26/9 Leganés - FC Barcelona

Alle kamptråde fra sæsonen 2018/2019

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 26/9 Leganés - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Den her gør ondt på Real. De kan overhale os og så får de bank. Dejligt.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Goaaal
Indlæg: 1364
Tilmeldt: søn okt 04, 2015 12:37 pm
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 147 gange

Re: 26/9 Leganés - FC Barcelona

Indlæg af Goaaal »

Det er skidt af Barca det her. Men er overrasket over hvor meget Real bliver talt op herinde? Jeg er ikke imponeret over dem - og her taler jeg ikke kun kampen idag hvor de er bagud 3-0 allerede.

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7072
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 851 gange

Re: 26/9 Leganés - FC Barcelona

Indlæg af Daluigi »

Piquénbauer skrev:
Daluigi skrev:
Piquénbauer skrev:Vi er i september. Vi er kommet dårligt fra start. Det samme er atm. Og egentlig også Real.

Fint at man er utilfreds med spillet men vi har efterhånden vundet mesterskabet så mange gange at man skulle tro at holdet har bare lidt goodwill. Intet er tabt eller vundet endnu og vi har sgu vundet mesterskabet før på trods af nogle kæmpe stinkere.
Holdet har vel en del goodwill? Er Valverde vi ikke tror på.
Mesterskabet i sidste sæson gælder ikke? Fint at du ikke bryder dig om måden der bliver spillet fodbold på men Valverde har faktisk vist at han kan vinde.
Har du læst pointerne? Vi vil have underholdning. Fodbold er underholdning. Vi spiller tåkrummende elendigt. Sejre eller pointtab, billedet er det samme. Og jeg ved godt du er absurd resultatfikseret. Men mange af os, orker ikke at se den her talentfulde trup blive spildt på en træner, som har glemt han ikke er i Bilbao mere.
Forumlegende

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 26/9 Leganés - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Goaaal skrev:Det er skidt af Barca det her. Men er overrasket over hvor meget Real bliver talt op herinde? Jeg er ikke imponeret over dem - og her taler jeg ikke kun kampen idag hvor de er bagud 3-0 allerede.
Det er fodbold. Der bliver konkluderet på hver eneste kamp.

Real kan sagtens vinde mesterskabet. Det samme kan vi og atm. Men at sidde i september og gøre sig klog på hvordan ligaen ender efter 6 runder - det holder ikke.

Vi er dårlige. Det samme er atm. Og Real. Lad os se hvem der hurtigst bliver gode.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 26/9 Leganés - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Daluigi skrev:
Piquénbauer skrev:
Daluigi skrev:
Piquénbauer skrev:Vi er i september. Vi er kommet dårligt fra start. Det samme er atm. Og egentlig også Real.

Fint at man er utilfreds med spillet men vi har efterhånden vundet mesterskabet så mange gange at man skulle tro at holdet har bare lidt goodwill. Intet er tabt eller vundet endnu og vi har sgu vundet mesterskabet før på trods af nogle kæmpe stinkere.
Holdet har vel en del goodwill? Er Valverde vi ikke tror på.
Mesterskabet i sidste sæson gælder ikke? Fint at du ikke bryder dig om måden der bliver spillet fodbold på men Valverde har faktisk vist at han kan vinde.
Har du læst pointerne? Vi vil have underholdning. Fodbold er underholdning. Vi spiller tåkrummende elendigt. Sejre eller pointtab, billedet er det samme. Og jeg ved godt du er absurd resultatfikseret. Men mange af os, orker ikke at se den her talentfulde trup blive spildt på en træner, som har glemt han ikke er i Bilbao mere.
Har du læst hvad jeg skriver? Jeg har intet problem med at man er utilfredse med spillet.

Men allerede nu at påstå at mesterskabet er væk. Og at Valverde ikke kan vinde. Det er altså tosset. Det var egentlig bare det jeg påpegede.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Norbit
Indlæg: 2811
Tilmeldt: fre maj 31, 2013 11:28 pm
Har takket: 177 gange
Blevet takket: 418 gange

Re: 26/9 Leganés - FC Barcelona

Indlæg af Norbit »

Hvad sker der for Silva. Ligepludselig er han brandvarm. Min kammerat er brændende Milan fan, han siger at Silva har et kæmpe potentiale hvis han kan få den rette træner.
Ray Hudson: "As in the jungle, there's only one King. A lion - a Lionel."

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: 26/9 Leganés - FC Barcelona

Indlæg af MessiPogba »

Norbit skrev:Hvad sker der for Silva. Ligepludselig er han brandvarm. Min kammerat er brændende Milan fan, han siger at Silva har et kæmpe potentiale hvis han kan få den rette træner.
Andre Silva så jeg i Porto, og jeg var så imponeret af ham. Men Milan var jo et cirkus isdste sæson jo. De købte jo over 11 spillere, og de fyrede trænere. Det var vanvittige svære betingelser for en spiller at lige pludselig sprudle under. Selv Bonucci lignede en afdanket spiller derover i sidste sæson, til trods for at han lige havde haft to sæsoner forinden, hvor han var anset som top 3 CB i verden.

Så den tvivl kommer jeg ham til gode, for den Silva i Sevilla, er den Silva, jeg så i Porto. Han er virkelig talentfuld og en god moderne angriber.
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

Brugeravatar
LeoMessi
Indlæg: 700
Tilmeldt: tirs apr 03, 2018 10:57 pm
Blevet takket: 95 gange

Re: 26/9 Leganés - FC Barcelona

Indlæg af LeoMessi »

Tja, hvis man synes at FC Barcelonas forsvar er dårligt, så skal man bare se Real Madrids. De står seriøst bare og glor fodbold, tragikomisk indsats.
“I don’t dish out praise lightly but Messi deserves it. I look for weaknesses in his game and I can’t find them.” - Roy Keane

denisasllani98
Indlæg: 29
Tilmeldt: ons maj 31, 2017 12:50 pm

Re: 26/9 Leganés - FC Barcelona

Indlæg af denisasllani98 »

Sevillas træner skal hentes til Camp Nou til sommer. Han spillede fremragende offensiv fodbold med Girona og gør det ligeledes med Sevilla. Hold kæft jeg ville ønske, at Barca havde det samme offensive udtryk som Sevilla har.......

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 26/9 Leganés - FC Barcelona

Indlæg af Blaugrana92 »

MessiPogba skrev:
Norbit skrev:Hvad sker der for Silva. Ligepludselig er han brandvarm. Min kammerat er brændende Milan fan, han siger at Silva har et kæmpe potentiale hvis han kan få den rette træner.
Andre Silva så jeg i Porto, og jeg var så imponeret af ham. Men Milan var jo et cirkus isdste sæson jo. De købte jo over 11 spillere, og de fyrede trænere. Det var vanvittige svære betingelser for en spiller at lige pludselig sprudle under. Selv Bonucci lignede en afdanket spiller derover i sidste sæson, til trods for at han lige havde haft to sæsoner forinden, hvor han var anset som top 3 CB i verden.

Så den tvivl kommer jeg ham til gode, for den Silva i Sevilla, er den Silva, jeg så i Porto. Han er virkelig talentfuld og en god moderne angriber.
Dertil kan det jo nævnes, at Silva hele tiden har præsteret fantastisk godt for det portugisiske landshold, selv i løbet af hans tid i Milan. Han er virkelig en dygtig angriber. Meget dynamisk og rigtig stærk rent fysisk.

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: 26/9 Leganés - FC Barcelona

Indlæg af MessiPogba »

denisasllani98 skrev:Sevillas træner skal hentes til Camp Nou til sommer. Han spillede fremragende offensiv fodbold med Girona og gør det ligeledes med Sevilla. Hold kæft jeg ville ønske, at Barca havde det samme offensive udtryk som Sevilla har.......
Lad os nu lige se hans arbejde i Sevilla først. Det er stadigvæk tidligt at bedømme, men det er uden tvivl en god start for ham. De har scoret 14 mål i deres seneste 2,5 kamp. Men hans arbejde i Girona var flot, men det er ikke ensbetydende med, at du kan kopiere det i Barcelona, for presset, omgivelserne, spillerne, historikken, udfordringerne, kravene er bare 100000 gange større i Barca.

Lad os håbe, at han viser sin format sæsonen igennem. At gå fra Girona til Sevilla er et stort skridt, så lad os se, hvordan den opgave bliver løst.

Men helt enig i, at han er en ekstrem spændende trænertype. Jeg var i hvert fald imponeret af Girona de få kampe, jeg så dem sidste år.
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

Brugeravatar
Guardiola
Indlæg: 3205
Tilmeldt: lør jul 30, 2005 10:56 pm
Har takket: 174 gange
Blevet takket: 386 gange

Re: 26/9 Leganés - FC Barcelona

Indlæg af Guardiola »

MessiPogba skrev:
Guardiola skrev:Jeg så ikke kampen. Er der nogle, der kan give et objektivt referat af kampen. Umiddelbart ser det ud til at vi dominerede dem ud fra statistikkerne. Hvad gik galt?
Vi startede godt. Men omkring det 15. minut fik Leganes mere og mere indtrængen i kampen, og vi gav afkald på kampen. De så hurtigt, at vi mistede fokus, og de fik to mål på to massive hjerneblødninger fra først Roberto, der alt, alt for nemt bliver overløbet på en høj bold, og det andet mål er fejl fra Umtiti og Pique, som slet ikke får neutraliseret en bold i dybden, som så Pique må fange, men ender med at både at sparke ud til siden, men sparker ind i en Leganes-spiller.

Vi dominerede ikke så meget. Leganes gav os glædeligt bolden, da vi jagtede sejren, men vi havde intet svar til at lirke deres defensiv som så op, og heraf har du nok grunden til, at statistikkerne godt kan indgyde til, at vi har været dominerende. Men sandheden er, at det var vi ikke. vi havde bolden for at have den, men vidste ikke, hvad der skulle ske med den. Leagnes målmand havde dog en meget, meget vigtigt dobbeltredning i slutningen af kampen, som skulle have været et mål, men summa summarum er, at vi efter det 15. minut aldrig var til stede.

Alt dette blev så lige fantastisk forlænget med, at Valverde på intet tidspunkt ændrede taktikken eller gjorde noget som helst for at skabe en gnist i spillerne.

Alt i alt, en rædselsfuld kamp.
Tak for beskrivelsen! OK, det er skidt. At gnisten er væk, er næsten det værste.

JonasV
Indlæg: 11425
Tilmeldt: man jan 12, 2009 1:06 pm
Geografisk sted: Lige ved og næsten
Har takket: 1393 gange
Blevet takket: 1843 gange

26/9 Leganés - FC Barcelona

Indlæg af JonasV »

Ok, jeg er faktisk nødt til at korrigere mig selv. Jeg kan mærke at jeg hellere ville spise pizza med ananas end at se os spille uden gejst, vilje og fantasi en hel sæson.

Det er som om, der er en mathed der har indfundet sig over en længere periode og det er næsten ikke til at holde ud. Jeg savner overfaldsfodbolden, hastigheden og intensiteten fandens meget.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 26/9 Leganés - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Jeg tror snart vi er der hvor der skal skiftes ud i “kernen” før det kommer. Vi spiller ret meget som det vi er - et ældre hold med en rolig og pragmatisk træner. Det er ikke normalt de ting man forbinder med intensitet og overfaldsfodbold.

Jeg håber bare at vi snart enten går væk fra 433 eller i det mindste ofrer en af de 4 offensive for en cm (vidal eller Arthur). Vi spiller ikke godt men holdet kan i det mindste spille dårlige og være i balance. Det er sgu for åndssvagt at se os trille den rundt og stadig blive snuppet på kontra.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

FCBSOCI
Indlæg: 2468
Tilmeldt: søn mar 08, 2015 12:55 pm
Har takket: 1193 gange
Blevet takket: 535 gange

Re: 26/9 Leganés - FC Barcelona

Indlæg af FCBSOCI »

Jeg har det sådan her med Valverde:

Da han kom til Barca indførte han en mere pragmatisk tilgang. Det synes jeg var ok, da han tydeligvis fik stabiliseret forsvaret, selvom det desværre var på bekostning af det flotte, underholdende fodbold, som Barca ellers er kendt for. Når jeg var ok med det, skyldes det, at jeg håbede/forventede, at det sprudlende spil hurtigt ville vise sig, blandt andet på grund af tilgangen af Coutinho og Dembele.

Nu kan jeg bare konstatere, at vores ellers så stabile forsvar sejler, og angrebet er ikke rigtigt oppe i gear. Det er bare gået den forkerte vej. Resultaterne har været der, indtil for en uge siden, spillet “NOT so Munch”. Jeg vil gå så langt at vove at påstå at uden Messi var Barca et midterhold, selvom vi har spillerne til meget mere.

Det er nemt som sofatræner bare at sige ud med Valverde, men jeg tror helt ærligt og redeligt ikke på, at han kan bringe Barca videre; heller ikke efter jeg har lagt nederlaget i går bag mig.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 9 gæster