Cristiano Ronaldo

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: Cristiano Ronaldo

Indlæg af Flax_Generous »

Antimadridista skrev:Roma var en ottendedelsfinale. Som jeg skriver, så var han tæt på betydningsløs, i 4 af de 5 sidste (afgørende) kampe, begge de år. Det kan du ikke se bort fra. Er altså ikke lige så vigtigt hvad man gør i gruppekampene, samt indledende knockout kampe.
Nej, du skrev, at i "16 og 18 var Ronaldo bestemt ikke afgørende ift Reals cl sejre." Det er håbløst nonsens. Orker ikke engang at diskutere det.

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: Cristiano Ronaldo

Indlæg af Antimadridista »

Flax_Generous skrev:
Antimadridista skrev:Roma var en ottendedelsfinale. Som jeg skriver, så var han tæt på betydningsløs, i 4 af de 5 sidste (afgørende) kampe, begge de år. Det kan du ikke se bort fra. Erg altså ikke lige så vigtigt hvad man gør i gruppekampene, samt indledende knockout kampe.
Nej, du skrev, at i "16 og 18 var Ronaldo bestemt ikke afgørende ift Reals cl sejre." Det er håbløst nonsens. Orker ikke engang at diskutere det.

Jamen det er da ganske fint. Der er heller ikke så meget at diskutere.
Når man som profileret spids, ikke bidrager med det man skal bidrage med. I ronaldos tilfælde selvfølgelig mål, så har man ikke været specielt afgørende. Og vi taler altså om de afgørende kampe fra kvartfinalen og frem. Nonsens at sige det modsatte.

Brugeravatar
LeoMessi
Indlæg: 700
Tilmeldt: tirs apr 03, 2018 10:57 pm
Blevet takket: 95 gange

Re: Cristiano Ronaldo

Indlæg af LeoMessi »

Flax_Generous skrev:
LeoMessi skrev:Der er ikke nogen der skal erstatte Ronaldos mål, og det bliver forhåbentligt heller ikke fokus. Samtlige af Ronaldos mål har jo ikke været afgørende for om Real Madrid vinder kampe, han scorer altså også en del 'ligegyldige' mål.
Jeg er ikke sikker på, at jeg forstår dig, men mener du virkelig, at Real Madrid ikke bør have "fokus" på at erstatte de mål og måloplæg som Ronaldo har lavet hver sæson i de seneste mange år?

Min holdning er som sagt, at hvis Real Madrid skal undgå at mærke tabet af Ronaldos målfarlighed, så kræver det, at de nuværende angribere rammer deres allerbedste målform og de samtidig succesfuldt suppleres med en eller to af verdens bedste offensive spillere. Det er ikke utænkeligt, at det sker, men det er unægtelig et stort spørgsmålstegn.
LeoMessi skrev:Real Madrid har gang på gang vundet kampe(og spillet bedre) uden Ronaldos tilstedeværelse, da målene naturligvis bliver allokeret rundt hos forskellige spillere, lidt ligesom, - beklager jeg gentager mig selv - vi så i semifinalen og finalen (7 mål i alt på tre kampe; fordelt på Marcelo, Asensio, Benzema(3) og Bale(2)) - samt en håndfulde vundne kampe i La Liga uden Ronaldo.
Beklager jeg gentager mig selv, men det er jo ren cherry picking. Real Madrid havde jo ikke engang spillet de kampe uden Ronaldos 6 mål mod PSG og Juventus i de to foregående runder. Det er lidt utroligt, at det overhovedet er nødvendigt at sige, men det bliver naturligvis svært for Real Madrid at erstatte den spiller som har scoret flest mål i Champions League-knockout-kampene nogensinde.
Min pointe er egentligt ret så enkel; med de rigtige tilføjelser - eksempelvis Hazard(som jeg nævner til at starte med) og eventuelt en angriber(Cavani ville være spændende, men Florentinos drøm om Neymar blokere nok denne transfer) - vil Real Madrid stå stærkere, end med en Ronaldo på holdkortet.

Apropos cherry picking, så mener jeg ikke at det er tilfældet i denne omgang. Hvorvidt Real Madrid havde nået en semifinale uden Ronaldo, kan vi jo ikke rigtigt udtale os om, da han trods alt spillede. Men nu er faktum, at Real Madrid vandt semifinalen og finalen uden Ronaldos hjælp, så helt uundværlig som han bliver gjort til mener jeg ikke er tilfældet.

Nedenstående er taget fra 5. februar 2017;
The European giants have played 251 La Liga matches with the Portugal captain, winning 191, drawing 34 and losing 26, which results in a win percentage of 76.1%.

Real have played just 34 league games without Cristiano in his seven-and-a-half year stay at the Bernabeu, winning 26, drawing three and losing five. So, while it's a significantly lower number of games played, Madrid's win percentage without their star man is 76.5% - marginally better than it is with him in the side.
(Jeg er helt med på, at antal kampe ikke er helt fair, men hvis jeg ikke tager helt fejl så er det ikke fordi denne stat er blevet dårligere for denne sæson, hvor Real Madrid igen har vundet de fleste kampe Ronaldo ikke har tilgængelig).
“I don’t dish out praise lightly but Messi deserves it. I look for weaknesses in his game and I can’t find them.” - Roy Keane

capmes
Indlæg: 4
Tilmeldt: lør aug 26, 2017 7:30 pm
Blevet takket: 1 gang

Re: Cristiano Ronaldo

Indlæg af capmes »

Man kan jo ikke bare tage Ronaldo og hans 50 mål ud af ligningen uden at tage hensyn til der så ville have været en anden stjernespiller på hans plads. Ligeledes kan man heller ikke diskutere om man kan erstatte ham 1:1, for det kan man selvsagt ikke.
Når man snakker om Ronaldos mål, skal man jo også huske, hvordan hele holdet var sat op ift. hans spil, og han netop også derfor scorede så mange mål. Hvordan Benzema i så mange år har fået så lang en snor og ikke er blevet erstattet fordi han netop passede bedre på holdet ift. Ronaldos spil. Kunne man forestille sig Benzema også ryger og man på den måde netop udligner Ronaldos mål med 2 nye spillere og ikke ved at erstatte ham 1:1? Kunne man forestille sig en som Bale pludseligt vil blive endnu bedre nu alt ikke skal gå igennem Ronaldo? Kunne man forestille sig Real nu henter en erstatning som ikke udelukkende er god 2.halve sæson og det pludseligt ser bedre ud med mesterskabet også? Ikke mindst slipper man for de konstante rygter om ham hver eneste sæson fordi han netop selv lægger op til dem.

Ja Real mister rigtig meget med Ronaldo, især i sæsonafslutningen & knockout kampene. Men grundet hans alder, var hans træning også de seneste sæsoner lagt op til han først skulle komme i form der. Det ser nogle fint bort fra og hvordan det netop også har påvirket deres liga præstationer. Og det havde næppe ændret sig nu han runder 34 næste gang.
Det er al for tidligt at sige om Real er kommet stærkere eller svækket fra transfervinduet, men der bliver godt nok set bort fra nogle faktorer ift. Ronaldo der i den grad også har hæmmet Real. Jeg tror Real vil savne ham rigtig meget i CL, men knap så meget ift. ligaen. Og man kunne jo næppe blive ved med at satse på det hele igen spiller i CL næste sæson anyways.

Jines
Indlæg: 28
Tilmeldt: lør mar 31, 2018 4:39 pm

Re: Cristiano Ronaldo

Indlæg af Jines »

Flax_Generous skrev:I får det til at lyde som en udelukkende dårlig ting, at Ronaldo har fyldt meget.
Nej, det får jeg det ikke til at lyde, det er blot noget du tolker ind i mit indlæg. Jeg er kæmpe fan af Ronaldo, og Real har været heldige at have ham i så lang tid. Men stjerner kan nogle gange erstattes af et mere homogent hold. Det så vi selv, da Neymar skred.
Flax_Generous skrev:Og ja, jeg kan da tydeligt se, at Ronaldo slet ikke bliver talt ned herinde.
Det er rimelig meget et faktum herinde. Men solen er også varm. Og du er jo heller ikke en lille fanboy, eftersom han jo en en United-darling? Det kunne jo heller ikke spille ind i din ellers så objektive analyse?

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: Cristiano Ronaldo

Indlæg af MessiPogba »

Det er blevet set flere gange i fodboldhistorien, at når en altoverskyggende stjerne forlader en klub, at andre træder til.

Man så det også med Thierry Henry, da han forlod Arsenal i 2007, at andre trådte til, hvor bl.a. Cesc blev fænomenal god, og at Arsenal var tættere på et mesterskab de efterfølgende år end de sidste 2-3 år med Henry i klubben.

Der er så mange spillere, der har måtte ofre deres spil for at få Ronaldo til at spille så optimalt og effektiv som muligt, at disse nu spillere kan blomstre op.

Benzema har lavet så meget beskidt arbejde og skabt så mange rum, som Ronaldo nød af. Bale har lavet så mange uselviske ting også, selvom han har vist i flere omgange i denne sæson, i de kampe, Ronaldo blev sparet, at han kan score mål, og han var en enmandshær for Tottenham i hans sidste sæson i PL.

Isco har også skulle til tider omstille sig til Ronaldos kræven på banen.

Derudover har Real Madrid også et monstertalent i Asensio, som Ronaldo tog spilleminutter fra.

Der kommer nok ikke en spiller ind og kan score 50 mål som Ronaldo gjorde, men Real Madrid har en langt bedre udsigt til at skabe eet mere homogent hold, hvor folk kan udyrykke sig mere.
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14865
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1657 gange
Blevet takket: 1096 gange
Kontakt:

Re: Cristiano Ronaldo

Indlæg af Lopezzz »

Hvad siger anti-penaldo Juve fans til det her transfer? Bliver han elsket nu eller?? lol..
Jeg kan slet ikke forestille ham i en anden klub efter RM og slet ikke i Italien hvor mandene går meget mere op i udseende end kvinder. Det bliver en hård konkurrence for ham og endnu flere timer foran spejlet hver dag...
Vi må vente og se hvad prinsessen finder på...
MDCCCXCIX

emo
Indlæg: 17757
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 802 gange

Re: Cristiano Ronaldo

Indlæg af emo »

Lopezzz skrev:Hvad siger anti-penaldo Juve fans til det her transfer? Bliver han elsket nu eller?? lol..
Jeg kan slet ikke forestille ham i en anden klub efter RM og slet ikke i Italien hvor mandene går meget mere op i udseende end kvinder. Det bliver en hård konkurrence for ham og endnu flere timer foran spejlet hver dag...
Vi må vente og se hvad prinsessen finder på...
Dem jeg har snakket med og det generelle jeg ser er, at dem der ikke var så glade for ham før i tiden, er det nu, da han jo er en af deres spillere, og ingen over klubben.
Allez...

JonasV
Indlæg: 11425
Tilmeldt: man jan 12, 2009 1:06 pm
Geografisk sted: Lige ved og næsten
Har takket: 1393 gange
Blevet takket: 1843 gange

Re: Cristiano Ronaldo

Indlæg af JonasV »

Lopezzz skrev:Hvad siger anti-penaldo Juve fans til det her transfer? Bliver han elsket nu eller?? lol..
Jeg kan slet ikke forestille ham i en anden klub efter RM og slet ikke i Italien hvor mandene går meget mere op i udseende end kvinder. Det bliver en hård konkurrence for ham og endnu flere timer foran spejlet hver dag...
Vi må vente og se hvad prinsessen finder på...
Lopezzz, min ven, vil du ikke skrue lidt ned for den der små-homofobiske/små-sexistiske Ronaldo-hetz? Jeg er ikke Henrik Marstal, men det bliver lidt trættende i længden. Du er bedre end det :cool:

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14865
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1657 gange
Blevet takket: 1096 gange
Kontakt:

Re: Cristiano Ronaldo

Indlæg af Lopezzz »

JonasV skrev:
Lopezzz skrev:Hvad siger anti-penaldo Juve fans til det her transfer? Bliver han elsket nu eller?? lol..
Jeg kan slet ikke forestille ham i en anden klub efter RM og slet ikke i Italien hvor mandene går meget mere op i udseende end kvinder. Det bliver en hård konkurrence for ham og endnu flere timer foran spejlet hver dag...
Vi må vente og se hvad prinsessen finder på...
Lopezzz, min ven, vil du ikke skrue lidt ned for den der små-homofobiske/små-sexistiske Ronaldo-hetz? Jeg er ikke Henrik Marstal, men det bliver lidt trættende i længden. Du er bedre end det :cool:
Jeg er ked af det, jeg mener det. Jeg er godt klar over at mine indlæg om ham overskrider alle grænser men jeg kunne ikke lade være. Ego typer er ikke min kop te.
Nu er han heldigvis fortid i spansk fodbold og jeg skal ikke bekymre mig mere om ham. Han er ud af min verden.
Jeg sagde bare pænt farvel :)

Slut! ;-)
MDCCCXCIX

Brugeravatar
LeoMessi
Indlæg: 700
Tilmeldt: tirs apr 03, 2018 10:57 pm
Blevet takket: 95 gange

Re: Cristiano Ronaldo

Indlæg af LeoMessi »

Du kommer nok til at se en del mere til ham i Champions League, og lur mig om ikke enten FC Barcelona eller Real Madrid(ville være enormt spændende) møder Juventus i en af knockout faserne (-;
“I don’t dish out praise lightly but Messi deserves it. I look for weaknesses in his game and I can’t find them.” - Roy Keane

Journalisten
Indlæg: 154
Tilmeldt: tors apr 10, 2014 10:32 am
Blevet takket: 25 gange

Re: Cristiano Ronaldo

Indlæg af Journalisten »

Et indspark fra en Real Madrid-fan.

Jeg må indrømme, at jeg er en kende overrasket over, hvordan mange herinde ser på Ronaldos karriere. I denne diskussion henviser mange af jer til, at han i de seneste par år er blevet spillemæssigt dårligere. Jeg læser det med andre ord, som at I mener, han helt overordnet er blevet en dårligere spiller. Et mindre aktiv.

I gætter nok på, hvor jeg vil hen: Jeg synes, at Ronaldo anno 2016-2018 er det bedste, vi nogensinde har set.

Men I har helt ret: Ronaldo i dag laver færre stepovers, færre egenhændige gennembrud og færre udfordringer. Han er ikke lige så meget på bolden, som han var i 2010-2015.

Hvad er han så? 'En udpræget afslutter/målscorer' siger folk tit, og det er også rigtigt, omend det i mine øjne negligerer ham lidt. Den største forskel på Ronaldo de seneste to år vs Ronaldo fra 2010-2016 er nemlig, at han er blevet helt ustyrlig i de store kampe.

Jeg sgu ligeglad, når Ronaldo smækker fire basser ind mod Betis. Det er der, jeg vil hive et gennemgående citat fra denne diskussion frem: 'De ville have vundet uden Ronaldo'.

Sådan er det bare ikke, når man står foran verdens bedste modspillere, under det tungeste pres, i de største kampe i Champions League. Det burde i sagens natur være LANGT sværere at dominere dér, men det er ikke desto mindre det, som portugiseren har gjort i de seneste par sæsoner.

Flere af jer nævner, at det er medspillerne, der skal servicere ham. Korrekt. Det hjælper en del af vejen, men det handler mest af alt om de rigtige løb, de rigtige afslutninger og den rigtige mentalitet. Man kan sige hvis og hvis, og vi havde jo også haft en anden stor spiller, hvis Ronaldo ikke havde spillet på holdet, men jeg tør sagtens stå ved, at Real Madrid ikke havde slået Wolfsburg, Atlético, PSG, 1 x Bayern og Juventus i de seneste par sæsoners CL, hvis han ikke havde været på holdkortet. Det er rigtigt, at han ikke har lavet 12 keypasses pr. kamp, men han formået at score et HAV af mål på en scene, hvor det ikke burde være muligt, og hvor det ikke er set i sådan et omfang før.

Hvad angår diskussionen om Ronaldo vs. Messi er det også min uforbeholdne holdning, at Ronaldo har været verdens bedste de sidste to sæsoner. Ellers har jeg altid, på trods af mine hvide trøjer, syntes, at Messi var bedre. Generelt synes jeg også, at han er en bedre og mere magisk fodboldspiller, men det er svært at hamle op med en mand, der er så afgørende i de store kampe.

Derfor er jeg naturligvis også af den overbevisning, at Juventus bliver et langt farligere hold med ham. Det er egentligt lidt vildt, at mange herinde argumenterer for det modsatte. De har et godt kollektiv og en god organisation, men mangler jo stjernespilleren (Dybala falder tit ud i de store kampe), der på egen hånd kan skaffe pointene. Det kan Ronaldo, ligesom man så mod Spanien, hvor han mere eller mindre egenhændigt scorede tre mål mod et af verdens bedste landshold.

Det skulle hverken blive en hyldest til Ronaldo eller en diskussion om de to rivaler. Det skulle i stedet være et indspark til den holdning, som flere åbenbart deler herinde, om at Ronaldo er et mindre aktiv i dag, end han var for fem år siden. Her er jeg enormt uenig.

MEN... jeg er faktisk fint tilfreds med, at han er blevet solgt. Han har udtjent sin værnepligt, og det bliver sjovt både at følge ham i Italien, men også at se, hvordan vores hold bliver sat op. Forhåbentligt med en belgier på holdkortet!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Cristiano Ronaldo

Indlæg af Piquénbauer »

Det er præcist det der der er problemet. Der er ALT for stor vægt på cl. Ronaldo holdte vitterligt ferie til januar og hans elendige form i ligaen gjorde blandt andet at real havde smidt mesterskabet i december. Men han spillede godt på "den største scene" og scorede nogle mål i 1/8 og 1/4.

Jeebus hvor er jeg træt af den logik.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Jines
Indlæg: 28
Tilmeldt: lør mar 31, 2018 4:39 pm

Re: Cristiano Ronaldo

Indlæg af Jines »

At man har vundet Ballon d'or i en tid, hvor Messi er i sin bedste alder, siger alt vil jeg mene. Ærgeligt han smutter, for nu er spørgsmålet så om Messi falder lidt i niveau i La liga. Selvom det er benægtet herinde, så har de to - hermed Messi inkluderet - haft en indbyrdes kamp kørende i mange sæsoner.

Journalisten
Indlæg: 154
Tilmeldt: tors apr 10, 2014 10:32 am
Blevet takket: 25 gange

Re: Cristiano Ronaldo

Indlæg af Journalisten »

Nu skal det ikke blive en klassisk RM/BAR-diskussion, men altså, det kunne måske også være rart med lidt objektivitet, Piquen... 'nogle mål'... altså, kom nu lidt.

Men ja, naturligvis lægges størstedelen af vægten der. Ronaldo var ringe i efteråret - omend det måske overdrives lidt, da det nu især også var forsvaret, der sejlede - men hvis jeg havde en stjernespiller på mit hold, vil jeg da naturligvis helst have, at han brager igennem i de store kampe. Det bør i sagens natur være der, det er vigtigst. Messi spillede en rædselsfuld og anonym kamp mod Roma, og der tabte I 3-0 og røg ud af CL. Der er brug for de store spillere i de store kampe.

Og så lige hurtigt.. det er jo ikke kun CL. Sidste forår var han jo også afgørende på 'CL-måden' i de mange vigtige kampe, der sikrede mesterskabet.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 11 gæster