan der så spillet på samme måde. I lang tid betød det at jeg indordnede mig fremfor at skrive min mening. Det er jeg så kommet efter siden ;-) Men det tog lidt tid.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af Piquénbauer »

Ej stop Jonas. Det der er intet. Og 2 sek efter skrev vi helt fint sammen igen. Der var ikke nogen der bar nag og “jagtede” den anden efter det.

Hvis du føler dig ramt af den der så kan jeg slet ikke forstå hvordan du har kunne klare dig herinde i så mange år.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5421
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 568 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af SpillerSomMESSI »

I øvrigt bør et debatforums ypperste mål vel være at få brugerne til at argumentere for deres egne meninger/synspunkter, og lade andre gøre rede for deres... aldrig for at *vinde* en debat, for så bliver det til diskussion, men derimod for at lytte og afprøve sine egne betragtninger mod et større billede af andres synspunkter, så helhedsbilledet kan blive konklusionen, i stedet for en bruger der vinder en diskussion.
Senest rettet af SpillerSomMESSI tirs feb 12, 2019 11:37 pm, rettet i alt 3 gange.
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

JonasV
Indlæg: 11425
Tilmeldt: man jan 12, 2009 1:06 pm
Geografisk sted: Lige ved og næsten
Har takket: 1393 gange
Blevet takket: 1843 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af JonasV »

Piquénbauer skrev:Ej stop Jonas.
Haha, det er præcis det dér! Du skal simpelthen ikke korrigere mig i forhold til hvilke eksempler der gør sig gældende for mit vedkommende.

Brugeravatar
whidgee
Indlæg: 2759
Tilmeldt: søn maj 19, 2013 10:18 pm
Har takket: 151 gange
Blevet takket: 287 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af whidgee »

JonasV skrev:Det var heller ikke fordi, jeg synes det var sjovt for et par år siden. Jeg synes bare, det har været træls gennem en længere periode. Jeg medgiver at det sagtens bare kan være at jeg personligt har mistet gejsten.
Et par dugfriske eksempler på hvad jeg bliver en anelse træt af:
At du, whidgee, i dit seneste indlæg, relativt hurtigt hopper til en forhastet konklusion og så afslutter med " :roll: ". Et andet:
Piquénbauer skrev:Jeg siger for fanden ikke at det er den eneste grund. Det var da ufatteligt som du bliver ved. Jeg siger det er en af grundene og et så hårdt program har konsekvenser. Det er vitterligt det.
.
Jeg føler mig ikke krænket. Jeg er ikke afskrækket. I må gerne synes jeg er sart. Jeg får bare ikke rigtig lyst til at debattere særlig meget. Det overlever vi nok allesammen ;-)
Et online forum er et meget farligt sted hvis man ikke er til forhastede og sommetider forkerte konlusioner. Og det er det rene helvede hvis man ikke bryder sig om smileys som kan være sarkastiske eller udtrykke uenighed.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af Piquénbauer »

Nej men du må sgu leve med at man kalde dig ud på dine eksempler. Og hvorfor forholder du dig ikke til det jeg skriver efter? Hvorfor forholder du dig ikke til at det vitterligt var glemt med det samme og vi snakkede fint videre bagefter?
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
whidgee
Indlæg: 2759
Tilmeldt: søn maj 19, 2013 10:18 pm
Har takket: 151 gange
Blevet takket: 287 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af whidgee »

SpillerSomMESSI skrev:I øvrigt bør et debatforums ypperste mål vel være at få brugerne til at argumentere for deres egne meninger/synspunkter, og lade andre gøre rede for deres... aldrig for at *vinde* en debat, for så bliver det til diskussion, men derimod for at lytte og afprøve sine egne betragtninger mod et større billede af andres synspunkter, så helhedsbilledet kan blive konklusionen, i stedet for en bruger der vinder en diskussion.
Der rammer du 120% plet

JonasV
Indlæg: 11425
Tilmeldt: man jan 12, 2009 1:06 pm
Geografisk sted: Lige ved og næsten
Har takket: 1393 gange
Blevet takket: 1843 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af JonasV »

Piquénbauer skrev:Nej men du må sgu leve med at man kalde dig ud på dine eksempler. Og hvorfor forholder du dig ikke til det jeg skriver efter? Hvorfor forholder du dig ikke til at det vitterligt var glemt med det samme og vi snakkede fint videre bagefter?
Jamen, det er bestemt godt at I blev gode venner igen bagefter. Men det var jo netop bare et eksempel fra en tråd med flere eksempler på hvorfor, jeg fortsat ikke kan finde den store lyst til - eller min rigtige plads i - debatterne herinde.

Det er spøjst, for jeg kan nemlig også tilslutte mig hvad SpillerSomMessi skriver. At man skal have brugere til at tilkendegive og argumentere for egne meninger. Ikke desto mindre kan jeg ikke lade være med at sidde med en fornemmelse af at det alligevel bliver en anelse upopulært at jeg gør det nu. Jeg føler oven i købet, det bliver mødt en anelse nedladende.

Brugeravatar
whidgee
Indlæg: 2759
Tilmeldt: søn maj 19, 2013 10:18 pm
Har takket: 151 gange
Blevet takket: 287 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af whidgee »

JonasV skrev:
Piquénbauer skrev:Nej men du må sgu leve med at man kalde dig ud på dine eksempler. Og hvorfor forholder du dig ikke til det jeg skriver efter? Hvorfor forholder du dig ikke til at det vitterligt var glemt med det samme og vi snakkede fint videre bagefter?
Jamen, det er bestemt godt at I blev gode venner igen bagefter. Men det var jo netop bare et eksempel fra en tråd med flere eksempler på hvorfor, jeg fortsat ikke kan finde den store lyst til - eller min rigtige plads i - debatterne herinde.

Det er spøjst, for jeg kan nemlig også tilslutte mig hvad SpillerSomMessi skriver. At man skal have brugere til at tilkendegive og argumentere for egne meninger. Ikke desto mindre kan jeg ikke lade være med at sidde med en fornemmelse af at det alligevel bliver en anelse upopulært at jeg gør det nu. Jeg føler oven i købet, det bliver mødt en anelse nedladende.
Det er et godt udgangspunkt at være enige om det SpillerSomMessi skriver. Og så vil jeg ellers lade den ligger her og håbe at du får lysten tilbage. For jeg har da gennem tiden om nogen nydt mange af dine i indlæg. Godnat herfra
Senest rettet af whidgee tirs feb 12, 2019 11:53 pm, rettet i alt 1 gang.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 10 gæster