Musik

Her kan man skrive om alt mellem himmel og jord

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

JonasV
Indlæg: 11425
Tilmeldt: man jan 12, 2009 1:06 pm
Geografisk sted: Lige ved og næsten
Har takket: 1393 gange
Blevet takket: 1843 gange

Re: Musik

Indlæg af JonasV »

P6 Beat kører for tiden et tema der går ud på at sammensætte alletiders supergruppe.

Indtil videre har det handlet om verdens bedste guitarist og verdens bedste trommeslager?

Nogen der har lyst til at byde ind? Hvem er jeres yndlingsguitarister og trommeslagere?

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: Musik

Indlæg af zqa »

Det er seriøst et fuldstændig vanvittigt spørgsmål. Eksempelvis, så ville jeg til alle tider vælge Jimmy Hendrix som den teknisk bedste, men jeg synes at bl.a. Jimmy Page har skrevet bedre musik. Tommy Iomi er også en dygtig og MEGET indflydelsesrig guitarist. Jeff Buckley har skrevet noget af min yndlings musik nogensinde. Dimebag Darrell og Kirk Hammet (1983-1991) har skrevet de absolut bedste thrash-metal sange. Kirk Windstein er den absolut bedste til tung sludge. And so on! :lol:

På trommer; John Bonham. Så et band bestående af alle de guitarister og så John Bonham.
#jesuisSheep

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: Musik

Indlæg af Flax_Generous »

Jeg har altid drømt om at høre Johnny Marr sammen med The Feelies' trommeslager. Jeg tror, de kunne lave verdens bedste jangly musik. Og så måske Fieldy fra KoЯn til at slå lidt på bassen.

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: Musik

Indlæg af zqa »

Flax_Generous skrev:Jeg har altid drømt om at høre Johnny Marr sammen med The Feelies' trommeslager. Jeg tror, de kunne lave verdens bedste jangly musik. Og så måske Fieldy fra KoЯn til at slå lidt på bassen.
Det band gad jeg virkelig godt se! :lol:

Jeg er ved at være sygt træt af P6 Beat btw. Det er spiller det samme (danske) lort konstant.
#jesuisSheep

JonasV
Indlæg: 11425
Tilmeldt: man jan 12, 2009 1:06 pm
Geografisk sted: Lige ved og næsten
Har takket: 1393 gange
Blevet takket: 1843 gange

Re: Musik

Indlæg af JonasV »

zqa skrev:Det er seriøst et fuldstændig vanvittigt spørgsmål. Eksempelvis, så ville jeg til alle tider vælge Jimmy Hendrix som den teknisk bedste, men jeg synes at bl.a. Jimmy Page har skrevet bedre musik. Tommy Iomi er også en dygtig og MEGET indflydelsesrig guitarist. Jeff Buckley har skrevet noget af min yndlings musik nogensinde. Dimebag Darrell og Kirk Hammet (1983-1991) har skrevet de absolut bedste thrash-metal sange. Kirk Windstein er den absolut bedste til tung sludge. And so on! :lol:

På trommer; John Bonham. Så et band bestående af alle de guitarister og så John Bonham.
Ville du vælge Hendrix som den teknisk bedste? Der findes i mine øjne en lang række guitarister der er bedre teknisk - og i øvrigt langt mere uinteressante end Jimi H. Men jeg forstår godt hvad du mener: det er svært at vælge blandt de mange guitarister, med alle deres forskellige forcer. Det er vel lidt som at skulle vælge sin yndlingsmidtbanespiller i historien, eksempelvis. Noget med bare at lukke øjnene og vælge den første der popper op.

Min yndlingsguitarist er Jonny Greenwood. På grund af de ting, han finder på. Derudover har jeg svært ved at komme uden om Gilmour, selv om han er et ret oplagt valg.

På trommer må det helt klart blive Brian Blade, som spiller med blandt andre Daniel Lanois. Han formår virkelig at spille flydende og musikalsk. Derudover har han også evnen til at få en masse musik ud af meget lidt.
phpBB [video]

JonasV
Indlæg: 11425
Tilmeldt: man jan 12, 2009 1:06 pm
Geografisk sted: Lige ved og næsten
Har takket: 1393 gange
Blevet takket: 1843 gange

Re: Musik

Indlæg af JonasV »

Og ja, P6 Beat er ved at være noget fesent. Men så er det godt, vi befinder os i 2018, hvor man kan gå alle andre steder hen.

Brugeravatar
Serpico
Indlæg: 33
Tilmeldt: man jan 11, 2010 10:51 pm
Geografisk sted: K-town
Har takket: 11 gange
Blevet takket: 3 gange

Re: Musik

Indlæg af Serpico »

JonasV skrev:Brian Blade
Damn, hvor er han svedig! Har aldrig hørt om ham.

Jeg synes heller ikke, man kan komme uden om en som Jimmy Chamberlin på trommer.
Og så er det desværre heller ikke ofte, at Prince nævnes som en af de allerstørste guitarister.

Mht til p6 beat: Det er virkelig ikke den samme kanal, som det var for 6-7 år siden. Savner fx et program som Album med Leth og Ralf.
I øvrigt, Den der teenager-duo, der har sendefladen om eftermiddagen.. hold nu kæft, hvor er de irriterende at høre på.

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: Musik

Indlæg af Flax_Generous »

Jeg prioriterer originalitet over teknik, hvis man da kan adskille de to fra hinanden, så det er nærliggende bare at pege på guitaristerne i nogle af de mere nyskabende bands. F.eks. Johnny Marr, Johnny Ramone, Jonny Greenwood, Peter Green (og Lindsey Buckingham), Pete Townshend, George Harrison, Roger McGuinn, Tony Iommi, Kevin Shields, Thurston Moore, osv. osv. Uden dem havde mine yndlingsgenrer måske ikke eksisteret.

Men ja, der er virkelig mange dygtige guitarister, så det er svært at vælge bare én. Så mit kontraspørgsmål bliver: Hvem er den værste guitarist (som har fået succes)?

JonasV
Indlæg: 11425
Tilmeldt: man jan 12, 2009 1:06 pm
Geografisk sted: Lige ved og næsten
Har takket: 1393 gange
Blevet takket: 1843 gange

Re: Musik

Indlæg af JonasV »

Serpico skrev:
JonasV skrev:Brian Blade
Damn, hvor er han svedig! Har aldrig hørt om ham.

Jeg synes heller ikke, man kan komme uden om en som Jimmy Chamberlin på trommer.
Og så er det desværre heller ikke ofte, at Prince nævnes som en af de allerstørste guitarister.

Mht til p6 beat: Det er virkelig ikke den samme kanal, som det var for 6-7 år siden. Savner fx et program som Album med Leth og Ralf.
I øvrigt, Den der teenager-duo, der har sendefladen om eftermiddagen.. hold nu kæft, hvor er de irriterende at høre på.
Ja, Brian Blade er så vild. Han har vist primært befundet sig i jazzverdenen, men krydser nogle gange lidt over - blandt andet med Daniel Lanois. Jeg opdagede ham da jeg så Lanois med band på Viften i Rødovre (af alle steder) for nogle år tilbage. Han blæste mig helt bagover.

Derudover kan jeg godt være med på folk som Jimmy Chamberlin og Danny Carey. Vildt dygtige gutter, som også formår at bidrage stemningsmæssigt. Sidst men ikke mindst er det svært at komme udenom Stewart Copeland.

Har du set at man kan hente nyere episoder af "Album" med Kristian L og Ralf C som podcasts? Altså, det er jo ikke helt nyt, men det er lavet efter programmet stoppede på P6 Beat.

JonasV
Indlæg: 11425
Tilmeldt: man jan 12, 2009 1:06 pm
Geografisk sted: Lige ved og næsten
Har takket: 1393 gange
Blevet takket: 1843 gange

Re: Musik

Indlæg af JonasV »

Flax_Generous skrev:Jeg prioriterer originalitet over teknik, hvis man da kan adskille de to fra hinanden, så det er nærliggende bare at pege på guitaristerne i nogle af de mere nyskabende bands. F.eks. Johnny Marr, Johnny Ramone, Jonny Greenwood, Peter Green (og Lindsey Buckingham), Pete Townshend, George Harrison, Roger McGuinn, Tony Iommi, Kevin Shields, Thurston Moore, osv. osv. Uden dem havde mine yndlingsgenrer måske ikke eksisteret.

Men ja, der er virkelig mange dygtige guitarister, så det er svært at vælge bare én. Så mit kontraspørgsmål bliver: Hvem er den værste guitarist (som har fået succes)?
Jeg foretrækker også innovative guitarister fremfor tekniske genier. Ikke desto mindre kan jeg dog godt blive imponeret over en gut som Jeff Beck, som virkelig kan få sin guitar til at græde. Imponerende tone i versene på denne Beatles-fortolkning:
phpBB [video]


Men jo, jeg er også helt klart meget mere interesseret i originalitet. Johnny Marr er jo lidt af en gud. Robin Guthrie formåede også virkelig at lave nogle himmelske ting som en del af Cocteau Twins.

JonasV
Indlæg: 11425
Tilmeldt: man jan 12, 2009 1:06 pm
Geografisk sted: Lige ved og næsten
Har takket: 1393 gange
Blevet takket: 1843 gange

Re: Musik

Indlæg af JonasV »

Værste guitarist med succes - øj, den skal jeg lige tænke over!

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: Musik

Indlæg af Flax_Generous »

JonasV skrev:Men jo, jeg er også helt klart meget mere interesseret i originalitet. Johnny Marr er jo lidt af en gud. Robin Guthrie formåede også virkelig at lave nogle himmelske ting som en del af Cocteau Twins.
Robin Guthrie er et rigtig godt bud. Jeg tror, jeg skal høre Cocteau Twins i dag.

Hvis det er for svært at finde en guitarist som er konsekvent elendig eller irriterende, selv i en genre man faktisk kan lide, så kunne værste guitarsolo måske være et alternativ. Dem er der altså mange af. Fred Durst er min all-time favorit, men Lil Wayne og Nick Jonas har også leveret nogle fede soloer.

Brugeravatar
Serpico
Indlæg: 33
Tilmeldt: man jan 11, 2010 10:51 pm
Geografisk sted: K-town
Har takket: 11 gange
Blevet takket: 3 gange

Re: Musik

Indlæg af Serpico »

JonasV skrev: Ja, Brian Blade er så vild. Han har vist primært befundet sig i jazzverdenen, men krydser nogle gange lidt over - blandt andet med Daniel Lanois. Jeg opdagede ham da jeg så Lanois med band på Viften i Rødovre (af alle steder) for nogle år tilbage. Han blæste mig helt bagover.

Derudover kan jeg godt være med på folk som Jimmy Chamberlin og Danny Carey. Vildt dygtige gutter, som også formår at bidrage stemningsmæssigt. Sidst men ikke mindst er det svært at komme udenom Stewart Copeland.

Har du set at man kan hente nyere episoder af "Album" med Kristian L og Ralf C som podcasts? Altså, det er jo ikke helt nyt, men det er lavet efter programmet stoppede på P6 Beat.
Ja, kender godt til det "nye" album. Det er dog et stykke tid siden, jeg sidst har været inde at glo.
Er forresten helt med på Carey og Copeland!

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: Musik

Indlæg af zqa »

Apropos Kirk Hammet. Så er ... And justice for All muligvis det bedste trash album nogensinde.
#jesuisSheep

Brugeravatar
Serpico
Indlæg: 33
Tilmeldt: man jan 11, 2010 10:51 pm
Geografisk sted: K-town
Har takket: 11 gange
Blevet takket: 3 gange

Re: Musik

Indlæg af Serpico »

zqa skrev:Apropos Kirk Hammet. Så er ... And justice for All muligvis det bedste trash album nogensinde.
Den hellige treenighed: And Justice For All, Ride the Lightning, og Master of Puppets. Hvem ud over Metallica har du som bedste thrash albums? Reign in Blood er fx også tæt på.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 17 gæster