26/9 Leganés - FC Barcelona

Alle kamptråde fra sæsonen 2018/2019

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 26/9 Leganés - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Jep og det er derfor vi skal gå tilbage til noget stabilt og balanceret fodbold.

Først: Valverde bliver ikke fyret så alt snakken om det kan ligeså godt droppes. Men det mere offensive og underholdende fodbold som han prøver at spille nu fungerer bare ikke. Eller det har det i hvert fald ikke gjort indtil videre. Kommer det? Jeg tvivler og derfor vil jeg hellere at vi går over til det Valverde er god til. Få en af de 4 helt fremme ud og ind med en cm til. Balance, struktur og så har vi gode spillere helt fremme at de nok skal klare den så længe vi ikke lukker 2 mål ind i hver kamp.

Så må man overveje Valverde til sommer og se hvad der ellers er på markedet.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

klogfyr
Indlæg: 2377
Tilmeldt: tirs okt 10, 2006 7:58 pm
Geografisk sted: Holbæk
Har takket: 97 gange
Blevet takket: 224 gange

Re: 26/9 Leganés - FC Barcelona

Indlæg af klogfyr »

Piquénbauer skrev:Men det mere offensive og underholdende fodbold som han prøver at spille nu fungerer bare ikke.
:eek: Synes du virkelig, at Valverde prøver at spille offensivt og underholdende lige nu???
derfor vil jeg hellere at vi går over til det Valverde er god til. Få en af de 4 helt fremme ud og ind med en cm til. Balance, struktur og så har vi gode spillere helt fremme at de nok skal klare den så længe vi ikke lukker 2 mål ind i hver kamp.
:eek: Og du vil have også til at spille mere defensivt end vi gør nu???

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 26/9 Leganés - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Ja det er jeg overbevist om at man prøver på. At spille med Messi, cou, Dembele og suarez samtidig peger i hvert fald ikke på at man tænker på det defensive eller genpresset.

Og nej jeg vil have at vi får mere struktur ind på holdet. Der er ingen struktur/balance nu og det skal på plads før man kan tænke andet.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: 26/9 Leganés - FC Barcelona

Indlæg af zqa »

“it’s not a result that can be explained. We need to expect that things like this can happen and we have to be ready to turn things around when they get difficult.”
“We found it hard to create chances, and they shut up shop at the back.”
“It’s not an easy moment. We weren’t expecting this. But we have another important game on Saturday in front of our fans. We have to pick ourselves up and we’ll need everyone’s help to do that.”

- Valverde. Hold. Nu. Kæft, du aner jo ikke hvad fanden du laver.
#jesuisSheep

Antimadridista
Indlæg: 9181
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 913 gange
Blevet takket: 938 gange

Re: 26/9 Leganés - FC Barcelona

Indlæg af Antimadridista »

Imo får vi simpelthen ikke det her flotte, sprudlende spil at se under valverde. Det funger ikke med 4-3-3. Det gør det bare ikke. Det er ikke hans stil.

På papiret har vi måske nok et 4-3-3 hold, men valverdes tankegang passer bare ikke til det.

Enten skal valverde væk, hvilket som Piq skriver, nok ikke sker. Alternativet må være en tilbagegang til det der fungerede i sidste sæson.

Hvordan det lige skal stilles op, ved jeg virkelig ikke? En ting er sikkert, messi, coutinho, demb og suarez kan ikke samtidig. Jo måske under en anden træner, men så længe vi har Valverde, så bliver man nødt til at forholde sig til det.

Bilbao i weekenden ik! Det bliver fandme en gyser lige pludselig...

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 26/9 Leganés - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Altså som jeg ser det så er vores 433 bare for rodet. Både offensivt og defensivt. Offensivt er det som om vi tager plads fra dem der har brug for det og giver plads til dem der ikke kan bruge det. Cou trækker feks ofte til venstre og derved tager han modstandere med ud til Demb. Det giver så måske plads i midten som Messi søger ind men Roberto/semedo kan ikke udnytte alt pladsen til højre. Det hænger bare ikke sammen.

Og defensivt er det bare noget rod. Ingen af de 4 gør ret meget og bussi/rak er for langsomme til at håndtere kontraer. Så hvis modstanderen får vendt spillet på midten så vi fucked. Hver eneste gang.

Som sofatræner ved jeg selvfølgelig ikke hvad man skal gøre men jeg ser to muligheder - 4231 (den spændende) og 433 (den kedelige).

MAtS
Roberto/semedo - pique - umtiti - alba
Bussi - rak
Demb - messi - Cou
Suarez

Her ville vi beholde vores 4 offensive spillere inde men der ville komme mere balance i hele holdet i begge ender. Det ville dog stadig være de 4 helt fremme og på trods af at det defensive arbejde ville blive nemmere for cou/demb så er det ikke sikkert at de ville kunne løse opgaven hvilket ville betyde at bussi/rak stadig ville ende med at jagte kontraer.

MAtS
Roberto/semedo - pique - umtiti - alba
Bussi
Rak - Arthur/vidal
Messi - suarez - cou

Luk af defensivt og giv bolden til de 3 helt fremme. Der ville stadig være ubalance til højre med Messi (da han egentlig er off midt) men ville have den defensive struktur til at kunne klare det.

Det hele er dog gætværk. Jeg synes vi har været i en enorm ubalance i snart flere år og det eneste tidspunkt vi har været i nærheden af at løse problemet var med 442.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: 26/9 Leganés - FC Barcelona

Indlæg af zqa »

Og det hele falder tilbage på Valverde, som på trods af et vanvittigt spillermateriale, på ingen måder kan få det til at fungere. Husk på, at også defensiven til sidst faldt sammen i hans røvsyge 4-4-2 system.

At få selveste Busquets til at se dårlig ud, se dét er imponerende.
#jesuisSheep

emo
Indlæg: 17765
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 802 gange

Re: 26/9 Leganés - FC Barcelona

Indlæg af emo »

I år, 6 kampe 7 mål lukket ind.
Forrige år, 18 kampe, 7 mål lukket ind.

Det er skræmmende hvor ringe vores organisation og defensive arbejde er blevet. Umtiti er kun faldet mere og bedre til, men det er ikke alene forsvaret. Det hele starter på. Midten, der er ikke løb nok, der er ikke defensivt arbejde nok, og så er forsvaret super shaky for tiden.

Sendt fra min ONEPLUS A6003 med Tapatalk
Allez...

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 26/9 Leganés - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Det er bare noget rod. Det er forfærdeligt at se på. Man ved bare at hvis modstanderen kommer over midten så bliver det farligt. Og det sætter sig i holdet for man ender med at blive bange for at tage chancer med bolden da man ikke vil miste den.

Det er virkelig, virkelig skidt. Og det skal ordnes på den ene eller anden måde.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Neptun
Indlæg: 49
Tilmeldt: tors jul 26, 2018 11:28 am
Har takket: 1 gang
Blevet takket: 1 gang

Re: 26/9 Leganés - FC Barcelona

Indlæg af Neptun »

zqa skrev:Og det hele falder tilbage på Valverde, som på trods af et vanvittigt spillermateriale, på ingen måder kan få det til at fungere. Husk på, at også defensiven til sidst faldt sammen i hans røvsyge 4-4-2 system.

At få selveste Busquets til at se dårlig ud, se dét er imponerende.
Enig. Valverde er kommunikativt den rigtige træner for Barca, men jeg synes bestemt ikke han har visionerne for spillet - og med det spillermateriale, skal der tænkes mere offensivt.

Emancipator
Indlæg: 188
Tilmeldt: ons apr 05, 2017 6:56 pm
Har takket: 14 gange
Blevet takket: 10 gange

Re: 26/9 Leganés - FC Barcelona

Indlæg af Emancipator »

træt af vores hold og spillestil idag... fy for den lede hvor var det træls at kigge på

Brugeravatar
A$AP
Indlæg: 11632
Tilmeldt: fre sep 28, 2012 6:23 pm
Har takket: 137 gange
Blevet takket: 956 gange

Re: 26/9 Leganés - FC Barcelona

Indlæg af A$AP »

Dembele skal ud på højresiden hvor han er bedst. Hvor der er plads og rum til at han kan udfolde sig, og udnytte hans kompetencer bedst muligt. Ufatteligt, at han stadig bliver brugt på venstrekanten, hvor Alba og Coutinho allerede, og hvor pladsen er meget begrænset. Messi skal stoppe med at trække så meget ud til højre, det hjælper ikke Semedo/Roberto, det hjælper slet ikke Rakitic og det hjælper ikke spillet mere. Jeg synes han spiller meget mere ude på højre end før. Man kan ikke dømme Dembele i det her setup. Alligevel hagler kritikken ned over ham, og han er altid først til at blive skiftet ud.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 26/9 Leganés - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Hvad? Messi skal meget mere ud til højre. Vi har ingen højreside overhovedet på nuværende tidspunkt. Roberto/semedo kommer ikke med noget.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 26/9 Leganés - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Billede

Det er overhovedet ikke rigtigt at messi spiller til højre.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
A$AP
Indlæg: 11632
Tilmeldt: fre sep 28, 2012 6:23 pm
Har takket: 137 gange
Blevet takket: 956 gange

Re: 26/9 Leganés - FC Barcelona

Indlæg af A$AP »

Jeg synes ikke, at Messi skal ud på højresiden. Venstresiden er som sagt allerede godt trængt op, med Dembele, Coutinho og Alba. Messi løber ikke, som i slet ikke uden bold. Det sætter bare Rakitic og Semedo/Roberto endnu mere under pres. Dembele er bedst ude på højresiden, hvorfor han skal spille fast derude. Tabellen der viser det måske ikke, men jeg synes der er mange gange hvor Messi er trukket ud til højre i korte momenter, og så efterlader han bare et kæmpe tomrum, når han trækker ind igen. Dembele og Malcom kan man i det mindste få til at presse uden bold, og tage løbene med hjem til at støtte Rak og vores hb.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 0 gæster