3/10 Tottenham - FC Barcelona

Alle kamptråde fra sæsonen 2018/2019

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Goaaal
Indlæg: 1364
Tilmeldt: søn okt 04, 2015 12:37 pm
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 147 gange

Re: 3/10 Tottenham - FC Barcelona

Indlæg af Goaaal »

Vildt, at påstanden om Semedos angrebskvalitet bliver ved med at blomstre herinde. Har fremlagt tallene fra sidste sæson flere gange. Han er elendig offensivt. Han er dårlig defensivt. Han er dog hurtig.

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: 3/10 Tottenham - FC Barcelona

Indlæg af Antimadridista »

Blaugrana92 skrev:
Antimadridista skrev:En spiller som Dani Alves, som han jo selvfølgelig også lidt ufortjent bliver målt op imod, brugte også et par år i Sevilla, før det kørte..
Det er virkelig en utroligt ringe sammenligning, der er unfair overfor begge spillere. Dani Alves var 19 år, da han kom til Sevilla. Da han var på Semedos alder, havde han været omdrejningspunktet i Sevillas offensiv i et par sæsoner, og havde lige vundet UEFA Cuppen for andet år i træk. Dani Alves er den bedste og mest indflydelsesrige højreback i spillets historie, og tåler slet ikke sammenligning med spillere som Sergi Roberto eller Nélson Semedo. For begge parters skyld.

Amen for pokker! Jeg sammenligner jo ikke Semedo og Alves!! Jeg forsøger at argumentere for, at nogle spillere behøver mere tid. Specielt når man får så sporadisk spilletid som Semedo har fået.
Jeg ved ikke om Robertos tal er bedre, har jeg ikke tid til at rode med, men jeg holder fast i at Semedos potentiale, imo, er større.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 3/10 Tottenham - FC Barcelona

Indlæg af Blaugrana92 »

Antimadridista skrev:Amen for pokker! Jeg sammenligner jo ikke Semedo og Alves!! Jeg forsøger at argumentere for, at nogle spillere behøver mere tid. Specielt når man får så sporadisk spilletid som Semedo har fået.
Jeg ved ikke om Robertos tal er bedre, har jeg ikke tid til at rode med, men jeg holder fast i at Semedos potentiale, imo, er større.
Nej, det er jeg klar over. Men at sammenligne situationen eller konteksten er stadig en dårlig idé, der som sagt ikke gør noget godt for nogle af parterne. Nogle spillere skal rigtig nok have lang tid, men min pointe var netop at Alves ikke er en af dem. Igen, han var altså 19 da han tog et enormt spring fra Bahia til Sevilla, og han brugte derefter lidt under en håndfuld år på at etablere sig, ikke bare som Sevillas bedste spiller og leder, men også som verdens bedste højreback.

Jeg ved til gengæld med sikkerhed, at Robertos tal er langt bedre. Jeg har faktisk lige lagt dem op på siden forinden.

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: 3/10 Tottenham - FC Barcelona

Indlæg af Antimadridista »

Blaugrana92 skrev:
Antimadridista skrev:Amen for pokker! Jeg sammenligner jo ikke Semedo og Alves!! Jeg forsøger at argumentere for, at nogle spillere behøver mere tid. Specielt når man får så sporadisk spilletid som Semedo har fået.
Jeg ved ikke om Robertos tal er bedre, har jeg ikke tid til at rode med, men jeg holder fast i at Semedos potentiale, imo, er større.
Nej, det er jeg klar over. Men at sammenligne situationen eller konteksten er stadig en dårlig idé, der som sagt ikke gør noget godt for nogle af parterne. Nogle spillere skal rigtig nok have lang tid, men min pointe var netop at Alves ikke er en af dem. Igen, han var altså 19 da han tog et enormt spring fra Bahia til Sevilla, og han brugte derefter lidt under en håndfuld år på at etablere sig, ikke bare som Sevillas bedste spiller og leder, men også som verdens bedste højreback.

Jeg ved til gengæld med sikkerhed, at Robertos tal er langt bedre. Jeg har faktisk lige lagt dem op på siden forinden.
Vi skal i hvertfald op til 2006, måske også lidt længere, før Alves blev regnet for en verdensklasseback. Semedo har trods alt kun været i Barca lidt over et år.

Ift tal. Hvis du læser mit indlæg, så skriver jeg potentiale (som jeg ser det) og ikke hvad de har bedrevet indtil nu.
Det er muligt at Robertos tal er bedre, set over det seneste år? Men det siger jo ikke noget om hvad der potentielt kan ske de næste.par år.
Roberto har desuden spillet den back, mere end dobbelt så længe som Semedo.

Så du gerne at Roberto spillede fast, eller at en ny back skal søges??

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: 3/10 Tottenham - FC Barcelona

Indlæg af Kubala »

Hvem skulle en ny back være? Jeg ville i hvert fald ikke bruge Semedo, medmindre der er en vild transformation. Kimmich er den back lige nu, som er den bedste højreback, og også en, der kunne gå direkte ind på holdet, for han kan spille boldbesiddende fodbold, altså tiki taka. Ham får Barca bare ikke.

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: 3/10 Tottenham - FC Barcelona

Indlæg af Kubala »

I sidste sæson fik Semedo ca. 24 kampe, hvis man regner efter 90 min. pr. kamp og Roberto fik ca. 32 kampe. Det var Semedos debutsæson. Man kan så spørge sig selv, om det var nok spilletid eller ej? Hvis du spørger mig, så var det i hvert fald rigeligt med spilletid. Og han var ringe. Virkelig ringe. I CL var han fin og muligvis også bedre end Roberto, men i ligaen stank han. I CL fik han i øvrigt mere spilletid end Roberto. Så den med spilletid må altså også være en skrøne.

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5421
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 568 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: 3/10 Tottenham - FC Barcelona

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Semedo har naturligvis noget potientiale pga. hans speed. Men for at være højre back i Barca, bør man være i top 5 i verden. Det er han ikke, og blir han nok heller ikke.

Jeg ville gå benhårdt efter en top5 højre back for det er klart vores svageste punkt lige nu, samt en god venste back backup, og en erstatning for Suarez efter denne sæson.
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: 3/10 Tottenham - FC Barcelona

Indlæg af Antimadridista »

Kubala skrev:I sidste sæson fik Semedo ca. 24 kampe, hvis man regner efter 90 min. pr. kamp og Roberto fik ca. 32 kampe. Det var Semedos debutsæson. Man kan så spørge sig selv, om det var nok spilletid eller ej? Hvis du spørger mig, så var det i hvert fald rigeligt med spilletid. Og han var ringe. Virkelig ringe. I CL var han fin og muligvis også bedre end Roberto, men i ligaen stank han. I CL fik han i øvrigt mere spilletid end Roberto. Så den med spilletid må altså også være en skrøne.
Tror jeg har fattet din holdning Kubala.

Spilletid: 24 kampe, heraf kun 17 fra start, er måske ikke langt fra Robertos, men ift 38 mulige kampe, er det ikke meget ift kontinuitet.

Og nej, jeg mener netop heller ikke nødvendigvis, at der er brug for endnu en back. Jeg mener jo at man skal give Semedo chancen. Som jeg ikke helt syntes han har fået. Det syntes andre herinde. Fred være med det.

Det var mit bidrag til Semedo/Roberto fnidderet..

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14865
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1657 gange
Blevet takket: 1096 gange
Kontakt:

Re: 3/10 Tottenham - FC Barcelona

Indlæg af Lopezzz »

Robertos solo tur mod Madrid og målet mod PSG har gjort ham populær ellers ligger han på en middel niveau. Han startede godt men er blevet dårligere med tiden. Han har det der La Masia move på banen men jeg er lidt træt af det. At køre bolden rundt og sikkert uden at der sker noget eller uden at skabe chancer nok er trættende.
Semedo er mere eksplosiv spiller. Han udfordrer meget mere men er lidt usikker når han skal afslutte. Det skyldes sikkert psykisk press fra de gamle drenge (Messi - Luis - Pique). For hvis han spilder en chance og ikke afleverer til dem så kommer de efter ham. Noget som jeg hader hos Barca. Man skal vise Semedo respekt og ikke bare søge efter fejl. Jeg tror at han kan blive endnu bedre hvis vi tror mere på ham. Alves har også haft det svært i starten men Alves havde hans brasilianere med og Rakitic plus han kendte La Liga.

En anden dårlig ting er at os fans er blevet utrolig utålmodige på det sidste. Vi kræver alt alt aalt for meget fra spillerne
MDCCCXCIX

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 3/10 Tottenham - FC Barcelona

Indlæg af Blaugrana92 »

Lopezzz skrev:Robertos solo tur mod Madrid og målet mod PSG har gjort ham populær ellers ligger han på en middel niveau. Han startede godt men er blevet dårligere med tiden. Han har det der La Masia move på banen men jeg er lidt træt af det. At køre bolden rundt og sikkert uden at der sker noget eller uden at skabe chancer nok er trættende.
Semedo er mere eksplosiv spiller. Han udfordrer meget mere men er lidt usikker når han skal afslutte. Det skyldes sikkert psykisk press fra de gamle drenge (Messi - Luis - Pique). For hvis han spilder en chance og ikke afleverer til dem så kommer de efter ham. Noget som jeg hader hos Barca. Man skal vise Semedo respekt og ikke bare søge efter fejl. Jeg tror at han kan blive endnu bedre hvis vi tror mere på ham. Alves har også haft det svært i starten men Alves havde hans brasilianere med og Rakitic plus han kendte La Liga.

En anden dårlig ting er at os fans er blevet utrolig utålmodige på det sidste. Vi kræver alt alt aalt for meget fra spillerne
Undskyld, men der er bare ikke noget som helst af det du skriver, der er rigtigt. For det første har Roberto viste meget, meget mere end en solotur mod Madrid og et mål mod PSG. Han lagde for eksempel op til 8 mål i sidte sæson, hvilket kun blev overgået af Alba, Suárez og Messi.

Roberto skaber, beviseligt, langt flere chancer end Semedo gør, og han gør det endda med markant højere frekvens. Sergi udfordrer ligeledes mere end Semedo, og han lykkes dertil også med flere af sine udfordringer. Det er lidt et leap of faith at påstå, at Semedo er lidt usikker, når han skal afslutte, for indtil videre har han haft seks afslutninger i La Liga og Champions League i Barcelona-trøjen. Det er noget værre vrøvl, at Messi og Suárez kommer efter ham, hvis han spilder en chance og ikke afleverer til dem, for indtil videre har han knapt nok befundet sig i en situation, hvor man kan påstå at han spildte en chancen.

Det er nemlig kerneproblemet med Semedo; han truer simpelthen ikke modstandernes backkæde nok, i forhold til den fart han har i benene. Selv Abi var bedre til at komme i løbene bagom modstandernes bageste linje. Igen, kan det slet ikke udelukkes, at det er et bevidst valg fra Valverdes side, men i det tilfælde passer Roberto jo bare langt bedre til den profil, vi i øjeblikket søger til vores højreback.

Nu remsede jeg alle de punkter, hvor Roberto slår Semedo, op i går, så jeg må hellere lige sætte lidt tal på det. Jeg har inkluderet Dignes tal fra sidste sæson, for at give en endnu bedre idé om, hvor lidt Semedo egentlig bidrager med offensivt. Læg lige mærke til, hvor mange af de offensive kategorier, hvor Semedo er den ringest præsterende af de fire.

Billede

Tallene er for Roberto, Semedo og Albas vedkommende fra både denne og sidste sæson i La Liga og Champions League regi, mens de for Digne kun er fra sidste sæson i La Liga og Champions League regi.

emo
Indlæg: 17757
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 802 gange

Re: 3/10 Tottenham - FC Barcelona

Indlæg af emo »

Viser bare at havde Digne været højreback så havde han været fast starter for os. Ret flotte tal han har faktisk.
Allez...

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 3/10 Tottenham - FC Barcelona

Indlæg af Blaugrana92 »

Antimadridista skrev:Vi skal i hvertfald op til 2006, måske også lidt længere, før Alves blev regnet for en verdensklasseback. Semedo har trods alt kun været i Barca lidt over et år.
Ja, hvad har jeg så skrevet forkert? Jeg skrev at Alves kom til Sevilla som 19-årig - fra Bahia - og brugte lidt under en håndfuld år på at etablere sig, ikke bare som det offensive omdrejningspunkt på et af Spaniens bedste hold, men også som verdens bedste højreback. Det er da muligt, at Semedo kun har været i Barcelona i lidt over et år, men forinden brugte han jo alligevel en del år i Benfica, hvor han heller ikke havde nemt ved at slå igennem. Han har ikke engang spillet 50 ligakampe i Portugal.
Antimadridista skrev:Ift tal. Hvis du læser mit indlæg, så skriver jeg potentiale (som jeg ser det) og ikke hvad de har bedrevet indtil nu.
Det er muligt at Robertos tal er bedre, set over det seneste år? Men det siger jo ikke noget om hvad der potentielt kan ske de næste.par år.
Roberto har desuden spillet den back, mere end dobbelt så længe som Semedo.
Nej, tallene siger rigtig nok ikke noget om potentiale, men der er altså ikke engang to års aldersforskel på Roberto og Semedo. Da Roberto havde Semedos alder, havde han næsten spillet 100 kampe for Barcelona. Semedo har kun lige med nød og næppe rundet 100 kampe for Benfica og Barcelona sammenlagt. Jeg kan ikke se, hvorfor Semedos talent og potentiale skulle være større end Roberto. Slet ikke når man tager i betragtning, at højrebacken overhovedet ikke er Robertos naturlige position. Det siger nemlig lidt om, hvor intelligent en fodboldspiller Roberto er, at han så nemt kan tilpasse sig forskellige positioner på banen.
Antimadridista skrev:Så du gerne at Roberto spillede fast, eller at en ny back skal søges??
Lige nu kan jeg ikke få øje på bedre alternativer på markedet end Sergi Roberto. Jeg synes ikke, at Semedo er bedre end Roberto. Jeg synes, Roberto bør være fast mand.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 3/10 Tottenham - FC Barcelona

Indlæg af Blaugrana92 »

emo skrev:Viser bare at havde Digne været højreback så havde han været fast starter for os. Ret flotte tal han har faktisk.
Digne er en rigtig, rigtig god back. Ekstremt solid defensiv, og slet ikke at kimse af offensivt. Det er ikke tilfældigt, at han i løbet af kort tid er blevet en af de bedst præsterende spillere i Everton. Han har reelt niveauet til meget, meget bedre klubber.

ulrich
Indlæg: 1701
Tilmeldt: ons sep 01, 2010 1:47 pm
Har takket: 275 gange
Blevet takket: 147 gange

Re: 3/10 Tottenham - FC Barcelona

Indlæg af ulrich »

Under kampene der viser de hvor meget de har løbet. Kan man se det nogen steder på den store bredsporede informationsmotorvej? Synes ikke jeg kan finde det inde på uefa.com.

Brugeravatar
De La Barça
Indlæg: 802
Tilmeldt: tors apr 20, 2017 11:19 am
Har takket: 298 gange
Blevet takket: 44 gange

Re: 3/10 Tottenham - FC Barcelona

Indlæg af De La Barça »

Kubala skrev:Hvem skulle en ny back være? Jeg ville i hvert fald ikke bruge Semedo, medmindre der er en vild transformation. Kimmich er den back lige nu, som er den bedste højreback, og også en, der kunne gå direkte ind på holdet, for han kan spille boldbesiddende fodbold, altså tiki taka. Ham får Barca bare ikke.
Synes også Thomas Meunier gør det godt på højre back. Er ofte med fremme for både PSG og Belgien og kan også være med i det korte pasningsspil. Han er dog nok lige så umulig at få fat i som Kimmich.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 10 gæster