3/10 Tottenham - FC Barcelona

Alle kamptråde fra sæsonen 2018/2019

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Emancipator
Indlæg: 188
Tilmeldt: ons apr 05, 2017 6:56 pm
Har takket: 14 gange
Blevet takket: 10 gange

Re: 3/10 Tottenham - FC Barcelona

Indlæg af Emancipator »

Kubala skrev:
Lopezzz skrev:
Kubala skrev:
Lopezzz skrev:
Kubala skrev:
Blaugrana92 skrev:Jeg kan godt forstå, Semedo ikke har været fast man hidtil. Han er ringe.
Har altid været, i Barca i hvert fald. Ved ikke, hvilket potentiale folk ser i ham.
# B U L L S H I T !!
Tal pænt. :) Og jeg har jo ret. Han har aldrig vist noget i Barca, der gør, at man kan have ham som starter.
Jeg tror på Semedo hele vejen. Han har ikke spillet ret meget og det fordi Roberto er første prioritet og sikkert fordi han er La Masia produkt men Semedo bliver bedre og bedre jo oftere han spiller.
Han kan ikke udvikle sig hvis han kun spiller nogle minutter i hver anden kamp. Og jeg forventer heller ikke at han spiller perfekt hvis han får alle 90 minutter efter at sidde på bænken i lang tid.
Men i går var han suveræn og den ene fejl skal ikke afspejle ham. Pique og Ter Stegen var bag ham og de kunne heller ikke stoppe Kane.
Semedo er hurtig, dribler godt, forsvarer godt, har overblik, presser konstant, går frem hele tiden osv osv... og han fylder 25 år næste måned. Lige nu har vi ikke nogen der er bedre end ham på dette position
Det er helt fair og i orden, at du tror på ham. Han er hurtig, det er rigtigt, men han dribler ikke særlig meget, selvom du kalder ham en god dribler. Faktisk slår Roberto ham på de fleste områder, hvis man kigger statistikkerne igennem. Selv med Robertos dårlige start, er han bedre end Semedo.
Jeg tror det handler om hans rolle. Prøv at se kampen igen og se hvordan han fast går frem ligeså snart Messi har bolden over midten. Han skal ikke lave andet det så tydeligt. Hans eneste mission er at rykke modstanderen frem så der plads til Messi. Han havde på 90 et løb helt op til hjørnet nærmest. Jeg tror han langsomt bliver spillet ind på den måde indtil han kan lave samme løb som Jordi fx. Jeg syntes han er blevet ekstremt meget bedre defensivt men der stadig vej. Men hans drible og eksplosion løb ef fantastisk

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14865
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1657 gange
Blevet takket: 1096 gange
Kontakt:

Re: 3/10 Tottenham - FC Barcelona

Indlæg af Lopezzz »

Kubala skrev:
Lopezzz skrev:
Kubala skrev:
Lopezzz skrev:
Kubala skrev:
Blaugrana92 skrev:Jeg kan godt forstå, Semedo ikke har været fast man hidtil. Han er ringe.
Har altid været, i Barca i hvert fald. Ved ikke, hvilket potentiale folk ser i ham.
# B U L L S H I T !!
Tal pænt. :) Og jeg har jo ret. Han har aldrig vist noget i Barca, der gør, at man kan have ham som starter.
Jeg tror på Semedo hele vejen. Han har ikke spillet ret meget og det fordi Roberto er første prioritet og sikkert fordi han er La Masia produkt men Semedo bliver bedre og bedre jo oftere han spiller.
Han kan ikke udvikle sig hvis han kun spiller nogle minutter i hver anden kamp. Og jeg forventer heller ikke at han spiller perfekt hvis han får alle 90 minutter efter at sidde på bænken i lang tid.
Men i går var han suveræn og den ene fejl skal ikke afspejle ham. Pique og Ter Stegen var bag ham og de kunne heller ikke stoppe Kane.
Semedo er hurtig, dribler godt, forsvarer godt, har overblik, presser konstant, går frem hele tiden osv osv... og han fylder 25 år næste måned. Lige nu har vi ikke nogen der er bedre end ham på dette position
Det er helt fair og i orden, at du tror på ham. Han er hurtig, det er rigtigt, men han dribler ikke særlig meget, selvom du kalder ham en god dribler. Faktisk slår Roberto ham på de fleste områder, hvis man kigger statistikkerne igennem. Selv med Robertos dårlige start, er han bedre end Semedo.
Ok men hvilke områder kigger du på? Jeg siger heller ikke at Roberto er dårlig, jeg kan også godt lide hans spil men jeg tror på at Semedo kan overhale ham hvis han bare får lige så meget tid på banen som Roberto.
Synes måske folk kigger lidt skævt på Semedo fordi han er ikke Barcas produkt og i dag rigtig mange forventer at vores "indkøb" skal levere i hver kamp. Folk er utålmodige og forventer specielt at de ny spillere eller bænkvarmere skal mindst lave en assist eller mål pr kamp for at de bliver godkendt.
MDCCCXCIX

Brugeravatar
A$AP
Indlæg: 11632
Tilmeldt: fre sep 28, 2012 6:23 pm
Har takket: 137 gange
Blevet takket: 956 gange

Re: 3/10 Tottenham - FC Barcelona

Indlæg af A$AP »

Semedo's loft er langt højere end Roberto's. For mig handler det om kontinuitet og tillid. Han har farten og det tekniske på plads. Han mangler forståelsen for spillet, og selvtilliden han havde i Benfica. Sergi Roberto's kamp mod Leganes var simpelthen det værste jeg længe har set en back præstere for Barca. Han blev udstillet på alt det han manglede, fart og sine defensive begrænsninger. Specielt hans positionering. I går var det tydeligt, at han havde en mere defensiv rolle.

Hvis vores højreside skal tilbage til hvad vi tidligere har set, så skal vi have en back som Semedo. Og ikke vores ''safe choice'' i Sergi Roberto. Hvis Semedo ikke er god nok, så skal vi hente en ny back der kan tage pladsen fra dag et.

Tello
Indlæg: 7683
Tilmeldt: tirs feb 26, 2013 9:43 am
Har takket: 1380 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: 3/10 Tottenham - FC Barcelona

Indlæg af Tello »

Lenglet er solid. Virkelig. Kan vi også få de Ligt, så er de Ligt, Lenglet og Umtiti vores fremtidige forsvar.

Sendt fra min LON-L29 med Tapatalk

Tello
Indlæg: 7683
Tilmeldt: tirs feb 26, 2013 9:43 am
Har takket: 1380 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: 3/10 Tottenham - FC Barcelona

Indlæg af Tello »

Tello skrev:Lenglet er solid. Virkelig. Kan vi også få de Ligt, så er de Ligt, Lenglet og Umtiti vores fremtidige forsvar.

Sendt fra min LON-L29 med Tapatalk
Edit; synes næsten vi skal prøve Vermaelen og Lenglet sammen i en kamp.

Sendt fra min LON-L29 med Tapatalk

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: 3/10 Tottenham - FC Barcelona

Indlæg af Kubala »

Jeg har intet imod Semedo. Absolut intet. Jeg håber, at han får succes, men der er altså ikke noget, der tyder på det lige i øjeblikket. Han har fået lidt over 4 kampe, hvis man regner efter 90 min. pr. kamp, mens Roberto har spillet lidt over 6 kampe. Så han får spilletid. Og det er nok det værste start for Roberto i ligaen, og stadig er Semedo dårligere. Det ligner mere og mere Gomes’ situation; at Semedo måske bare ikke er god nok? Det kan selvfølgelig også skyldes Valverde? Han skal selvfølgelig have den her sæson med og samtidig have mere spilletid, eller det må gerne fordeles ligeligt. Man kan så vurdere det til sommer, om han skal blive eller ej. Man tog jo fejl mht. Digne, eller på nuværende tidspunkt ser det sådan ud. Han gør det fremragende i Everton.

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: 3/10 Tottenham - FC Barcelona

Indlæg af Antimadridista »

Syntes helt generelt Semedo får for meget kritik ift indsats. Han har mangler i det defensive og interaktionen med bl.a Messi mangler også noget, men jeg tror meget af det kan tillæres.

Imo skal han spille hver gang. Der er mere uforløst end i grå mus Roberto (på backen i hvertfald).

En spiller som Dani Alves, som han jo selvfølgelig også lidt ufortjent bliver målt op imod, brugte også et par år i Sevilla, før det kørte..

Ift Digne. Han viste jo intet i Barca, muligt han gør i Everton, men det er jo lidt underordnet.

Brugeravatar
whidgee
Indlæg: 2759
Tilmeldt: søn maj 19, 2013 10:18 pm
Har takket: 151 gange
Blevet takket: 287 gange

Re: 3/10 Tottenham - FC Barcelona

Indlæg af whidgee »

Antimadridista skrev:Syntes helt generelt Semedo får for meget kritik ift indsats. Han har mangler i det defensive og interaktionen med bl.a Messi mangler også noget, men jeg tror meget af det kan tillæres.

Imo skal han spille hver gang. Der er mere uforløst end i grå mus Roberto (på backen i hvertfald).

En spiller som Dani Alves, som han jo selvfølgelig også lidt ufortjent bliver målt op imod, brugte også et par år i Sevilla, før det kørte..

Ift Digne. Han viste jo intet i Barca, muligt han gør i Everton, men det er jo lidt underordnet.
Meget enig. Jeg synes at Semedo har potentiale. Han mangler noget defensivt, men det kommer forhåbentlig. Kan bedre lide ham på højre back end Sergi Roberto

Brugeravatar
Michman
Indlæg: 8333
Tilmeldt: lør dec 19, 2009 4:51 pm
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 635 gange

Re: 3/10 Tottenham - FC Barcelona

Indlæg af Michman »

Semedo er god offensiv. Han er tæt på elendig defensiv.
Real Madrid er intet andet end et indkøbshold.
Barça - Beautiful football since 1899

Sandro Rosell - Jeg tilgiver dig ALDRIG.. Og Bartomeu du har ødelagt min klub..



Første kamp live 2/3 2014 FC Barcelona - Almería

Barca er min religion..

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: 3/10 Tottenham - FC Barcelona

Indlæg af Kubala »

Digne viste ikke noget, selvom han viste mere end Semedo, men Semedo har potentiale og kritikken er for hårdt? Ja, fair. Vi ser virkelig forskelligt på tingene.

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: 3/10 Tottenham - FC Barcelona

Indlæg af Kubala »

Og han er altså ikke god offensivt. Det er en skrøne. Kig bare på tallene. Roberto var langt bedre end ham i sidste sæson, både offensivt og defensivt. Faktisk var Roberto blandt de bedste top 5, hvad det angik. Og i denne sæson er det ret tæt, hvor Roberto med den værste start, stadig er bedre.

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: 3/10 Tottenham - FC Barcelona

Indlæg af Kubala »

Hvis der er nogen, der får for hårdt kritik, så er det Roberto. Han kan bare ikke tilfredsstille folk. Han er ikke god nok back. Han er ikke god nok midtbanespiller.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 3/10 Tottenham - FC Barcelona

Indlæg af Blaugrana92 »

Undskyld, men jeg kan simpelthen bare ikke se, hvordan Semedo er ligeså god som Roberto.

Mellem de to, per 90 minutters fodbold, har Sergi Roberto flest mål, oplæg, chanceskabende afleveringer, driblinger, tacklinger, opsnappede bolde, vundne hovedstødsdueller, afleveringer, indlæg og bolde i dybden. Dertil har han også færrest boldtab og færrest begåede frispark, samt den bedste driblingsrate, tacklingsrate, afleveringsrate, afleveringsrate på lange afleveringer og indlægsrate. Sidst bruger han markant færre afleveringer for hver chanceskabende aflevering han har.

Semedo trækker flere frispark, laver flere clearinger, blokerer flere skud og afleveringer, slår flest lange bolde (dog med en markant dårligere gennemførselsrate end Roberto) og har den bedste hovedstødsrate.

Semedo er rigtig nok hurtigere, men han udnytter det simpelthen bare ikke særlig godt. Roberto har langt større kreativ kapacitet end Semedo har, og hans drives med bolden for fødderne har været ekstremt værdifuld for os de sidste par sæsoner, for det hjælper med at penetrere modstandernes linjer. Det ville Semedo måske også kunne, hvis han aggressivt tog løb bagom forsvarets linje à la Alves. Det kan slet ikke udelukkes, at han af Valverde er instrueret til ikke at gøre det, men det ændrer jo egentlig ikke på noget; i det tilfælde må man jo bare sige, at Roberto passer bedre til profilen.

Jeg vil ikke lægge for meget i den sæsonstart, som Roberto og Piqué har fået. Det er forsvaret som enhed, som struktur og som organisation, der har fejlet massivt - godt hjulpet på vej af en midtbane, der bliver overløbet alt for ofte og alt for nemt. Roberto har været en af de mest solide højrebacks i verden det sidste halvandet års tid, og i mine øjne overstrålede han Carvajal i sidste sæson i La Liga.
Senest rettet af Blaugrana92 tors okt 04, 2018 5:27 pm, rettet i alt 1 gang.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 3/10 Tottenham - FC Barcelona

Indlæg af Blaugrana92 »

Og så er jeg i øvrigt uenig i, at Digne ikke viste noget. Han fik meget sjældent chancen i sidste sæson, men når han spillede viste han i mine øjne bedre takter, end Semedo på noget tidspunkt gjorde. Han var mere involveret både defensivt og offensivt, og var klart et mindre risikomoment end Semedo var det.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 3/10 Tottenham - FC Barcelona

Indlæg af Blaugrana92 »

Antimadridista skrev:En spiller som Dani Alves, som han jo selvfølgelig også lidt ufortjent bliver målt op imod, brugte også et par år i Sevilla, før det kørte..
Det er virkelig en utroligt ringe sammenligning, der er unfair overfor begge spillere. Dani Alves var 19 år, da han kom til Sevilla. Da han var på Semedos alder, havde han været omdrejningspunktet i Sevillas offensiv i et par sæsoner, og havde lige vundet UEFA Cuppen for andet år i træk. Dani Alves er den bedste og mest indflydelsesrige højreback i spillets historie, og tåler slet ikke sammenligning med spillere som Sergi Roberto eller Nélson Semedo. For begge parters skyld.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 6 gæster