FC Barcelona

Diskussion om den La Liga og andre spanske klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af MessiPogba »

Tello skrev:At have vores trup er en fucking luksus. Vidal, Arthur, Malcom, Lenglet, fit Rafinha og Coutinho, der nu må spille i CHL, alt sammen på et halvt år [emoji173]️

Hvis Modric og Kovacic ryger, og de intet får hentet fra PL, så har vi en bedre trup end Real. Idgaf.

Sendt fra min LON-L29 med Tapatalk
Alt, hvad vi mangler lige nu, er en angriber, der også kan være kantspiller.

Kan vi ikke sende et bud på Mina, Gomes, Suarez og 150 mio. euro til PSG for Mbappé?
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

TheFynbo
Indlæg: 200
Tilmeldt: man jun 09, 2014 12:11 am
Geografisk sted: Agedrup
Har takket: 26 gange
Blevet takket: 11 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af TheFynbo »

Piquénbauer skrev:Vi har allerede en bedre trup end real. Også selvom de holder modric og kovacic.
Arh, synes da helt klart det går fremad for truppen. Men Real har jo vundet 3 Champions league i streg, og det var jo ikke på baggrund af CR7, men et vanvittigt stærkt kollektiv

Navas<Mats - Der vi vinder så ret så komfortabelt
Carvajal>Roberto - Selvom Roberto er en af mine favoritspillere, så overgår Carvajal ham alt andet lige. Plus de lige har tilføjet Odriozola
Ramos>Pique - Minder meget om hinanden sådan generelt, selvom Ramos er lidt mere fysisk og Pique er mere elegant. Ramos har lige lidt mere at give af, men er selvfølgelig tilfreds med Pique
Varane>Umtiti - Sam er god, Men Varane er bare bedre, muligvis den bedste midterforsvar i verden
Marcelo>Alba - Den er jo også svær at give Real, for Alba er jo en virkelig fantastisk venstreback, men Marcelo har virkelig nogle tekniske egenskaber som er absurde

Busquets<Casemiro - siger sig selv
Kroos>Rakitic - Begge to er tilbagetrukket kontrollerende midtbanespillere, og til den rolle foretrækker jeg nok Kroos selvom Rakitic overall har mere at byde på fremadrettet
Derefter begynder Barca og Reals roller at differentiere sig, plus at Real har en uløst angriberkabale, så derfor er det svært at sammenligne direkte

Men Real har en pulje bestående af; Modric, Kovacic(selvom de begge rygtes væk), Asensio, Isco, Benzema og Bale
Tilsvarende har Barca en offensiv pulje bestående af; Arthur, Coutinho, Rafinha, Dembele, Malcolm, Suarez og Messi.
Jeg ved ikke med dig, men hvis man ser bort fra Messi, så synes jeg at førstnævnte pulje er bedst. Men lige præcis Messi bliver nok endnu engang det afgørende element.

Men jo det er positivt med Barca i denne sommer, men Real har sku stadig den bedste trup

Derudover har jeg et andet spg til dig Piquenbauer. Du udviser stor begejstring for Arthur, hvilket selvfølgelig er fint. Men jeg har bare ikke 100% forstået hvordan han skulle kunne rykke os lige nu og her. Hvorfor tror vi at han kan bidrage på et rigtigt højt niveau?
Jeg synes på mange punkter at det her transfervindue minder om det i 16/17. Mange gode eksempler på godt købmandsskab, men pånær et enkelt køb(Umtiti) så var der ingen der rykkede os videre. Det samme fryger jeg i år, har svært ved at se hvordan Lenglet, Vidal, Arthur og Malcolm skal kunne rykke os tættere på toppen. Jo de ser mega spændende ud og bidrager i værste tilfælde til bredden. Udover Vidal som jeg ser som en fremragende rollespiller, har de andre jo ikke præsteret noget der vil få en til at tro at de spiller weltklasse i denne sæson.
#jesuisSheep

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af MessiPogba »

TheFynbo skrev:
Piquénbauer skrev:Vi har allerede en bedre trup end real. Også selvom de holder modric og kovacic.
Arh, synes da helt klart det går fremad for truppen. Men Real har jo vundet 3 Champions league i streg, og det var jo ikke på baggrund af CR7, men et vanvittigt stærkt kollektiv

Navas<Mats - Der vi vinder så ret så komfortabelt
Carvajal>Roberto - Selvom Roberto er en af mine favoritspillere, så overgår Carvajal ham alt andet lige. Plus de lige har tilføjet Odriozola
Ramos>Pique - Minder meget om hinanden sådan generelt, selvom Ramos er lidt mere fysisk og Pique er mere elegant. Ramos har lige lidt mere at give af, men er selvfølgelig tilfreds med Pique
Varane>Umtiti - Sam er god, Men Varane er bare bedre, muligvis den bedste midterforsvar i verden
Marcelo>Alba - Den er jo også svær at give Real, for Alba er jo en virkelig fantastisk venstreback, men Marcelo har virkelig nogle tekniske egenskaber som er absurde

Busquets<Casemiro - siger sig selv
Kroos>Rakitic - Begge to er tilbagetrukket kontrollerende midtbanespillere, og til den rolle foretrækker jeg nok Kroos selvom Rakitic overall har mere at byde på fremadrettet
Derefter begynder Barca og Reals roller at differentiere sig, plus at Real har en uløst angriberkabale, så derfor er det svært at sammenligne direkte

Men Real har en pulje bestående af; Modric, Kovacic(selvom de begge rygtes væk), Asensio, Isco, Benzema og Bale
Tilsvarende har Barca en offensiv pulje bestående af; Arthur, Coutinho, Rafinha, Dembele, Malcolm, Suarez og Messi.
Jeg ved ikke med dig, men hvis man ser bort fra Messi, så synes jeg at førstnævnte pulje er bedst. Men lige præcis Messi bliver nok endnu engang det afgørende element.

Men jo det er positivt med Barca i denne sommer, men Real har sku stadig den bedste trup

Derudover har jeg et andet spg til dig Piquenbauer. Du udviser stor begejstring for Arthur, hvilket selvfølgelig er fint. Men jeg har bare ikke 100% forstået hvordan han skulle kunne rykke os lige nu og her. Hvorfor tror vi at han kan bidrage på et rigtigt højt niveau?
Jeg synes på mange punkter at det her transfervindue minder om det i 16/17. Mange gode eksempler på godt købmandsskab, men pånær et enkelt køb(Umtiti) så var der ingen der rykkede os videre. Det samme fryger jeg i år, har svært ved at se hvordan Lenglet, Vidal, Arthur og Malcolm skal kunne rykke os tættere på toppen. Jo de ser mega spændende ud og bidrager i værste tilfælde til bredden. Udover Vidal som jeg ser som en fremragende rollespiller, har de andre jo ikke præsteret noget der vil få en til at tro at de spiller weltklasse i denne sæson.
Casemiro bedre end Busquets? What?
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

TheFynbo
Indlæg: 200
Tilmeldt: man jun 09, 2014 12:11 am
Geografisk sted: Agedrup
Har takket: 26 gange
Blevet takket: 11 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af TheFynbo »

MessiPogba skrev:
TheFynbo skrev:
Piquénbauer skrev:Vi har allerede en bedre trup end real. Også selvom de holder modric og kovacic.
Arh, synes da helt klart det går fremad for truppen. Men Real har jo vundet 3 Champions league i streg, og det var jo ikke på baggrund af CR7, men et vanvittigt stærkt kollektiv

Navas<Mats - Der vi vinder så ret så komfortabelt
Carvajal>Roberto - Selvom Roberto er en af mine favoritspillere, så overgår Carvajal ham alt andet lige. Plus de lige har tilføjet Odriozola
Ramos>Pique - Minder meget om hinanden sådan generelt, selvom Ramos er lidt mere fysisk og Pique er mere elegant. Ramos har lige lidt mere at give af, men er selvfølgelig tilfreds med Pique
Varane>Umtiti - Sam er god, Men Varane er bare bedre, muligvis den bedste midterforsvar i verden
Marcelo>Alba - Den er jo også svær at give Real, for Alba er jo en virkelig fantastisk venstreback, men Marcelo har virkelig nogle tekniske egenskaber som er absurde

Busquets<Casemiro - siger sig selv
Kroos>Rakitic - Begge to er tilbagetrukket kontrollerende midtbanespillere, og til den rolle foretrækker jeg nok Kroos selvom Rakitic overall har mere at byde på fremadrettet
Derefter begynder Barca og Reals roller at differentiere sig, plus at Real har en uløst angriberkabale, så derfor er det svært at sammenligne direkte

Men Real har en pulje bestående af; Modric, Kovacic(selvom de begge rygtes væk), Asensio, Isco, Benzema og Bale
Tilsvarende har Barca en offensiv pulje bestående af; Arthur, Coutinho, Rafinha, Dembele, Malcolm, Suarez og Messi.
Jeg ved ikke med dig, men hvis man ser bort fra Messi, så synes jeg at førstnævnte pulje er bedst. Men lige præcis Messi bliver nok endnu engang det afgørende element.

Men jo det er positivt med Barca i denne sommer, men Real har sku stadig den bedste trup

Derudover har jeg et andet spg til dig Piquenbauer. Du udviser stor begejstring for Arthur, hvilket selvfølgelig er fint. Men jeg har bare ikke 100% forstået hvordan han skulle kunne rykke os lige nu og her. Hvorfor tror vi at han kan bidrage på et rigtigt højt niveau?
Jeg synes på mange punkter at det her transfervindue minder om det i 16/17. Mange gode eksempler på godt købmandsskab, men pånær et enkelt køb(Umtiti) så var der ingen der rykkede os videre. Det samme fryger jeg i år, har svært ved at se hvordan Lenglet, Vidal, Arthur og Malcolm skal kunne rykke os tættere på toppen. Jo de ser mega spændende ud og bidrager i værste tilfælde til bredden. Udover Vidal som jeg ser som en fremragende rollespiller, har de andre jo ikke præsteret noget der vil få en til at tro at de spiller weltklasse i denne sæson.
Casemiro bedre end Busquets? What?
self en fejl
#jesuisSheep

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Arh, synes da helt klart det går fremad for truppen. Men Real har jo vundet 3 Champions league i streg, og det var jo ikke på baggrund af CR7, men et vanvittigt stærkt kollektiv
Ja og samtidig har vi domineret dem i ligaen. Jeg kan ikke rigtig se hvorfor deres succes i cl skulle sige noget om deres kollektiv andet end de har været gode i ko kampene i cl. Samtidig har kollektivet så ikke kunne stå over flere kampe i ligaen.
Navas<Mats - Der vi vinder så ret så komfortabelt
Carvajal>Roberto - Selvom Roberto er en af mine favoritspillere, så overgår Carvajal ham alt andet lige. Plus de lige har tilføjet Odriozola
Ramos>Pique - Minder meget om hinanden sådan generelt, selvom Ramos er lidt mere fysisk og Pique er mere elegant. Ramos har lige lidt mere at give af, men er selvfølgelig tilfreds med Pique
Varane>Umtiti - Sam er god, Men Varane er bare bedre, muligvis den bedste midterforsvar i verden
Marcelo>Alba - Den er jo også svær at give Real, for Alba er jo en virkelig fantastisk venstreback, men Marcelo har virkelig nogle tekniske egenskaber som er absurde
Underligt at et hold der er bedre kan være så meget dårligere i ligaen... Jeg synes ærlig talt at de er to forsvar er lige gode men vi vinder pga vores målmand der som den eneste kan siges at være et niveau bedre end sin "konkurrent".
Busquets<Casemiro - siger sig selv
Kroos>Rakitic - Begge to er tilbagetrukket kontrollerende midtbanespillere, og til den rolle foretrækker jeg nok Kroos selvom Rakitic overall har mere at byde på fremadrettet
Derefter begynder Barca og Reals roller at differentiere sig, plus at Real har en uløst angriberkabale, så derfor er det svært at sammenligne direkte
Her har de en fordel men breddemæssigt vil jeg sige vi er bedre. Vidal, rafinha og Arthur er imo bedre end det real har fra bænken.
Men Real har en pulje bestående af; Modric, Kovacic(selvom de begge rygtes væk), Asensio, Isco, Benzema og Bale
Tilsvarende har Barca en offensiv pulje bestående af; Arthur, Coutinho, Rafinha, Dembele, Malcolm, Suarez og Messi.
Jeg ved ikke med dig, men hvis man ser bort fra Messi, så synes jeg at førstnævnte pulje er bedst. Men lige præcis Messi bliver nok endnu engang det afgørende element.
Isco, asensio, Bale og benz er ikke i nærheden af vores offensiv. Det er klart her vi slår dem. Jeg ville aldrig tage deres spillere over vores. Suarez er på nuværende tidspunkt stadig bedre end Benz, Messi er niveauer over Bale, demb er et større talent end asensio og cou er minimum på niveau med isco. Så er der Vasquez overfor Malcom hvor jeg også mener vi er bedre.

Jeg kan slet ikke forstå hvordan man kan komme frem til andet end at vi er bedre offensivt. De har lige mistet 40-50 mål og ingen af de spillere de har nu kan levere det.
Men jo det er positivt med Barca i denne sommer, men Real har sku stadig den bedste trup
Meget uenig.
Derudover har jeg et andet spg til dig Piquenbauer. Du udviser stor begejstring for Arthur, hvilket selvfølgelig er fint. Men jeg har bare ikke 100% forstået hvordan han skulle kunne rykke os lige nu og her. Hvorfor tror vi at han kan bidrage på et rigtigt højt niveau?
Jeg synes på mange punkter at det her transfervindue minder om det i 16/17. Mange gode eksempler på godt købmandsskab, men pånær et enkelt køb(Umtiti) så var der ingen der rykkede os videre. Det samme fryger jeg i år, har svært ved at se hvordan Lenglet, Vidal, Arthur og Malcolm skal kunne rykke os tættere på toppen. Jo de ser mega spændende ud og bidrager i værste tilfælde til bredden. Udover Vidal som jeg ser som en fremragende rollespiller, har de andre jo ikke præsteret noget der vil få en til at tro at de spiller weltklasse i denne sæson.
Fordi han er lige præcis den type vi mangler. Og her snakker jeg ikke om Barca stil osv men udfra vores 433. Arthur er dynamisk med og uden bold, han arbejder sindssygt hårdt men vigtigst - han slipper bolden hurtigt og skaber tempo. Det har vi virkelig haft brug for.

Til resten du skriver så manglede vi ikke verdensklasse. Vi manglede bredde. Men bredde der passer til måden vi spiller på. Det er det der er forskellen på de spillere vi har købt nu fremfor de unge vi købte sidst. Det hold vi havde i sidste sæson var i toppen (vi kunne have vundet en treble med lidt mere held) men det var et hold der gik ned til sidst fordi de var fuldstændig nedkørte. Det var de fordi bredden var for dårlig og ikke kunne bidrage.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Rb88
Indlæg: 1252
Tilmeldt: ons aug 16, 2017 11:51 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 162 gange
Blevet takket: 138 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Rb88 »

Er sådan set enig med Piguenbauer i det meste.
Hvis reals bredde var så god og bedre end os havde de jo holdt sig aktuelle i ligaen hvilket de ikke gjorde.
Vores problem med at spille breddespillere er nok ligeså meget det at de skal spille med Messi som de ikke er vant til eller hvis Messi spares. Og ikke deres individuelle kvaliteter. Syntes det er så tydeligt at de ser lidt rådvilde ud hvis Messi ikke er der eller har en dårlig kamp da det ALTID er ham der kigges efter.

Barca og real er 2 meget tæt på lige stærke hold. Fx er jeg enig i carvahal er en bedre back end Roberto men forskellen er meget lille. Det samme med Marcelo over alba. Vi har lige det ekstra niveau i MATS og 2 niveauer i Messi. Engang havde vi os 1 niveau i Suarez men det er blevet udvisket selvom han stadig er bedre end Benz.


Dog Piguenbauer vil jeg mene at Asensio er ligeså stort talent hvis ikke større. De er meget forskellige dog, men det at Asensio kan afslutte og nok skal blive en angriber der bidrager med mål trækker bare en del op for jeg ser ikke dembele nogensinde komme i nærheden af 15-20 mål som angriber. Han er simpelthen for ringe til at afslutte. Men jeg håber Malcom på sigt kan være den der giver de ekstra mål da han virker til at have meget mere talent for afslutning end dembele

Sendt fra min BLA-L29 med Tapatalk

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af MessiPogba »

Rb88 skrev:Er sådan set enig med Piguenbauer i det meste.
Hvis reals bredde var så god og bedre end os havde de jo holdt sig aktuelle i ligaen hvilket de ikke gjorde.
Vores problem med at spille breddespillere er nok ligeså meget det at de skal spille med Messi som de ikke er vant til eller hvis Messi spares. Og ikke deres individuelle kvaliteter. Syntes det er så tydeligt at de ser lidt rådvilde ud hvis Messi ikke er der eller har en dårlig kamp da det ALTID er ham der kigges efter.

Barca og real er 2 meget tæt på lige stærke hold. Fx er jeg enig i carvahal er en bedre back end Roberto men forskellen er meget lille. Det samme med Marcelo over alba. Vi har lige det ekstra niveau i MATS og 2 niveauer i Messi. Engang havde vi os 1 niveau i Suarez men det er blevet udvisket selvom han stadig er bedre end Benz.


Dog Piguenbauer vil jeg mene at Asensio er ligeså stort talent hvis ikke større. De er meget forskellige dog, men det at Asensio kan afslutte og nok skal blive en angriber der bidrager med mål trækker bare en del op for jeg ser ikke dembele nogensinde komme i nærheden af 15-20 mål som angriber. Han er simpelthen for ringe til at afslutte. Men jeg håber Malcom på sigt kan være den der giver de ekstra mål da han virker til at have meget mere talent for afslutning end dembele

Sendt fra min BLA-L29 med Tapatalk
Suarez en bedre fodboldspiller end Benzema? For real? Suarez kan ikke tæmme en bold. Benzema laver mange af hans ting rigtigt pånær at afslutte. Hans forståelse for spillet, hans evne til at skabe, og hans evne til at arbejde for holdet er eminent.

Suarez har måske stadigvæk lidt mere ærgerrighed i angrebsspillet, men som fodboldspiller ville jeg anyday vælge Benz over Suarez. Suarez' teknik er simpelthen ofte så ringe.
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Dog Piguenbauer vil jeg mene at Asensio er ligeså stort talent hvis ikke større. De er meget forskellige dog, men det at Asensio kan afslutte og nok skal blive en angriber der bidrager med mål trækker bare en del op for jeg ser ikke dembele nogensinde komme i nærheden af 15-20 mål som angriber. Han er simpelthen for ringe til at afslutte. Men jeg håber Malcom på sigt kan være den der giver de ekstra mål da han virker til at have meget mere talent for afslutning end dembele
https://www.whoscored.com/Players/13746 ... co-Asensio

https://www.whoscored.com/Players/29951 ... ne-Dembélé

Dembele har scoret flere mål end asensio. Han har i det hele taget bare været mere farlig.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Suarez en bedre fodboldspiller end Benzema? For real? Suarez kan ikke tæmme en bold. Benzema laver mange af hans ting rigtigt pånær at afslutte. Hans forståelse for spillet, hans evne til at skabe, og hans evne til at arbejde for holdet er eminent.

Suarez har måske stadigvæk lidt mere ærgerrighed i angrebsspillet, men som fodboldspiller ville jeg anyday vælge Benz over Suarez. Suarez' teknik er simpelthen ofte så ringe.
Ja. Jeg vil altid tage Suarez over Benz. Han laver flere mål, flere assists og så arbejder han stadig hårdt (offensivt) hvor han igennem sine "kampe" med cb'erne skaber rigtig meget plads.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

TheFynbo
Indlæg: 200
Tilmeldt: man jun 09, 2014 12:11 am
Geografisk sted: Agedrup
Har takket: 26 gange
Blevet takket: 11 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af TheFynbo »

Ja og samtidig har vi domineret dem i ligaen. Jeg kan ikke rigtig se hvorfor deres succes i cl skulle sige noget om deres kollektiv andet end de har været gode i ko kampene i cl. Samtidig har kollektivet så ikke kunne stå over flere kampe i ligaen.
Det skal imo ses i lyset af vi har historiens bedste spiller. Det er jo slet ikke fordi vi havde(eller har et dårligt hold), men Real har bare ikke samme fordel som vi har hvad angår Messi, da slet ikke nu hvor CR7 er skiftet. Sådan en spiller kan skjule en masse svagheder.
Underligt at et hold der er bedre kan være så meget dårligere i ligaen... Jeg synes ærlig talt at de er to forsvar er lige gode men vi vinder pga vores målmand der som den eneste kan siges at være et niveau bedre end sin "konkurrent".
Det er rigtigt Real stank sidste sæson i ligaen, men sæsonen før vandt de jo over os. Så i de to hele sæsoner Zidane har haft, har de vundet ligaen halvdel af gangene. Plus 15/16 hvor efter Zidane overtog halede de ind på os.
Men i sidste sæson havde de jo tabt ligaen inden den overhovedet var gået i gang, hvilket siger sig selv når ens stjernespiller kun scorer et par gange. Det problem har vi jo ikke haft med Messi.
Og ja, CL bliver tydeligvis overvurderet af Real fans, men det er kun en absolut klassetrup der kan vinde 3 Cl i streg.

Her har de en fordel men breddemæssigt vil jeg sige vi er bedre. Vidal, rafinha og Arthur er imo bedre end det real har fra bænken.
Enig, jeg mener også Barca har en stor fordel på bredden, og ikke blot midtbanen men egentlig hele banen.
Isco, asensio, Bale og benz er ikke i nærheden af vores offensiv. Det er klart her vi slår dem. Jeg ville aldrig tage deres spillere over vores. Suarez er på nuværende tidspunkt stadig bedre end Benz, Messi er niveauer over Bale, demb er et større talent end asensio og cou er minimum på niveau med isco. Så er der Vasquez overfor Malcom hvor jeg også mener vi er bedre.

Jeg kan slet ikke forstå hvordan man kan komme frem til andet end at vi er bedre offensivt. De har lige mistet 40-50 mål og ingen af de spillere de har nu kan levere det.
Her er vi nok allermest uenig. I sidste sæson var der konstant snak om at vores offensiv afhang for meget af Messi, så kan ikke se hvordan dette har ændret sig eftersom vores spillere ikke rigtigt har bevist sig endnu(hvilket de selvfølgelig kan nå, og især Cous tilfælde, forventes). For det første er vi begge enige om at Asensios talent bliver overvurderet, men han har alligevel vist sig frem på den største scene flere gange, noget som Dembele ikke har gjort. Men udover et fantastisk langskud, så er Asensio ikke så målfarlig igen. Han bidrager nærmere med fart og determination. Så Asensio er helt klart det større talent, og hvis ikke, så er han et mere sikkert talent.
Isco og Cou er lidt mere tricky. Isco er som type mere afhængig af et system spiller op til ham, som på landsholdet. Der er Coutinho mindre afhængig af systemet for at kunne bidrage lidt. Men jo de er ca lige gode, men jeg foretrækker nok Coutinho.
Suarez er måske en bedre angriber, men Benzema har ihvertfald været en bedre holdspiller(bliver dog spændende at se hvordan hans rolle bliver i den kommende sæson), hvor han har bidraget til at offensiven som system har været velfungerende i mange år. Men jeg vil hellere have en rollespiller som Benz til at komplimentere Messi oppe foran, end en "tonser" som Suarez. At jeg så ikke har lyst til at se Benzema i Barca er anden sag.
Pas på med at undervurdere Bale, ja han har haft mange problemer i sin tid. Men hvis han holder sig nogenlunde rask så frygter jeg virkelig en genopblomstring fra hans side.

Fordi han er lige præcis den type vi mangler. Og her snakker jeg ikke om Barca stil osv men udfra vores 433. Arthur er dynamisk med og uden bold, han arbejder sindssygt hårdt men vigtigst - han slipper bolden hurtigt og skaber tempo. Det har vi virkelig haft brug for.
Jamen er med på hvilken type han er og hvorfor han er skide interesant. Jeg dog stadig ikke helt se konteksten i hvorfor det nærmest "forventes" at han kommer til at bidrage på højt niveau
Til resten du skriver så manglede vi ikke verdensklasse. Vi manglede bredde. Men bredde der passer til måden vi spiller på. Det er det der er forskellen på de spillere vi har købt nu fremfor de unge vi købte sidst. Det hold vi havde i sidste sæson var i toppen (vi kunne have vundet en treble med lidt mere held) men det var et hold der gik ned til sidst fordi de var fuldstændig nedkørte. Det var de fordi bredden var for dårlig og ikke kunne bidrage.
Bredde er aldrig skidt, men jeg synes nu stadig vi har manglet lidt ekstra verdensklasse. I de sidste 6 CL knockout kampe vi har haft på udebane, har vi lukket 13 mål ind. Det bevidner da ihvertfald at vi har manglet noget hvad det angår. Men ja måske kunne vi have vundet treblen, men det gjorde vi altså ikke, og det er derfra diskussionen skal tages
#jesuisSheep

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Det skal imo ses i lyset af vi har historiens bedste spiller. Det er jo slet ikke fordi vi havde(eller har et dårligt hold), men Real har bare ikke samme fordel som vi har hvad angår Messi, da slet ikke nu hvor CR7 er skiftet. Sådan en spiller kan skjule en masse svagheder.
Jamen så mener du vel egentlig også at der trup er dårligere nu?
Det er rigtigt Real stank sidste sæson i ligaen, men sæsonen før vandt de jo over os. Så i de to hele sæsoner Zidane har haft, har de vundet ligaen halvdel af gangene. Plus 15/16 hvor efter Zidane overtog halede de ind på os.
Men i sidste sæson havde de jo tabt ligaen inden den overhovedet var gået i gang, hvilket siger sig selv når ens stjernespiller kun scorer et par gange. Det problem har vi jo ikke haft med Messi.
Og ja, CL bliver tydeligvis overvurderet af Real fans, men det er kun en absolut klassetrup der kan vinde 3 Cl i streg.
Så det siger sig selv at de tabte ligaen når deres stjerne kun scorede et par mål men nu hvor denne er væk så er deres trup alligevel ikke dårligere?

Jeg siger desuden ikke at real ikke havde en klassetrup - jeg siger at vi nu har en bedre trup.
Enig, jeg mener også Barca har en stor fordel på bredden, og ikke blot midtbanen men egentlig hele banen.
Igen - så vores trup er bedre. Det har hele tiden været min pointe. Jeg har ikke rigtigt snakket om starter selvom jeg også mener vi er stærkere der.
Her er vi nok allermest uenig. I sidste sæson var der konstant snak om at vores offensiv afhang for meget af Messi, så kan ikke se hvordan dette har ændret sig eftersom vores spillere ikke rigtigt har bevist sig endnu(hvilket de selvfølgelig kan nå, og især Cous tilfælde, forventes).
Hvis vi kigger på hvor mange mål der blev scoret af offensive spillere (her tænker jeg på dem der er blevet nævnt af kanter og angribere) udover dem fra stjernerne (messi og Ronaldo) så scorede barca 42 mål og real 41 mål. Assists hed 28 fra Barca og 33 fra real.

Vores offensiv leverede altså tæt på det samme som Reals. Og det var kun med en halv sæson fra cou og demb. Jeg synes sgu at vores er bedre og jeg forventer bedre stats i næste sæson hvor vi går over til 433 og demb/cou har en sæson bag sig.

Omkring resten du skriver med spiller vs spiller så er det ikke noget man sådan kan konkludere det store udfra. Personligt mener jeg at demb er et langt større talent end asensio og statsene viser det også. Men det er ikke noget jeg kan "bevise". Det samme gælder om resten.
Jamen er med på hvilken type han er og hvorfor han er skide interesant. Jeg dog stadig ikke helt se konteksten i hvorfor det nærmest "forventes" at han kommer til at bidrage på højt niveau
Jeg forventer det ikke. Jeg tror (og håber) at han kommer til at bidrage.
Bredde er aldrig skidt, men jeg synes nu stadig vi har manglet lidt ekstra verdensklasse. I de sidste 6 CL knockout kampe vi har haft på udebane, har vi lukket 13 mål ind. Det bevidner da ihvertfald at vi har manglet noget hvad det angår. Men ja måske kunne vi have vundet treblen, men det gjorde vi altså ikke, og det er derfra diskussionen skal tages
For mig bevidner det at vi af årsager jeg ikke kan forklare har spillet vores startere i stort set hver eneste kamp efter årskiftet da vi bare har skulle spille med om CdR. Men bredden har været for ringe til at man har kunne rotere. Jeg tror ærlig talt at spillerne har været udkørte og ligeså snart de mødte modstand på et højt plan så gik den ikke.

Men altså hvis man ser på hvordan vores ellers har leveret mod real, atm, Juve osv så mener jeg at det klart viser at vi har et verdensklasse hold. Dog tidligere med en svag bredde der i sidste ende har kostet. Det burde den ikke gøre længere.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Rb88
Indlæg: 1252
Tilmeldt: ons aug 16, 2017 11:51 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 162 gange
Blevet takket: 138 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Rb88 »

Fair nok Piguenbauer. Who scored stats for Asensio er alligevel ringere end jeg troede. Hans evne til at score vilde mål forblænder nok en lidt.
Men selvom stats ikke afspejler det vil jeg stadig mene han er en bedre afslutter. Det. Må simpelthen være det vigtigste at få trænet dembele i afslutninger for bliver han god der bliver han uhyggelig med hans 1 mod 1 situationer og fart


Hvis man seriøst mener man vil vælge Benz over Suarez any day må man virkelig have et eller andet vanvittigt imod Suarez. Jeg tror hvis du spurgte de fleste real fans ville de ønske de havde Suarez fremfor Benz. En 9er skal simpelthen kunne score mål og lige der er Suarez bare uhyggelig.

Som en anden bruger skrev, og som jeg selv argumentere for for mange måneder siden da der blev snakket om hvorvidt Suarez er færdig. Med den rette stærke midtbane igen tror jeg sagtens Suarez kan blive giftig igen. Ældre er han heller ikke. Han skal bare spilles rigtigt.

Og så skal han spares noget mere for at være helt frisk, hvad vi forhåbentligt også kan nu vi både har Malcom og Dembele og coutinho for en hel sæson.

Til angrebet denne sæson har vi tilføjet en halv coutinho (vinter skifte) næsten en halv dembele (skaden) og Malcom. Altså sammenlagt 2 spillere til 3 positioner. Det må alt andet lige kunne give plads til pauser. Og jeg regner primært cou som angriber da vi efterhånden har så mange midtbanespillere at han nok ikke kommer til at spille dernede særligt meget

Sendt fra min BLA-L29 med Tapatalk

Brugeravatar
Michman
Indlæg: 8333
Tilmeldt: lør dec 19, 2009 4:51 pm
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 635 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Michman »

Billede
Real Madrid er intet andet end et indkøbshold.
Barça - Beautiful football since 1899

Sandro Rosell - Jeg tilgiver dig ALDRIG.. Og Bartomeu du har ødelagt min klub..



Første kamp live 2/3 2014 FC Barcelona - Almería

Barca er min religion..

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5421
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 568 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Hvorfor mener man at super cup kampen ikke kan streames ... kan den ikke det på reddit?

http://www.fcbarcelona.dk/Nyheder/dansk ... villa.html
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Den kan ikke streames lovligt... Du kan godt streame over Reddit.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 9 gæster