Transferrygter

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Goaaal
Indlæg: 1364
Tilmeldt: søn okt 04, 2015 12:37 pm
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 147 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Goaaal »

Hvor kommer alt den her kritik af Suarez fra? At han kører på fribillet? Det er jo helt vildt. Suarez stats for de 3 hele sæsoner han har været her: (Kun La Liga)

2017-18
Kampe: 33
Mål: 25
Assists: 12

2016-17
Kampe: 35
Mål: 29
Assists: 13

2015-16
Kampe: 35
Mål: 40
Assists: 16

Copa stats er lige så gode. De 2 sidste års CHL stats er dog dårlige.

Det er jo helt vildt ikke at mene at han fortjener at spille? Hvem har bedre stats i verden udover Messi og Ronaldo? Ja, han brænder for meget (ligesom Ronaldo), men manden kommer frem til imponerende meget, har vanvittige stats og scorer umulige mål ind imellem. Med en bedre midtbane vil han igen vise sig som en af verdens bedste.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Piquénbauer »

Chelski er ved at betale 72 mio pund for kepa fra ath Bilbao. Ja du læste rigtigt - 72 mio pund :eek: :eek: :eek:
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Rb88
Indlæg: 1252
Tilmeldt: ons aug 16, 2017 11:51 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 162 gange
Blevet takket: 138 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Rb88 »

Det er så sindssygt. Og oblak kan fås marginalt dyrere. Men han vil nok hellere atletico hvad man godt forstår

Sendt fra min BLA-L29 med Tapatalk

Brugeravatar
A$AP
Indlæg: 11632
Tilmeldt: fre sep 28, 2012 6:23 pm
Har takket: 137 gange
Blevet takket: 956 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af A$AP »

Tja.. Kepa er 23, og med salget af Courtois så er det minus hvad, 30 mio? De giver slip på en målmand der ikke gider at være i klubben mere, henter en yngre målmand der er mindst lige så god. Og med så sparsommelige de har været på transfermarkedet i år, så må de også have pengene til en spiller mere.

Brugeravatar
A$AP
Indlæg: 11632
Tilmeldt: fre sep 28, 2012 6:23 pm
Har takket: 137 gange
Blevet takket: 956 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af A$AP »

Goaaal skrev:Hvor kommer alt den her kritik af Suarez fra? At han kører på fribillet? Det er jo helt vildt. Suarez stats for de 3 hele sæsoner han har været her: (Kun La Liga)

2017-18
Kampe: 33
Mål: 25
Assists: 12

2016-17
Kampe: 35
Mål: 29
Assists: 13

2015-16
Kampe: 35
Mål: 40
Assists: 16

Copa stats er lige så gode. De 2 sidste års CHL stats er dog dårlige.

Det er jo helt vildt ikke at mene at han fortjener at spille? Hvem har bedre stats i verden udover Messi og Ronaldo? Ja, han brænder for meget (ligesom Ronaldo), men manden kommer frem til imponerende meget, har vanvittige stats og scorer umulige mål ind imellem. Med en bedre midtbane vil han igen vise sig som en af verdens bedste.
Alle angribere der starter for Barcelona har jo vilde stats, i hvert fald de sidste ti år. Suarez kom til klubben som verdens bedste angriber, i hans karrieres ultimative peak. Selvfølgelig vil hans stats i ligaen være vilde. Nu er Suarez' tal i ligaen siden han kom til klubben så også ekstraordinær vild, den skal han have. Som du dog selv siger, så har det altså haltet i CL, specielt de sidste to år. I sidste sæson spillede han 10 cl kampe og scorede 1 mål. 1 mål. 4 mål i de sidste 20 cl kampe. Hans del i det opbyggende spil er virkelig kritisabelt, og så bliver han mere og mere stillestående og statisk på banen, som sæsonerne går. Jeg synes sidste sæson tog lidt overhånd med hvor meget han slog ud med armene og råbte efter medspillere, hvorefter han bare selv gik rundt. Og det var efter han selv havde smidt bolden væk. Han var virkelig dårligt spillende i sidste sæson, selvom han kom lidt efter det.

Enten skal Valverde begynde at hvile ham meget mere, eller også spille på en måde hvor Suarez bare bliver inde i feltet og ikke konstant trækker ud på kanten for at lave alt muligt fis der alligevel ikke ender ud i noget. Han fylder 32 i Januar. Vi så selv at Messi og Suarez sammen oppe i angrebet bare ikke er holdbart med det presspil vi forsøger at spille.

Jeg havde virkelig set, at vi hentede en ung profileret angriber ind til at rotere med Suarez, så denne spiller var klar til at tage over fra 2019-20. At Suarez fik de store kampe i denne sæson, og den nye angriber kunne spille de overkommelige ligakampe og pokalkampene.

Brugeravatar
Rb88
Indlæg: 1252
Tilmeldt: ons aug 16, 2017 11:51 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 162 gange
Blevet takket: 138 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Rb88 »

Ved nu ikke om han er bedre end Courtois. Og med de pris rygter omkring ham 35 mio euro så er det vel 50 mio euro de skal give oveni for Kepa.

Men altså - de har ikke rigtigt noget valg jo når han har 1 år tilbage af kontrakten. Men det er stadig voldsomt dyrt for Kepa. Læste han stod til 88 mio euro, og Oblak frikøbsklausul er på 100 mio euro
A$AP skrev:Tja.. Kepa er 23, og med salget af Courtois så er det minus hvad, 30 mio? De giver slip på en målmand der ikke gider at være i klubben mere, henter en yngre målmand der er mindst lige så god. Og med så sparsommelige de har været på transfermarkedet i år, så må de også have pengene til en spiller mere.
Sendt fra min BLA-L29 med Tapatalk

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af MessiPogba »

A$AP skrev:Tja.. Kepa er 23, og med salget af Courtois så er det minus hvad, 30 mio? De giver slip på en målmand der ikke gider at være i klubben mere, henter en yngre målmand der er mindst lige så god. Og med så sparsommelige de har været på transfermarkedet i år, så må de også have pengene til en spiller mere.
Men er Kepa altså god nok til en top 8 klub i verden??
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af MessiPogba »

A$AP skrev:
Goaaal skrev:Hvor kommer alt den her kritik af Suarez fra? At han kører på fribillet? Det er jo helt vildt. Suarez stats for de 3 hele sæsoner han har været her: (Kun La Liga)

2017-18
Kampe: 33
Mål: 25
Assists: 12

2016-17
Kampe: 35
Mål: 29
Assists: 13

2015-16
Kampe: 35
Mål: 40
Assists: 16

Copa stats er lige så gode. De 2 sidste års CHL stats er dog dårlige.

Det er jo helt vildt ikke at mene at han fortjener at spille? Hvem har bedre stats i verden udover Messi og Ronaldo? Ja, han brænder for meget (ligesom Ronaldo), men manden kommer frem til imponerende meget, har vanvittige stats og scorer umulige mål ind imellem. Med en bedre midtbane vil han igen vise sig som en af verdens bedste.
Alle angribere der starter for Barcelona har jo vilde stats, i hvert fald de sidste ti år. Suarez kom til klubben som verdens bedste angriber, i hans karrieres ultimative peak. Selvfølgelig vil hans stats i ligaen være vilde. Nu er Suarez' tal i ligaen siden han kom til klubben så også ekstraordinær vild, den skal han have. Som du dog selv siger, så har det altså haltet i CL, specielt de sidste to år. I sidste sæson spillede han 10 cl kampe og scorede 1 mål. 1 mål. 4 mål i de sidste 20 cl kampe. Hans del i det opbyggende spil er virkelig kritisabelt, og så bliver han mere og mere stillestående og statisk på banen, som sæsonerne går. Jeg synes sidste sæson tog lidt overhånd med hvor meget han slog ud med armene og råbte efter medspillere, hvorefter han bare selv gik rundt. Og det var efter han selv havde smidt bolden væk. Han var virkelig dårligt spillende i sidste sæson, selvom han kom lidt efter det.

Enten skal Valverde begynde at hvile ham meget mere, eller også spille på en måde hvor Suarez bare bliver inde i feltet og ikke konstant trækker ud på kanten for at lave alt muligt fis der alligevel ikke ender ud i noget. Han fylder 32 i Januar. Vi så selv at Messi og Suarez sammen oppe i angrebet bare ikke er holdbart med det presspil vi forsøger at spille.

Jeg havde virkelig set, at vi hentede en ung profileret angriber ind til at rotere med Suarez, så denne spiller var klar til at tage over fra 2019-20. At Suarez fik de store kampe i denne sæson, og den nye angriber kunne spille de overkommelige ligakampe og pokalkampene.
Enhver angriber, der har spillet med Messi, vil have vilde stats, og vores grundlæggende filosofi. Suarez har jo nydt af, at han har haft Iniesta, Messi og Neymar til at skabe chancer for ham i hans tid her i Barcelona.

Dog synes jeg, at det er indlysende, at Suarez er ved at blive et større og større problem, for hvert år, der går, fordi han ikke præsterer nok, og han koster for mange boldtab og elendige beslutninger grundet hans kluntethed og sløje teknik.

Derudover har han slet ikke været god nok i CL. At Messi de sidste tre år har scoret alle vores udebanemål i CL, bevidner også om, hvor ringe Suarez har været, når vi har virkelig skulel bruge ham.

Stats er ikke alt i fodbold. Det er også vigtigt at påpege.
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Piquénbauer »

Suarez har stadig masser af kvalitet. Problemet er at han er blevet lidt for sikker på at starte hvilket især ses i det defensive arbejde... Jeg tror virkelig han ville have godt af at finde ud af at der skal arbejdes for det. For som topspiller tror jeg ikke han er helt færdig endnu. Og han har ikke kun været god fordi han har haft gode spillere omkring sig. Suarez har i flere perioder været intet mindre end et monster for os og fuldstændig ustoppelige.

En ting er dog sikker - på nuværende tidspunt vil vi får det svært med både ham og Messi på banen samtidig. Det vil betyde at vi skal forsvare i en 442 og dermed at en spiller som dembele ikke vil kunne spille. Så lidt mere hvile til suarez så han kan give sig 110% når han spiller og så skal han nok kunne bidrage et par sæsoner endnu.

Det er forresten mit eneste problem (doven). Jeg er hamrende ligeglad med at han smider bolde væk osv. Det har han altid gjort og det er en del af hans stil. Han går altid efter det svære som kan skabe chancer og sådan er han bare. Og det er fint med mig for han leverer både mål, assists og en masse farlige situationer.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Goaaal
Indlæg: 1364
Tilmeldt: søn okt 04, 2015 12:37 pm
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 147 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Goaaal »

Tak for svarene.

Jeg anerkender jeres kritik af at han ikke laver andet end mål. Jeg er dog uenig i hvorvidt alle spillere skal gøre det. Jeg tror folk glemmer hvor vanvittig Suarez målscoringsnæse er fordi CR7 og Messi har lavet absurde stats gennem lang tid. Ja, fodbold er mere end stats, men alle hold skal have spillere der scorer mål. Suarez er vanvittig og at sige at alle der har Xavi, Ini og Messi banker mål ind er jeg meget uenig i. Jeg har her indsat dokumentation for min påstand ;-)

Har kun taget for La Liga da der er en del arbejde i det:

Neymar:

2016-17
Kampe: 30
Mål: 13
Assists: 11

2015-16
Kampe: 34
Mål: 24
Assists: 12

2014-15
Kampe: 33
Mål: 22
Assists: 7

Pedro:

2014-15
Kampe: 35
Mål: 6
Assists: 6

2013-2014
Kampe: 37
Mål: 15
Assists: Mangler

2012-2013
Kampe: 28
Mål: 7
Assists: Mangler

Gider ikke lave resten lige så detaljeret:

Villa:

2012/2013: 10 mål
2011/2012 5 mål
2010/2011: 18 mål

Alexis Sanchez:
2013/2014: 19 mål
2012/2013: 8 mål
2011/2012: 11 mål

Samuel Eto:
2008/2009: 30 mål (VILDT dengang!)
2007/2008: 16 mål
2006/2007: 11 mål
2005/2006: 27 mål
2004/2005: 24 mål

Thierry Henry:
2009/2010: 4 mål
2008/2009: 19 mål
2007/2008: 12 mål

Ronaldinho:
2007/2008: 8 mål
2006/2007: 21 mål
2005/2006: 18 mål.
2004/2005: 9 mål
2003/2004: 15 mål


INGEN udover Eto kommer i nærheden af det antal mål som Suarez banker ind for Barca. Han er GULD værd omend han også er den spiller der kan give en mest lyst til at kaste med fjernbetjeningen for Barca. Han skal dog have tæsk for hans CHL præstation. Det har ikke været godt nok de sidste 2 år.

Jeg mener dog at det er dybt urimeligt at sige at han ikke har fortjent den spilletid han har fået. Derudover er det stadig min påstand at han i en rolle tættere ved mål og med en bedre midtbane som support er en af de 5 bedste spillere i verden.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Blaugrana92 »

Der er heller ingen af dem du nævner - foruden Eto'o - der var dedikeret angriber på samme måde som Suárez er det. Pedro, Neymar, Alexis, Ronaldinho og selv Villa og Henry fungerede som kantspillere. Henry var i sin karrieres efterår. Eto'o var skadet i store dele af 06/07 og 07/08, og i sæsonerne inden spillede vi immervæk meget anderledes, end vi har gjort mens Suárez har været her. Jeg tror ærligt talt, at Eto'o sagtens ville kunne matche Suárez, hvis han havde spillet i klubben i denne periode, og ikke for ti år siden. Eto'o var klinisk og vanvittigt skarp.

Goaaal
Indlæg: 1364
Tilmeldt: søn okt 04, 2015 12:37 pm
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 147 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Goaaal »

Blaugrana92 skrev:Der er heller ingen af dem du nævner - foruden Eto'o - der var dedikeret angriber på samme måde som Suárez er det. Pedro, Neymar, Alexis, Ronaldinho og selv Villa og Henry fungerede som kantspillere. Henry var i sin karrieres efterår. Eto'o var skadet i store dele af 06/07 og 07/08, og i sæsonerne inden spillede vi immervæk meget anderledes, end vi har gjort mens Suárez har været her. Jeg tror ærligt talt, at Eto'o sagtens ville kunne matche Suárez, hvis han havde spillet i klubben i denne periode, og ikke for ti år siden. Eto'o var klinisk og vanvittigt skarp.

Det ved jeg, men hvem skal vi så sammenligne ham med? Jeg har inkluderet alle store offensive spillere i "nyere" tid. Det viser jo netop at det er svært at spille Suarez rolle for Barca, at vi ikke gennem de sidste 10 år har haft en sådan spiller, udover Eto. Eto er i de år han spillede bedst for Barca en af de bedste spillere vi nogensinde har haft, så at vi taler om at han "sagtens kunne matche Suarez" er for mig kun en anderkendelse af hvor god Suarez egentligt er. Ronaldo og Messi har også spillet en del på kanten og scoret flere mål end alle jeg har listet. Hvem mener I ville gøre det bedre end Suarez?


Edit: til Eto's stats hører også at han scorede 15 på straffe mod Suarez 4 på straffe.
Senest rettet af Goaaal ons aug 08, 2018 1:06 pm, rettet i alt 1 gang.

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af MessiPogba »

Kepa officielt løsrevet fra sin kontrakt med Bilbao. Den dyreste målmand i historien. 71,6 millioner pund.

Er han seriøst så god?
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5421
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 568 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af SpillerSomMESSI »

MessiPogba skrev:Kepa officielt løsrevet fra sin kontrakt med Bilbao. Den dyreste målmand i historien. 71,6 millioner pund.

Er han seriøst så god?
Åbenbart ikke ifølge Zidane :-)
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Brugeravatar
Champione
Indlæg: 1577
Tilmeldt: man jul 02, 2007 3:42 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 23 gange
Blevet takket: 168 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Champione »

Real jagter ifølge AS, og Pjanic, som erstatning for Kovacic, som lejes ud til Chelsea.

Thiago koster 60 mio euro, ifg avisen.
Hvilket får mig at spekulere i om Segura har trumfet holdningen igennem i ledelsen, om at spillere der tidligere har fravalgt os ikke er et emne?

Virker som et besynderligt fravalg, hvis vi snakker 60 mio euro.
---------------------------------------
Barca is my religion!

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 18 gæster