26/9 Leganés - FC Barcelona

Alle kamptråde fra sæsonen 2018/2019

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 26/9 Leganés - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Ah ok... Jeg forstår dig nu. Og jeg er enig. Det var det samme problem under Lucho. Messi er sat på som højreside men han skifter position hele tiden (og spiller oftest centralt). Det ville være bedre med en ren højrekant i demb og så Messi centralt hvilket jeg også skrev tidligere (4231).

Problemet er nemlig det tomrum der kommer både offensivt og defensivt når Messi søger centralt. Roberto/Semedo er ikke gode nok til at udnytte det offensivt og defensivt bliver hele holdet spredt for meget (rak skal pludselig ud på kanten og dække af).

Enten går vi over i et system hvor pladserne er mere faste og rollerne mere låste (4231) eller også må vi have en dynamisk spiller ind på midten der kan udnytte og beskytte den plads der er derude. Det kunne være Vidal. Arthur virker også ok i presset.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
A$AP
Indlæg: 11632
Tilmeldt: fre sep 28, 2012 6:23 pm
Har takket: 137 gange
Blevet takket: 956 gange

Re: 26/9 Leganés - FC Barcelona

Indlæg af A$AP »

Jeg kan stadigvæk ikke forstå, hvorfor vi ikke har prøvet os med 4-2-3-1 endnu. Vi har den perfekte trup til det, det ville give os nogenlunde samme defensive stabilitet som med vores 4-4-2 i sidste sæson, samtidig med at vi ville kunne spille mere offensivt end vi gjorde sidste sæson. Jeg tror også at det ville løfte niveauet hos flere spillere, med faste pladser og roller. Og så selvfølgelig lidt frit rum for Messi.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 26/9 Leganés - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Vi har gjort det i korte perioder i denne sæson. I slutningen af kampene når den bare skulle lukkes. Men ja det burde være noget man prøver mere. Det kan give os den struktur vi ikke har nu. Det vil sikkert betyde at demb og cou ville bliver lidt mere låste men jeg tror sgu de ville have godt af det. Lige nu render alle alligevel rundt med hovedet under armen.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 26/9 Leganés - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

MAtS
Roberto/semedo - pique - umtiti - alba
Bussi - rak
Demb - messi - Cou
Suarez

Denne opstilling ville være klasse. Messi ville få mere plads fordi modstanderen skal tænke på kanterne. Og Suarez ville ikke skulle så meget ned i banen og kunne holde sig til at kæmpe i feltet.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

FCBSOCI
Indlæg: 2447
Tilmeldt: søn mar 08, 2015 12:55 pm
Har takket: 1172 gange
Blevet takket: 506 gange

Re: 26/9 Leganés - FC Barcelona

Indlæg af FCBSOCI »

Havde vi bare slået Girona og Leganés, havde vi haft 5 point ned til Real Madrid. Alligevel lidt vildt at tænke på.

Men spillet har ikke været til en suveræn første plads, så måske meget godt at resultatet mod Leganés afspejler dét, som længe har stået klart: Barca's spil halter.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 26/9 Leganés - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Det betyder ikke så meget med de point. Det ville selvfølgelig være godt at være oppe med 5 point men intet er tabt eller vundet endnu. Det vigtigste er at man får lidt røv for ikke at leverer. Især inden okt som bliver sindssygt hård.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
!Option
Indlæg: 915
Tilmeldt: ons jan 18, 2017 3:44 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 173 gange
Blevet takket: 150 gange

Re: 26/9 Leganés - FC Barcelona

Indlæg af !Option »

Piquénbauer skrev:MAtS
Roberto/semedo - pique - umtiti - alba
Bussi - rak
Demb - messi - Cou
Suarez

Denne opstilling ville være klasse. Messi ville få mere plads fordi modstanderen skal tænke på kanterne. Og Suarez ville ikke skulle så meget ned i banen og kunne holde sig til at kæmpe i feltet.
Tænker også umiddelbart det kunne fungere Piquenbauer hvis vi møder en modstander som ikke sætter os synderligt under pres. Møder vi er stærkere modstander hvor vi skal kontrollere det lidt mere på midten syntes jeg godt man kunne prøve:

MAtS
Roberto/semedo - pique - umtiti - alba
Rak - Bussi - Arthur/Vidal
Demb - messi - Cou

Messi i en fri rolle til at fodre kanterne eller løb fra midten. Så har man også en sulten Suarez (no pun intended), at smide ind i 2. halvleg hvis der skal jagtes et mål. Evt. Malcom på en kant og Cou ned på midten.
Rey Abi!

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: 26/9 Leganés - FC Barcelona

Indlæg af Kubala »

4-2-3-1 hjælper jo ikke, hvis spillerne hedder Busi, Rak, Demb, Messi, Cou og Suarez. Det er jo ikke formationen, men spillerne der kritiseres for ikke at hjælpe nok i defensiven(i hvert fald det, som du har pointeret, Piquenbauer). At ændre på formationen vil jo ikke være svaret så, men derimod at skifte dem ud, som ikke bidrager til defensiven. Valverde skal nok gå tilbage til 4-4-2 og spille mere organiseret og ja, kedeligt. Det er det, der var flest succesfuldt ved hans måde at spille på. Så kan man spørge sig selv, om man gider det Barca spil eller ej? Man vil kede sig, men resultaterne vil være der.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 26/9 Leganés - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Ja den tænkte jeg også meget på i sommers. Jeg må dog indrømme at jeg er blevet lidt mindre glad for tanken om Messi centralt. Er bange for at han vil blive lukket ned. I går spillede han faktisk en del centralt mens munir tog kanten og det virkede ikke ret godt. Messi var i hvert fald mere stille end normalt.

Men midten og forsvaret er jeg helt enig i. Jeg vil godt se Arthur/vidal sammen med rak og bussi. Vi bliver nødt til at få noget mere defensivt end det vi får med cou.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: 26/9 Leganés - FC Barcelona

Indlæg af Antimadridista »

Er der nogen der ved lidt om, hvad de tænker i Catalonien? Altså medier, skribenter etc. Omkring Valverdes tilgang og opfattelse af hvordan det hele skal foregå, opstilling og brugen af truppen??
Kunne være interessant!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 26/9 Leganés - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Kubala skrev:4-2-3-1 hjælper jo ikke, hvis spillerne hedder Busi, Rak, Demb, Messi, Cou og Suarez. Det er jo ikke formationen, men spillerne der kritiseres for ikke at hjælpe nok i defensiven(i hvert fald det, som du har pointeret, Piquenbauer). At ændre på formationen vil jo ikke være svaret så, men derimod at skifte dem ud, som ikke bidrager til defensiven. Valverde skal nok gå tilbage til 4-4-2 og spille mere organiseret og ja, kedeligt. Det er det, der var flest succesfuldt ved hans måde at spille på. Så kan man spørge sig selv, om man gider det Barca spil eller ej? Man vil kede sig, men resultaterne vil være der.
Men man kan gøre det nemmere for spillerne. Og det gør man ikke i 433. For det første får rak og Roberto ingen hjælp fra Messi. Det vil de få fra demb. Det kan godt være det ikke er nok men det er mere end det de får nu. Det vil feks betyde at rak ikke skal ud og dække kanten på samme måde og han vil kunne koncentrere sig om midten. Det er imo en ret stor forbedring i forhold til det vi ser nu. Og nu var det heller ikke kun det defensive jeg tænkte på. Jeg tror også det ville være bedre for os offensivt.

Jeg tror ikke vi kommer til at spille 442 igen.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: 26/9 Leganés - FC Barcelona

Indlæg af Kubala »

Hvis han ikke går tilbage til 4-4-2, den flade 4-4-2 formation, så tror jeg ikke på, at han vil have succes med holdet. Kedeligt vil det være, men resultaterne vil komme. Det er den måde, han er bedst til. Hans eget system. Alle trænere har deres særpræg, Valverde er ikke en undtagelse. Tror sgu ikke, at han ville kunne ændre på særlig meget ved 4-2-3-1 med de spillere, som der nævnes. Det er noget, Valverde ikke kan, eller det er jeg begyndt at tro på. En anden træner kan sikkert godt, men ikke Valverde.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 26/9 Leganés - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Hvorfor er 442 hans system? Han spillede 4231 i Bilbao.

Og hvis vi skal gå tilbage til 442 som det virkede i sidste sæson så kommer cou og demb ikke til at spille. Det kommer jo ikke til at ske.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: 26/9 Leganés - FC Barcelona

Indlæg af Kubala »

Hvad han gjorde i Bilbao og hvad han har gjort i Barca er to forskellige ting. I Barca var det 4-4-2, som virkede for ham og i Bilbao var det 4-2-3-1. Begge steder har stærkt organisation vel været nøglen. Jeg kan ikke se, hvordan 4-2-3-1 vil løse problemerne, hvis man spiller med de samme spillere, som kritiseres for ikke at bidrage til defensiven i 4-3-3. 4-3-3 kan være ligeså låst et system og med struktur, men altså, det falder bare tilbage på træneren. Og ja, nogen skal ofres, hvis han går tilbage til 4-4-2.

Men ok, jeg orker ikke bruge tid på det. Det kan også være, at han lykkes med 4-2-3-1. Jeg har bare mine tvivl.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 26/9 Leganés - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Fordi Valverde fandt en ting der virkede i sidste sæson så betyder det jo ikke at det kun er det der virker.

Valverde har problemer med at levere det som mange fans vil have men det betyder ikke at han er en dårlig træner. Han burde kunne finde en mellemvej hvor vi f.eks. kan spille en 433/4231 og have succes. Spillet vil måske ikke være fremragende men det burde kunne lade sig gøre at spille noget ok fodbold.

Jeg tror det nemmeste ville være at ofre demb og rykke cou frem. Men jeg ønsker det ikke og derfor tænkte jeg at en 4231 måske ville kunne give lidt struktur så det kunne fungere med alle 4. Det er dog ret usandsynligt. Det vil jeg godt give dig.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 7 gæster