7/10 Valencia - FC Barcelona

Alle kamptråde fra sæsonen 2018/2019

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
A$AP
Indlæg: 11632
Tilmeldt: fre sep 28, 2012 6:23 pm
Har takket: 137 gange
Blevet takket: 956 gange

Re: 7/10 Valencia - FC Barcelona

Indlæg af A$AP »

Er det så lavt Suarez har sat baren for en startende 9'er i FC Barcelona?

FCBSOCI
Indlæg: 2447
Tilmeldt: søn mar 08, 2015 12:55 pm
Har takket: 1172 gange
Blevet takket: 506 gange

Re: 7/10 Valencia - FC Barcelona

Indlæg af FCBSOCI »

SpillerSomMESSI skrev:Jeg er selvfølgelig enig i kritikken omkring Suarez... Men han laver jo faktisk 2 eller 3 "fake" assists i de sidste 2 kampe - hvor han springer over bolden eller går til siden så Messi kan skyde.. så på en eller anden måde har han jo stadig været kraftig involveret i ca. 3 mål i disse 2 kampe.
Du har sådan set ret. Men en angriber der som bedste aktioner har, at han ikke rør bolden, den holder vidst ikke. Suarez er faldet voldsomt i niveau og leverer ikke det fornødne antal mål. Det er problematisk.

FCBSOCI
Indlæg: 2447
Tilmeldt: søn mar 08, 2015 12:55 pm
Har takket: 1172 gange
Blevet takket: 506 gange

Re: 7/10 Valencia - FC Barcelona

Indlæg af FCBSOCI »

Er hamrende træt af, at det snart nærmere er reglen end undtagelsen, at vi kommer bagud. Så kan vi bare sidde og håbe på et comeback, mens Barca triller bolden rundt i en uendelighed. Kan godt forstå hvis neutrale fans synes, at det er kedeligt at se på.

Nå, jeg skal heldigvis se tre kampe live på Camp Nou på en uge - mod Sevilla, Inter og Real Madrid. Jeg satser på, at det bliver vendepunktet. Hvorfor ikke?

Brugeravatar
Tolquhon
Indlæg: 824
Tilmeldt: man jul 21, 2008 12:49 pm
Geografisk sted: Aberdeenshire, Skotland
Har takket: 73 gange
Blevet takket: 129 gange

Re: 7/10 Valencia - FC Barcelona

Indlæg af Tolquhon »

Jeg sad gennem hele 2. halvleg og undrede mig over, hvor fanden vores højre side var. Når Messi trækker ind på midten for at deltage i spillet - eller rettere sagt: skabe det - er der fuldstændig tomt på højre fløj, for Semedo evner åbenbart ikke at udfylde hullet. Når vi kun spiller gennem midten eller venstre side, bruger vi halvdelen eller max to tredjedele af bredden, og så er det altså noget lettere at lukke af for os - især når man har 8 mand til det.

Det er kampe som i går, hvor jeg virkelig savner Dani Alves - uagtet hans defensive mangler...

Goaaal
Indlæg: 1364
Tilmeldt: søn okt 04, 2015 12:37 pm
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 147 gange

Re: 7/10 Valencia - FC Barcelona

Indlæg af Goaaal »

Tolquhon skrev:Jeg sad gennem hele 2. halvleg og undrede mig over, hvor fanden vores højre side var. Når Messi trækker ind på midten for at deltage i spillet - eller rettere sagt: skabe det - er der fuldstændig tomt på højre fløj, for Semedo evner åbenbart ikke at udfylde hullet. Når vi kun spiller gennem midten eller venstre side, bruger vi halvdelen eller max to tredjedele af bredden, og så er det altså noget lettere at lukke af for os - især når man har 8 mand til det.

Det er kampe som i går, hvor jeg virkelig savner Dani Alves - uagtet hans defensive mangler...
Fuldstændig enig. Barca's største problem er ikke Suarez eller Valverde. Det er, at der er 0 offensiv kvalitet på HB. Man kan også se det hos Real, når Marcelo ikke spiller. Offensiver lider under det.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 7/10 Valencia - FC Barcelona

Indlæg af Blaugrana92 »

Tolquhon skrev:Det er kampe som i går, hvor jeg virkelig savner Dani Alves - uagtet hans defensive mangler...
Dani Alves' defensive mangler er en skrøne. Jeg har ikke set nogen anden spiller i verden lukke ned for Cristiano Ronaldo på samme måde, som Dani gjorde det. Alves var ikke bare den absolut bedste offensivt, han var også blandt de allerbedste defensivt.

Brugeravatar
A$AP
Indlæg: 11632
Tilmeldt: fre sep 28, 2012 6:23 pm
Har takket: 137 gange
Blevet takket: 956 gange

Re: 7/10 Valencia - FC Barcelona

Indlæg af A$AP »

Kunne det ikke også være på grund af instrukser fra Valverde? At Semedo er så passiv i det offensive? Og så hjælper det jo heller ikke, at når han så smider Dembele ind, så bliver det ovre på venstresiden, som ikke alene ikke er Dembele's foretrukne side, men også gør Alba mindre effektiv. Semedo har jo før vist prøver på sine offensive egenskaber, og et eventuelt samarbejde med Dembele kunne jo totalt redde vores højreside, med deres fart og teknik.

Goaaal
Indlæg: 1364
Tilmeldt: søn okt 04, 2015 12:37 pm
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 147 gange

Re: 7/10 Valencia - FC Barcelona

Indlæg af Goaaal »

A$AP skrev:Kunne det ikke også være på grund af instrukser fra Valverde? At Semedo er så passiv i det offensive? Og så hjælper det jo heller ikke, at når han så smider Dembele ind, så bliver det ovre på venstresiden, som ikke alene ikke er Dembele's foretrukne side, men også gør Alba mindre effektiv. Semedo har jo før vist prøver på sine offensive egenskaber, og et eventuelt samarbejde med Dembele kunne jo totalt redde vores højreside, med deres fart og teknik.

Semedo har vitterligt aldrig vist prøver på sine offensive kvaliteter. Jeg kan lige se om jeg kan finde stats igen om lidt.

Goaaal
Indlæg: 1364
Tilmeldt: søn okt 04, 2015 12:37 pm
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 147 gange

Re: 7/10 Valencia - FC Barcelona

Indlæg af Goaaal »

Semedo spillede 2030 minutter sidste sæson.

Han har 0 assist og 0 mål.

Daniel Carvajal har på 2740 minutter 5 assist. Vores egen Vermaelen har på 1108 minutter 1 assist.


I forhold til at det skyldes manglende minutter:
Kovacic (midtbane - ved det) spiller med 1230 minutter langt bedre end Semedo. Vermaelen ligeså med kun 1108 minutter. Der er flere eksempler som jeg ikke gider til at poste da det blot er en yderligere understregning af pointen over.

Edit: Tallene over er fra sidste sæson.
Senest rettet af Goaaal man okt 08, 2018 1:36 pm, rettet i alt 1 gang.

Tello
Indlæg: 7683
Tilmeldt: tirs feb 26, 2013 9:43 am
Har takket: 1380 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: 7/10 Valencia - FC Barcelona

Indlæg af Tello »

Overvejer at opsige Strive. Gider næsten ikke se vores kampe mere. At se Chelsea, Liverpool, City og Arsenal er da langt bedre end at se os lige pt. Det gør så ondt at se på det lort her. Har været Barca siden jeg første gang så La Liga på tv, men det her er ikke Barca, det er Athletic Bilbao med dyre spillere og dyre reserver samt et talent akademi der bliver pisset op og ned af ryggen.

Sendt fra min LON-L29 med Tapatalk

Brugeravatar
A$AP
Indlæg: 11632
Tilmeldt: fre sep 28, 2012 6:23 pm
Har takket: 137 gange
Blevet takket: 956 gange

Re: 7/10 Valencia - FC Barcelona

Indlæg af A$AP »

Og det, at der er tomt på hele vores højrefløj gøre det jo ikke nemmere for Semedo at skulle angribe. Han er isoleret. Tværtimod. Han skulle spille overfor Guedes/Cheryshev og Gaya, og defensivt gjorde han et super arbejde i går, med tanke på hvor presset vi normalt er over kanterne på Mestella. Han skal være mere selvsikker på bolden og i offensiven, men samtidig er det også tydeligt at han har fået instrukser på at være mere tilbageholdende. Som om, at han skal være med til at babysitte Pique.

Hele højresiden er disfunktionel, og Dembele eller Malcom skal ud på højrefløjen.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 7/10 Valencia - FC Barcelona

Indlæg af Blaugrana92 »

Goaaal skrev:Semedo spillede 2030 minutter sidste sæson.

Han har 0 assist og 0 mål.

Daniel Carvajal har på 2740 minutter 5 assist. Vores egen Vermaelen har på 1108 minutter 1 assist.


I forhold til at det skyldes manglende minutter:
Kovacic (midtbane - ved det) spiller med 1230 minutter langt bedre end Semedo. Vermaelen ligeså med kun 1108 minutter. Der er flere eksempler som jeg ikke gider til at poste da det blot er en yderligere understregning af pointen over.

Edit: Tallene over er fra sidste sæson.
Semedo lagde nu godt nok op til et enkelt mål i sidste sæson. Det var Aleix Vidals scoring til 3-0 i sejren mod Murcia i Copa del Rey.

Men, ja. Blandt de spillere der har scoret eller lagt op til minimum ét mål for os i denne og sidste sæson, er der ingen der er mindre produktiv statistisk set, end Semedo er:

Billede

Goaaal
Indlæg: 1364
Tilmeldt: søn okt 04, 2015 12:37 pm
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 147 gange

Re: 7/10 Valencia - FC Barcelona

Indlæg af Goaaal »

Blaugrana92 skrev:
Goaaal skrev:Semedo spillede 2030 minutter sidste sæson.

Han har 0 assist og 0 mål.

Daniel Carvajal har på 2740 minutter 5 assist. Vores egen Vermaelen har på 1108 minutter 1 assist.


I forhold til at det skyldes manglende minutter:
Kovacic (midtbane - ved det) spiller med 1230 minutter langt bedre end Semedo. Vermaelen ligeså med kun 1108 minutter. Der er flere eksempler som jeg ikke gider til at poste da det blot er en yderligere understregning af pointen over.

Edit: Tallene over er fra sidste sæson.
Semedo lagde nu godt nok op til et enkelt mål i sidste sæson. Det var Aleix Vidals scoring til 3-0 i sejren mod Murcia i Copa del Rey.

Men, ja. Blandt de spillere der har scoret eller lagt op til minimum ét mål for os i denne og sidste sæson, er der ingen der er mindre produktiv statistisk set, end Semedo er:
Dejligt med de ekstra detaljer. Kan se han også har spillet flere minutter end jeg sagde. Måske jeg kun har taget La Liga og CHL, eller også har jeg trukket data inden sæsonen var ovre :-)

Men ja... dine tal bekræfter det nærmest bare i endnu højere grad.

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14865
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1657 gange
Blevet takket: 1096 gange
Kontakt:

Re: 7/10 Valencia - FC Barcelona

Indlæg af Lopezzz »

Os eksperter her på forummet burde samle et hold og spille et par kampe sammen for at se hvor elendige vi er.

Pointtab er noget som vi skal acceptere og komme videre. Vi kan intet gøre ved det og vi kan heller ikke forvente at vi vinder hver eneste kamp i næste 150 år
MDCCCXCIX

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 4 gæster