28/11 PSV - FC Barcelona

Alle kamptråde fra sæsonen 2018/2019

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 28/11 PSV - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Så længe at vi holder bolden oppe på deres halvdel så er det ikke det store problem. Det kan Roberto hjælpe os med da han kan få bolden over midten og kan være med til at holde den over midten. At Roberto er blevet dårligere defensivt kommer ikke som en overraskelse eftersom han, som du siger, ikke er back. Han var en del af et forsvar der gjorde det rigtig godt i sidste sæson men han kan ikke løfte os. Han er afhængig af at han får støtte osv. Det får han ikke i denne sæson og derfor ser han skidt ud defensivt (som hele holdet).

For mig er det vigtigste dog ikke hvad vores backer kan defensivt. Det er hvordan de hjælper holdet fremadrettet og der kommer der bare mere fra Roberto. Og vigtigst så kan vi som sagt med ham holde på bolden langt væk fra vores eget mål hvilket er grundlæggende for måden vi bliver nødt til at spille. Roberto kommer ikke ud i 1 vs 1 dueller hvis bolden er ved modstanderens felt i hele kampen.

Med det sagt så er det da klart en position vi skal have forstærket. Jeg mener allerede nu at man skal afprøve wague da han ærlig talt ikke kan være dårligere end semedo.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
whidgee
Indlæg: 2759
Tilmeldt: søn maj 19, 2013 10:18 pm
Har takket: 151 gange
Blevet takket: 287 gange

Re: 28/11 PSV - FC Barcelona

Indlæg af whidgee »

Angående kampen, så må jeg sige at jeg er lidt bekymret her dagen derpå. Jeg synes vi spiller nogle virkelig dårlige kampe i denne sæson. Ja vi vandt 5-1 over Real Madrid, men her var real faktisk bedst i en periode hvor de kunne udligne til 2-2. I går stod vi virkelig skidt defensivt og det bliver vi straffet for mod de store hold. Ved ikke om det handler om motivation eller hvad det er. Men der skal altså mere styr på spillet.

Brugeravatar
B-Freak
Indlæg: 3633
Tilmeldt: ons mar 04, 2009 8:47 pm
Geografisk sted: Sjælland
Har takket: 618 gange
Blevet takket: 330 gange

Re: 28/11 PSV - FC Barcelona

Indlæg af B-Freak »

Lad os lige tage denne med, selvom det ikke er noget stort hehe
3 matches in the UCL, 3 perfect 10s! [emoji95]
For the first time in the SofaScore history a player has a perfect rating in his 3 consecutive matches! Messi is back!
I'm not easily being pushed off course.
I'm not someone who gives up.
I'm a winner - Patrick Kluivert!

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5421
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 568 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: 28/11 PSV - FC Barcelona

Indlæg af SpillerSomMESSI »

B-Freak skrev:Lad os lige tage denne med, selvom det ikke er noget stort hehe
3 matches in the UCL, 3 perfect 10s! [emoji95]
For the first time in the SofaScore history a player has a perfect rating in his 3 consecutive matches! Messi is back!

Back from where?

Og Messi har et dårligt år, siger Grønkjær!

Modric er ikke i nærheden af Messi i år og til trods for det er han top favorit til Balon Dor

One, is not pleased!
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: 28/11 PSV - FC Barcelona

Indlæg af Antimadridista »

SpillerSomMESSI skrev:
B-Freak skrev:Lad os lige tage denne med, selvom det ikke er noget stort hehe
3 matches in the UCL, 3 perfect 10s! [emoji95]
For the first time in the SofaScore history a player has a perfect rating in his 3 consecutive matches! Messi is back!

Back from where?

Og Messi har et dårligt år, siger Grønkjær!

Modric er ikke i nærheden af Messi i år og til trods for det er han top favorit til Balon Dor

One, is not pleased!
Grønkjær er jo bare en afdanket diver, han er ikke ekspert.

JonasV
Indlæg: 11425
Tilmeldt: man jan 12, 2009 1:06 pm
Geografisk sted: Lige ved og næsten
Har takket: 1393 gange
Blevet takket: 1843 gange

Re: 28/11 PSV - FC Barcelona

Indlæg af JonasV »

Troldmanden fra Thy, my ass.

Goaaal
Indlæg: 1364
Tilmeldt: søn okt 04, 2015 12:37 pm
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 147 gange

Re: 28/11 PSV - FC Barcelona

Indlæg af Goaaal »

Hvis ret skal være ret, så var det nu Martin Jørgensen, der sagde det, og ikke Grønkjær hehe.

JonasV
Indlæg: 11425
Tilmeldt: man jan 12, 2009 1:06 pm
Geografisk sted: Lige ved og næsten
Har takket: 1393 gange
Blevet takket: 1843 gange

Re: 28/11 PSV - FC Barcelona

Indlæg af JonasV »

Ej, Martin mand. Synes ellers netop han plejer at være fornuftig at høre på (så ikke nedtakt - og man skal åbenbart ikke tro alt man læser på nettet ;) )

Xavi6Smede
Indlæg: 1436
Tilmeldt: tirs dec 23, 2014 8:02 pm
Har takket: 53 gange
Blevet takket: 135 gange

Re: 28/11 PSV - FC Barcelona

Indlæg af Xavi6Smede »

Antimadridista skrev:
Xavi6Smede skrev:Selvom Preben elsker at tale Barcelona ned (i hvert fald giver udtryk for han ikke kan lide dem), så siger han stort set hver gang, at Messi er verdens bedste.

Martin Jørgensens argumenter er noget af det mest stupide jeg har hørt i det studie, og det siger ikke så lidt! Det har sjældent været mere tydeligt, at Messi og Ronaldo har været de to bedste spillere. Modric bør slet ikke være i top 10.
At Modric ikke skulle være i top 10, er jo bare noget pjat at sige.

Men folk misforstår tit balancen mellem individuelle præstationer og vundne trofæer.

Ronaldos forår i CL var desuden ikke noget særligt.

Det som virkelig er gennemgående er, at Messi simpelthen bliver vurderet på en anden pointskala end alle øvrige.
Hvorfor? Han var ikke god i Champions League (måske i finalen, den missede jeg). Præstationerne i ligaen var hans værste i 5 år, selvom han var den bedste i foråret udover Ronaldo. Han var god til VM, men udover kampen imod Argentina er hans præstationer blevet hypet til noget, som det slet ikke var. Og så har han været en katastrofe i den nye sæson. Spillere som Silva og Sterling, der slet ikke er normineret, har spillet på et væsentlig højere niveau set over hele sæsonen.

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5421
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 568 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: 28/11 PSV - FC Barcelona

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Det vil være den, med afstand, mest uforståelige Balon D`or vinder nogensinde.... selv Cannavaro gav mere mening end dette.
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: 28/11 PSV - FC Barcelona

Indlæg af Antimadridista »

Xavi6Smede skrev:
Antimadridista skrev:
Xavi6Smede skrev:Selvom Preben elsker at tale Barcelona ned (i hvert fald giver udtryk for han ikke kan lide dem), så siger han stort set hver gang, at Messi er verdens bedste.

Martin Jørgensens argumenter er noget af det mest stupide jeg har hørt i det studie, og det siger ikke så lidt! Det har sjældent været mere tydeligt, at Messi og Ronaldo har været de to bedste spillere. Modric bør slet ikke være i top 10.
At Modric ikke skulle være i top 10, er jo bare noget pjat at sige.

Men folk misforstår tit balancen mellem individuelle præstationer og vundne trofæer.

Ronaldos forår i CL var desuden ikke noget særligt.

Det som virkelig er gennemgående er, at Messi simpelthen bliver vurderet på en anden pointskala end alle øvrige.
Hvorfor? Han var ikke god i Champions League (måske i finalen, den missede jeg). Præstationerne i ligaen var hans værste i 5 år, selvom han var den bedste i foråret udover Ronaldo. Han var god til VM, men udover kampen imod Argentina er hans præstationer blevet hypet til noget, som det slet ikke var. Og så har han været en katastrofe i den nye sæson. Spillere som Silva og Sterling, der slet ikke er normineret, har spillet på et væsentlig højere niveau set over hele sæsonen.
Hvis du slet ikke kan anerkende at han ikke engang er i top 10, så orker jeg ikke rigtig diskutere det.

Imo var han meget vigtig for såvel CL sejren som VM sølvet.

Så er der historien om kaptajnen for lille Kroatien. Det betyder noget ved disse priser, sådan er det bare.

Det var lidt det samme med Cristiano i 16. Han skulle langt fra have haft de priser, men CL sejr og EM guld (hvor han var langt fra den bedste/vigtigste hos hverken real eller Portugal) gav ham dem alligevel.

I 16 vandt Cannavaro udelukkende pga et ret overraskende VM guld.

Efterårets præstationer betyder reelt ikke noget..

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: 28/11 PSV - FC Barcelona

Indlæg af Antimadridista »

Goaaal skrev:Hvis ret skal være ret, så var det nu Martin Jørgensen, der sagde det, og ikke Grønkjær hehe.
Grønkjær var stadig en diver...;)

Xavi6Smede
Indlæg: 1436
Tilmeldt: tirs dec 23, 2014 8:02 pm
Har takket: 53 gange
Blevet takket: 135 gange

Re: 28/11 PSV - FC Barcelona

Indlæg af Xavi6Smede »

Antimadridista skrev:
Xavi6Smede skrev:
Antimadridista skrev:
Xavi6Smede skrev:Selvom Preben elsker at tale Barcelona ned (i hvert fald giver udtryk for han ikke kan lide dem), så siger han stort set hver gang, at Messi er verdens bedste.

Martin Jørgensens argumenter er noget af det mest stupide jeg har hørt i det studie, og det siger ikke så lidt! Det har sjældent været mere tydeligt, at Messi og Ronaldo har været de to bedste spillere. Modric bør slet ikke være i top 10.
At Modric ikke skulle være i top 10, er jo bare noget pjat at sige.

Men folk misforstår tit balancen mellem individuelle præstationer og vundne trofæer.

Ronaldos forår i CL var desuden ikke noget særligt.

Det som virkelig er gennemgående er, at Messi simpelthen bliver vurderet på en anden pointskala end alle øvrige.
Hvorfor? Han var ikke god i Champions League (måske i finalen, den missede jeg). Præstationerne i ligaen var hans værste i 5 år, selvom han var den bedste i foråret udover Ronaldo. Han var god til VM, men udover kampen imod Argentina er hans præstationer blevet hypet til noget, som det slet ikke var. Og så har han været en katastrofe i den nye sæson. Spillere som Silva og Sterling, der slet ikke er normineret, har spillet på et væsentlig højere niveau set over hele sæsonen.
Hvis du slet ikke kan anerkende at han ikke engang er i top 10, så orker jeg ikke rigtig diskutere det.

Imo var han meget vigtig for såvel CL sejren som VM sølvet.

Så er der historien om kaptajnen for lille Kroatien. Det betyder noget ved disse priser, sådan er det bare.

Det var lidt det samme med Cristiano i 16. Han skulle langt fra have haft de priser, men CL sejr og EM guld (hvor han var langt fra den bedste/vigtigste hos hverken real eller Portugal) gav ham dem alligevel.

I 16 vandt Cannavaro udelukkende pga et ret overraskende VM guld.

Efterårets præstationer betyder reelt ikke noget..
Det skal siges at jeg taler udfra præstationer, som jeg mener burde være det afgørende. Ud fra de præmisser der er til Ballon d'or er det garanteret fint at han ender højt.
Jeg er desuden enorm stor fan af Modric, som jeg mener har været verdens bedste midtbanespiller de seneste mange år. Har sågar flere gange argumenteret for han burde være i top 3. Så det ikke noget med at anerkende ham, han har bare ikke været særlig god det sidste halvandet år.

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: 28/11 PSV - FC Barcelona

Indlæg af Antimadridista »

Xavi6Smede skrev:
Antimadridista skrev:
Xavi6Smede skrev:
Antimadridista skrev:
Xavi6Smede skrev:Selvom Preben elsker at tale Barcelona ned (i hvert fald giver udtryk for han ikke kan lide dem), så siger han stort set hver gang, at Messi er verdens bedste.

Martin Jørgensens argumenter er noget af det mest stupide jeg har hørt i det studie, og det siger ikke så lidt! Det har sjældent været mere tydeligt, at Messi og Ronaldo har været de to bedste spillere. Modric bør slet ikke være i top 10.
At Modric ikke skulle være i top 10, er jo bare noget pjat at sige.

Men folk misforstår tit balancen mellem individuelle præstationer og vundne trofæer.

Ronaldos forår i CL var desuden ikke noget særligt.

Det som virkelig er gennemgående er, at Messi simpelthen bliver vurderet på en anden pointskala end alle øvrige.
Hvorfor? Han var ikke god i Champions League (måske i finalen, den missede jeg). Præstationerne i ligaen var hans værste i 5 år, selvom han var den bedste i foråret udover Ronaldo. Han var god til VM, men udover kampen imod Argentina er hans præstationer blevet hypet til noget, som det slet ikke var. Og så har han været en katastrofe i den nye sæson. Spillere som Silva og Sterling, der slet ikke er normineret, har spillet på et væsentlig højere niveau set over hele sæsonen.
Hvis du slet ikke kan anerkende at han ikke engang er i top 10, så orker jeg ikke rigtig diskutere det.

Imo var han meget vigtig for såvel CL sejren som VM sølvet.

Så er der historien om kaptajnen for lille Kroatien. Det betyder noget ved disse priser, sådan er det bare.

Det var lidt det samme med Cristiano i 16. Han skulle langt fra have haft de priser, men CL sejr og EM guld (hvor han var langt fra den bedste/vigtigste hos hverken real eller Portugal) gav ham dem alligevel.

I 16 vandt Cannavaro udelukkende pga et ret overraskende VM guld.

Efterårets præstationer betyder reelt ikke noget..
Det skal siges at jeg taler udfra præstationer, som jeg mener burde være det afgørende. Ud fra de præmisser der er til Ballon d'or er det garanteret fint at han ender højt.
Jeg er desuden enorm stor fan af Modric, som jeg mener har været verdens bedste midtbanespiller de seneste mange år. Har sågar flere gange argumenteret for han burde være i top 3. Så det ikke noget med at anerkende ham, han har bare ikke været særlig god det sidste halvandet år.
Du har ret. Imo har Messi eksempelvis, individuelt, været bedre end Modric i denne, sidste sæson samt generelt gennem deres karrierer, på omtrent 19 af 20 punkter.! Det går bare ikke at ens hold ryger ud i CL kvarten og VM ottendedelsfinalen..

Det er sikkert også rigtigt at Modric faktisk HAR været bedre end i det seneste år. Men.han har ikke tidligere vundet CL og VM sølv i samme sæson + han får også lidt goodwill for sin generelle karriere!

Jeg tror personligt at eks. Iniesta kunne have fået den, hvis Spanien var blevet verdensmestre!!

Xavi6Smede
Indlæg: 1436
Tilmeldt: tirs dec 23, 2014 8:02 pm
Har takket: 53 gange
Blevet takket: 135 gange

Re: 28/11 PSV - FC Barcelona

Indlæg af Xavi6Smede »

Messi, Ronaldo, Salah, De Bruyne, Sterling, Silva, Mbappe, Hazard, Van Dijk og garanteret flere andre, har spillet på et højere niveau end Modric. Og det er bestemt mere interessant at snakke om hvem der har præsteret bedst på banen, frem for hvem der er hypet mest, som det jo er med de her priser.

Real Madrid havde en historisk ringe sæson i ligaen, røg hurtigt ud af cuppen, og alligevel bestod årets hold i verden primært af Real Madrid spillere pga CL, hvor de vel knap nok spillede to gode kampe.. og det endda med sæsonens næstbedste træner. - Benzema og Bale ligeledes nomineret til Ballon d'or.
Manchester City ødelagde alle rekorder og var vel verdens bedste hold i sidste sæson. Var Pep så blandt de 3 nominerede til årets træner? Nej. Var det så fordi holdet består af verdens bedste fodboldspillere? Heller ikke, for de har kun 2 nomineret.
... Det siger det hele om de priser.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 6 gæster