29/9 FC Barcelona - Athletic Bilbao

Alle kamptråde fra sæsonen 2018/2019

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: 29/9 FC Barcelona - Athletic Bilbao

Indlæg af MessiPogba »

Blaugrana92 skrev:
MessiPogba skrev:Jeg så ikke kampen, men skal jeg lade være med at se kampen, eller vil jeg få AIDS, hvis jeg ikke får set den?
Hvilken kamp?
Dagens kamp forhelveteeeeeeeeeeeeeeee.
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

kklaus
Indlæg: 9705
Tilmeldt: lør nov 13, 2010 9:44 pm
Har takket: 628 gange
Blevet takket: 1270 gange

Re: 29/9 FC Barcelona - Athletic Bilbao

Indlæg af kklaus »

MessiPogba skrev:
Blaugrana92 skrev:
MessiPogba skrev:Jeg så ikke kampen, men skal jeg lade være med at se kampen, eller vil jeg få AIDS, hvis jeg ikke får set den?
Hvilken kamp?
Dagens kamp forhelveteeeeeeeeeeeeeeee.
Billede
Giv mig min sko tilbage, røv!

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: 29/9 FC Barcelona - Athletic Bilbao

Indlæg af MessiPogba »

kklaus skrev:
MessiPogba skrev:
Blaugrana92 skrev:
MessiPogba skrev:Jeg så ikke kampen, men skal jeg lade være med at se kampen, eller vil jeg få AIDS, hvis jeg ikke får set den?
Hvilken kamp?
Dagens kamp forhelveteeeeeeeeeeeeeeee.
Billede
Mate, jeg er fan af Barcelona og United. Der er ikke noget, der fungerer i mit liv pt.. Og min cykel er blevet stjålet i satans København, og min computer gik i stykker i torsdags i skole. Jeg kan ikke forstå verdens bedste joke, om den så stod foran mig ..... :(
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

klogfyr
Indlæg: 2377
Tilmeldt: tirs okt 10, 2006 7:58 pm
Geografisk sted: Holbæk
Har takket: 97 gange
Blevet takket: 224 gange

Re: 29/9 FC Barcelona - Athletic Bilbao

Indlæg af klogfyr »

Blaugrana92 skrev:
klogfyr skrev:
Blaugrana92 skrev:
klogfyr skrev:Med det sagt, så koster Pique et mål igen for tredje kamp i træk. Han burde bænkes.
Ja goddaw do, til fordel for hvem? Man kunne selvfølgelig prøve Lucas Digne derinde, bare for at prøve noget anderl...nå nej, Digne var ikke værd at holde på, så hellere bruge Vermaelen på backen.
Du svarer selv på spørgsmålet.
Helt ærligt, jeg kan ikke se Vermaelen gøre det bedre på nogen som helst måde. Piqués fejl har ofte været på grund af manglende mobilitet og overblik, og på begge punkter er Piqué miles and miles foran Vermaelen. Vermaelen er erfaren og rigtig god, hvis man har en stærk struktur og organisation i forsvaret, men vi har bare ingen af delen, hvilket betyder flere løbedueller og færre nærkampe. Jeg kan ærligt talt kun se Vermaelen komme endnu mere til kort end Piqué den seneste uge er kommet.
Jeg er pænt sikker på, at Vermaelen ikke ville have lavet de fejl, som Pique har lavet de sidste tre kampe. Det kan godt være, at han havde lavet nogle andre fejl, som så ville have kostet nogle mål, men det er spekulation. Pique er en klart bedre forsvarer end Vermaelen, men han har lavet for mange koncentrationsfejl på det seneste, som har kostet. Det burde koste en kamp (som ikke er de 2 næste) på bænken, så han forhåbentlig kan finde sit gamle niveau.

Brugeravatar
Michman
Indlæg: 8333
Tilmeldt: lør dec 19, 2009 4:51 pm
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 635 gange

Re: 29/9 FC Barcelona - Athletic Bilbao

Indlæg af Michman »

MessiPogba skrev:
kklaus skrev:
MessiPogba skrev:
Blaugrana92 skrev:
MessiPogba skrev:Jeg så ikke kampen, men skal jeg lade være med at se kampen, eller vil jeg få AIDS, hvis jeg ikke får set den?
Hvilken kamp?
Dagens kamp forhelveteeeeeeeeeeeeeeee.
Billede
Mate, jeg er fan af Barcelona og United. Der er ikke noget, der fungerer i mit liv pt.. Og min cykel er blevet stjålet i satans København, og min computer gik i stykker i torsdags i skole. Jeg kan ikke forstå verdens bedste joke, om den så stod foran mig ..... :(
Ikke pænt at træde på en mand der allerede ligger ned.. Er du mohrinho out eller?
Real Madrid er intet andet end et indkøbshold.
Barça - Beautiful football since 1899

Sandro Rosell - Jeg tilgiver dig ALDRIG.. Og Bartomeu du har ødelagt min klub..



Første kamp live 2/3 2014 FC Barcelona - Almería

Barca er min religion..

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 29/9 FC Barcelona - Athletic Bilbao

Indlæg af Blaugrana92 »

klogfyr skrev:Jeg er pænt sikker på, at Vermaelen ikke ville have lavet de fejl, som Pique har lavet de sidste tre kampe. Det kan godt være, at han havde lavet nogle andre fejl, som så ville have kostet nogle mål, men det er spekulation. Pique er en klart bedre forsvarer end Vermaelen, men han har lavet for mange koncentrationsfejl på det seneste, som har kostet. Det burde koste en kamp (som ikke er de 2 næste) på bænken, så han forhåbentlig kan finde sit gamle niveau.
Jeg skrev følgende indlæg tidligere på dagen, og det står jeg helt bestemt stadig inde for:
Blaugrana92 skrev:Det er ikke et spørgsmål om individuelle fejl. Individuelle fejl sker altid, og de skete også under Pep og under Rijkaard og under Cruyff.

Det handler om at minimere risikoen for, at de individuelle fejl fører til farlige situationer. Når modstanderen har så meget spil omkring dit straffesparksfelt, så er der selvsagt langt større risiko for, at de individuelle fejl fører til farlige situationer, end hvis du i det meste af kampen kontrollerer boldbesiddelsen, holder din modstanders spil til egen banehalvdel, og er stærkt organiseret defensivt i de situationer, hvor modstanderen så rent faktisk er på din banehalvdel.

Risikoen for at de individuelle fejl fører til farlige situationer er ekstremt stor i øjeblikket, netop fordi vi står dybt, er passive i vores pres, har en dårlig og uorganiseret defensiv struktur, og generelt tillader modstanderne alt for meget spil alt for højt på banen. Det er i sidste ende alt sammen noget, der falder tilbage på træneren.

Valverdes sande ansigt har vi set siden slutningen af januar, hvor Umtiti og ter Stegen ikke kunne blive ved med at redde kastanjerne ud af ilden for os.
At skifte Piqué ud med Vermaelen, ville i mine øjne være ren og skær symptombehandling. Det kan godt være, at vores hovedpine potentielt bliver en lille bitte smule mindre, men vi bliver simpelthen ikke kureret.

klogfyr
Indlæg: 2377
Tilmeldt: tirs okt 10, 2006 7:58 pm
Geografisk sted: Holbæk
Har takket: 97 gange
Blevet takket: 224 gange

Re: 29/9 FC Barcelona - Athletic Bilbao

Indlæg af klogfyr »

Blaugrana92 skrev:
klogfyr skrev:Jeg er pænt sikker på, at Vermaelen ikke ville have lavet de fejl, som Pique har lavet de sidste tre kampe. Det kan godt være, at han havde lavet nogle andre fejl, som så ville have kostet nogle mål, men det er spekulation. Pique er en klart bedre forsvarer end Vermaelen, men han har lavet for mange koncentrationsfejl på det seneste, som har kostet. Det burde koste en kamp (som ikke er de 2 næste) på bænken, så han forhåbentlig kan finde sit gamle niveau.
Jeg skrev følgende indlæg tidligere på dagen, og det står jeg helt bestemt stadig inde for:
Blaugrana92 skrev:Det er ikke et spørgsmål om individuelle fejl. Individuelle fejl sker altid, og de skete også under Pep og under Rijkaard og under Cruyff.

Det handler om at minimere risikoen for, at de individuelle fejl fører til farlige situationer. Når modstanderen har så meget spil omkring dit straffesparksfelt, så er der selvsagt langt større risiko for, at de individuelle fejl fører til farlige situationer, end hvis du i det meste af kampen kontrollerer boldbesiddelsen, holder din modstanders spil til egen banehalvdel, og er stærkt organiseret defensivt i de situationer, hvor modstanderen så rent faktisk er på din banehalvdel.

Risikoen for at de individuelle fejl fører til farlige situationer er ekstremt stor i øjeblikket, netop fordi vi står dybt, er passive i vores pres, har en dårlig og uorganiseret defensiv struktur, og generelt tillader modstanderne alt for meget spil alt for højt på banen. Det er i sidste ende alt sammen noget, der falder tilbage på træneren.

Valverdes sande ansigt har vi set siden slutningen af januar, hvor Umtiti og ter Stegen ikke kunne blive ved med at redde kastanjerne ud af ilden for os.
At skifte Piqué ud med Vermaelen, ville i mine øjne være ren og skær symptombehandling. Det kan godt være, at vores hovedpine potentielt bliver en lille bitte smule mindre, men vi bliver simpelthen ikke kureret.
Jeg så også gerne Valverde fjernet og er enig i meget af det, du skriver. Det fjerner dog ikke fakta, at Pique har lavet nogle individuelle fejl, der har kostet. Jeg vil ikke have Vermaelen som fast starter, men Pique bør, imo, ryge i skammekrogen en kamp og så vende tilbage i startopstillingen. Vil det hjælpe noget? Ikke på vores grundlæggende problemer, men forhåbentlig kan det hive noget frem i Pique, der kan stoppe hans individuelle fejl.

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: 29/9 FC Barcelona - Athletic Bilbao

Indlæg af Antimadridista »

Vores alle sammems favorit røvhul Ramos, samt vores favorit cb Godin lavede flere store fejl i dag. De blev bare helt sensationelt ikke straffet. Det bliver Piques i øjeblikket. Syntes han skal blive inde.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 29/9 FC Barcelona - Athletic Bilbao

Indlæg af Blaugrana92 »

klogfyr skrev:Jeg så også gerne Valverde fjernet og er enig i meget af det, du skriver. Det fjerner dog ikke fakta, at Pique har lavet nogle individuelle fejl, der har kostet. Jeg vil ikke have Vermaelen som fast starter, men Pique bør, imo, ryge i skammekrogen en kamp og så vende tilbage i startopstillingen. Vil det hjælpe noget? Ikke på vores grundlæggende problemer, men forhåbentlig kan det hive noget frem i Pique, der kan stoppe hans individuelle fejl.
Men min pointe er netop, at det er et totalt håbløst foretagende, at forsøge at eliminere de individuelle fejl. Individuelle fejl har Piqué altid lavet, og han vil fortsat lave dem. Umtiti laver dem, Busquets laver dem, Messi laver dem, og tro det eller ej, så lavede Maldini og Puyol dem rent faktisk også. Alle spillere laver individuelle fejl, og du kommer ikke til at eliminere dem.

Det man til gengæld kan gøre, er at forsøget antallet og omfanget af de individuelle fejl. Det gør man dels ved at give spilleren de bedste forudsætninger for at præstere, dels ved at sørge for, at strukturen, organisationen og formen på holdet tillader at individuelle fejl bliver begået, uden at de partour fører til farlige situationer. I øjeblikket giver vi Piqué de værst tænkelige forudsætninger for at præstere, taget hans spillerprofil i betragtning - hvilket jeg i øvrigt også mener gør sig gældende for Busquets, Vermaelen og vores backs. Der er tonsvis af løbedueller og alt for mange situationer, hvor de næsten eller helt er i undertal.

Dertil betyder vores ringe defensive struktur og organisation også bare, at risikoen for at en individuel fejl medfører en farlig situation er usædvanligt høj. Det skal man minimere og meget af det handler i mine øjne bare om aftaler. Aftaler om rollefordeling, hvem der dække hvilke områder, hvem der tager hvilke defensive løb, hvem der falder i tilfælde af at en spiller skubber op, hvem der har fripas til at skubbe op eller træde ud af sin position, i hvilket omfang man skal følge sin direkte markering, osv. osv.

Jeg ser ekstremt mange situationer for tiden, hvor spillerne ligner nogle, der er i tvivl om hvad de skal gøre. Det må aldrig ske på det her niveau. Der må ikke være tvivl om, hvad din rolle er, hvad du må og hvad du ikke må. Det er faktisk en af de ting, Pep gør rigtig godt. Med Pep er du ikke i tvivl om, hvad du skal, hvad du og hvad du ikke må. Fem sekunders reglen er et rigtig godt eksempel. Mister vi bolden, går vi i et ekstremt aggressivt, kollektivt genpres i fem sekunder, og har vi ikke generobret bolden derefter, søger vi at lave et frispark hurtigst muligt, så vi kan falde tilbage og organisere defensiven. Det koster nogle gule kort, men det betyder til gengæld også, at City som altid - okay, næsten altid - får tid til at få organiseret en stærk defensiv struktur, der giver modstanderen de værst mulige forudsætninger for at spille bolden op på den sidste tredjedel af banen.

Det er også en af de ting, jeg savner for tiden. Kynismen og det taktiske gule kort. Dani García gjorde det helt fantastisk i dag, da Messi vendte på ham, hvorefter han hurtigt rev Messi i jorden. Havde han ikke begået det frispark, og taget det gule kort, havde Messi haft en motorvej direkte mod mål og kunne måske have afgjort kampen til vores fordel. Den slags frispark ser jeg slet ikke nok af fra vores side for tiden. Optimalt skal man jo helst undgå, at den slags situationer overhovedet opstår, men jeg savnede dem overfor En-Nesyri og El Zhar i onsdags, og jeg savnede dem især overfor Iñaki i dag.

emo
Indlæg: 17757
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 802 gange

Re: 29/9 FC Barcelona - Athletic Bilbao

Indlæg af emo »

To kampe hjemme i træk, hvor vi fejler. Tak for det Barcelona. Kæfr hvor er man bare sammenspillet.

Sendt fra min ONEPLUS A6003 med Tapatalk
Allez...

klogfyr
Indlæg: 2377
Tilmeldt: tirs okt 10, 2006 7:58 pm
Geografisk sted: Holbæk
Har takket: 97 gange
Blevet takket: 224 gange

Re: 29/9 FC Barcelona - Athletic Bilbao

Indlæg af klogfyr »

Blaugrana92 skrev:Men min pointe er netop, at det er et totalt håbløst foretagende, at forsøge at eliminere de individuelle fejl. Individuelle fejl har Piqué altid lavet, og han vil fortsat lave dem. Umtiti laver dem, Busquets laver dem, Messi laver dem, og tro det eller ej, så lavede Maldini og Puyol dem rent faktisk også. Alle spillere laver individuelle fejl, og du kommer ikke til at eliminere dem.

Det man til gengæld kan gøre, er at forsøget antallet og omfanget af de individuelle fejl. Det gør man dels ved at give spilleren de bedste forudsætninger for at præstere, dels ved at sørge for, at strukturen, organisationen og formen på holdet tillader at individuelle fejl bliver begået, uden at de partour fører til farlige situationer. I øjeblikket giver vi Piqué de værst tænkelige forudsætninger for at præstere, taget hans spillerprofil i betragtning - hvilket jeg i øvrigt også mener gør sig gældende for Busquets, Vermaelen og vores backs. Der er tonsvis af løbedueller og alt for mange situationer, hvor de næsten eller helt er i undertal.

Dertil betyder vores ringe defensive struktur og organisation også bare, at risikoen for at en individuel fejl medfører en farlig situation er usædvanligt høj. Det skal man minimere og meget af det handler i mine øjne bare om aftaler. Aftaler om rollefordeling, hvem der dække hvilke områder, hvem der tager hvilke defensive løb, hvem der falder i tilfælde af at en spiller skubber op, hvem der har fripas til at skubbe op eller træde ud af sin position, i hvilket omfang man skal følge sin direkte markering, osv. osv.

Jeg ser ekstremt mange situationer for tiden, hvor spillerne ligner nogle, der er i tvivl om hvad de skal gøre. Det må aldrig ske på det her niveau. Der må ikke være tvivl om, hvad din rolle er, hvad du må og hvad du ikke må. Det er faktisk en af de ting, Pep gør rigtig godt. Med Pep er du ikke i tvivl om, hvad du skal, hvad du og hvad du ikke må. Fem sekunders reglen er et rigtig godt eksempel. Mister vi bolden, går vi i et ekstremt aggressivt, kollektivt genpres i fem sekunder, og har vi ikke generobret bolden derefter, søger vi at lave et frispark hurtigst muligt, så vi kan falde tilbage og organisere defensiven. Det koster nogle gule kort, men det betyder til gengæld også, at City som altid - okay, næsten altid - får tid til at få organiseret en stærk defensiv struktur, der giver modstanderen de værst mulige forudsætninger for at spille bolden op på den sidste tredjedel af banen.

Det er også en af de ting, jeg savner for tiden. Kynismen og det taktiske gule kort. Dani García gjorde det helt fantastisk i dag, da Messi vendte på ham, hvorefter han hurtigt rev Messi i jorden. Havde han ikke begået det frispark, og taget det gule kort, havde Messi haft en motorvej direkte mod mål og kunne måske have afgjort kampen til vores fordel. Den slags frispark ser jeg slet ikke nok af fra vores side for tiden. Optimalt skal man jo helst undgå, at den slags situationer overhovedet opstår, men jeg savnede dem overfor En-Nesyri og El Zhar i onsdags, og jeg savnede dem især overfor Iñaki i dag.
Hvor mange mål skal Pique så koste, før det er for meget? Du har op til flere gange bedt om at få smidt Suarez væk. Hvorfor er det ikke systemets skyld, at Suarez spiller dårligt? Pique lavede endnu en fejl i Bilbao kampen, der kunne have kostet mål, da han satser på at nå bolden, men Williams får den og det er kun Semedos gode tilbageløb, der redder et frit skud. Du fratager Pique for meget af skylden. Godt eller dårligt system, så har han direkte kostet os mange point de sidste 3 kampe. Vi kan ikke kurere patienten før Valverde er væk, men vi kan stoppe blødningen, hvis Pique tager sig sammen.

FCBSOCI
Indlæg: 2447
Tilmeldt: søn mar 08, 2015 12:55 pm
Har takket: 1172 gange
Blevet takket: 506 gange

Re: 29/9 FC Barcelona - Athletic Bilbao

Indlæg af FCBSOCI »

Kogt helt ned har vi to helt overordnede problemer:

1. Det er alt for let at skabe chancer mod os. En bold i dybden og så er vi stort set konsekvent i problemer.
2. Vi har meget svært ved at skabe chancer mod kompakte forsvar.

Det kan simpelthen ikke passe, at vi skal sidde på stolekanten i slutminutterne i håb om, at Barca kan redde bare et sølle point mod henholdsvis Leganes og Athletic Bilbao. I Barcas velmagtsdage vidste man, at holdet (næsten) altid ville score det nødvendige antal mål, når de var bagud. I øjeblikket sidder man med den fornemmelse, at Barca kan spille fra nu af og til juleaften, når de er bagud, uden at få scoret.

Så vi har store problemer med organisationen og vi får ikke det optimale ud af vores spillere. Det falder alt sammen, i hvert fald i min optik, tilbage på Valverde.

Fodbold er en del af underholdningsindustrien, men for den neutrale tilskuer er der skisme ikke meget underholdning over Barca.

Vi er muligvis gået all in på CL, hvilket er en dristig “taktik”. En dårlig kamp (Roma), så er det farvel og tak. Liverpool, City, PSG, Juve, Real og måske Bayern har vel alle lige så gode muligheder i CL som os, så alt skal gå op i en højere enhed, hvis vi skal vinde CL.

Jeg forventer/forlanger en superkamp mod Tottenham og en sikker sejr. Set i lyset af ovenstående vil alt andet være en fiasko.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 29/9 FC Barcelona - Athletic Bilbao

Indlæg af Piquénbauer »

Dembele på bænken og Arthur ind. Få midten og forsvaret til at spille sammen og så må cou, Messi og suarez stå for det offensive. Ikke det mest spændende men vi burde kunne vinde på det.

På nuværende tidspunkt har vi 4 spillere helt fremme der mister ret mange bolde (demb flest) og de er samtidig rigtig dårlige i genpresset. Det går bare ikke. Slet ikke med en langsom og ikke særlig dynamisk midt bag dem.

Vi er imo i ingenmandsland taktisk pt. Det er noget rod. Få noget struktur ind på holdet og så må vi hente en træner der er mere offensivt tænkende til sommer.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

FCBSOCI
Indlæg: 2447
Tilmeldt: søn mar 08, 2015 12:55 pm
Har takket: 1172 gange
Blevet takket: 506 gange

Re: 29/9 FC Barcelona - Athletic Bilbao

Indlæg af FCBSOCI »

Som Barca fan har jeg beundret holdets spillestil. Indtil for nylig. Den bedste beskrivelse af hvordan vi spiller nu er: Kønsløst.

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: 29/9 FC Barcelona - Athletic Bilbao

Indlæg af Kubala »

Jep, tilbage til 4-4-2. Jeg tror ikke på, at andre formationer end den, kan fungere for Valverde, i Barca i hvert fald. 4-mands midt(tæller Cou som midt også) og så Messi samt Suarez i front. I går var Messi ikke inde og midten var en løbevillig midt, men stadig fejlede man.
Senest rettet af Kubala søn sep 30, 2018 10:38 am, rettet i alt 1 gang.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 2 gæster