Philippe "Coutinho" Correia

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 6/2 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af Piquénbauer »

Det går hurtigt i denne verden... Vi skal ikke mange måneder tilbage før Dembélé var et enormt flop og skulle sendes videre. Det samme var tilfældes med suarez der var færdig. Nu er det så cou. Det er svært at spille en klub som Barca. Især fordi fansene (mig inklusiv) har så pisse travlt med at dømme den ene og anden som flops og sende dem videre.

Vi burde tage det roligt og se hvad der sker fremfor at bruge hver eneste kamp til at råbe op om et eller andet agenda mod diverse spillere.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

ladislau
Indlæg: 1261
Tilmeldt: fre mar 27, 2009 1:50 pm
Har takket: 31 gange
Blevet takket: 156 gange

Re: 6/2 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af ladislau »

Det handler jo ikke om hvorvidt han er et flop eller skal sælges i denne tråd, ihvertfald ikke for mig.

Problemet er mere, at vi ikke kan spille med hans bund niveau mod store modstandere, der også løber 100 pct.
Der er han i min optik for stor en luksus spiller, og når han ikke leverer luksus varen, så er der ikke meget at komme efter.
Skal vi have titler i år, så skal vi have et alternativ til Coutinho med mindre, at bliver genfødt de kommende uger.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 6/2 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af Piquénbauer »

Både flop og salg bliver vitterligt nævnt flere gange i denne tråd.

Og cou er jo for pokker ikke starter! Hvis alt går som det skal så er det ikke et problem mod de store hold da han starter på bænken. Men du vil have at vi har et alternativ til vores alternativ. Og det har vi - malcom.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

ladislau
Indlæg: 1261
Tilmeldt: fre mar 27, 2009 1:50 pm
Har takket: 31 gange
Blevet takket: 156 gange

Re: 6/2 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af ladislau »

Det er jo forudsat, vi selv bestemmer over skader og karantæner. Det gør vi jo desværre ikke.

måske bør reserve rækkefølgen revurderes, eller begge alternativer bør i det mindste testes.
Lige nu er vores ene alternativ helt ude af kampform, den anden leverer sporadisk.

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: 14 - Philippe "Coutinho" Correia

Indlæg af Antimadridista »

Piquénbauer skrev:Jeg vil langt hellere at man prøver at finde en rolle til ham. Det bliver fremadrettet stort set umuligt at købe spillere på det niveau cou (normalt) har.

Valverde skal stoppe med at give ham samme rolle som man ser demb spille. Det kan han ikke. Han sætter ham op til at fejle. Der vil dog komme plads til cou snart på feks midten når Messi/suarez bliver ældre og der kommer nogle mere hårdtarbejdende typer til angrebet.
Det kan være du har ret i dit første argument, jeg vil dog ikke mene at det er mejslet i sten. Men en løsning kunne være, at scouting bliver endnu vigtigere og optimeres.

At vi kunne få Arthur, giver mig en vis fortrøstning!

Cou skal selvfølgelig spilles rigtigt, men er der ingen bedring til sommer og her tænker jeg ift det niveau man havde købt ham ind til og ikke om han trumfer Malcolm, så skal man virkelig overveje et salg. Hvis man kan få omkring 70% tilbage!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 6/2 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af Piquénbauer »

Det mener jeg ikke. For det første er der positionsmæssige overvejelser hvor cou bare er mere optimal som højrebenet (kan udskifte en til en med demb og tage venstrekanten eller kan udskifte med Messi hvor demb går til højre) hvor malcom ikke er særlig god til venstre og derfor hovedsageligt vil fungere som en udskifter for Messi. Og for det andet så er der bare mere positivt ved at have en etableret kvalitetsspiller til at komme ind fremfor et talent.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 14 - Philippe "Coutinho" Correia

Indlæg af Piquénbauer »

Hvorfor skal det gå så hurtigt? Hvis vi har råd til at have ham i truppen så ser jeg ingen årsag til at man ikke skal vente og se hvad der sker.

Og når man ser på udviklingen i priser så mener jeg tendensen er ret klar. Flere klubber med mange penge der enten vil beholde sine spillere er gå i kamp med andre rige klubber om spillere. Jeg kan ikke se hvorfor priserne skulle falde. Jo så kan man købe talenter osv men nogle gange er der bare brug for spillere der har vist sig på højeste niveau.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Rb88
Indlæg: 1252
Tilmeldt: ons aug 16, 2017 11:51 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 162 gange
Blevet takket: 138 gange

Re: 6/2 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af Rb88 »

Uenig. Coutinho er ikke kvalitets spiller for os. I teorien jo helt klart. Faktuelt nej med det der leveres. Plus Malcom kan sætte en mand. Det kan cou ikke. Og da dembele kan spille begge sider af angrebet så rykker man bare ham fra højre til venstre hvis det var Malcom skulle starte/komme ind midt i en kamp

Hele snakken om cou ikke er starter er jo fint nok. Genial 12. Spiller ja! Enig.
Men til den pris og alder skal han ikke være bænk men startspiller. Nu har vi et lidt billigere, noget yngre talent som overtager hans plads da han bare bedre leverer hvad en kant i Barca (og moderne fodbold) skal kunne. Og med vores kommende midtbane besætning så går vi i samme retning hvor midtbanen leverer kontrol og boldsikkerhed, men ikke nødvendig er b2b spillere der bidrager med mål. Så jeg mener simpelthen bare at en kant for os skal have fart og kunne sætte en mand. Og det tror jeg ikke ændrer sig foreløbigt. Det er det samme billede man ser i alle storklubber i europa: hazard, sterling, sane, vinicious, osv osv.

Desuden er Messi enormt dygtig til at finde de hurtige kanter som kan nyde godt af hans overblik og visioner. Og selvom Messi ikke bliver yngre så er han stadig kun 31

Sendt fra min BLA-L29 med Tapatalk

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: 14 - Philippe "Coutinho" Correia

Indlæg af Antimadridista »

Piquénbauer skrev:Hvorfor skal det gå så hurtigt? Hvis vi har råd til at have ham i truppen så ser jeg ingen årsag til at man ikke skal vente og se hvad der sker.

Og når man ser på udviklingen i priser så mener jeg tendensen er ret klar. Flere klubber med mange penge der enten vil beholde sine spillere er gå i kamp med andre rige klubber om spillere. Jeg kan ikke se hvorfor priserne skulle falde. Jo så kan man købe talenter osv men nogle gange er der bare brug for spillere der har vist sig på højeste niveau.

Hvis cou skal blive i truppen, som 12-13 mand 2-3 år til, så vil jeg mene at det er et stort spild af midler.
Selvfølgelig skal han have chancen og det handler meget om både hvad der sker fra nu og til sommer, samt selvfølgelig om nogen vil have ham til 80-100 m€!

Tendensen er der bestemt, men kan man få 80-100m€, så har man jo næsten til en ny top spiller, alt efter hvem man skal handle med etc.
Så kan man sige at en ny spiller også kan blive lidt la la, men er det værre at tage den chance, end at chance den flere år med Cou?? Slår han ikke til, får vi i hvert fald ikke meget om 2 år, når han er 29.

Det er lidt et temperament spørgsmål og forstår godt dine synspunkter.

ladislau
Indlæg: 1261
Tilmeldt: fre mar 27, 2009 1:50 pm
Har takket: 31 gange
Blevet takket: 156 gange

Re: 6/2 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af ladislau »

Tror vi taler forbi hinanden Piquenbauer. For vi er helt enige om Coutinhos kvaliteter, og at de er større end Malcoms.
Problematikken er jo først of fremmest, at der er alt alt for langt imellem de kvaliteter skindet igennem.
Dernæst er hans genpres, tilbageløb og generelt løb uden boldt generelt skidt, og på de dårlige dage(for det meste) helt til hest.
Malcom, med hans relative dårligere kvaliteter in mente, er med sine 100 pct løb, at foretrække fremfor en spiller på en badebillet. Det sidste kommer til at koste os.

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: 6/2 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af Antimadridista »

Kan jeg få Jer til at rykke Cou snakken over i Cou tråden? Der er allerede noget i gang i dag, meget lig jeres disk :glad:

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 6/2 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af Piquénbauer »

Uenig. Coutinho er ikke kvalitets spiller for os. I teorien jo helt klart. Faktuelt nej med det der leveres. Plus Malcom kan sætte en mand. Det kan cou ikke. Og da dembele kan spille begge sider af angrebet så rykker man bare ham fra højre til venstre hvis det var Malcom skulle starte/komme ind midt i en kamp
Alle spillere går gennem dårlige perioder. Suarez var for ikke ret lang tid siden færdig. Dembele skulle sælges med det samme osv. Cou har i sin tid hos os vist at han sagtens kan slå en mand, at han kan score mål og lave assists. Du gør ham markant dårligere end han er ved overhovedet at sammenligne ham med malcom.

Og hvad gør man så når malcom kommer ind for demb (hvilket er det mest realistiske)? Spiller ham til venstre som fløj? Malcom kan på nuværende tidspunkt og i vores system kun udskiftes med Messi. Derfor kommer han også til at se langt mindre spilletid.
Hele snakken om cou ikke er starter er jo fint nok. Genial 12. Spiller ja! Enig.
Men til den pris og alder skal han ikke være bænk men startspiller. Nu har vi et lidt billigere, noget yngre talent som overtager hans plads da han bare bedre leverer hvad en kant i Barca (og moderne fodbold) skal kunne. Og med vores kommende midtbane besætning så går vi i samme retning hvor midtbanen leverer kontrol og boldsikkerhed, men ikke nødvendig er b2b spillere der bidrager med mål. Så jeg mener simpelthen bare at en kant for os skal have fart og kunne sætte en mand. Og det tror jeg ikke ændrer sig foreløbigt. Det er det samme billede man ser i alle storklubber i europa: hazard, sterling, sane, vinicious, osv osv.
Først: malcom overtager ikke noget som helst. Han kommer til at blive i udkanten af truppen og han kommer ikke til på sigt at blive foretrukket som reserve. Han er ikke mere barcakant (hvad det så end betyder) end cou.

Jeg er desuden fuldstændig ligeglad med pris og alder. Vi har ham nu. Hvis han er tilfreds så er det strålende. Hvorfor man skulle sige stop for så god en situation som det er at have cou i truppen fatter jeg ikke. Især fordi fodbold ikke er stilstående og om 1 sæson kunne han med en anden tilgang blive en bærende spiller.

Og så er jeg på ingen måder enig i det du skriver. Det hænger ikke sammen. Den normale tendens er en kontrollerende og boldsikker midt vil presse spillet op til modstanderens felt og holde spillet der. Det betyder mindre plads og mindre rum at løbe ind i hvorfor fart og egenskaber 1 vs 1 ikke er nær så vigtige. Overblik, fodboldiq, kombinationsevner osv er langt vigtigere hvorfor cou lige netop vil være bedre i sådan et setup.

Hvis vi derimod spillede direkte så ville hurtige og driblestærke spillere være at foretrække da de ville komme i flere situationer hvor det kunne udnyttes men det kan det altså ikke når man har presset modstanderen ned i deres eget felt.
Desuden er Messi enormt dygtig til at finde de hurtige kanter som kan nyde godt af hans overblik og visioner. Og selvom Messi ikke bliver yngre så er han stadig kun 31
Han er også enormt dygtig til at kombinere på kanten af feltet. Han er i det hele taget ret god så ligemeget hvad så går det nok.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 6/2 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af Piquénbauer »

ladislau skrev:Malcom, med hans relative dårligere kvaliteter in mente, er med sine 100 pct løb, at foretrække fremfor en spiller på en badebillet. Det sidste kommer til at koste os.
Det er jeg bare ikke enig i. Og heldigvis er jeg ret sikker på at både truppen og Valverde er enige med mig.

Malcom er aldrig at foretrække vi har hans version men bare 20x bedre i demb. Og så har vi en anden type i cou til at supplere. Det er langt bedre.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 14 - Philippe "Coutinho" Correia

Indlæg af Piquénbauer »

Nej man har til et nyt talent. Du køber ikke en etableret topspiller længere for de penge.

Og så længe cou er tilfreds så vil jeg hellere have ham i truppen end et talent.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

ladislau
Indlæg: 1261
Tilmeldt: fre mar 27, 2009 1:50 pm
Har takket: 31 gange
Blevet takket: 156 gange

Re: 6/2 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af ladislau »

Aaaarrrrhhhh, inden vi begynder at spekulere i hvad træner og spillere tænker, så har trænere og spillere i Barca traditionelt været ok glade for løbevillige spillere som Pedro, Bojan osv.

Hvilken type Coutinho er, mister lidt relevans, når det ikke virker. I teorien er det fint, men pt sejler det jo.
Så er jeg også meget enig i, at det går op og ned i fodbold.
Vi kan bare ikke satse alt på at Coutinhos formkurve pludselig blæser opad fra nu af. Det virker uprofessionelt.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 6 gæster