18/8 FC Barcelona - Alavés

Alle kamptråde fra sæsonen 2018/2019

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Wennerberg
Forum Admin
Indlæg: 910
Tilmeldt: man apr 25, 2005 8:38 pm
Har takket: 63 gange
Blevet takket: 224 gange

18/8 FC Barcelona - Alavés

Indlæg af Wennerberg »

FC Barcelona - Alavés
La Liga
18. August - kl. 22.15
TV: Ingen
Wennerberg
Forum Admin

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 18/8 FC Barcelona - Alavés

Indlæg af Piquénbauer »

Endelig!

Mig:
MAtS
Roberto - pique - umtiti - Alba
Bussi
Rak - Arthur
Demb - Messi - cou

Valverde:
MAtS
Roberto - pique - umtiti - Alba
Bussi
Rak - cou
messi - suarez - demb

3-1.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Tello
Indlæg: 7683
Tilmeldt: tirs feb 26, 2013 9:43 am
Har takket: 1380 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: 18/8 FC Barcelona - Alavés

Indlæg af Tello »

22.15..

Er jeg ved at blive gammel, eller? Der misunder jeg fandeme PL fans.

Sendt fra min LON-L29 med Tapatalk

FCBSOCI
Indlæg: 2447
Tilmeldt: søn mar 08, 2015 12:55 pm
Har takket: 1172 gange
Blevet takket: 506 gange

Re: 18/8 FC Barcelona - Alavés

Indlæg af FCBSOCI »

Der er så hot her i Barcelona, godt nok med lyn og torden lige nu, så helt perfekt at kampen spilles så sent.

Glæder mig vildt til at være på plads på stadion, når sæsonen skydes i gang. Og er virkelig spændt på at se holdopstillingen.

Atl. Madrid har en svær kamp - det kunne være lækkert at lægge lidt afstand til dem allerede i første spillerunde. Synes, at de har et meget stærkt hold, som godt kan udfordre os i Ligaen.

I øvrigt bliver det spændende om Barca for alvor nedprioriterer Copa del Rey og går all-in på CL. Tror at Atl. Madrid satser stort på CL, når finalen spilles på deres hjemmebane.

Hvor stærke er Real Madrid uden Ronaldo? Det bliver interesant at se.

Kort sagt: Vi går en spændende sæson i møde. Jeg vil gerne bytte en Liga titel ud med en CL titel, men jeg ved godt, at I ikke alle har det på den måde.

¡Visca el Barça!

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: 18/8 FC Barcelona - Alavés

Indlæg af MessiPogba »

Har Coutinho fået sit pas i orden ,siden vi har fire iKKe-eu-spillere udtaget? I så fald, lækker nyheder, så vi kan få lidt lækkerier med Malcom forhåbentligt.

Og please, Valverde. Bænk det fede dyr.

MAtS
Semedo - Piqué - Umtiti - Alba
Busquets
Rakitic - Vidal
Dembele - Messi - Coutinho

Lad det endelig være holdet. Så kan Arthur, Rafinha og Malcom komme ind. Så kan Suarez spise sine tapas i fred og ro på bænlen.
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 18/8 FC Barcelona - Alavés

Indlæg af Piquénbauer »

Fint at du ikke gider suarez men drop nu for fanden alt det pis du kalder ham. Latterligt at skulle læse en fan snakke sådan om en spiller.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
miklas1911
Indlæg: 1060
Tilmeldt: man aug 18, 2014 3:22 pm
Har takket: 43 gange
Blevet takket: 79 gange

Re: 18/8 FC Barcelona - Alavés

Indlæg af miklas1911 »

MessiPogba skrev: MAtS
Semedo - Piqué - Umtiti - Alba
Busquets
Rakitic - Vidal
Dembele - Messi - Coutinho

Lad det endelig være holdet. Så kan Arthur, Rafinha og Malcom komme ind. Så kan Suarez spise sine tapas i fred og ro på bænlen.
Hvorfor vil du spille med både Rakitic, Vidal og Busquets på midten hjemme mod Alaves? At spille to box-2-box midtbanespillere sammen med Busquets mod et hold som Alaves, der har været svage i pre-season og stensikkert kommer til at pakke sig, virker unødvendigt. Især når den ene af dem slet ikke er spillet ind på holdet endnu. Vi har så mange bedre muligheder i både en 4-3-3 og en 4-2-3-1.
Barcelona since the days of Rivaldo Vítor Borba Ferreira.

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: 18/8 FC Barcelona - Alavés

Indlæg af MessiPogba »

miklas1911 skrev:
MessiPogba skrev: MAtS
Semedo - Piqué - Umtiti - Alba
Busquets
Rakitic - Vidal
Dembele - Messi - Coutinho

Lad det endelig være holdet. Så kan Arthur, Rafinha og Malcom komme ind. Så kan Suarez spise sine tapas i fred og ro på bænlen.
Hvorfor vil du spille med både Rakitic, Vidal og Busquets på midten hjemme mod Alaves? At spille to box-2-box midtbanespillere sammen med Busquets mod et hold som Alaves, der har været svage i pre-season og stensikkert kommer til at pakke sig, virker unødvendigt. Især når den ene af dem slet ikke er spillet ind på holdet endnu. Vi har så mange bedre muligheder i både en 4-3-3 og en 4-2-3-1.
Kommer helt an på, hvordan du vil bruge dem? Rakitic har igen vist for Kroatien under VM og i hans tid i Sevilla, og enkelte gange for os i Barcelona, når han får lov, at han er en eminent playmaker (selvom Modric var den primære playmaker) og en fænomenal midtbanespiller.

Vidal er en fantastisk spiller liegså, som derudover kan give dig mål. Bruger du ham rigtigt, har jeg en stor forventning, at han kan give dig 15-20 mål for os i Spanien.

Eneste nuværende konkurrent til midtbanen er Arthur eller Rafinha, og jeg vurderer ikke Arthur til at være bedre end hverken Vidal eller Rak endnu, og Rakitic kan nøjagtigt det samme som Arthur kan, bare klogere og bedre grundet sin erfaring. Rafinha har jeg lidt svært ved at helt kategorisere som CM, men jeg kan blive klogere på ham.

Dertil vil jeg gerne have allerede nu starte med at køre stammen af holdet ind, så den indbyrdes forståelse og de små forhold sidder i skabet senere i sæsonen.

Endeligt, lige præcis det der du nævner med at Alaves sikkert vil pakke sig, er, hvor Vidal kan blvie vital, fordi Vidal løber meget, og han er god til at time sine løb både med og uden bold og komme ind i feltet. Det tvivler jeg stærkt på, at en som Arthur vil gøre. For vores problem i sidste sæson og spillere som Dembele, Coutinho, Messi, Suarez (Hvis han starter inde), er, at de helst vil have den i fødderne, og dermed mangler bevægelsen på holdet og de mange løb, som skal splitte forsvaret ad. Her kan Vidal få en meget, meget stor betydning - lidt ligesom vi så med Paulinho sidste sæson, at hans løb uden bold gav mål og skabte ravage.
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

Brugeravatar
miklas1911
Indlæg: 1060
Tilmeldt: man aug 18, 2014 3:22 pm
Har takket: 43 gange
Blevet takket: 79 gange

Re: 18/8 FC Barcelona - Alavés

Indlæg af miklas1911 »

Eneste nuværende konkurrent til midtbanen er Arthur eller Rafinha, og jeg vurderer ikke Arthur til at være bedre end hverken Vidal eller Rak endnu, og Rakitic kan nøjagtigt det samme som Arthur kan, bare klogere og bedre grundet sin erfaring. Rafinha har jeg lidt svært ved at helt kategorisere som CM, men jeg kan blive klogere på ham.
Super uenig. Tror, at vi får langt mere brug for kreativitet end en slider som Vidal i den her kamp. Hvis Paulinho stadig var hos os, ville jeg heller ikke spille ham i en kamp som denne. Jeg ville langt hellere spille med både Rafinha og Arthur på midten end Vidal, når vi skal bryde et forsvar ned (og når vi i forvejen har en som Rakitic, som kan meget det samme som Vidal som boks-til-boks). Alternativt kan vi også spille med Coutinho ved siden af Rakitic i en kamp som denne og så enten Dembele-Suarez-Messi oppe foran eller Dembele-Messi-Malcom/Rafinha. Jeg ville også hellere spille 4-2-3-1 med Rakitic og Busuqets som CM'er og Messi som CAM bag Suarez og så to fløje. Kan ikke se, hvorfor det skulle give en fordel at have en midtbane med Bussi-Rakitic-Vidal, når vi skal åbne et hold op.
Barcelona since the days of Rivaldo Vítor Borba Ferreira.

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: 18/8 FC Barcelona - Alavés

Indlæg af MessiPogba »

miklas1911 skrev:
Eneste nuværende konkurrent til midtbanen er Arthur eller Rafinha, og jeg vurderer ikke Arthur til at være bedre end hverken Vidal eller Rak endnu, og Rakitic kan nøjagtigt det samme som Arthur kan, bare klogere og bedre grundet sin erfaring. Rafinha har jeg lidt svært ved at helt kategorisere som CM, men jeg kan blive klogere på ham.
Super uenig. Tror, at vi får langt mere brug for kreativitet end en slider som Vidal i den her kamp. Hvis Paulinho stadig var hos os, ville jeg heller ikke spille ham i en kamp som denne. Jeg ville langt hellere spille med både Rafinha og Arthur på midten end Vidal, når vi skal bryde et forsvar ned (og når vi i forvejen har en som Rakitic, som kan meget det samme som Vidal som boks-til-boks). Alternativt kan vi også spille med Coutinho ved siden af Rakitic i en kamp som denne og så enten Dembele-Suarez-Messi oppe foran eller Dembele-Messi-Malcom/Rafinha. Jeg ville også hellere spille 4-2-3-1 med Rakitic og Busuqets som CM'er og Messi som CAM bag Suarez og så to fløje. Kan ikke se, hvorfor det skulle give en fordel at have en midtbane med Bussi-Rakitic-Vidal, når vi skal åbne et hold op.
De ting der kan du også sagtens gøre, men som jeg pointerer til sidst, så vil jeg have kørt stammen ind nu, bl.a. fordi at en som Vidal ikke har haft en pre-season med os, så den eneste måde stort set vi kan gøre det, er at starte med nu.

Jeg medgiver, at Vidal ikke er Iniesta i det kreative, men jeg synes stadigvæk folk undervurderer hans kunnen. Han giver os nogle våben, ingen andre kan, og det er hans sindssyge løbearbejde og hans løb ind i feltet. Du siger, at Paulinho for dig ikke havde været velkommen i sådan en kamp her, og det er jeg enig i, men med Paulinho var det sådan, at hans teknik vr for ringe til at man kunne bruge ham i sådanne kampe her mod lave modstandere, men hans løb uden bold var stadigvæk guld værd. Nu får du samme arbejde fra Vidal med det ekstra store plus, at Vidal rent teknisk er så meget stærkere end Paulinho er. Vidal er en teknisk stærk spiller.
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

Brugeravatar
Bager
Indlæg: 2612
Tilmeldt: tirs sep 06, 2005 12:23 pm
Har takket: 147 gange
Blevet takket: 291 gange

Re: 18/8 FC Barcelona - Alavés

Indlæg af Bager »

MessiPogba skrev: Og please, Valverde. Bænk det fede dyr.
Jeg begriber ikke behovet for at snakke sådan om vores spillere. Jeg fatter det ikke. Jeg vælger at tro på, at du har nogle seriøse problemer i din hverdag, og så har du brug for at trolle en fodboldspiller på et fodboldforum, hvor andre skal lægge ryg til din bashing. Men kan du ikke lade vær?
Visca el Barca

Brugeravatar
Michman
Indlæg: 8333
Tilmeldt: lør dec 19, 2009 4:51 pm
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 635 gange

Re: 18/8 FC Barcelona - Alavés

Indlæg af Michman »

Folk er hårde ved Suarez. Hvilket er fair nok. Men hold lige en ordenlig tone..
Real Madrid er intet andet end et indkøbshold.
Barça - Beautiful football since 1899

Sandro Rosell - Jeg tilgiver dig ALDRIG.. Og Bartomeu du har ødelagt min klub..



Første kamp live 2/3 2014 FC Barcelona - Almería

Barca er min religion..

Brugeravatar
Gnomitz
Indlæg: 214
Tilmeldt: tors maj 14, 2009 7:57 pm
Har takket: 155 gange
Blevet takket: 27 gange

Re: 18/8 FC Barcelona - Alavés

Indlæg af Gnomitz »

Men Suarez er jo fed, og dyr, og dyrisk.
Lad vær og bliv ved, op til dig.

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: 18/8 FC Barcelona - Alavés

Indlæg af MessiPogba »

Bager skrev:
MessiPogba skrev: Og please, Valverde. Bænk det fede dyr.
Jeg begriber ikke behovet for at snakke sådan om vores spillere. Jeg fatter det ikke. Jeg vælger at tro på, at du har nogle seriøse problemer i din hverdag, og så har du brug for at trolle en fodboldspiller på et fodboldforum, hvor andre skal lægge ryg til din bashing. Men kan du ikke lade vær?
Ja, jeg har sygt mange problemer, siden jeg vælger at påpege, at en atlet, der tjener over 2 mio. kroner om ugen, på at holde sig fit og skal være i form og skal kunne de basale ting i fodbold ,som spiller for en af de to største klubber i verden.

Det er fordi, jeg er et meget, meget usikker menneske, der pga. min usikkerhed vælger at kritisere en mand, der aldrig ved, hvem jeg er.

Kom dog lige ind i kampen og puds glorien.

Den dag Suarez bliver i klubben, hvis vi skulle gå konkurs eller rykke ned og bevise sit sande jeg for os, så skal jeg nok stoppe med at kritisere manden og aldrig svine ham til. Ellers er han for mig en lejesoldat, ligesom 98 procent af alle fodboldspillere er.

Men indtil da, er det en del af hans hverdag at være professionel fodboldspiller i en af de største klubber i verden med al den pres, der er. Manden bliver belønnet i stride strømme for hans manglende kunnen, og alligevel må jeg som fan (der er den primære årsag til, at en som Suarez tjener over 2 millioner kroner om ugen) ikke give min mening om en mand, der ikke engang evner at holde sig fit til trods for at have alle redskaber og tid for at være fit eller god nok.

Hold kæft, hvor er jeg dog bare et usikkert menneske. Nu skal jeg ud til min psykolog og snakke videre om mine hverdagsproblemer.
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

FCBSOCI
Indlæg: 2447
Tilmeldt: søn mar 08, 2015 12:55 pm
Har takket: 1172 gange
Blevet takket: 506 gange

Re: 18/8 FC Barcelona - Alavés

Indlæg af FCBSOCI »

Jeg synes, at det er på tide, at vi holder en god tone over for hinanden her på FCB.DK. Vi har trods alt den samme lidenskab: Fodbold og Barca.

Fair nok at vi kritiserer spillerne og indbyrdes til tider er dybt uenige. Men vi bør tale pænt til hinanden, og jeg synes ikke, at der er nogen grund til at give vores spillere grimme tilnavne. Når jeg er på Camp Nou til aften, vil jeg stadig bakke op om ALLE spillerne - også Suarez. Efter kampen kan vi så ytre vores tilfredhed eller utilfredshed med de enkelte spillere - det kan man godt uden at give dem øgenavne. Bare min mening.

God kamp alle sammen.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 3 gæster