Cristiano Ronaldo

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
De La Barça
Indlæg: 802
Tilmeldt: tors apr 20, 2017 11:19 am
Har takket: 298 gange
Blevet takket: 44 gange

Re: Cristiano Ronaldo

Indlæg af De La Barça »

Journalisten skrev:Nu skal det ikke blive en klassisk RM/BAR-diskussion, men altså, det kunne måske også være rart med lidt objektivitet, Piquen... 'nogle mål'... altså, kom nu lidt.

Men ja, naturligvis lægges størstedelen af vægten der. Ronaldo var ringe i efteråret - omend det måske overdrives lidt, da det nu især også var forsvaret, der sejlede - men hvis jeg havde en stjernespiller på mit hold, vil jeg da naturligvis helst have, at han brager igennem i de store kampe. Det bør i sagens natur være der, det er vigtigst. Messi spillede en rædselsfuld og anonym kamp mod Roma, og der tabte I 3-0 og røg ud af CL. Der er brug for de store spillere i de store kampe.

Og så lige hurtigt.. det er jo ikke kun CL. Sidste forår var han jo også afgørende på 'CL-måden' i de mange vigtige kampe, der sikrede mesterskabet.
Du pinpointer ret godt forskellen på de to spillere.

Når Real Madrid ikke performer, så performer Cristiano Ronaldo ikke.
Når Messi ikke performer, så performer Barça ikke.

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: Cristiano Ronaldo

Indlæg af Antimadridista »

Journalisten skrev:Et indspark fra en Real Madrid-fan.

Jeg må indrømme, at jeg er en kende overrasket over, hvordan mange herinde ser på Ronaldos karriere. I denne diskussion henviser mange af jer til, at han i de seneste par år er blevet spillemæssigt dårligere. Jeg læser det med andre ord, som at I mener, han helt overordnet er blevet en dårligere spiller. Et mindre aktiv.

I gætter nok på, hvor jeg vil hen: Jeg synes, at Ronaldo anno 2016-2018 er det bedste, vi nogensinde har set.

Men I har helt ret: Ronaldo i dag laver færre stepovers, færre egenhændige gennembrud og færre udfordringer. Han er ikke lige så meget på bolden, som han var i 2010-2015.

Hvad er han så? 'En udpræget afslutter/målscorer' siger folk tit, og det er også rigtigt, omend det i mine øjne negligerer ham lidt. Den største forskel på Ronaldo de seneste to år vs Ronaldo fra 2010-2016 er nemlig, at han er blevet helt ustyrlig i de store kampe.

Jeg sgu ligeglad, når Ronaldo smækker fire basser ind mod Betis. Det er der, jeg vil hive et gennemgående citat fra denne diskussion frem: 'De ville have vundet uden Ronaldo'.

Sådan er det bare ikke, når man står foran verdens bedste modspillere, under det tungeste pres, i de største kampe i Champions League. Det burde i sagens natur være LANGT sværere at dominere dér, men det er ikke desto mindre det, som portugiseren har gjort i de seneste par sæsoner.

Flere af jer nævner, at det er medspillerne, der skal servicere ham. Korrekt. Det hjælper en del af vejen, men det handler mest af alt om de rigtige løb, de rigtige afslutninger og den rigtige mentalitet. Man kan sige hvis og hvis, og vi havde jo også haft en anden stor spiller, hvis Ronaldo ikke havde spillet på holdet, men jeg tør sagtens stå ved, at Real Madrid ikke havde slået Wolfsburg, Atlético, PSG, 1 x Bayern og Juventus i de seneste par sæsoners CL, hvis han ikke havde været på holdkortet. Det er rigtigt, at han ikke har lavet 12 keypasses pr. kamp, men han formået at score et HAV af mål på en scene, hvor det ikke burde være muligt, og hvor det ikke er set i sådan et omfang før.

Hvad angår diskussionen om Ronaldo vs. Messi er det også min uforbeholdne holdning, at Ronaldo har været verdens bedste de sidste to sæsoner. Ellers har jeg altid, på trods af mine hvide trøjer, syntes, at Messi var bedre. Generelt synes jeg også, at han er en bedre og mere magisk fodboldspiller, men det er svært at hamle op med en mand, der er så afgørende i de store kampe.

Derfor er jeg naturligvis også af den overbevisning, at Juventus bliver et langt farligere hold med ham. Det er egentligt lidt vildt, at mange herinde argumenterer for det modsatte. De har et godt kollektiv og en god organisation, men mangler jo stjernespilleren (Dybala falder tit ud i de store kampe), der på egen hånd kan skaffe pointene. Det kan Ronaldo, ligesom man så mod Spanien, hvor han mere eller mindre egenhændigt scorede tre mål mod et af verdens bedste landshold.

Det skulle hverken blive en hyldest til Ronaldo eller en diskussion om de to rivaler. Det skulle i stedet være et indspark til den holdning, som flere åbenbart deler herinde, om at Ronaldo er et mindre aktiv i dag, end han var for fem år siden. Her er jeg enormt uenig.

MEN... jeg er faktisk fint tilfreds med, at han er blevet solgt. Han har udtjent sin værnepligt, og det bliver sjovt både at følge ham i Italien, men også at se, hvordan vores hold bliver sat op. Forhåbentligt med en belgier på holdkortet!
Åååh den der med de store kampe igen..:). Ronaldo har underpræsteret i et væld af store kampe, også gennem de seneste år. Cl 16: Af de sidste 5 kampe, scorer han mod wolfsburg. 1 af 5 kampe. I 18 er han skarp i kamp 1 mod juve, ikke i resten. Igen kun i 1 af de 5 sidste afgørende cl kampe.

Du forsøger at præstere dine argumenter som semi objektive, men det er de jo ikke. Kom nu lige..

Jeg tjekkede for et stykke tid siden Messi og Ronaldos præstationer i mod top 6 i la liga, hvert år siden 09. Den statistik vil jeg gerne vise en som dig. Er pt på ferie, men skal med glæde poste nogle tal herinde senere på sommeren. Men kan være la ligas top, ikke betyder noget for dig??

Journalisten
Indlæg: 154
Tilmeldt: tors apr 10, 2014 10:32 am
Blevet takket: 25 gange

Re: Cristiano Ronaldo

Indlæg af Journalisten »

De La Barça skrev:
Journalisten skrev:Nu skal det ikke blive en klassisk RM/BAR-diskussion, men altså, det kunne måske også være rart med lidt objektivitet, Piquen... 'nogle mål'... altså, kom nu lidt.

Men ja, naturligvis lægges størstedelen af vægten der. Ronaldo var ringe i efteråret - omend det måske overdrives lidt, da det nu især også var forsvaret, der sejlede - men hvis jeg havde en stjernespiller på mit hold, vil jeg da naturligvis helst have, at han brager igennem i de store kampe. Det bør i sagens natur være der, det er vigtigst. Messi spillede en rædselsfuld og anonym kamp mod Roma, og der tabte I 3-0 og røg ud af CL. Der er brug for de store spillere i de store kampe.

Og så lige hurtigt.. det er jo ikke kun CL. Sidste forår var han jo også afgørende på 'CL-måden' i de mange vigtige kampe, der sikrede mesterskabet.
Du pinpointer ret godt forskellen på de to spillere.

Når Real Madrid ikke performer, så performer Cristiano Ronaldo ikke.
Når Messi ikke performer, så performer Barça ikke.
Det er jo din vinkel. Modsat kan man også sige, at Barcelona bestemt ikke performede i Rom, hvorfor 'Når Barcelona ikke performer, så performer Messi ikke' også passer der.

Ligesom at Real Madrid også havde gevaldige problemer i starten af sæsonen, hvor Ronaldo havde karantæne. Når det så er sagt, så er det jo helt klart, at Messi har en større indflydelse på selv spillet end Ronaldo. Går meget mere ned i banen og er efterhånden playmakeren på holdet.

Journalisten
Indlæg: 154
Tilmeldt: tors apr 10, 2014 10:32 am
Blevet takket: 25 gange

Re: Cristiano Ronaldo

Indlæg af Journalisten »

Antimadridista skrev: Åååh den der med de store kampe igen..:). Ronaldo har underpræsteret i et væld af store kampe, også gennem de seneste år. Cl 16: Af de sidste 5 kampe, scorer han mod wolfsburg. 1 af 5 kampe. I 18 er han skarp i kamp 1 mod juve, ikke i resten. Igen kun i 1 af de 5 sidste afgørende cl kampe.

Du forsøger at præstere dine argumenter som semi objektive, men det er de jo ikke. Kom nu lige..

Jeg tjekkede for et stykke tid siden Messi og Ronaldos præstationer i mod top 6 i la liga, hvert år siden 09. Den statistik vil jeg gerne vise en som dig. Er pt på ferie, men skal med glæde poste nogle tal herinde senere på sommeren. Men kan være la ligas top, ikke betyder noget for dig??
Åh gud. Skal succeskriteriet nu også være, at man skal score i samtlige knockoutkampe i CL eller hvad? Selvfølgelig har han underpræsteret i store kampe... det har alle sgu da.

I år scorer han syv mål mod Juventus og PSG, og sidste år scorer han ti mål mod Bayern, Atlético og Juventus. Vi er fans af forskellige hold, men hvis man ikke bare kan tage hatten af for sådan en umenneskelig præstation, så kan vi lige så godt stoppe her.

Jeg har aldrig sagt, at han præsterer i ALLE store kampe. Jeg har bare sagt, at han især i de seneste to - måske tre sæsoner - er begyndt at være et bæst i de store kampe, hvilket ellers er dér, hvor fårene bliver skillet fra bukkene. I samme periode hvor Messi måske modsat har gået fra altid at være urørlig i disse slags kampe, til at han i flere af dem er blevet pakket fuldstændigt sammen, som det skete i Paris, Torino og Rom.

Og pak din 'fra 09-statistik' sammen. Jeg har jo nu utallige gange sagt, at jeg tager udgangspunkt i de sidste sæsoner, og at jeg uden at blinke kan sige, at jeg synes, Messi var bedre før disse år.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Cristiano Ronaldo

Indlæg af Piquénbauer »

Når det så er sagt, så er det jo helt klart, at Messi har en større indflydelse på selv spillet end Ronaldo. Går meget mere ned i banen og er efterhånden playmakeren på holdet.
Modsat kan man også sige, at Barcelona bestemt ikke performede i Rom, hvorfor 'Når Barcelona ikke performer, så performer Messi ikke' også passer der.
Nej det kan man ikke og du har selv skrevet hvorfor.

Men jeg gider simpelthen ikke bruge mere tid på det her. Udover at denne diskussion kun er sat op til ronaldos fordel (vi snakker kun mål og lidt assists) så er den blevet fordrejet over de senest år. Nu hedder den Ronaldo gør det på den store scene bla bla bla.

Som jeg ser det så er real først begyndt at kunne vinde efter Ronaldos indflydelse er blevet reduceret til at score mål. Og for mig kan man aldrig som ren målscorer blive regnet som den bedste spiller. Jeg vil aldrig argumenterer for at muller var den bedste nogensinde f.eks. Hermed ikke sagt at det ikke er vigtigt at score mål for det er det selvfølgelig men den enorme fokus på mål fordummer debatten og vi fjerner alt magi.

Hvis man vitterligt sætter sig ned og ser en kamp så er man idiot hvis man påstår at Ronaldo er bedre. Også fra 2016 til 2018.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
De La Barça
Indlæg: 802
Tilmeldt: tors apr 20, 2017 11:19 am
Har takket: 298 gange
Blevet takket: 44 gange

Re: Cristiano Ronaldo

Indlæg af De La Barça »

Journalisten skrev:Det er jo din vinkel.
Tja, det var nu dig selv, der skrev det. Ronaldos efterår var ringe, men i følge dig overdrevet, da det var forsvaret, der sejlede. Real Madrid spillede, igen i følge dig selv, dårligt i efteråret, hvilket gjorde at Ronaldo "kun" scorede fire mål i 12 ligakampe indtil årsskiftet.

Udover Roma-kampen performede Messi sådan set hele sæsonen og det gjorde at Barça var uhyre tæt på at gå ubesejrede igennem ligaen. Hvorfor gjorde man så ikke det? Fordi man sparede Messi i den ene kamp mod Levante.
Journalisten skrev:Ligesom at Real Madrid også havde gevaldige problemer i starten af sæsonen, hvor Ronaldo havde karantæne.
To sejre, to uafgjorte og ni mål scoret i fire kampe. Værre var det vist heller ikke.
Journalisten skrev:Når det så er sagt, så er det jo helt klart, at Messi har en større indflydelse på selv spillet end Ronaldo. Går meget mere ned i banen og er efterhånden playmakeren på holdet.
Og det er jo så netop det, der gør, at de fleste herinde mener at Messi er verdens bedste fodboldspiller. Ronaldo står i feltet og sparker boldene ind, men at være verdens bedste målscorer (og det kan også diskuteres hvis man kigger på stats) er ikke nok til at blive verdens bedste fodboldspiller.
Senest rettet af De La Barça fre jul 13, 2018 11:04 am, rettet i alt 1 gang.

Brugeravatar
De La Barça
Indlæg: 802
Tilmeldt: tors apr 20, 2017 11:19 am
Har takket: 298 gange
Blevet takket: 44 gange

Re: Cristiano Ronaldo

Indlæg af De La Barça »

Piquénbauer skrev:Jeg vil aldrig argumenterer for at muller var den bedste nogensinde f.eks.
Meget enig. Var så tæt på at afslutte mit indlæg med det samme :glad:

Journalisten
Indlæg: 154
Tilmeldt: tors apr 10, 2014 10:32 am
Blevet takket: 25 gange

Re: Cristiano Ronaldo

Indlæg af Journalisten »

Lad os droppe det gutter. Vi er aaaalt for langt fra hinanden.

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5422
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 568 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: Cristiano Ronaldo

Indlæg af SpillerSomMESSI »

De La Barça skrev:
Piquénbauer skrev:Jeg vil aldrig argumenterer for at muller var den bedste nogensinde f.eks.
Meget enig. Var så tæt på at afslutte mit indlæg med det samme :glad:
Men Romario var :-) 1000 mål, jo jo..

Nej jeg er fuldstændig enig... Ronaldo er en mål maskine, kun overgået (og faktisk også kun snert) af Messi.. tror ikke der findes 2 spillere med bedre mål stats i historien..

Det der i de fleste øjne gør at man synes Messi er bedre, er at det Ronaldo faktisk måles på: MÅL - selv her er Messi endda lidt bedre i stats..

Når man så ikke kun ser på MÅL.. så er der vel ingen i hele verden der synes at de tåler nogen sammenligning mht det at spille fodbold.

Faktisk har Messi scoret 100 mål i CHL hurtigere end Ronaldo, hvilket kommer bag på de fleste.
Messi har faktisk også scoret flere liga mål end Ronaldo siden Ronaldo kom til Real i 2009, noget som de fleste heller ikke er klar over.
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Brugeravatar
De La Barça
Indlæg: 802
Tilmeldt: tors apr 20, 2017 11:19 am
Har takket: 298 gange
Blevet takket: 44 gange

Re: Cristiano Ronaldo

Indlæg af De La Barça »

Journalisten skrev:Lad os droppe det gutter. Vi er aaaalt for langt fra hinanden.
Sikke en overraskelse.

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: Cristiano Ronaldo

Indlæg af Antimadridista »

Journalisten skrev:
Antimadridista skrev: Åååh den der med de store kampe igen..:). Ronaldo har underpræsteret i et væld af store kampe, også gennem de seneste år. Cl 16: Af de sidste 5 kampe, scorer han mod wolfsburg. 1 af 5 kampe. I 18 er han skarp i kamp 1 mod juve, ikke i resten. Igen kun i 1 af de 5 sidste afgørende cl kampe.

Du forsøger at præstere dine argumenter som semi objektive, men det er de jo ikke. Kom nu lige..

Jeg tjekkede for et stykke tid siden Messi og Ronaldos præstationer i mod top 6 i la liga, hvert år siden 09. Den statistik vil jeg gerne vise en som dig. Er pt på ferie, men skal med glæde poste nogle tal herinde senere på sommeren. Men kan være la ligas top, ikke betyder noget for dig??
Åh gud. Skal succeskriteriet nu også være, at man skal score i samtlige knockoutkampe i CL eller hvad? Selvfølgelig har han underpræsteret i store kampe... det har alle sgu da.

I år scorer han syv mål mod Juventus og PSG, og sidste år scorer han ti mål mod Bayern, Atlético og Juventus. Vi er fans af forskellige hold, men hvis man ikke bare kan tage hatten af for sådan en umenneskelig præstation, så kan vi lige så godt stoppe her.

Jeg har aldrig sagt, at han præsterer i ALLE store kampe. Jeg har bare sagt, at han især i de seneste to - måske tre sæsoner - er begyndt at være et bæst i de store kampe, hvilket ellers er dér, hvor fårene bliver skillet fra bukkene. I samme periode hvor Messi måske modsat har gået fra altid at være urørlig i disse slags kampe, til at han i flere af dem er blevet pakket fuldstændigt sammen, som det skete i Paris, Torino og Rom.

Og pak din 'fra 09-statistik' sammen. Jeg har jo nu utallige gange sagt, at jeg tager udgangspunkt i de sidste sæsoner, og at jeg uden at blinke kan sige, at jeg synes, Messi var bedre før disse år.

Åh gud selv??

Du skriver tydeligt at ronaldo er blevet helt ustyrlig i de store kampe. Det pointeter jeg kan dokumenteres som forkert, jævnfør mit indlæg.
Jeg nedgører ikke Ronaldo, pointeter blot at han i 16 og 18, beviseligt ikke var så afgørende i de store afsluttende kampe. En cl semi er altså større end en ottendedelsfinale.

Og hvorfor skal jeg pakke la liga statistikken sammen? Det er jo blot et bevis for sammenligningen af de to spilleres præstationer. Det ER altså ikke kun CL der definerer fodboldspillerers karrierer.

Som andre skriver, gemmer du din topform til en indskrænket periode på 2-4 måneder, så er chancen nok bedre for at præstere højt her, end hvis du også sjal præstere i den øvrige sel af sæsonen. Syntes at det er ret logisk.



Som der også er blevet skrevet, så præsteter ronaldo bedre nu i cl, fordi real præsterer bedre, ligesom Messi præsterede bedre da Barca dominerede. Igen ret logisk. Lige meget hvor gode de er, Messi og Ronaldo, så skal deres respektive hold også være på max. Mere umenneskelige er de altså heller ikke.

Desuden så har de, specielt i de sidste 2-3 sæsoner haft meget forskellige roller. Messi har nogle opgaver i det opbyggende spil, som er uhyre vigtige, som Ronaldo ikke behøver bruge sin energi på. Det kan du vel også se? Hvis ikke, så find nogle heatmaps og statistikker frem.

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: Cristiano Ronaldo

Indlæg af Antimadridista »

Journalisten skrev:Et indspark fra en Real Madrid-fan.

Jeg må indrømme, at jeg er en kende overrasket over, hvordan mange herinde ser på Ronaldos karriere. I denne diskussion henviser mange af jer til, at han i de seneste par år er blevet spillemæssigt dårligere. Jeg læser det med andre ord, som at I mener, han helt overordnet er blevet en dårligere spiller. Et mindre aktiv.

I gætter nok på, hvor jeg vil hen: Jeg synes, at Ronaldo anno 2016-2018 er det bedste, vi nogensinde har set.

Men I har helt ret: Ronaldo i dag laver færre stepovers, færre egenhændige gennembrud og færre udfordringer. Han er ikke lige så meget på bolden, som han var i 2010-2015.

Hvad er han så? 'En udpræget afslutter/målscorer' siger folk tit, og det er også rigtigt, omend det i mine øjne negligerer ham lidt. Den største forskel på Ronaldo de seneste to år vs Ronaldo fra 2010-2016 er nemlig, at han er blevet helt ustyrlig i de store kampe.

Jeg sgu ligeglad, når Ronaldo smækker fire basser ind mod Betis. Det er der, jeg vil hive et gennemgående citat fra denne diskussion frem: 'De ville have vundet uden Ronaldo'.

Sådan er det bare ikke, når man står foran verdens bedste modspillere, under det tungeste pres, i de største kampe i Champions League. Det burde i sagens natur være LANGT sværere at dominere dér, men det er ikke desto mindre det, som portugiseren har gjort i de seneste par sæsoner.

Flere af jer nævner, at det er medspillerne, der skal servicere ham. Korrekt. Det hjælper en del af vejen, men det handler mest af alt om de rigtige løb, de rigtige afslutninger og den rigtige mentalitet. Man kan sige hvis og hvis, og vi havde jo også haft en anden stor spiller, hvis Ronaldo ikke havde spillet på holdet, men jeg tør sagtens stå ved, at Real Madrid ikke havde slået Wolfsburg, Atlético, PSG, 1 x Bayern og Juventus i de seneste par sæsoners CL, hvis han ikke havde været på holdkortet. Det er rigtigt, at han ikke har lavet 12 keypasses pr. kamp, men han formået at score et HAV af mål på en scene, hvor det ikke burde være muligt, og hvor det ikke er set i sådan et omfang før.

Hvad angår diskussionen om Ronaldo vs. Messi er det også min uforbeholdne holdning, at Ronaldo har været verdens bedste de sidste to sæsoner. Ellers har jeg altid, på trods af mine hvide trøjer, syntes, at Messi var bedre. Generelt synes jeg også, at han er en bedre og mere magisk fodboldspiller, men det er svært at hamle op med en mand, der er så afgørende i de store kampe.

Derfor er jeg naturligvis også af den overbevisning, at Juventus bliver et langt farligere hold med ham. Det er egentligt lidt vildt, at mange herinde argumenterer for det modsatte. De har et godt kollektiv og en god organisation, men mangler jo stjernespilleren (Dybala falder tit ud i de store kampe), der på egen hånd kan skaffe pointene. Det kan Ronaldo, ligesom man så mod Spanien, hvor han mere eller mindre egenhændigt scorede tre mål mod et af verdens bedste landshold.

Det skulle hverken blive en hyldest til Ronaldo eller en diskussion om de to rivaler. Det skulle i stedet være et indspark til den holdning, som flere åbenbart deler herinde, om at Ronaldo er et mindre aktiv i dag, end han var for fem år siden. Her er jeg enormt uenig.

MEN... jeg er faktisk fint tilfreds med, at han er blevet solgt. Han har udtjent sin værnepligt, og det bliver sjovt både at følge ham i Italien, men også at se, hvordan vores hold bliver sat op. Forhåbentligt med en belgier på holdkortet!
Jo flere gange jeg læser det her, jo mere unuanceret og indskrænket syntes jeg det lyder.!

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: Cristiano Ronaldo

Indlæg af MessiPogba »

At man kan seriøst mene, at Ronaldo har været den bedste i verden baseret på små 10 kampe over 3 sæsoner er så useriøst, som noget kan være.

Ronaldos såkaldte mål i big games har i flere omgange været tvivlsomme. Alene de mål mod PSG, Bayern osv. skulle aldrig have været der.

Det er sjovt, at når folk skal retfærdiggøre Ronaldos berettigelse som verdens bedste, så er det ofte hans mål, man inkluderer. Men man glemmer, at Messi har rekorden med 73 mål på en sæson og 91 mål på et kalenderår. Det bliver ligemsom glemt, når man skal diskutere Ronaldos berettigelse.

Hvorfor er Gerd Müller så ikke anset som verdens bedste i sin tid? Eller Ruud van Nistelrooy, da han i 2002-2003 scorede 44 mål i 52 kampe, flere end nogen andre topangribere i den sæson? Jeg kan blive ved.

Det er sjovt, at man kun bruger Ronaldos mål som argumentation for at han er verdens bedste, men glemmer, at Messi har en bedre målsnit end Ronaldo over karrieren på langt færre chancer og skud. Derudover har Messi opgivet flere mål, fordi han ikke er en egoistisk skiderik som Ronaldo, som pløkker på alt, i stedet for at lade andre shine. messi har opgivet flere straffespark til Suarez og Neymar, og han har i flere omgange spilelt på tværs fremfor selv at score.

Men ak nej, fordi Ronaldo kan score et par offsidemål i nogle knockoutkampe, så er han verdens bedste, men han kan gå M.I.A i 80 procent af hele sæson og spille røvringe, men han er verdens bedste, fordi han scorede nogle mål i knockout-kampe og så bare gå på ferie i ny og næ.

Put Messi på Reals hold, hvor Messi hovedsageligt skulle koncentrere sig om at blot score mål, og han ville smadre det hele. Men i barca er Messi hele hovedpulsåren. Kreatør, skaber, playmaker og målscorer. Ronaldo er rendyrket målscorer. Hans indflyldese på kampene er minimalt.
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

Jines
Indlæg: 28
Tilmeldt: lør mar 31, 2018 4:39 pm

Re: Cristiano Ronaldo

Indlæg af Jines »

Journalisten skrev:Lad os droppe det gutter. Vi er aaaalt for langt fra hinanden.
Jeg er stor fan af at man som Real Madrid fan (dvs. hadet bruger herinde) forsøger med en debat. Men ærligt talt, hvis du vil bruge målscorer-argumentet på Ronaldo, så må det være for en hel sæson. Et par - omend afgørende - kampe i sæsonen som pejlemærke for hvem, der er den bedste, så bliver det simpelthen for søgt :D

Og mål på sidste sæson vandt Messi også. Jeg tror at Ronaldo er helt vidende om at han vil spare sine kræfter til de eksponerede kampe, for at kunne afgøre dem. Det er jo Reals spil - at Ronaldo skal være helten. Det er specielt klogt for Ronaldo kommercielt, men fakta er bare, at han ikke er den bedste - men han har brandet sig flot, og har skubbet mediebilledet ved at tage mange overskrifter.

Jeg håber ikke du er skræmt helt væk fra at tage en debat op, men her rammer du helt ved siden af. Jeg ser frem til at se Ronaldo shine på fodboldspillernes elefantgravgård - Serie A.

Kawhi
Indlæg: 215
Tilmeldt: man aug 14, 2017 8:16 am
Har takket: 21 gange
Blevet takket: 11 gange

Re: Cristiano Ronaldo

Indlæg af Kawhi »

Jeg tilslutter mig altså Journalistens argumenter - det er spot on.

En lang debat om hvorfor jeg anerkender Ronaldos præstationer smutter jeg dog selv udenom, da alle de sædvanlige argumenter som tilfældigvis taler til Messis fordel allerede er hevet op af hatten.
Samtidig bliver Ronaldos meritter og ekstraordinære præstationer altid negligeret eller tilskrevet hans holdkammerater.

Man kommer derfor bare til at løbe panden mod muren, blive stemplet inkarneret Madridista og beskyldt for at gå i Cristianos JBS-undertøj til daglig.

Real Madrid møder Juventus her den 5. august. Det kunne være sjovt, hvis Ronaldo fik spilletid dér, selv om jeg tvivler på at han er vendt hjem fra sommerferie.
Såfremt at de bliver i klubben, så glæder jeg mig til at se hvordan Ronaldo kommer til at spille sammen med Higuain og Dybala. Det kunne være ret skægt hvis ingen af historiens 2 bedste spillere kan få det til at fungere med Higuain og Dybala.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 13 gæster