Cristiano Ronaldo

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Journalisten
Indlæg: 154
Tilmeldt: tors apr 10, 2014 10:32 am
Blevet takket: 25 gange

Re: Cristiano Ronaldo

Indlæg af Journalisten »

Jines skrev:
Journalisten skrev:Lad os droppe det gutter. Vi er aaaalt for langt fra hinanden.
Jeg er stor fan af at man som Real Madrid fan (dvs. hadet bruger herinde) forsøger med en debat. Men ærligt talt, hvis du vil bruge målscorer-argumentet på Ronaldo, så må det være for en hel sæson. Et par - omend afgørende - kampe i sæsonen som pejlemærke for hvem, der er den bedste, så bliver det simpelthen for søgt :D

Og mål på sidste sæson vandt Messi også. Jeg tror at Ronaldo er helt vidende om at han vil spare sine kræfter til de eksponerede kampe, for at kunne afgøre dem. Det er jo Reals spil - at Ronaldo skal være helten. Det er specielt klogt for Ronaldo kommercielt, men fakta er bare, at han ikke er den bedste - men han har brandet sig flot, og har skubbet mediebilledet ved at tage mange overskrifter.

Jeg håber ikke du er skræmt helt væk fra at tage en debat op, men her rammer du helt ved siden af. Jeg ser frem til at se Ronaldo shine på fodboldspillernes elefantgravgård - Serie A.
Nu lægger du ord i munden på mig, og det har flere gjort. Så lad mig nu gøre det HELT KLART, hvad jeg mener.

Hvis vi sammenligner Messi og Ronaldo i de seneste par sæsoner, så har de to CIRKA de samme tal, når man kigger på mål og assist pr. minut i La Liga og Champions League. Så langt, så godt.

Hvem er så bedst? Og hvad er pejlemærket? Det har de første millioner fodboldelskere forsøgt at svare på gennem de sidste ti år. En måde kan være at se på, hvor afgørende de har været for deres hold.

Og her kommer min pointe. I de sidste par sæsoner har jeg set alle Real Madrid-kampe og en stor del, i hvert fald de afgørende, Barcelona-kampe. I en lang række enormt vigtige kampe har Real Madrid været på dybt vand, flere gange tæt på CL-exit, hvor Ronaldo så er dukket op ud af det blå og lavet et mål. I bliver ved med at fokusere på mål, så lad os sige i stedet, at han var afgørende. Real Madrid har i denne periode på tre sæsoner vundet verdens største turnering tre gange og den nationale liga én gang. I alle fire tilfælde kan man udtrække specifikke kampe, hvor Ronaldo næsten egenhændigt har AFGJORT kampene.

Det kan ikke koges ned til MÅL. Se eksempelvis Spanien - Portugal. Ronaldo fremtvinger selv straffe og scorer. Ronaldo scorer på et drop. Ronaldo fremtvinger selv frispark og scorer. I en kamp, hvor holdet slet ikke fungerer. Afgørende præstation. Det er jo ikke, som I prøver at male et billede af, en Ronaldo, der laver tre tapins. Det har det heller ikke været i CL-kampene, hvor han mod Wolfsburg, Bayern og Juventus har lavet et hav af mål, hvor han enten selv skaber målet selv eller laver det perfekt timede løb, som kun han kan.

I samme periode har Messi et utal af gange været enormt dominerende i mange store kampe, men så har han altså også været enormt usynlig i tre CL-exits i streg.

Nu ved jeg godt, at jeg træder ind på et ømt emne herinde, hvor konspirationsteorierne også får frit løb, men altså, manden har vundet Ballon D'or to år i træk og står til at vinde sin tredje nu. I får det til at lyde som om, at man er helt på månen, hvis man kan mene, at han har været en bedre præsterende fodboldspiller i de tre sæsoner.

Så lad mig gøre det klart en sidste gang. Det handler ikke om, at Ronaldo har scoret XX antal mål i XX antal CL-kampe. Det handler om, at Real Madrid i tre sæsoner har vundet tre CL og en ligatriumf, og at han i alle disse tilfælde har haft en stor finger med i spillet, ligesom han over alle sæsonerne (måske med undtagelse af dette efterår) har præsteret på et højt niveau (ligesom Messi). Det gør, at jeg synes, Ronaldo har været verdens bedste fodboldspiller de sidste to til tre sæsoner.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Cristiano Ronaldo

Indlæg af Piquénbauer »

Jeg kan vitterligt vende den der om og bare gentage det hele med Messi.

I en lang række enormt vigtige kampe har FC Barcelona været på dybt vand, flere gange tæt på et dårligt resultat, hvor Messi så er dukket op ud af det blå og har været afgørende. FC Barcelona har i denne periode på fire sæsoner vundet verdens største turnering en gang, den nationale liga tre gange samt cdr 4 gange. I alle tilfælde kan man udtrække specifikke kampe, hvor Messi næsten egenhændigt har AFGJORT kampene.

Forskellen er bare hvor du forsøger at gøre Ronaldo afgørende på andre måder en ved at score (og oftest efter andres arbejde) så kan jeg sige det ærligt med Messi. Han har ikke nøjes med 15 berøringer og fisket omkring feltet, han har været playmaker og det dybt fra banen, han har deltaget i det opbyggende spil og han har bombet i sådan en grad at han vinder den gyldne støvle.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Journalisten
Indlæg: 154
Tilmeldt: tors apr 10, 2014 10:32 am
Blevet takket: 25 gange

Re: Cristiano Ronaldo

Indlæg af Journalisten »

Piquénbauer skrev:Jeg kan vitterligt vende den der om og bare gentage det hele med Messi.

I en lang række enormt vigtige kampe har FC Barcelona været på dybt vand, flere gange tæt på et dårligt resultat, hvor Messi så er dukket op ud af det blå og har været afgørende. FC Barcelona har i denne periode på fire sæsoner vundet verdens største turnering en gang, den nationale liga tre gange samt cdr 4 gange. I alle tilfælde kan man udtrække specifikke kampe, hvor Messi næsten egenhændigt har AFGJORT kampene.

Forskellen er bare hvor du forsøger at gøre Ronaldo afgørende på andre måder en ved at score (og oftest efter andres arbejde) så kan jeg sige det ærligt med Messi. Han har ikke nøjes med 15 berøringer og fisket omkring feltet, han har været playmaker og det dybt fra banen, han har deltaget i det opbyggende spil og han har bombet i sådan en grad at han vinder den gyldne støvle.
Når alt kommer til alt er det velsagtens også det helt klokkeklare pejlemærke for at være afgørende i fodbold som offensivspiller: mål. Om så det er sidste, andensidste eller tredjesidste fod på bolden.

Men altså. Jeg må jo bare sige, at jeg er uenig. Den måde Ronaldo more og less egenhændigt har skaffet især CL-avancement mod WB, Atlético, Bayern og Juventus på, har jeg slet ikke set på samme måde med Messi. Tværtimod har der været lignende nøglekampe i CL, hvor han slet ikke stemplede ind, og som derved potentielt kostede avancement.

Men lad mig lige spørge dig om en ting. Hvorfor tror du Ronaldo om fem måneder har vundet tre Ballons i træk. Er du uenig?

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Cristiano Ronaldo

Indlæg af Piquénbauer »

Fordi flertallet, præcist som dig, vægter cl meget højere end alt andet. BdO kunne på nuværende tidspunkt ligeså godt hedde "største stjerne på cl vindernes hold".

Men godt at se du i sidste ende ender på mål. Det var det vi startede med selvom vi lige skulle på en lille rundtur omkring det at være afgørende.

Og så vil jeg godt lige påpege at Messi om nogen har været afgørende i at Barca har taget 3 ud af 4 ligaer. Det er trods alt her hvor vi mest præcist kan måle Ronaldo og Messi da de møder samme modstandere. Men ja - cl fylder mere så det er der fokus er og åbenbart det eneste sted hvor de store kampe spilles.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: Cristiano Ronaldo

Indlæg af Antimadridista »

Journalisten skrev:
Jines skrev:
Journalisten skrev:Lad os droppe det gutter. Vi er aaaalt for langt fra hinanden.
Jeg er stor fan af at man som Real Madrid fan (dvs. hadet bruger herinde) forsøger med en debat. Men ærligt talt, hvis du vil bruge målscorer-argumentet på Ronaldo, så må det være for en hel sæson. Et par - omend afgørende - kampe i sæsonen som pejlemærke for hvem, der er den bedste, så bliver det simpelthen for søgt :D

Og mål på sidste sæson vandt Messi også. Jeg tror at Ronaldo er helt vidende om at han vil spare sine kræfter til de eksponerede kampe, for at kunne afgøre dem. Det er jo Reals spil - at Ronaldo skal være helten. Det er specielt klogt for Ronaldo kommercielt, men fakta er bare, at han ikke er den bedste - men han har brandet sig flot, og har skubbet mediebilledet ved at tage mange overskrifter.

Jeg håber ikke du er skræmt helt væk fra at tage en debat op, men her rammer du helt ved siden af. Jeg ser frem til at se Ronaldo shine på fodboldspillernes elefantgravgård - Serie A.
Nu lægger du ord i munden på mig, og det har flere gjort. Så lad mig nu gøre det HELT KLART, hvad jeg mener.

Hvis vi sammenligner Messi og Ronaldo i de seneste par sæsoner, så har de to CIRKA de samme tal, når man kigger på mål og assist pr. minut i La Liga og Champions League. Så langt, så godt.

Hvem er så bedst? Og hvad er pejlemærket? Det har de første millioner fodboldelskere forsøgt at svare på gennem de sidste ti år. En måde kan være at se på, hvor afgørende de har været for deres hold.

Og her kommer min pointe. I de sidste par sæsoner har jeg set alle Real Madrid-kampe og en stor del, i hvert fald de afgørende, Barcelona-kampe. I en lang række enormt vigtige kampe har Real Madrid været på dybt vand, flere gange tæt på CL-exit, hvor Ronaldo så er dukket op ud af det blå og lavet et mål. I bliver ved med at fokusere på mål, så lad os sige i stedet, at han var afgørende. Real Madrid har i denne periode på tre sæsoner vundet verdens største turnering tre gange og den nationale liga én gang. I alle fire tilfælde kan man udtrække specifikke kampe, hvor Ronaldo næsten egenhændigt har AFGJORT kampene.

Det kan ikke koges ned til MÅL. Se eksempelvis Spanien - Portugal. Ronaldo fremtvinger selv straffe og scorer. Ronaldo scorer på et drop. Ronaldo fremtvinger selv frispark og scorer. I en kamp, hvor holdet slet ikke fungerer. Afgørende præstation. Det er jo ikke, som I prøver at male et billede af, en Ronaldo, der laver tre tapins. Det har det heller ikke været i CL-kampene, hvor han mod Wolfsburg, Bayern og Juventus har lavet et hav af mål, hvor han enten selv skaber målet selv eller laver det perfekt timede løb, som kun han kan.

I samme periode har Messi et utal af gange været enormt dominerende i mange store kampe, men så har han altså også været enormt usynlig i tre CL-exits i streg.

Nu ved jeg godt, at jeg træder ind på et ømt emne herinde, hvor konspirationsteorierne også får frit løb, men altså, manden har vundet Ballon D'or to år i træk og står til at vinde sin tredje nu. I får det til at lyde som om, at man er helt på månen, hvis man kan mene, at han har været en bedre præsterende fodboldspiller i de tre sæsoner.

Så lad mig gøre det klart en sidste gang. Det handler ikke om, at Ronaldo har scoret XX antal mål i XX antal CL-kampe. Det handler om, at Real Madrid i tre sæsoner har vundet tre CL og en ligatriumf, og at han i alle disse tilfælde har haft en stor finger med i spillet, ligesom han over alle sæsonerne (måske med undtagelse af dette efterår) har præsteret på et højt niveau (ligesom Messi). Det gør, at jeg synes, Ronaldo har været verdens bedste fodboldspiller de sidste to til tre sæsoner.
Og hvad med de mange afgørende kampe hvor han IKKE har været afgørende. Du er jo så enormt dissekerende subjektiv.

Hvad med mod Iran og Uruguay? Hvad med de mange kampe jeg nævnte tidligere. Det er jo en joke med dig.

CL har fået en helt tosset overvægt ift ballon. Medierne elsker den selvpromoverende afslutter. Det er så dejligt nemt.

Har du tjekket el classicos over de sidste mange år. Men det er måske en lille la liga kamp.?

Efteråret 16 var også skidt. 15 vidst også.

Uden Pepe og Ramos havde real 1-2 af disse 4 cl sejre. Isco og Modric har også været fundamentale.

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: Cristiano Ronaldo

Indlæg af Kubala »

Piquénbauer skrev:Fordi flertallet, præcist som dig, vægter cl meget højere end alt andet. BdO kunne på nuværende tidspunkt ligeså godt hedde "største stjerne på cl vindernes hold".

Men godt at se du i sidste ende ender på mål. Det var det vi startede med selvom vi lige skulle på en lille rundtur omkring det at være afgørende.

Og så vil jeg godt lige påpege at Messi om nogen har været afgørende i at Barca har taget 3 ud af 4 ligaer. Det er trods alt her hvor vi mest præcist kan måle Ronaldo og Messi da de møder samme modstandere. Men ja - cl fylder mere så det er der fokus er og åbenbart det eneste sted hvor de store kampe spilles.
Derudover har Messi været vigtig i samtlige af Barcas CL-trofæer, siden 2005-2006.

Journalisten
Indlæg: 154
Tilmeldt: tors apr 10, 2014 10:32 am
Blevet takket: 25 gange

Re: Cristiano Ronaldo

Indlæg af Journalisten »

Piquénbauer skrev:Fordi flertallet, præcist som dig, vægter cl meget højere end alt andet. BdO kunne på nuværende tidspunkt ligeså godt hedde "største stjerne på cl vindernes hold".

Men godt at se du i sidste ende ender på mål. Det var det vi startede med selvom vi lige skulle på en lille rundtur omkring det at være afgørende.

Og så vil jeg godt lige påpege at Messi om nogen har været afgørende i at Barca har taget 3 ud af 4 ligaer. Det er trods alt her hvor vi mest præcist kan måle Ronaldo og Messi da de møder samme modstandere. Men ja - cl fylder mere så det er der fokus er og åbenbart det eneste sted hvor de store kampe spilles.
Nu handler fodbold jo, hvis du ikke vidste det, om at score flere mål end de 11 spillere på den modsatte halvdel. Det er sgu ikke noget, jeg har fundet på.

Der er naturligvis et højere fokus på CL, da det trods alt er der, hvor ALLE de respektive nationale hold mødes om det største trofæ. Det giver sig selv, men det er altså heller ikke helt rigtigt. Både Ronaldo og Messi har vundet i år, hvor de ikke vandt CL.

Nu ville Ronaldo jo ikke vinde en Ballon, hvis han scorede 15 mål i CL og 3 i ligaen. Hvert eneste år, inklusiv i år, har han jo stadig scoret masser af mål og været afgørende, selvom Messi naturligvis har været bedre i ligaen i år.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Cristiano Ronaldo

Indlæg af Piquénbauer »

Nu handler fodbold jo, hvis du ikke vidste det, om at score flere mål end de 11 spillere på den modsatte halvdel. Det er sgu ikke noget, jeg har fundet på.
Nøj hvor har man hørt den fra realfans mange gange i løbet af de seneste år.
Der er naturligvis et højere fokus på CL, da det trods alt er der, hvor ALLE de respektive nationale hold mødes om det største trofæ. Det giver sig selv, men det er altså heller ikke helt rigtigt. Både Ronaldo og Messi har vundet i år, hvor de ikke vandt CL.
Ja det er det jeg siger. Problemet er dog at den fokus nærmest har gjort alt andet irrelevant i forhold til individuelle kåringer. Og det er selvfølgelig latterligt. 7 kampe i foråret afgører alt. Det kan man se på de sidste 5 år hvor vinderen også har vundet cl.
Nu ville Ronaldo jo ikke vinde en Ballon, hvis han scorede 15 mål i CL og 3 i ligaen. Hvert eneste år, inklusiv i år, har han jo stadig scoret masser af mål og været afgørende, selvom Messi naturligvis har været bedre i ligaen i år.
For en person der har set alle Ronaldos kampe så taler du ham godt nok op. Han har spillet en rigtig skidt sæson i ligaen. Men han var så god at score nogle mål i cl og så heldig at have et godt hold der klarede resten for ham da han igen hoppede på ferie efter 1/4 finalerne.

Og så drop lige attituden champ. Du kommer herind og genbruger de samme floksler der er blevet brugt en million gange. Selvfølgelig er barcafans trætte af at høre på det fjol.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Cristiano Ronaldo

Indlæg af Piquénbauer »

Laver du sjov med mig? Din logik er ligeså skandaløs som dit sprog. Bare fordi jeg skriver, at han har været afgørende, er det jo ikke lig med, at han har været det i alle kampe, han nogensinde har spillet. Så nævn alle de kampe, du vil.
Hvorfor bliver du så ved med at nævne Messis kam mod roma? Du bruger det jo som grundlaget for at han ikke leverer i de store kampe (og så ser vi lige bort fra kampene mod Chelsea). Men når man så påpeger at Ronaldo intet lavede efter juve så kan man ikke være god i alle kampe.

Kan du ikke se det er ufatteligt åndssvagt? Dit argument er at Ronaldo viser sig på det største scene men når han så ikke gør det så er man latterlig for at påpege det.

Hvis du sætter dig ned og ser på store kampe over de sidste 3 sæsoner så vil du finde kampe hvor begge gjorde det godt og dårligt. Sådan er det da man lige netop ikke kan bruge det til det store. Det er dog det vigtigste i dit argument da Ronaldo jo åbenbart gør det (undtaget når han ikke gør det) mens Messi ikke gør det (undtaget når han gør det).
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5421
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 568 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: Cristiano Ronaldo

Indlæg af SpillerSomMESSI »

/StartLogic

Piquénbauer skrev:Kan du ikke se det er ufatteligt åndssvagt? Dit argument er at Ronaldo viser sig på det største scene men når han så ikke gør det så er man latterlig for at påpege det.

Hvis du sætter dig ned og ser på store kampe over de sidste 3 sæsoner så vil du finde kampe hvor begge gjorde det godt og dårligt. Sådan er det da man lige netop ikke kan bruge det til det store. Det er dog det vigtigste i dit argument da Ronaldo jo åbenbart gør det (undtaget når han ikke gør det) mens Messi ikke gør det (undtaget når han gør det).
/EndLogic
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14865
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1657 gange
Blevet takket: 1096 gange
Kontakt:

Re: Cristiano Ronaldo

Indlæg af Lopezzz »

Sakset fra Whoscored.com for 2017/18 sæson.

Billede

Billede

Og vinderen er:

Billede
MDCCCXCIX

Brugeravatar
LeoMessi
Indlæg: 700
Tilmeldt: tirs apr 03, 2018 10:57 pm
Blevet takket: 95 gange

Re: Cristiano Ronaldo

Indlæg af LeoMessi »

Er jeg den eneste der synes det er lidt underligt, at Ronaldo har været så tavs på sin Facebook og Instagram efter sit skifte? Ikke et eneste opslag eller noget om sin tid i Real Madrid, men han har dog postet et nyt billede på sin Instagram, hvor han er til middag med sin familie hvortil der står ''Lovely moments!''.

Jeg ved godt, at Real Madrid har lagt et brev op fra Ronaldo, men synes stadig det er lidt underligt, og som Madridista er jeg bare en anelse skuffet. Måske skal man ikke lægge så meget i det, og måske kan man ikke forvente mere end et brev, men det føles lidt som et fattigt farvel.
“I don’t dish out praise lightly but Messi deserves it. I look for weaknesses in his game and I can’t find them.” - Roy Keane

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: Cristiano Ronaldo

Indlæg af MessiPogba »

LeoMessi skrev:Er jeg den eneste der synes det er lidt underligt, at Ronaldo har været så tavs på sin Facebook og Instagram efter sit skifte? Ikke et eneste opslag eller noget om sin tid i Real Madrid, men han har dog postet et nyt billede på sin Instagram, hvor han er til middag med sin familie hvortil der står ''Lovely moments!''.

Jeg ved godt, at Real Madrid har lagt et brev op fra Ronaldo, men synes stadig det er lidt underligt, og som Madridista er jeg bare en anelse skuffet. Måske skal man ikke lægge så meget i det, og måske kan man ikke forvente mere end et brev, men det føles lidt som et fattigt farvel.
Nok fordi, at det her Juventus-skifte nok er kommet på begrund af, at Ronaldo og Perez ikke kunne enes, og nok er noget, Ronaldo helst ikke have set skulle ske, og måske bærer nag over, at Perez ikke ville indfri hans øknomiske ønsker.
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

Brugeravatar
B-Freak
Indlæg: 3633
Tilmeldt: ons mar 04, 2009 8:47 pm
Geografisk sted: Sjælland
Har takket: 618 gange
Blevet takket: 330 gange

Re: Cristiano Ronaldo

Indlæg af B-Freak »

Mon ikke Neymar skal være hans afløser?

Jeg er ret sikker på at de vil gøre alt for at få fingrene i ham.
I'm not easily being pushed off course.
I'm not someone who gives up.
I'm a winner - Patrick Kluivert!

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: Cristiano Ronaldo

Indlæg af MessiPogba »

B-Freak skrev:Mon ikke Neymar skal være hans afløser?

Jeg er ret sikker på at de vil gøre alt for at få fingrene i ham.
Han er den eneste ude på markedet, som i hvert fald kan erstatte Ronaldos PR-værdi for Real Madrid. Så ja, jeg er også sikker på, at Perez og co. pt. er i gangm ed at gøre alt for sikre ham. Jeg nægter at tro, at Perez vil sælge så stor en reklamesøjle sådan der uden at have noget i ærmet.
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Google [Bot] og 11 gæster