26/9 Leganés - FC Barcelona

Alle kamptråde fra sæsonen 2018/2019

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 26/9 Leganés - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

emo skrev:
Piquénbauer skrev:
emo skrev:
Piquénbauer skrev:Godt vi tabte. Sådan en præstation fortjener intet andet end hån.
Men vi har nu hånet dem i flere måneder, men ingen reaktion, der sker intet.

Sendt fra min ONEPLUS A6003 med Tapatalk
Der er noget der siger mig at man i Barcelona er ret ligeglad hvad der bliver skrevet her. Og på twitter. Det er dog noget andet når der er utilfredshed i aviserne og blandt de lokale fans.
Man = vi fans. Er da af den opfattelse at mange bredt har ytret sig om det dårlige spil, måske ikke aviserne direkte men fans har. Om du gør det på en cafe i Barcelona eller på det sociale medier er vel lige godt?

Sendt fra min ONEPLUS A6003 med Tapatalk
Der har vitterligt lige været en afstemning blandt Barcas socios hvor man spurgte ind til ledelsen og der fik de en rigtig høj score. Det kommer først og fremmest pga fodboldholdet.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
A$AP
Indlæg: 11632
Tilmeldt: fre sep 28, 2012 6:23 pm
Har takket: 137 gange
Blevet takket: 956 gange

Re: 26/9 Leganés - FC Barcelona

Indlæg af A$AP »

Det er ved at blive pest eller kolera med Sergi Roberto og Semedo. De går jo bare på skift, med at blive udstillet i forsvaret. Med Semedo kan jeg i det mindste se noget potentiale, det kan jeg vitterligt ikke i Sergi Roberto. Han sejler defensivt og offensivt, Leganes spillerne løb jo fra ham som ingenting. Snart bliver det Son, Guedes, Perisic og Isco.

emo
Indlæg: 17757
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 802 gange

Re: 26/9 Leganés - FC Barcelona

Indlæg af emo »

LeoMessi skrev:
emo skrev:Og Messi, hvor har du været henne i anden halvleg. Smidt ligeså meget væk som Cou.

Sendt fra min ONEPLUS A6003 med Tapatalk
Der er på et tidspunkt, hvor han ene mand nærmest sætter et helt Leganés hold af og spiller Munir helt fri, som egentligt bare skal prikke den forbi målmanden.

Det kan ikke forventes, at Messi skal gentage disse type aktioner 4-5 gange i løbet af en kamp. Udover dette, så forsøger han ofte at sætte noget igang, men det går hen og bliver lidt svært, når man eksempelvis spiller den op til en af sine medspiller, og de så ikke kan finde ud af at lægge den af til ham igen.

Det bliver igen et år, hvor nærmest alt skal komme fra Messi.
Der var munir i kæmpe offside, men fin aktion af Messi. Jeg forventer ikke 4-5 af disse aktioner, jeg forventer bare at han få ro på spillet, forsimpler spillet og prøver at skabe noget som ikke altid er det samme, en skrå bold ud i siden. Der kom intet fra den side af.

Sendt fra min ONEPLUS A6003 med Tapatalk
Allez...

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 26/9 Leganés - FC Barcelona

Indlæg af Blaugrana92 »

Daluigi skrev:
Kvoller skrev:Det er jo så vildt elendigt. Havde vi haft masser af forsøg og godt spil, så kunne jeg godt leve med at tabe - men det her, hvor spillet er total hovedløst og der næsten ikke er nogle chancer, det er jo decideret pinligt. Og det er jo ikke kun den her kamp, det var også sidste mod Girona.
Det har været det sidste år?

Vi spiller jo uden nogen som helst retning. Vi taber i dag på pinlig pinlig pinlig forsvarsfejl. Men det værste? - Vi skaber INTET fra det 15. minut og frem til ca 86. min. Ingenting. Nada. Mod ligaens bundhold. Med alle stjernerne inde.

Det er derfor, at vi på trods af en double, alle bør hade Valverde som pesten. Han har ødelagt vores fodbold. Ødelagt det!

Jeg gider vitterligt ikke engang se os spille!? Jeg glæder mig ikke mere!? Der har været et par halvlege hvor det har set godt ud - men firkantet sagt, så skyldes det reelt at Messi har været i hopla. Og det er bare uholdbart i en holdsport.

Jeg vil have den her midterholdstræner ud. Og det er NU! Jeg mener det. Vi kan vinde de næste 10 kampe, jeg vil stadig have ham ud. Han har ødelagt den magi jeg elsker ved Barca! Jeg troede LE var slem, men ham her... han spiller jo fodbold som man gør det i West Ham!? Vi er Barca! Pinligt og man kan ikke være det bekendt overfor os fans!
Jeg er enig, men også lidt uenig. Jeg er enig med dig i, at det her har stået på alt, alt, alt for længe, og at det kun kan være på tide, at alle får øjnene op for vores spillemæssige problemer. Sådan er det jo som regel. De fleste ignorere de spillemæssige problemer, lige indtil de manifesterer sig i resultaterne. Der kan peges på Luchos sidste halvandet år, og foråret med Roura på bænken (selvom omstændighederne trods alt var meget anderledes, når nu vores træner var dødssyg.)

Jeg er enig med dig i, at Valverde skal ud og at det gerne skal ske før det hele ryger helt af sporet. Jeg er til gengæld uenig med dig i, at man skal hade Valverde som pesten, og jeg er faktisk også uenig med dig i, at det er ham der har ødelagt vores fodbold. Det må stå for Bartomeus regning, for vi så jo allerede indikationerne under Lucho, hvor vi begyndte at spillere mindre og mindre, som det Barcelona-hold man så mellem 2004-05 og 2012-13 stykker. Bartomeu ansatte Valverde. Og jeg sagde det mange gange i sidste sæson; det her er Valverdes fodbold. Det er sådan hans hold spiller fodbold. Sådan var det i Espanyol, i Olympiakos og i Athletic. Det bør ikke komme bag på nogen, og jeg vil gerne vædde med, at det overhovedet ikke kommer bag på Bartomeu. Men Valverde var et low risk move, for han er langt billigere både at ansætte og at fyre, end de helt store fisk på trænermarkedet, og dertil er han selvsagt slet ikke ligeså krævende og bestemmende, som mange andre trænere ville være.

ulrich
Indlæg: 1701
Tilmeldt: ons sep 01, 2010 1:47 pm
Har takket: 275 gange
Blevet takket: 147 gange

Re: 26/9 Leganés - FC Barcelona

Indlæg af ulrich »

Åh nej, La Liga er afgjort i september. Det må være ny rekord.

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: 26/9 Leganés - FC Barcelona

Indlæg af MessiPogba »

Jeg lider efterhånden med Messi. De sidste 18 måneder har han skulle bære så meget læs, fordi han har haft Valverde som træner, der kommer fra mægtige Olympiakos, Espanyol og Bilbao, og så lige krydre det med Sampaoli, der ødelagde hans sidste VM-slutrunde med hans fatale hjerneblødninger.

Hvis Messi skulle stoppe karrieren næste sommer, fordi han ganske enkelt har mistet lysten til fodbold, så ville jeg ikke engang blvie overrasket.

Det er sygt, at du kan have historiens bedste spiller i din stab, og alligevel være så komplet inkompetent til at skabe rammer, der skal give dig den bedst mulige form for succes omringet af spillere, der ved, hvad deres opgaver på en bane er.

Men fuck Valverde. Fyr ham. Giv ham de penge, han skal have i gyldent håndtryk og tag nederlaget nu end til foråret, hvor vi er blevet gjort til grin.
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

Brugeravatar
Norbit
Indlæg: 2776
Tilmeldt: fre maj 31, 2013 11:28 pm
Har takket: 176 gange
Blevet takket: 415 gange

Re: 26/9 Leganés - FC Barcelona

Indlæg af Norbit »

Blaugrana92 skrev:
Norbit skrev:1. Dårligere end Valverde kan det umuligt være.

2. Klopp forvandlede et Liverpool hold der var underdogs mod Dortmund på hjemmebane til et hold der kæmper med om alle titlerne.

3. Hvis Henderson og Co. kan, så bør Busquets og Co. også kunne.

4. Hvis Klopp var træner ville spillere som Roberto, Suarez og formegentligt Rakitic ikke være en del af holdet. Han ønsker eksplosive spillere der netop er gode i genpres, noget vi har MANGLET.
1. Sikkert ikke, men det ville sandsynligvis kræve en længere omstillingsperiode, da ingen af vores spillere - selvfølgelig med undtagelse af Coutinho - har prøvet at spille den slags fodbold før.

2. Og hvad så? Jeg sætter jo ikke spørgsmålstegn ved Klopps niveau, eller hvad han kan udrette med de rette spillere og midler.

3. Henderson, Milner, Wijnaldum og Keïta er bare helt ekstremt anderledes spillere end Busquets, Rakitic, Arthur, Coutinho og Rafinha. Hvis Busquets led under Lucho, så ville han dø under Klopp. Rafinha kunne jeg godt se trives, og måske også Arthur - jeg ved stadig ikke nok om ham til at vurdere det - men Busquets, Rakitic og Coutinho passer bare ikke til Klopps gegenpress.

4. Nej, men hvem ville så være en del af holdet? I øvrigt er jeg meget uenig i, at Roberto og Rakitic ikke er gode i genpresset. Eksplosive er de måske ikke, men både Roberto og Rakitic er ekstremt kloge til at positionere sig fordelagtigt, og opsnappe afleveringerne før det bliver farligt - og hvis ikke sørger Rakitic som regel for at begå et frispark.
1. Valverde har haft 14-16 måneder, og der er ikke sket én skid for at sige det mildt. Jeg er ligeglad med den vundne titel, med de point vi vandt den med. Vi spiller ikke det Barca foldbold vi vil have. Så, om det tager 1 eller 2 sæsoner, så er det fuldkommen ligemeget. Vi mister Messi på et eller andet tidspunkt, så man kan lige så godt gøre holdet klar.

2. + 3. Du skrev, at Klopp ville være et ufatteligt dårligt valg, fordi vi ikke har spillerne til den type genpress. Jeg siger netop, at Klopp skal bruge tid til at hente de spillere som vi netop mangler. Vi kommer ingen vegne med de spillere vi har i øjeblikket. Er ligeglad om der er potentiale i Semedo, og hvad de ellers hedder alle de unge. Så længe de ikke får vist tillid, så kan de ikke bruges til noget som helst. Klopp har fået spillere som Arnold, Roberts, Lovren, Milner og Henderson til at spille en CHL finale. Sarri har i mine øjne ikke "bevist" noget endnu, (forstå mig ret!), derfor gider jeg ikke denne type trænere endnu. De har ikke nosserne til at træne spillere som Messi osv. Så længe de ikke tør skifte Suarez ud, skal de ikke træne os.

4. Spillere som; Stegen, Alba, Umtiti, Bussi, Dembele, Messi, Coutinho og så plejer Klopp at lave nogle overraskelser. Så jeg kan ikke afskrive Rafinha, Arthur og Malcom.
Ray Hudson: "As in the jungle, there's only one King. A lion - a Lionel."

Brugeravatar
B-Freak
Indlæg: 3633
Tilmeldt: ons mar 04, 2009 8:47 pm
Geografisk sted: Sjælland
Har takket: 618 gange
Blevet takket: 330 gange

Re: 26/9 Leganés - FC Barcelona

Indlæg af B-Freak »

Men hvem skal overtage hvis vi fyrer Valverde?
I'm not easily being pushed off course.
I'm not someone who gives up.
I'm a winner - Patrick Kluivert!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 26/9 Leganés - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Gå væk fra 433 og over i en 4231. Og få så en starter på plads inden der bliver roteret.

Vores start har været alt for rodet og forceret. Der skal ro på (god ro og ikke dovenskab) og så må man tage den derfra. Ingen grund til hysteri (på nuværende tidspunkt ;-) )
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Tello
Indlæg: 7683
Tilmeldt: tirs feb 26, 2013 9:43 am
Har takket: 1380 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: 26/9 Leganés - FC Barcelona

Indlæg af Tello »

B-Freak skrev:Men hvem skal overtage hvis vi fyrer Valverde?
Os.

Sendt fra min LON-L29 med Tapatalk

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 26/9 Leganés - FC Barcelona

Indlæg af Blaugrana92 »

ulrich skrev:Åh nej, La Liga er afgjort i september. Det må være ny rekord.
Selvfølgelig er La Liga ikke afgjort, men ...
1) har du set, hvordan vi spiller?
2) har du set, hvordan Real Madrid spiller?

Det er altså ikke noget totalt leap of faith, at sige at Real Madrid efterhånden må være massive favoritter til titlen. De spiller som et homogent og sammenhængende fodboldhold for tiden. Vi kan ikke engang slå Girona på hjemmebane eller Leganés på udebane. Det er ikke unfair at sige, at det ser ekstremt sort ud - heller ikke selvom vi er i slutningen af september.

ulrich
Indlæg: 1701
Tilmeldt: ons sep 01, 2010 1:47 pm
Har takket: 275 gange
Blevet takket: 147 gange

Re: 26/9 Leganés - FC Barcelona

Indlæg af ulrich »

Blaugrana92 skrev:
ulrich skrev:Åh nej, La Liga er afgjort i september. Det må være ny rekord.
Selvfølgelig er La Liga ikke afgjort, men ...
1) har du set, hvordan vi spiller?
2) har du set, hvordan Real Madrid spiller?

Det er altså ikke noget totalt leap of faith, at sige at Real Madrid efterhånden må være massive favoritter til titlen. De spiller som et homogent og sammenhængende fodboldhold for tiden. Vi kan ikke engang slå Girona på hjemmebane eller Leganés på udebane. Det er ikke unfair at sige, at det ser ekstremt sort ud - heller ikke selvom vi er i slutningen af september.
Nej, men den her tråd lugter langt væk af det.

Brugeravatar
Michman
Indlæg: 8333
Tilmeldt: lør dec 19, 2009 4:51 pm
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 635 gange

Re: 26/9 Leganés - FC Barcelona

Indlæg af Michman »

B-Freak skrev:Men hvem skal overtage hvis vi fyrer Valverde?
Jeg er villig til at tage hvem som helst.. Bare ikke temuss..
Real Madrid er intet andet end et indkøbshold.
Barça - Beautiful football since 1899

Sandro Rosell - Jeg tilgiver dig ALDRIG.. Og Bartomeu du har ødelagt min klub..



Første kamp live 2/3 2014 FC Barcelona - Almería

Barca er min religion..

Brugeravatar
B-Freak
Indlæg: 3633
Tilmeldt: ons mar 04, 2009 8:47 pm
Geografisk sted: Sjælland
Har takket: 618 gange
Blevet takket: 330 gange

Re: 26/9 Leganés - FC Barcelona

Indlæg af B-Freak »

Chelsea, Liverpool, Real Madrid and Manchester City adopted dynamic attacking football while part of Barça's own fanbase seem to prefer when Mourinho-like setups are bringing results, Barcelona are dangerously close to losing the season under Valverde right now.
Messi and the whole squad, including the club's president, speak of winning the Champions League, but how the hell can you win the hardest competition in club football when the manager can't even setup a reliable midfield vs last placed Leganés and Valladolid?!
Senest rettet af B-Freak ons sep 26, 2018 10:10 pm, rettet i alt 1 gang.
I'm not easily being pushed off course.
I'm not someone who gives up.
I'm a winner - Patrick Kluivert!

FCBSOCI
Indlæg: 2447
Tilmeldt: søn mar 08, 2015 12:55 pm
Har takket: 1172 gange
Blevet takket: 506 gange

Re: 26/9 Leganés - FC Barcelona

Indlæg af FCBSOCI »

A$AP skrev:Faktisk en god assist fra Pique. Vores nye Pinto.
Tja, Pinto havde nok nået at fløjte Leganes off-side, inden de scorede, lige som mod FCK.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 4 gæster