10 - Lionel Andrés Messi

Tidernes Barca-legender

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Blaugrana92 »

xA er expected assists per 90 minutter, mens xG Buildup fraregner besiddelser, hvor spilleren selv bliver kreditteret i xA eller xG kolonnen. Det vil sige, at en spilsekvens, hvor Messi deltager men selv afslutter eller har næstsidste boldbesiddelse - altså enten er i rollen som potentiel målscorer eller potentiel oplægger - ikke tæller med i hans xG Buildup.

Forestiller vi os at ter Stegen starter spilsekvens med en aflevering fra feltet, hvorefter Alba, Umtiti, Busquets, Rakitic og Messi alle rører bolden, før Dembélé smider et indlæg til Suárez der afslutter med en xG 0.16 afslutning, så vil Dembélé blive kreditteret med 0.16 xA, Suárez bliver kreditteret med 0.16 xG, mens ter Stegen, Alba, Umtiti, Busquets, Rakitic og Messi alle bliver kreditteret med 0.16 xG Buildup. Selvfølgelig vel at mærke kun hvis spilsekvens foregår uafbrudt - altså uden modstanderne opsnapper bolden og kort har besiddelse.

xG Buildup er en ret god måde at se på den generelle involvering i det opbyggende spil for særligt centrale midtbanespillere og forsvarsspillere. For eksempel har Rakitic og Busquets begge en rigtig høj xG Buildup, hvilket indikerer at de er ekstremt aktive i den opbyggende fase af vores spil, og ofte rører bolden på et eller andet tidspunkt i vores chanceskabende spilsekvenser.

Edit: Og pointen med xG Buildup er naturligvis, at den heftige involvering spillere som Busquets og Rakitic har i den opbyggende fase utrolig nemt går tabt i statistikken, hvis man kun ser på xG og xG, hvor ingen ligger specielt godt til, da det sjældent er nogle af dem, der slår den sidste aflevering eller står for selve afslutningen. Statistikker er ikke altid super brugbare, men jeg synes xG Buildup er en af dem, der virkelig har sin berettigelse, fordi den er god til at belyse, hvor ofte spillere rent faktisk er involveret i det opbyggende spil. Det demonstrerer forskellen på Messi og Ronaldo jo i øvrigt ganske effektivt.

Brugeravatar
Rb88
Indlæg: 1252
Tilmeldt: ons aug 16, 2017 11:51 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 162 gange
Blevet takket: 138 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Rb88 »

Arh. Tak for forklaringen

Det er også tydeligt det er det der er fokus på ved grafen hvor expected goals per 90 min kun er blevet inddelt i 4 kategorier.

Men ja. Tænk hvis eksperter og journalister læste sådan noget. Gad vide om de endelig ville kunne forstå hvorfor Messi på alle parametre (pænær straffe) er GOAT

Sendt fra min BLA-L29 med Tapatalk

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Antimadridista »

Jeg kan lide det:)

Ville nok have forventet at Griez var lidt bedre med. KDB er bare en helvedes indflydelsesrig spiller!

Brugeravatar
LeoMessi
Indlæg: 700
Tilmeldt: tirs apr 03, 2018 10:57 pm
Blevet takket: 95 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af LeoMessi »

Messi med sin titel nummer 33 i aften, hold nu fast - det må vel være den spiller i historien der har vundet flest?
“I don’t dish out praise lightly but Messi deserves it. I look for weaknesses in his game and I can’t find them.” - Roy Keane

Brugeravatar
Muddi12345
Indlæg: 1466
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 4:47 pm
Geografisk sted: Camp Nou
Har takket: 40 gange
Blevet takket: 74 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Muddi12345 »

LeoMessi skrev:Messi med sin titel nummer 33 i aften, hold nu fast - det må vel være den spiller i historien der har vundet flest?
Nej, det er faktisk Dani Alves med 36 titler.

På en delt andenplads er Ryan Giggs og en mere, som jeg ikke lige kan huske på stående fod, som har vundet 35.

Og så kommer Messi/iniesta med 32 hver inden aftenens opgør.
"Carrick was faced with Xavi and Iniesta coming past him, and Messi in behind him. That’s 3rd, 2nd and 1st in the 2010 World Footballer of the Year award forming a triangle around him. He desperately needed help".

Starnils
Indlæg: 447
Tilmeldt: man jun 20, 2016 11:02 pm
Har takket: 165 gange
Blevet takket: 65 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Starnils »

LeoMessi skrev:Messi med sin titel nummer 33 i aften, hold nu fast - det må vel være den spiller i historien der har vundet flest?
Alves har 35 klubtitler (af hvad jeg lige kunne tælle på Wikipedia)
Giggs har 34 klubtitler. Så hvis vi vinder i aften og slutter sæsonen af med en double. Så er Messi vel den spiller i historien, som har vundet flest titler med én klub


Ja okay, er lidt for langsom.

Maxwell har også en del titler
Socio. no. 54.257

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af MessiPogba »

Muddi12345 skrev:
LeoMessi skrev:Messi med sin titel nummer 33 i aften, hold nu fast - det må vel være den spiller i historien der har vundet flest?
Nej, det er faktisk Dani Alves med 36 titler.

På en delt andenplads er Ryan Giggs og en mere, som jeg ikke lige kan huske på stående fod, som har vundet 35.

Og så kommer Messi/iniesta med 32 hver inden aftenens opgør.
Det er Maxwell, du tænker på.
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

Brugeravatar
LeoMessi
Indlæg: 700
Tilmeldt: tirs apr 03, 2018 10:57 pm
Blevet takket: 95 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af LeoMessi »

Messi har angiveligt meldt ud, at han ikke vil være til rådighed for det Argentinske landshold resten af 2018 - det kan ligne et endegyldigt farvel.
“I don’t dish out praise lightly but Messi deserves it. I look for weaknesses in his game and I can’t find them.” - Roy Keane

Brugeravatar
De La Barça
Indlæg: 802
Tilmeldt: tors apr 20, 2017 11:19 am
Har takket: 298 gange
Blevet takket: 44 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af De La Barça »

LeoMessi skrev:Messi har angiveligt meldt ud, at han ikke vil være til rådighed for det Argentinske landshold resten af 2018 - det kan ligne et endegyldigt farvel.
Vil ikke gøre mig noget hvis han stopper.

Kender vi troværdigheden på kilden, TNT Sports?

Visca el Barça i Visca Catalunya

Brugeravatar
LeoMessi
Indlæg: 700
Tilmeldt: tirs apr 03, 2018 10:57 pm
Blevet takket: 95 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af LeoMessi »

De La Barça skrev:
LeoMessi skrev:Messi har angiveligt meldt ud, at han ikke vil være til rådighed for det Argentinske landshold resten af 2018 - det kan ligne et endegyldigt farvel.
Vil ikke gøre mig noget hvis han stopper.

Kender vi troværdigheden på kilden, TNT Sports?

Visca el Barça i Visca Catalunya
Har aldrig hørt om dem før, men det er dog et argentinsk medie, så jeg tror lige umiddelbart den er god nok.
“I don’t dish out praise lightly but Messi deserves it. I look for weaknesses in his game and I can’t find them.” - Roy Keane

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Blaugrana92 »

Hvorfor skulle det nødvendigvis være et endegyldigt farvel? Mon ikke han havde meldt det ud så, og ikke bare sagt at han ikke var til rådighed resten af året. Argentina har fem ligegyldige venskabskamp, hvor to er i USA og to er i Argentina. Det er jo ikke totalt utænkeligt, at Messi mener det ville være unødvendigt mange kræfter og tid at bruge, og tilmeld også en øget risiko for skadesproblemer at skulle spille 450 ekstra minutter, i et år hvor han allerede har været til VM.

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5422
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 568 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Ja jeg mener også at Messi skal stå over i alle venskabskampe. Når der blir brug for Copa America og VM kampe så kan han jo blot støde til.. Han er 31 og spiller stortset alle liga kampe... han skal doseres med landsholdskampe.
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Brugeravatar
LeoMessi
Indlæg: 700
Tilmeldt: tirs apr 03, 2018 10:57 pm
Blevet takket: 95 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af LeoMessi »

Jeg skrev, at det kan ligne et farvel.

Der er kommet en ny træner og der skal spilles Copa América til sommer, så jeg tror ikke helt på, at Messi blot ser forberedelsen op til denne som ligegyldig, da vi ved hvad et trofæ med landsholdet betyder for ham.

Han udtalte også selv, at det kan være han stopper på landsholdet alt afhængig af hvordan det gik til VM, så jeg mener ikke det er utænkeligt, at der er tale om en mand der stadig ikke helt er afklaret omkring sin fremtidige landsholdskarriere.
“I don’t dish out praise lightly but Messi deserves it. I look for weaknesses in his game and I can’t find them.” - Roy Keane

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Antimadridista »

Syntes han skulle strække sin pause til engang i 2021, så kan forbundet, træneren og holdet i det hele taget, vise om der overhovedet er noget at arbejde med. De skylder alle sammen Messi at vise at de fortjener hans indsats.

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14866
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1658 gange
Blevet takket: 1096 gange
Kontakt:

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Lopezzz »

Fodboldens største konge nogensinde holder tale :shh: :shh: :shh:

phpBB [video]


ps: poster også her så haters kan se kongens tale :glad:
MDCCCXCIX

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 9 gæster