12/8 Sevilla - FC Barcelona

Alle kamptråde fra sæsonen 2018/2019

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
whidgee
Indlæg: 2759
Tilmeldt: søn maj 19, 2013 10:18 pm
Har takket: 151 gange
Blevet takket: 287 gange

Re: 12/8 Sevilla - FC Barcelona

Indlæg af whidgee »

Jeg tror at Messi hælder mælk i skålen før cornflakes. Det kan jeg ikke lide ved ham...

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: 12/8 Sevilla - FC Barcelona

Indlæg af MessiPogba »

whidgee skrev:Jeg tror at Messi hælder mælk i skålen før cornflakes. Det kan jeg ikke lide ved ham...
Eller gør følgende: Højre sok på, højre sko på, venstre sok på, venstre sko på.

Messi er syg i hovedet.
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

Alias-A
Indlæg: 642
Tilmeldt: tors mar 20, 2008 10:21 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 33 gange
Blevet takket: 73 gange

Re: 12/8 Sevilla - FC Barcelona

Indlæg af Alias-A »

whidgee skrev:Jeg tror at Messi hælder mælk i skålen før cornflakes. Det kan jeg ikke lide ved ham...
Min kæreste gør det. Bør jeg slå op?
93' Iniesta

Brugeravatar
whidgee
Indlæg: 2759
Tilmeldt: søn maj 19, 2013 10:18 pm
Har takket: 151 gange
Blevet takket: 287 gange

Re: 12/8 Sevilla - FC Barcelona

Indlæg af whidgee »

Alias-A skrev:
whidgee skrev:Jeg tror at Messi hælder mælk i skålen før cornflakes. Det kan jeg ikke lide ved ham...
Min kæreste gør det. Bør jeg slå op?
Kun hvis du tror hun gør det, men rent faktisk ikke aner det.

Brugeravatar
LeoMessi
Indlæg: 700
Tilmeldt: tirs apr 03, 2018 10:57 pm
Blevet takket: 95 gange

Re: 12/8 Sevilla - FC Barcelona

Indlæg af LeoMessi »

Kan en fodboldspiller ikke have en dialog med træneren, uden at denne fodboldspiller skal beskyldes for at være magtliderlig?

Alle de rygter om, at Messi skulle bestemme det ene eller andet er jo ren nonsens.
“I don’t dish out praise lightly but Messi deserves it. I look for weaknesses in his game and I can’t find them.” - Roy Keane

Tello
Indlæg: 7683
Tilmeldt: tirs feb 26, 2013 9:43 am
Har takket: 1380 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: 12/8 Sevilla - FC Barcelona

Indlæg af Tello »

Helt ærligt, hvis ikke det er pga. Messi, hvorfor bliver Suarez så ikke sendt ud på røv og albuer? Nogen må jo forsvare ham, eller være bange for at gøre noget. Dembouz, Cou og Messi oppe foran ville sagtens kunne klare opgaven, og så Arthur, Raki og Busi på midten. Nemt.

Mats.
Roberto. Piqué. Umtiti. Alba.
Arthur. Busquets. Rakitic.
Dembouz. Messi. Coutinho.

Done.

Sendt fra min LON-L29 med Tapatalk

Brugeravatar
De La Barça
Indlæg: 802
Tilmeldt: tors apr 20, 2017 11:19 am
Har takket: 298 gange
Blevet takket: 44 gange

Re: 12/8 Sevilla - FC Barcelona

Indlæg af De La Barça »

Tello skrev:Helt ærligt, hvis ikke det er pga. Messi, hvorfor bliver Suarez så ikke sendt ud på røv og albuer? Nogen må jo forsvare ham.
Wild guess, men kunne det være Valverde? [emoji6]

Visca el Barça i Visca Catalunya

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5421
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 568 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: 12/8 Sevilla - FC Barcelona

Indlæg af SpillerSomMESSI »

De La Barça skrev:
Tello skrev:Helt ærligt, hvis ikke det er pga. Messi, hvorfor bliver Suarez så ikke sendt ud på røv og albuer? Nogen må jo forsvare ham.
Wild guess, men kunne det være Valverde? [emoji6]

Visca el Barça i Visca Catalunya

Plus det faktum at ham kom til os med en golden shoe award, og har leveret mål på samlebånd lige siden, endda topscorer i en liga med både Messi og Ronaldo... i hans svage sidste sæson scorede han kun 25 mål i ligaen.

Derfor!

At han er en boldmongol skal opvejes mod hans mange mål... netop som Real gjorde med Ronaldo.
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Brugeravatar
Bager
Indlæg: 2612
Tilmeldt: tirs sep 06, 2005 12:23 pm
Har takket: 147 gange
Blevet takket: 291 gange

Re: 12/8 Sevilla - FC Barcelona

Indlæg af Bager »

Ihh, jeg bliver helt varm indeni, når jeg hører folk herinde tale fornuft.
Visca el Barca

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: 12/8 Sevilla - FC Barcelona

Indlæg af MessiPogba »

SpillerSomMESSI skrev:
De La Barça skrev:
Tello skrev:Helt ærligt, hvis ikke det er pga. Messi, hvorfor bliver Suarez så ikke sendt ud på røv og albuer? Nogen må jo forsvare ham.
At han er en boldmongol skal opvejes mod hans mange mål... netop som Real gjorde med Ronaldo.
Altså hentyder du til, at Ronaldo er boldmongol?

Og nej, aldrig sæt Suarez i samme selskab som Ronaldo. Nok faldt Ronaldos allround-game, men han dukkede op i de største kampe. Det har Suarez ikke gjort flere år i CL.
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5421
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 568 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: 12/8 Sevilla - FC Barcelona

Indlæg af SpillerSomMESSI »

MessiPogba skrev:
SpillerSomMESSI skrev:
De La Barça skrev:
Tello skrev:Helt ærligt, hvis ikke det er pga. Messi, hvorfor bliver Suarez så ikke sendt ud på røv og albuer? Nogen må jo forsvare ham.
At han er en boldmongol skal opvejes mod hans mange mål... netop som Real gjorde med Ronaldo.
Altså hentyder du til, at Ronaldo er boldmongol?

Og nej, aldrig sæt Suarez i samme selskab som Ronaldo. Nok faldt Ronaldos allround-game, men han dukkede op i de største kampe. Det har Suarez ikke gjort flere år i CL.

Ha ha ha... what! Er CHL nu eneste parameter?

Suarez dukkede op i mange store kampe..f.eks 5 mål og 2 assists i Clasico.. dog ikke i CHL, det gjorde Messi såmænd heller ikke ret meget.

Suarez har scoret 110 mål i La Liga i 126 kampe siden han kom.

Suarez har scoret 94 mål i 101 Liga kampe de sidste 3 sæsoner.
Ronaldo har scoret 86 mål i 92 Liga kampe de sidste 3 sæsoner.

Ronaldo er en bold mongol i manges øjne, selv i madridistas forums øjne.. men han laver mål.

Ergo sammenligningen.

Jeg er ikke pro Suarez, men det er let at forstå hvorfor Valverde spiller ham, når man ser på hans mål. Vi behøver ingen “Messi bestemmer konspiration” for at forstå hvorfor Suarez spiller.

Vi kan være enige om at Suarez SKAL lave mål for at have nogen som helst berretigelse på holdet.
Ligesom Ronaldos mål stortset var hans eneste berretigelse i Real. Han var faktisk ofte holdets værste spiller selv når han lavede mål.

Men det er en anden sag.
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: 12/8 Sevilla - FC Barcelona

Indlæg af MessiPogba »

SpillerSomMESSI skrev:
MessiPogba skrev:
SpillerSomMESSI skrev:
De La Barça skrev:
Tello skrev:Helt ærligt, hvis ikke det er pga. Messi, hvorfor bliver Suarez så ikke sendt ud på røv og albuer? Nogen må jo forsvare ham.
At han er en boldmongol skal opvejes mod hans mange mål... netop som Real gjorde med Ronaldo.
Altså hentyder du til, at Ronaldo er boldmongol?

Og nej, aldrig sæt Suarez i samme selskab som Ronaldo. Nok faldt Ronaldos allround-game, men han dukkede op i de største kampe. Det har Suarez ikke gjort flere år i CL.

Ha ha ha... what! Er CHL nu eneste parameter?

Suarez dukkede op i mange store kampe..f.eks 5 mål og 2 assists i Clasico.. dog ikke i CHL, det gjorde Messi såmænd heller ikke ret meget.

Suarez har scoret 110 mål i La Liga i 126 kampe siden han kom.

Suarez har scoret 94 mål i 101 Liga kampe de sidste 3 sæsoner.
Ronaldo har scoret 86 mål i 92 Liga kampe de sidste 3 sæsoner.

Ronaldo er en bold mongol i manges øjne, selv i madridistas forums øjne.. men han laver mål.

Ergo sammenligningen.

Jeg er ikke pro Suarez, men det er let at forstå hvorfor Valverde spiller ham, når man ser på hans mål. Vi behøver ingen “Messi bestemmer konspiration” for at forstå hvorfor Suarez spiller.

Vi kan være enige om at Suarez SKAL lave mål for at have nogen som helst berretigelse på holdet.
Ligesom Ronaldos mål stortset var hans eneste berretigelse i Real. Han var faktisk ofte holdets værste spiller selv når han lavede mål.

Men det er en anden sag.
Det er en væsentligt parameter, da det er et trofæ, vi har fucket op i alt for mange gange de sidste 7 år (pånær 2015) fordi folket ikke dukker op, når det virkelig kræver.

At sige at Messi ikke gør meget, er en lodret løgn. Han er den eneste, der har scoret vores udebanemål de sidste 2 eller 3 år i knockoutkampe. Læg dertil, at Messi er hjertet og hjernen bag alt, offensiv vi gør. At Suarez går MIA, når vi er i CL, skal Messi ikke rakkes ned på. Han har flere gange sat i flere gunstige situaitoner, som Suarez pr. vane fucker op.

Meget sjovt, at du kun skriver, at Suarez har scoret 110 mål i 126 kampe i La Liga (hvilket er forkert, da det er 130 kampe, men who counts anyway), men ikke indlemmer Ronaldso målantal for samme periode, men kun sammenligner Ronaldo og Suarez de tre sidste sæsoner, da deres snit er nogenlunde ens, fordi det skal fremme din argumentation vil fremstå bedre, men fuldstændig negligerer den totale sammenlægning af målene.

Siden 2014, hvor Suarez er kommet til:

La Liga: 130 kampe, 110 mål
Ronaldo: 127 kampe, 134 mål

Og ommåler vi det i snit er det 1,06 mål pr. kamp til Ronaldo og 0,84 mål pr. kamp til Suarez.

Så der er Ronaldo langt mere produktiv og brugbar.

Og tager vi det tre sidste sæsoner i la liga.

Ronaldo: 92 kampe, 86 mål = 0,93 mål pr. kamp
Suarez: 103 kampe, 94 mål = 0,91 mål pr. kamp

Så selv der er Ronaldo bedre.

Men sjovt, du kun indlemmer La Liga, for det er sjovt nok kun der, at Suarez formår at følge med Ronaldo, som er de sidste 6 års topscorer af CL.

Siden Suarez kom til i 2014, har Ronaldo og Suarez spillet følgende i Champions League

Suarez: 38 kampe, 19 mål = 0,5 mål pr. kamp
Ronaldo: 50 kampe, 53 mål = 1,06 mål. pr kamp.

Og for at fortsætte din tendens med at kun indlemme de tre sidste sæsoner.

Suarez: 28 kampe, 12 mål = 0,43 mål pr. kamp
Ronaldo: 38 kampe, 43 mål = 1,13 mål. pr. kamp

Og endeligt, for det totale målsum fra 2014, hvor Suarez kom til.

Suarez: 198 kampe, 152 mål = 0,77 mål pr. kamp.
Ronaldo: 192 kampe, 198 mål = 1,03 mål. pr kamp.

Og de tre sidste sæsoner

Suarez: 155 kampe, 127 mål = 0,82 mål. pr. kamp
Ronaldo: 138 kampe, 137 mål = 0,99 mål. pr. kamp.

Så jeg prøver igen. Aldrig sæt Suarez i Ronaldos selskab. Han hører slet ikke til der. Nok er Ronaldo slet ikke nogen mastodont i det opbyggende spil og slet ikke har indflydelse på det område, som han havde som United-ronaldo og de første to sæsoner i Real, så er der stadigvæk milevidt til forskel på Suarez og Ronaldo. Ronaldo var ikke nogen slagkraftigt spiller til sidste i det opbyggende, men hans førstegangsberøring var fandme ikke 9 ud af 10 gange noget værre lort, som det var med Suarez.

Og målmæssigt er Ronaldo lysår foran Suarez. Og det er endda med en Ronaldo, som har udgangspunkt som en wing og ikke centralt, og ikke bliver fodret af historiens bedste playmaker i Messi, der kan finde alle og enhver i det mest umulige situationer (selvom Modric er fænomenal pasningsspilelr og Kroos er et geni i det aspekt, kan de slet ikke måle sig med Messis øje for at sætte Suarez op).

Og jeg vil gerne vide, hvem der har kaldt Ronaldo for boldmongol af Real-fans? Ronaldo er ikke særlig produktiv i det opbyggende, men som nvænt før. Han har en teknik, der gør, at han kan deltage i det opbyggende spil og hans 2. berøring er ikke en tackling , som det er så ofte med Suarez.

Havde Suarez spillet på Reals hold ude på kanten, hvor han jo brillierede for os i sidste sæson i starten, og Ronaldo havde været spids for os med en Messi, der kan strikke de mest sindssyge afleveringer til en målsøgende Ronaldo, så vil jeg vædde med, at du ville se en Ronaldo med måske endnu et bedre snit end det han har nu, og du ville have set en Suarez med nok dårligere snit end han har haft i Barca. Messi har reddet Suarez røv så meget de sidste to år, fordi folk stirrer sig blindt på hans måltal.
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 12/8 Sevilla - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Det ændrer jo ikke på at suarez har et rigtig flot målsnit. Og at det er derfor han spiller.

Så længe suarez scorer mål så er det fuldstændig ligegyldigt at han smider 60 bolde væk pr kamp. Sådan er det bare. Også selvom vi er mange der er trætte af det og du skriver 60 indlæg om dagen hvor du brokker dig. Mål vinder kampe og med suarez på banen er der bare større chance for at score mål. Når det forsvinder så ryger han på bænken men lige meget hvor meget du vender og drejer den så scorede suarez mange mål i sidste sæson og gør det sikkert også i denne.

Du må forresten meget gerne skrue lidt ned for din retorik. Vi er med på at du er træt af suarez (det er vi mange der er) og at det under kampene er vildt frusterende. Men det er stadig en spiller der har givet meget til klubben. Det er lidt for real’sk af angribe sine egne på den måde.
Senest rettet af Piquénbauer tirs aug 14, 2018 6:04 am, rettet i alt 1 gang.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Rb88
Indlæg: 1252
Tilmeldt: ons aug 16, 2017 11:51 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 162 gange
Blevet takket: 138 gange

Re: 12/8 Sevilla - FC Barcelona

Indlæg af Rb88 »

Nu I bruger mål per kamp som primær sammenligning grundlag så vil det i det mindste klæde at sammenligne mål scoret uden straffespark. For ellers stilles Suarez i dårligere lys. Ronaldo scorer vel 5-8 mål på straffe per sæson som der burde modregnes hvis I endelig vil lave sammenligningen

Just saying

Sendt fra min BLA-L29 med Tapatalk

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5421
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 568 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: 12/8 Sevilla - FC Barcelona

Indlæg af SpillerSomMESSI »

@MessiPogba.. du misforstod min pointe. Jeg drager sammenligningen med Ronaldo fordi Ronaldo, som fodboldspiller, ikke rigtig bidrager med noget - endda iflg. Real fans - men scorer bare mange mål.
Det er det der berettiger hans plads på holdkortet.

Jeg laver ikke en sammenligning der skulle vise at Suarez har været bedre end Ronaldo, for det har han ikke - Suarez har jo heller ikke vundet BdO vel.

Men når man sammenligner med Ronaldo, som bliver betragtet som en af verdens bedste pga. mål, ja, så er Suarez jo ikke ligefrem langt fra ham mål på ratio.

Derfor kan Valverde stadig se det fornuftige i at bruge Suarez, så længe han bidrager med det som vinder kampe: Mål.

Som sagt før, så snart Suarez ikke gør det længere, vil det være meget svært at argumentere for at hans skal spille.

Vi behøver som sagt ikke en "Messi bestemmer konspiration" for at forstå hvor Suarez spiller.
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 12 gæster