10 - Lionel Andrés Messi

Tidernes Barca-legender

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Rb88
Indlæg: 1252
Tilmeldt: ons aug 16, 2017 11:51 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 162 gange
Blevet takket: 138 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Rb88 »

Ja og nej.

Jeg vil nærmere sige (som du selv er inde på) at han er en anden spiller. Hverken bedre eller dårligere. Hans overblik og playmaker skills er klart bedre men hans evne til at afgøre alt selv ved en drible tur gennem 5 mand er blevet dårligere. Han er stadig vanvittig til det, men har været bedre. Det er en naturlig udvikling af at blive 30 år.

Sendt fra min BLA-L29 med Tapatalk

Brugeravatar
LeoMessi
Indlæg: 700
Tilmeldt: tirs apr 03, 2018 10:57 pm
Blevet takket: 95 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af LeoMessi »

Jeg tror der er to årsager til, at vi ikke længere ser Messi med de der vanvittige 'Getafe' driblinger;

1. Han er ikke længere lige så hurtig på den lange strækning. (deraf kommer en naturlig ændring i hans prioriteringer)
2. I og med at FC Barcelona er faldet i niveau år efter år, er fokus på Messi steget enormt meget, jeg har i hvert fald aldrig været vidne til noget lignende, han er på et nærmest konstant plan omringet af 3-4 spillere.

Han er dog stadig verdens absolut bedste dribler, selv når man sammenligner ham med de unge 'hurtige' drenge. For jeg kan finde flere situationer, hvor han eksempelvis er omringet af 2-3 spillere, men stadig på en eller anden mystisk/Messi vis finder en vej uden om, det er der ingen andre der kan.
“I don’t dish out praise lightly but Messi deserves it. I look for weaknesses in his game and I can’t find them.” - Roy Keane

Brugeravatar
Michman
Indlæg: 8342
Tilmeldt: lør dec 19, 2009 4:51 pm
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 636 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Michman »

Billede
Real Madrid er intet andet end et indkøbshold.
Barça - Beautiful football since 1899

Sandro Rosell - Jeg tilgiver dig ALDRIG.. Og Bartomeu du har ødelagt min klub..



Første kamp live 2/3 2014 FC Barcelona - Almería

Barca er min religion..

Brugeravatar
LeoMessi
Indlæg: 700
Tilmeldt: tirs apr 03, 2018 10:57 pm
Blevet takket: 95 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af LeoMessi »

Griezmann udtaler følgende;
"I think I already sit where Messi and Cristiano are. And I know other players are going to come for sure.
“I don’t dish out praise lightly but Messi deserves it. I look for weaknesses in his game and I can’t find them.” - Roy Keane

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5444
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 572 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Lidt pænt skrevet om Messi (endda på Marca)

http://www.marca.com/en/football/barcel ... b45bf.html
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Brugeravatar
Michman
Indlæg: 8342
Tilmeldt: lør dec 19, 2009 4:51 pm
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 636 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Michman »

Billede
Real Madrid er intet andet end et indkøbshold.
Barça - Beautiful football since 1899

Sandro Rosell - Jeg tilgiver dig ALDRIG.. Og Bartomeu du har ødelagt min klub..



Første kamp live 2/3 2014 FC Barcelona - Almería

Barca er min religion..

Brugeravatar
LeoMessi
Indlæg: 700
Tilmeldt: tirs apr 03, 2018 10:57 pm
Blevet takket: 95 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af LeoMessi »

Griezmann fancies his chances because he "already sits where Messi and Cristiano are", but Ramos felt the need to put him in his place and told him to learn a few things from the figures around him.
"Griezmann saying he is on the same table than Cristiano and Messi? Ignorance is very bold," the defender told reporters.
“I don’t dish out praise lightly but Messi deserves it. I look for weaknesses in his game and I can’t find them.” - Roy Keane

Brugeravatar
LeoMessi
Indlæg: 700
Tilmeldt: tirs apr 03, 2018 10:57 pm
Blevet takket: 95 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af LeoMessi »

Messi bliver også væk fra ceremonien i dag - så har vi to dårlige tabere ;-)
“I don’t dish out praise lightly but Messi deserves it. I look for weaknesses in his game and I can’t find them.” - Roy Keane

Antimadridista
Indlæg: 9206
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 919 gange
Blevet takket: 943 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Antimadridista »

LeoMessi skrev:Messi bliver også væk fra ceremonien i dag - så har vi to dårlige tabere ;-)

Han stemte trods alt på ham den anden!

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Blaugrana92 »

Joaquín med nogle fantastiske udtalelser om Leo:

"Messi makes three runs and scores four goal. If I had Messi's talent, I'd have retired seven or eight years ago!"

Football? Completed it, mate.

Brugeravatar
LeoMessi
Indlæg: 700
Tilmeldt: tirs apr 03, 2018 10:57 pm
Blevet takket: 95 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af LeoMessi »

Gary Lineker med nogle ret så flotte ord om Messi op til Tottenham kampen:

Et af de aspekter, jeg er rigtig glad for at han kommer ind på, er måden hvorpå Messi ser spillet;
It's almost as though he watches the game of football from above, while playing it at the same time - and that is staggering.
Jeg kan ikke nævne ÈN anden fodboldspiller, der formår/eller har formået, at overraske mig over nogle af de muligheder de kan se i en spillesituation. Ofte ser man Messi spille en bold fremadrettet, i et rum til en spiller, som jeg som seer(kan se hele banen + samtlige spillere) absolut ikke havde forudset, eller overhovedet havde tænkt på.
“I don’t dish out praise lightly but Messi deserves it. I look for weaknesses in his game and I can’t find them.” - Roy Keane

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Blaugrana92 »

LeoMessi skrev:Gary Lineker med nogle ret så flotte ord om Messi op til Tottenham kampen:

Et af de aspekter, jeg er rigtig glad for at han kommer ind på, er måden hvorpå Messi ser spillet;
It's almost as though he watches the game of football from above, while playing it at the same time - and that is staggering.
Jeg kan ikke nævne ÈN anden fodboldspiller, der formår/eller har formået, at overraske mig over nogle af de muligheder de kan se i en spillesituation. Ofte ser man Messi spille en bold fremadrettet, i et rum til en spiller, som jeg som seer(kan se hele banen + samtlige spillere) absolut ikke havde forudset, eller overhovedet havde tænkt på.
Jeg kan nu ellers hurtigt komme i tanker om både Xavi og Busquets, der er i mine øjne begge mestrer (eller mestrede) den maskerede aflevering ligeså godt som nogen anden spiller i historien. Særligt Busquets. Den måde han vender kroppen, blikket og sin balance i én retning, og så spille bolden milimeterpræcist i en helt anden, gerne gennem to-tre modspillere, er simpelthen uovertruffen.

Antimadridista
Indlæg: 9206
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 919 gange
Blevet takket: 943 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Antimadridista »

http://www.fcbarcelona.dk/Nyheder/poche ... anyol.html

Aaaarh hvaa!!

Var det ikke i sommeren 05 at Messi blev topscorer og bedste spiller til U VM! Tvivler stærkt på at ledelsen ikke troede på ham efter det..

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af zqa »

Det er en flot historie han lige strikker sammen.
#jesuisSheep

Brugeravatar
LeoMessi
Indlæg: 700
Tilmeldt: tirs apr 03, 2018 10:57 pm
Blevet takket: 95 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af LeoMessi »

Billede
Billede
“I don’t dish out praise lightly but Messi deserves it. I look for weaknesses in his game and I can’t find them.” - Roy Keane

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 6 gæster