24/10 FC Barcelona - Inter

Alle kamptråde fra sæsonen 2018/2019

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Rb88
Indlæg: 1252
Tilmeldt: ons aug 16, 2017 11:51 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 162 gange
Blevet takket: 138 gange

Re: 24/10 FC Barcelona - Inter

Indlæg af Rb88 »

Hvor står der officielt at Malcom er dembeles reserve? Hvor kommer det lige fra?

Jeg kan ikke se hvad Munir byder ind med som Dembele eller Malcom ikke også gør. Eller en del andre. Munir er så hypet og at vi valgte ham over Paco er det mest åndssvage i længere tid. Rafinha har jeg altid selv haft et ømt punkt for, men Munir siger mig som fodboldspiller meget meget lidt

Sendt fra min BLA-L29 med Tapatalk

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: 24/10 FC Barcelona - Inter

Indlæg af Antimadridista »

Kan vi få skibbet Dembele for en ok pris, 70-80 M €, skal han bare afsted. Så må vi tage det tab.
Ved godt 19 af 20 er lodret uenige, men jeg tror aldrig han kommer til at fungere. Som i at fungere for holdets bedste.

TheFynbo
Indlæg: 200
Tilmeldt: man jun 09, 2014 12:11 am
Geografisk sted: Agedrup
Har takket: 26 gange
Blevet takket: 11 gange

Re: 24/10 FC Barcelona - Inter

Indlæg af TheFynbo »

Rb88 skrev:Hvor står der officielt at Malcom er dembeles reserve? Hvor kommer det lige fra?

Jeg kan ikke se hvad Munir byder ind med som Dembele eller Malcom ikke også gør. Eller en del andre. Munir er så hypet og at vi valgte ham over Paco er det mest åndssvage i længere tid. Rafinha har jeg altid selv haft et ømt punkt for, men Munir siger mig som fodboldspiller meget meget lidt

Sendt fra min BLA-L29 med Tapatalk
Munir er jo alt andet lige mere en angriber end de to andre. Munir har mere erfaring med at spille med ryggen til, og i de mindre områder midt for målet. Hvortil Dembele spiller langs siden og er mere direkte mand mand. Altså ikke lige den type der skal backe Suarez op.
#jesuisSheep

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 24/10 FC Barcelona - Inter

Indlæg af Piquénbauer »

Rb88 skrev:Hvor står der officielt at Malcom er dembeles reserve? Hvor kommer det lige fra?

Jeg kan ikke se hvad Munir byder ind med som Dembele eller Malcom ikke også gør. Eller en del andre. Munir er så hypet og at vi valgte ham over Paco er det mest åndssvage i længere tid. Rafinha har jeg altid selv haft et ømt punkt for, men Munir siger mig som fodboldspiller meget meget lidt

Sendt fra min BLA-L29 med Tapatalk
Det kan alle da se? Planen var tydeligvis (se på alle vores kampe i starten) at vi skulle spille en 433 med demb på kanten og cou centralt. Derfor havde man brug for en spiller der mindede lidt om demb til at rotere. At malcom i træningskampene hovedageligt spillede til venstre understøtter det også. Vi havde brug for en decideret kant da hverken munir, denis eller rafinha var kant.

Nu spiller vi dog med anderledes kanter da de hovedsageligt spilles som offensive midtbanespillere. Derfor er der ikke brug for malcom. Der er knapt nok brug for Dembele. Så når Dembele er på bænken så er der vitterligt ingen grund til også at tage malcom med.

Munir kan spille begge kanter og angriber. Vi har ikke andre angribere end ham i truppen. Jeg ved desuden ikke hvorfor han er hypet?
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

FCBSOCI
Indlæg: 2447
Tilmeldt: søn mar 08, 2015 12:55 pm
Har takket: 1172 gange
Blevet takket: 506 gange

Re: 24/10 FC Barcelona - Inter

Indlæg af FCBSOCI »

Beklager at jeg bryder diskussionen om Dembele og Malcom.

Den spanske sportspresse er generelt meget positive dagen efter kampen. Arthur bliver rost til skyerne og bliver kåret til kampens spiller. Også Ter Stegen og Alba får topkarakter.

Suarez og Pique, som vi her på sitet har været kritiske over for, får også gode bedømmelser. Jeg synes også, at Pique var meget koncentreret i hele kampen og spillede med lav fejlprocent. Suarez mangler desværre lidt skarphed men kæmpede forbilledligt og lagde op til et mål. Valverde får også stor ros. I virkeligheden sammenfattes det meget godt i SPORT (Catalansk sportsavis):
Hay equipo sin Messi (Der er et hold uden Messi)
Senest rettet af FCBSOCI tors okt 25, 2018 10:40 pm, rettet i alt 1 gang.

Skydefinten
Indlæg: 8941
Tilmeldt: man aug 31, 2009 7:03 pm
Geografisk sted: Frederiksberg
Har takket: 1752 gange
Blevet takket: 1029 gange

Re: 24/10 FC Barcelona - Inter

Indlæg af Skydefinten »

Men men, hvordan klarer Barcelona sig uden mig og Jonas i den?

Dembele kom åbenbart 20-30 min for sent til træningen dagen før kampen. Pudsigt nok, kom han også ræsede 20 min før træningen startede, da jeg var derude i torsdags - en time efter de første spillere.
Take away his goals, you’re left with his assists. Take away his assists, you’re left with his dribbles. Take away his dribbles, and you’re left with his key passes.. And most of the time, you get all of it together in 90 minutes. Lionel Messi.

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: 24/10 FC Barcelona - Inter

Indlæg af zqa »

Antimadridista skrev:Kan vi få skibbet Dembele for en ok pris, 70-80 M €, skal han bare afsted. Så må vi tage det tab.
Ved godt 19 af 20 er lodret uenige, men jeg tror aldrig han kommer til at fungere. Som i at fungere for holdets bedste.
Han har imo været fejlcastet fra start, og mere end alt andet et gigantisk panikkøb før lukketid.
#jesuisSheep

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: 24/10 FC Barcelona - Inter

Indlæg af Kubala »

Det er så tåbeligt, at man giver 135 mio. euro for en spiller, men vedkommende kan ikke benyttes. Det er ligeså tåbeligt, at man køber en anden lovende spiller til 40 mio. euro, men vælger slet ikke at benytte sig af ham.

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: 24/10 FC Barcelona - Inter

Indlæg af Kubala »

I øvrigt er jeg altså ikke så imponeret af Arthur. Han skubber bolden til siden og laver nogle hurtige og fine bevægelser, men kigger man på tallene, så imponerer han altså ikke særlig meget. Rak gør det ligeså godt, hvis ikke bedre. Kigger man på Raks tal for Kroatien, så vil man nærmest tro, at der er tale om to vidt forskellige spillere. Rak er meget mere engageret i offensiven og det fremrettede spil for Kroatien end han er i Barca. I Barca har han en kontrolleret og påpasselig rolle.

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: 24/10 FC Barcelona - Inter

Indlæg af zqa »

Tallene.. pft. Han skaber et helt vidunderligt flow i vores spil, som er blevet væsentligt mere flydende og roligt end det har været siden Xavi (og til dels Iniesta) stoppede. Dét er hvad han skal bedømmes ud fra, og her har han altså været langt bedre end forventet - og han er blot 22 år og har kun været i europæisk fodbold i 5 måneder.
#jesuisSheep

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: 24/10 FC Barcelona - Inter

Indlæg af Kubala »

Han er altså vildt hypet. At han skaber så meget? At han allerede nævnes i selskab med Ini eller Xavi er overdrevet, men fred være med det, vi har forskellige syn på tingene. Vil dog sige, at han er en lovende spiller, uden tvivl, men så imponerende er han heller ikke endnu, som han bliver gjort til.

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: 24/10 FC Barcelona - Inter

Indlæg af zqa »

Kubala skrev:At han skaber så meget? .
Hva'?

Jeg forstår godt sammenligningen med bl.a. Xavi, for han minder altså ganske meget i statur, bevægelse, spillestil og i pasningsspillet. Bevares, han er da ikke på niveau, det tror jeg heller ikke der er nogen der mener - men han kan måske med tiden nærme sig.
Det er du da også i din gode ret til ikke at være.
#jesuisSheep

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: 24/10 FC Barcelona - Inter

Indlæg af Kubala »

zqa skrev:
Kubala skrev:At han skaber så meget? .
Hva'?

Jeg forstår godt sammenligningen med bl.a. Xavi, for han minder altså ganske meget i statur, bevægelse, spillestil og i pasningsspillet. Bevares, han er da ikke på niveau, det tror jeg heller ikke der er nogen der mener - men han kan måske med tiden nærme sig.
Det er du da også i din gode ret til ikke at være.
Skaber så meget= flowet i spillet har han så stor en andel i. Og ja, han er hurtig og har nogle gode vendinger, der rigtig nok minder om Xavi, men han har en del at lære endnu. Han er altså rigtig påpasselig og så bidrager han heller ikke så meget i det defensive. Man burde kigge på tallene, men ok, vi ser meget forskelligt på tingene, så fred være med det. Det skal lige siges igen, eller understreges, at jeg absolut synes, at han er lovende, men er uenig i den enorme rose.

Brugeravatar
De La Barça
Indlæg: 802
Tilmeldt: tors apr 20, 2017 11:19 am
Har takket: 298 gange
Blevet takket: 44 gange

Re: 24/10 FC Barcelona - Inter

Indlæg af De La Barça »

Man burde kigge på tallene
Hvilke tal kigger du på? Og hvor finder du dem? [emoji846]

Visca el Barça i Visca Catalunya

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: 24/10 FC Barcelona - Inter

Indlæg af Kubala »

De La Barça skrev:
Man burde kigge på tallene
Hvilke tal kigger du på? Og hvor finder du dem? [emoji846]

Visca el Barça i Visca Catalunya
Whoscored. Men der er sikkert andre steder også. Keypasses. Driblinger. Taklinger etc. Der er i hvert fald noget forskel på Barca Rak og Kroatien Rak.

Og så deres bedømmelse også. Generelt rammer de plet, men nogle gange rammer de selvfølgelig også ved siden af med bedømmelse. Var selv super kritisk over for dem i starten, men har ændret holdning.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 8 gæster