Cristiano Ronaldo

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Bager
Indlæg: 2612
Tilmeldt: tirs sep 06, 2005 12:23 pm
Har takket: 147 gange
Blevet takket: 291 gange

Re: Cristiano Ronaldo

Indlæg af Bager »

Det er lige før jeg vil kalde det en kronisk svækkelse af RM som fodboldklub. Man finder ikke en spiller som Ronaldo på markedet, og måske kommer der ikke en spiller som ham igen i RM. Vi snakker om en spiller der kan forsvares at blive kaldt verdens næstbedste spiller i nyere tid. Hans betydning for RM er enorm. No jinx, men vægtskålen er - med Ronaldos deroute - tippet i vores favør. En forskel, som først bliver udlignet af Messi, når han vælger at forlade os.

Guderne ved, at jeg ikke er fan af Ronaldo, men jeg tager hatten af for ham som modstander. Rivaleriet og konkurrencen i la liga ville ikke have været det samme uden ham. Tak for showet.
Visca el Barca

Drake
Indlæg: 4328
Tilmeldt: man maj 17, 2010 9:50 am
Har takket: 2574 gange
Blevet takket: 188 gange

Re: Cristiano Ronaldo

Indlæg af Drake »

Selvom RM kommer til at miste mange mål med afgang af Ronaldo, så tror jeg desværre det kommer til at bliver en meget positivt for dem. De kommer til at få et meget mere homogent hold, og så skal den nye træner ikke forholde sig til en superstjerne og hvad det indebære, som personlighed og at holdet skal stilles op omkring ham.

Så kan de andre spillere blomstre op, og udfylde deres fulde potentiale. Som fx Bale.

Men det kommer selvfølgelig an på hvem de før købt. Og desværre tror jeg det ender med enten Paymar, Hazard, Dybale eller Mbappe. :sad:
Endelig slap vi at med kloven Bartomeu, som har ødelagt klubben!! :mad:
Et kæmpe genopbygnings arbejde skal igang, og tager nok 5-6 år. :sørgelig: Vores mål må være: Top 4 og videre fra gruppespillet i CL. Men bliver spænende at se udviklingen :glad:

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Cristiano Ronaldo

Indlæg af Flax_Generous »

MessiPogba skrev:
Flax_Generous skrev:Er Real Madrid ikke blevet et svagere hold i dag?
Bob. Hvis de ikke finder en erstatning, så jo. Men Ronaldo krævede al opmærksomheden, at spillere som Bale og Benzema skulle opgive deres mål. Benzema er selvfølgelig ikke en særlig skarp angriber, men han har været så ufattelig uselvisk i hans 9 år i Real Madrid for at optimere Ronaldo.

Bale har også vist, at han er faktisk en meget målfarlig spiller, men ofte er for skadet.
Bale og Benzema kan slå deres personlige målrekorder, og det vil ikke engang dække for halvdelen af de mål som Real taber med Ronaldos afgang. Ja, selv hvis Bale, Benzema, Asensio, Vazquez, Mayoral og Isco alle slår deres personlige målrekorder, vil det ikke være nok. Bale og Benzema skal op på 40 mål hver, en fordobling af deres normale målsnit i Real Madrid, før det begynder at ligne noget. Det sker næppe.

Så kan man selvfølgelig lege med tanken om Lewandowski, Mbappe, Icardi, Kane, Neymar eller Hazard, men ingen af dem er Real Madrid-spillere i dag, og det er selvsagt usikkert om de bliver det og om de kan gå direkte ind og bidrage med små 55 mål og måloplæg ligesom Ronaldo. Hazard har eksempelvis aldrig scoret over 20 sæsonmål i Chelsea.

Så jo, Real er blevet et svagere hold i dag. Og det bliver ikke let at finde en erstatning.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Cristiano Ronaldo

Indlæg af Blaugrana92 »

Men er Juventus blevet et stærkere hold?




(Se, nu bliver det straks svært!)

Blaugrana al vent
Indlæg: 520
Tilmeldt: ons maj 10, 2017 5:45 pm
Geografisk sted: Esé
Har takket: 8 gange
Blevet takket: 38 gange
Kontakt:

Re: Cristiano Ronaldo

Indlæg af Blaugrana al vent »

Det er simpelthen så spændende at se hvilken tid Real Madrid går i møde. Forstil jer vi mistede Pep og Messi den samme sommer. Jeg ved godt Zidane ikke var kendt for en bestemt spillestil men han er vel nok den mest succesfulde træner for Real de sidste mange år? Og så samtidig så forsvinder Ronaldo også? Det er tydeligt for mig, at ikke alt er som det skal være i Real Madrids bagland. Deres absolut største stjerne i 9 år forlader dem med trofækufferten næsten fyldt op og det eneste de får igen er et "brev" på et par linjer? Fred være med det. De har til gengæld gjort sig en fantastisk handel rent økonomisk. Selvfølgelig taber de halvdelen af deres fanbase nu, men de får skvolet 100M yderligere ind som de kan bruge på den næste store stjerne. Og hvem bliver denne næste store stjerne? Hvem er det der heeele næste sæson skal sammenlignes med statistik-legenden Ronaldo? Disse sko bliver svære at udfylde og det kan sagtens ende ud i noget "man skulle aldrig have solgt Ronaldo" tilstande i pressen så snart det går dårligt. Derudover spørger jeg: Hvem kan de overhovedet få? Neymar og Mbappe er i mine øjne totalt udelukket. Penge er kun papir for PSG, og hvis Frankrig vinder VM er der en fornyet tro på at gøre PSG til CL vinder snart. Så bliver Hazard nævnt. Han er god og minder på mange områder om Messi. Er det den type Real Madrid vil have? Har han mentaliteten til Real Madrid? Han bliver kåret til årets spiller i PrL og sæsonen efter failer han fuldstændigt! Det kan accepteres i Chelsea og i PrL, men i Real Madrid har man brug for at holde niveauet. Om ikke andet vil han være spændende at følge i Real Madrid. Så kan jeg se at der er brugere på madridista der taler om deciderede målscorere i form af fx. Lewandowski. Her tror jeg bare at man rammer helt ved siden af. Med mindre man har lyst til at erstatte Benzema. Det man skal huske med Ronaldo er, at han er dødsens farlig når han sit udgangspunkt ude på kanten og så kan søge ind mod midten. De få gange Ronaldo spillede ren 9er under Ancelotti gik det ad helvedes til fordi han ironisk nok var for nem at dække op. Derfor er det i mine øjne ikke den slags erstatninger Real Madrid mangler. Jeg tror faktisk de kan forvente at Benzema og Bale såfremt de bliver i klubben, kommer til at score en del mere end tidligere. Særligt Bale har jeg stor fidus til nu hvor han kan sparke på mål uden dårlig samvittighed over ikke at have spillet den videre til Ronaldo.

Og hvad Ronaldo angår så er der ingen tvivl om at han kommer til at blive modtaget som en konge i Juventus. Han har altid haft et had-kærlighedsforhold til Madrids fans. I Manchester var det ren love-love og det samme vil ske i Torino. Real Madrids fans har været så utaknemmelige de sidste 9 år over alt hvad Ronaldo har gjort for dem, så jeg håber på Ronaldos vegne at han kan opnå den ultimative påskønnelse fra Juventus' fans som han har fortjent. Der er ingen tvivl om at Ronaldo havde fortsat i Madrid hvis han følte sig 100% værdsat. For ens eget vedkommende er det også befriende at kunne nyde Ronaldos kvaliteter på banen nu. Det var aldrig muligt da han spillede for Real sjovt nok.

Er det mon Ronaldos mellemstation inden han ender i Barca?? :eek: :eek: Jeg håber næsten Neymar ender i Real Madrid nu. Med det ry Neymar har og den nedadgående form (jeps, det mener jeg) så er han lige det gift de har brug for i deres iforvejen åbne sår.

Uuuuh det bliver så spændende :twisted:
Jeg bløder Blaugrana

Brugeravatar
LeoMessi
Indlæg: 700
Tilmeldt: tirs apr 03, 2018 10:57 pm
Blevet takket: 95 gange

Re: Cristiano Ronaldo

Indlæg af LeoMessi »

En konstellation bestående af; Hazard - Bale/Benzema - Isco hvor de hver især får frie roller ville være oplagt, og især under Lopetegui. Kunne man så tilføje Neymar fremfor Bale eller Benzema, så ville det være perfekt, men jeg tror desværre, at brasillieneren også er at finde i Paris efter sommeren.

Udover dette så giver salget af Ronaldo mulighed for, at man kan rotere mere rundt med Asensio, Lucas Vázquez og især Kovačić. Med disse spillere er der et potentiale for et homogent hold der kan spille flydende og direkte - og så slipper man endeyldigt! for at slå et hav af indlægge, fordi man på et konstant plan skal fodre Ronaldo der råber, skriger og skaber sig hver gang man ikke aflevere bolden til ham.

Hvis man vitterligt tror, at Ronaldo er uundværlig for Real Madrid, så burde man måske se på dette års semifinale(begge opgør) og finale i Champions League, hvor han bidragede med absolut intet og forstyrrede spillet på banen, mens man stadig vandt (med en mand mindre på banen) - tænk hvad det kunne have blevet til, hvis man eksempelvis skiftede ham ud med Hazard i disse kampe.
“I don’t dish out praise lightly but Messi deserves it. I look for weaknesses in his game and I can’t find them.” - Roy Keane

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: Cristiano Ronaldo

Indlæg af Flax_Generous »

LeoMessi skrev:En konstellation bestående af; Hazard - Bale/Benzema - Isco hvor de hver især får frie roller ville være oplagt, og især under Lopetegui.
Jeg ved godt, at det er en forsimplet måde at betragte det på, men hvis de fire spillere skal erstatte Ronaldos mål, så skal de næsten alle score flere mål end de nogensinde har gjort på en sæson. Det er selvfølgelig ikke umuligt, men der er absolut ingen garanti for, at det bare lige sker.
LeoMessi skrev:Hvis man vitterligt tror, at Ronaldo er uundværlig for Real Madrid, så burde man måske se på dette års semifinale(begge opgør) og finale i Champions League, hvor han bidragede med absolut intet og forstyrrede spillet på banen, mens man stadig vandt (med en mand mindre på banen) - tænk hvad det kunne have blevet til, hvis man eksempelvis skiftede ham ud med Hazard i disse kampe.
Ja, men var Real Madrid overhovedet nået til de kampe uden Ronaldo?

Ronaldo er Real Madrids bedste målscorer nogensinde. De nuværende angribere skal ramme topformen og holde sig skadesfri og så samtidig suppleres med en eller flere af verdens bedste spillere, hvis Real Madrid ikke skal mærke det tab. Så selvom han ikke længere er decideret uundværlig for deres spil, så bliver han stadig ekstremt svær at erstatte.

Brugeravatar
LeoMessi
Indlæg: 700
Tilmeldt: tirs apr 03, 2018 10:57 pm
Blevet takket: 95 gange

Re: Cristiano Ronaldo

Indlæg af LeoMessi »

Flax_Generous skrev:
LeoMessi skrev:En konstellation bestående af; Hazard - Bale/Benzema - Isco hvor de hver især får frie roller ville være oplagt, og især under Lopetegui.
Jeg ved godt, at det er en forsimplet måde at betragte det på, men hvis de fire spillere skal erstatte Ronaldos mål, så skal de næsten alle score flere mål end de nogensinde har gjort på en sæson. Det er selvfølgelig ikke umuligt, men der er absolut ingen garanti for, at det bare lige sker.
LeoMessi skrev:Hvis man vitterligt tror, at Ronaldo er uundværlig for Real Madrid, så burde man måske se på dette års semifinale(begge opgør) og finale i Champions League, hvor han bidragede med absolut intet og forstyrrede spillet på banen, mens man stadig vandt (med en mand mindre på banen) - tænk hvad det kunne have blevet til, hvis man eksempelvis skiftede ham ud med Hazard i disse kampe.
Ja, men var Real Madrid overhovedet nået til de kampe uden Ronaldo?

Ronaldo er Real Madrids bedste målscorer nogensinde. De nuværende angribere skal ramme topformen og holde sig skadesfri og så samtidig suppleres med en eller flere af verdens bedste spillere, hvis Real Madrid ikke skal mærke det tab. Så selvom han ikke længere er decideret uundværlig for deres spil, så bliver han stadig ekstremt svær at erstatte.
Der er ikke nogen der skal erstatte Ronaldos mål, og det bliver forhåbentligt heller ikke fokus. Samtlige af Ronaldos mål har jo ikke været afgørende for om Real Madrid vinder kampe, han scorer altså også en del 'ligegyldige' mål.

Real Madrid har gang på gang vundet kampe(og spillet bedre) uden Ronaldos tilstedeværelse, da målene naturligvis bliver allokeret rundt hos forskellige spillere, lidt ligesom, - beklager jeg gentager mig selv - vi så i semifinalen og finalen (7 mål i alt på tre kampe; fordelt på Marcelo, Asensio, Benzema(3) og Bale(2)) - samt en håndfulde vundne kampe i La Liga uden Ronaldo.

Den der med, at man simpelthen bare hiver 50 mål fra Real Madrid ved at hive Ronaldo ud af ligningen, selvom han er med i ligningen da han er at finde i startopstillingen, holder jo ikke.
“I don’t dish out praise lightly but Messi deserves it. I look for weaknesses in his game and I can’t find them.” - Roy Keane

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Cristiano Ronaldo

Indlæg af Flax_Generous »

LeoMessi skrev:Der er ikke nogen der skal erstatte Ronaldos mål, og det bliver forhåbentligt heller ikke fokus. Samtlige af Ronaldos mål har jo ikke været afgørende for om Real Madrid vinder kampe, han scorer altså også en del 'ligegyldige' mål.
Jeg er ikke sikker på, at jeg forstår dig, men mener du virkelig, at Real Madrid ikke bør have "fokus" på at erstatte de mål og måloplæg som Ronaldo har lavet hver sæson i de seneste mange år?

Min holdning er som sagt, at hvis Real Madrid skal undgå at mærke tabet af Ronaldos målfarlighed, så kræver det, at de nuværende angribere rammer deres allerbedste målform og de samtidig succesfuldt suppleres med en eller to af verdens bedste offensive spillere. Det er ikke utænkeligt, at det sker, men det er unægtelig et stort spørgsmålstegn.
LeoMessi skrev:Real Madrid har gang på gang vundet kampe(og spillet bedre) uden Ronaldos tilstedeværelse, da målene naturligvis bliver allokeret rundt hos forskellige spillere, lidt ligesom, - beklager jeg gentager mig selv - vi så i semifinalen og finalen (7 mål i alt på tre kampe; fordelt på Marcelo, Asensio, Benzema(3) og Bale(2)) - samt en håndfulde vundne kampe i La Liga uden Ronaldo.
Beklager jeg gentager mig selv, men det er jo ren cherry picking. Real Madrid havde jo ikke engang spillet de kampe uden Ronaldos 6 mål mod PSG og Juventus i de to foregående runder. Det er lidt utroligt, at det overhovedet er nødvendigt at sige, men det bliver naturligvis svært for Real Madrid at erstatte den spiller som har scoret flest mål i Champions League-knockout-kampene nogensinde.

Jines
Indlæg: 28
Tilmeldt: lør mar 31, 2018 4:39 pm

Re: Cristiano Ronaldo

Indlæg af Jines »

Ronaldo har fyldt utrolig meget i Real, og helt sikkert taget noget fra mange spillere med sin personlighed og konstante søge mod ham.

Lad os nu se, om ikke andre spilere blomstrer op, nu hvor de får mere plads til at udfolde sig, f. eks Bale. Vi så det i selv med afgangen af Neymar. Vi mangler ham jo ikke, snarere tvært i mod. Og mange af Ronaldos mål var jo ikke pointgivende, når han scorede til 2,3 og 4-0. Derudover kan andre vel også skyde de straffespark f. Eks

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: Cristiano Ronaldo

Indlæg af Flax_Generous »

I får det til at lyde som en udelukkende dårlig ting, at Ronaldo har fyldt meget. De har altså vundet Champions League fire gange med ham som hyppig matchvinder og suveræn topscorer. Hans mål har været en essentiel del af den succes, og Bale, Benzema og co. skal overgå sig selv, hvis de bare skal i nærheden af at erstatte det tomrum.

Og ja, jeg kan da tydeligt se, at Ronaldo slet ikke bliver talt ned herinde.

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: Cristiano Ronaldo

Indlæg af zqa »

Gomes og Paco ville nok også blomstre uden Messi. Ren logik.
#jesuisSheep

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: Cristiano Ronaldo

Indlæg af Antimadridista »

I 16 og 18 var Ronaldo bestemt ikke afgørende ift Reals cl sejre. Det er altså at give manden for meget kredit. Begge år var han tæt på betydningsløs i 4 af de 5 sidste kampe.

Syntes godt nok han bliver nærmest forgudet herinde lige pludselig!?

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: Cristiano Ronaldo

Indlæg af Flax_Generous »

Så det var ikke afgørende, at Ronaldo scorede 6 ud af 9 mål mod PSG og Juventus eller 5 ud af 7 mål mod Wolfsburg og Roma?

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: Cristiano Ronaldo

Indlæg af Antimadridista »

Flax_Generous skrev:Så det var ikke afgørende, at Ronaldo scorede 6 ud af 9 mål mod PSG og Juventus eller 5 ud af 7 mål mod Wolfsburg og Roma?
Roma var en ottendedelsfinale. Som jeg skriver, så var han tæt på betydningsløs, i 4 af de 5 sidste (afgørende) kampe, begge de år. Det kan du ikke se bort fra. Er altså ikke lige så vigtigt hvad man gør i gruppekampene, samt indledende knockout kampe.
Desuden i hjemmekampen mod psg var det jo absurd heldigt at han stod med et knæ mål og et forkert godkendt str bagefter. VAR...

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 11 gæster