Champions league

Udenlandske ligaer, klubber og landshold

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Kvoller
Indlæg: 5081
Tilmeldt: man apr 25, 2005 10:30 pm
Geografisk sted: Sønderborg
Har takket: 781 gange
Blevet takket: 572 gange

Re: Champions league

Indlæg af Kvoller »

Lopezzz skrev:De sidste 10 sider i denne tråd handler om Penaldo. Er i besat af ham eller hvad?
I får alle direkte rødt kort fra mig :devil:
Kan du ikke bare kalde ham Ronaldo?

Brugeravatar
LeoMessi
Indlæg: 700
Tilmeldt: tirs apr 03, 2018 10:57 pm
Blevet takket: 95 gange

Re: Champions league

Indlæg af LeoMessi »

MessiPogba skrev:
LeoMessi skrev:
As a rule, a player who is sent off the field of play is suspended for the next match in a UEFA club competition (i.e. UEFA Champions League, UEFA Europa League or UEFA Super Cup). In case of serious offences, the UEFA Control, Ethics and Disciplinary Body is entitled to augment this punishment, including by extending it to other competitions.
UEFA følger blot deres egne reglementer. Han blev udvist i det 29' minut mod Valencia, og vil nok højst sandsynligt ikke deltage i kampen mod Young Boys - en helt igennem fair straf.
Der står da ikke om det er direkte eller ej. Jeg er sikker på, at et direkte rødt kort som altid er minimum to dages karantæne. I Premier League ved jeg, at direkte rødt er tre dages karantæne, og er det ikke også minimum 2 dage i La Liga med direkte rødt? 2 x gult har altid givet en dags karantæne, men det er der ikke snak om her.

Og nej, det er på ingen måder fair at rive en anden spiller i håret og godkende det som en fin straf at få en dags karantæne. Det vil være til grin, hvis det at lave noget så uforståeligt som at rive en spiller i håret, kun skal give en dag.
Det står under ''Regulations of the UEFA Champions League, article 50 - Yellow cards and red cards''.

Så det skal umiddelbart forstås som, at hvis enten man overskrider grænsen for antal af advarsler eller får en direkte udvisning, så får man én dags spillekarantæne.

Men i tilfælde af alvorlige lovovertrædelser har UEFA-kontrol ret til at øge straffen, og så vidt jeg er orienteret, så vil der bliver truffet en beslutning på torsdag.
“I don’t dish out praise lightly but Messi deserves it. I look for weaknesses in his game and I can’t find them.” - Roy Keane

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: Champions league

Indlæg af MessiPogba »

Flax_Generous skrev:For det første får man ikke automatisk tre spilledageskarantæne for direkte rødt i Premier League. Det er kun hvis det røde kort gives for en farlig tackling eller voldelig adfærd.

For det andet er der jo forskel på én spilledagskarantæne i en turnering, hvor man spiller højst 13 kampe, og så i en turnering, hvor man spiller 38 kampe (eller flere - røde kort i England tæller i alle nationale turneringer). Hvis man sidder ude i tre Champions League-kampe, så svarer det jo for mange til en karantæne på 50% af kampene.
Præcis. Du får jo aldrig direkte rødt, hvis det ikke er for noget farligt eller voldeligt adfærd, medmindre du er selvfølgelig sidste mand, så det er da lidt indforstået her, tænker jeg - især fordi Ronaldos aktion er af voldeligt adfærd.
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14867
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1658 gange
Blevet takket: 1096 gange
Kontakt:

Re: Champions league

Indlæg af Lopezzz »

Kvoller skrev:
Lopezzz skrev:De sidste 10 sider i denne tråd handler om Penaldo. Er i besat af ham eller hvad?
I får alle direkte rødt kort fra mig :devil:
Kan du ikke bare kalde ham Ronaldo?
Nej. :ned:

Billede
MDCCCXCIX

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7064
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 848 gange

Re: Champions league

Indlæg af Daluigi »

Lopezzz skrev:De sidste 10 sider i denne tråd handler om Penaldo. Er i besat af ham eller hvad?
I får alle direkte rødt kort fra mig :devil:
:lol: - for dælen gamle dreng, du nævner ham nærmest i hver tråd selv jo? :grin:

1 dags karantæne er fair, såfremt det er standard straffen. Det medgiver jeg gerne. Troede standarden var 2 for direkte rødt.
Forumlegende

JonasV
Indlæg: 11425
Tilmeldt: man jan 12, 2009 1:06 pm
Geografisk sted: Lige ved og næsten
Har takket: 1393 gange
Blevet takket: 1843 gange

Re: Champions league

Indlæg af JonasV »

Billede

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Champions league

Indlæg af Blaugrana92 »

Der var to Morecambe-spillere, der i 2015 fik tre dages karantæne for at hive en modspiller i håret. Robert Huth fik ligeledes tre dage, for at hive Marouane Fellaini i håret. Så i England er der i hvert fald præcedens for at give tre dage for præcis den slags. Jeg ved dog ikke, om UEFA's disciplinærkomité nogensinde har skullet straffe nogen, for at hive en modspiller i håret. Jeg tvivler.

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Champions league

Indlæg af Flax_Generous »

MessiPogba skrev:Præcis. Du får jo aldrig direkte rødt, hvis det ikke er for noget farligt eller voldeligt adfærd, medmindre du er selvfølgelig sidste mand, så det er da lidt indforstået her, tænker jeg - især fordi Ronaldos aktion er af voldeligt adfærd.
Der bliver givet en del røde kort for at fratage oplagte scoringsmuligheder, forhindre mål med hænderne, spytte på modstanderen, osv. som ikke nødvendigvis giver tre spilledages karantæne. Det fremstod ikke klart fra dit indlæg.

Det er rigtigt nok sandsynligt, at Ronaldo mere eller mindre automatisk havde fået tre spilledages karantæne, hvis hændelsen var sket i Premier League. Men som sagt kan man ikke forvente, at FA og UEFA straffer ens. Deres regler er forskellige, og af god grund. Hvis man skal have mere end én spilledags karantæne i international fodbold, skal det takseres som "assault." Sådan kan det godt blive takseret, men det kræver, at disciplinærkomiteen træder til.

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: Champions league

Indlæg af MessiPogba »

UEFA har offentliggjort, at der vil være VAR til næste sæson i CL..

R.I.P. Real Madrid. Nu kan Pappa Perez' lommer ikke køber jer held mere.

Hvis bare den havde været der i 2010. Så havde Mourinho den dag i dag kun haft et CL-trofæ på sit CV og han havde måske ikke været træner for et tophold stadigvæk.

Men jeg håber, at de får brugt VAR ordentligt.
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Champions league

Indlæg af Piquénbauer »

Meh. Vi har allerede set at dommere godt kan bruge VAR forkert. Så sent som i går var der offside på leganes' første mål men det fangede VAR ikke.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: Champions league

Indlæg af Antimadridista »

MessiPogba skrev:UEFA har offentliggjort, at der vil være VAR til næste sæson i CL..

R.I.P. Real Madrid. Nu kan Pappa Perez' lommer ikke køber jer held mere.

Hvis bare den havde været der i 2010. Så havde Mourinho den dag i dag kun haft et CL-trofæ på sit CV og han havde måske ikke været træner for et tophold stadigvæk.

Men jeg håber, at de får brugt VAR ordentligt.
Sandsynligvis heller ikke finalen i 16 (ramos offs) eller 17 (bayern kampene)

Forresten 1 dag til Cristiano..

http://sport.tv2.dk/fodbold/2018-09-27- ... ons-league

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14867
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1658 gange
Blevet takket: 1096 gange
Kontakt:

Re: Champions league

Indlæg af Lopezzz »

MessiPogba skrev:UEFA har offentliggjort, at der vil være VAR til næste sæson i CL..

R.I.P. Real Madrid. Nu kan Pappa Perez' lommer ikke køber jer held mere.

Hvis bare den havde været der i 2010. Så havde Mourinho den dag i dag kun haft et CL-trofæ på sit CV og han havde måske ikke været træner for et tophold stadigvæk.

Men jeg håber, at de får brugt VAR ordentligt.
Så det vil sige at Real eller Juve vinder CL 18/19 fordi der er ingen VAR.
Real pga Perez
Juve pga Penaldo pga Perez
MDCCCXCIX

Brugeravatar
Michman
Indlæg: 8333
Tilmeldt: lør dec 19, 2009 4:51 pm
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 635 gange

Re: Champions league

Indlæg af Michman »

Billede
Real Madrid er intet andet end et indkøbshold.
Barça - Beautiful football since 1899

Sandro Rosell - Jeg tilgiver dig ALDRIG.. Og Bartomeu du har ødelagt min klub..



Første kamp live 2/3 2014 FC Barcelona - Almería

Barca er min religion..

JonasV
Indlæg: 11425
Tilmeldt: man jan 12, 2009 1:06 pm
Geografisk sted: Lige ved og næsten
Har takket: 1393 gange
Blevet takket: 1843 gange

Re: Champions league

Indlæg af JonasV »

VAR-systemet har så bestemt fejl og mangler, men det er langt bedre end at fortsætte uden.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Champions league

Indlæg af Blaugrana92 »

City?

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 12 gæster