VM 2018

Udenlandske ligaer, klubber og landshold

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: VM 2018

Indlæg af Blaugrana92 »

Jeg synes snarere problemet er, at Neymar bliver gjort til syndebuk numero uno i en hel generation af filmende, overdrivende, brokkende, provokerende spillere. Se bare Mandzukic i går, der ellers skulle have ry for at være lidt en hård hund. Ligger på jorden i to minutter efter en lille nærkamp med Kjær, og nægter efterfølgende lige at give ham hånden. Pepe. Cristiano Ronaldo. Jordi Alba. Sergio Ramos. Luis Suárez. Marcelo. Det er reglen, ikke undtagelsen i dag. Neymar får bare den tredobbelte kritik af, hvad alle andre får. Til gengæld bliver han også udsat for dobbelt så meget vold.

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: VM 2018

Indlæg af Flax_Generous »

Piquénbauer skrev:Og det er IKKE et regelbrud at overspille. Det er ikke skuespil. Så jo hvis jeg fik en på hovedet i byen og på lidt længere ned end nødvendigt så vil jeg stadig mene det var idioten der slog der var en klaphat.
Sikke en sammenligning :lol:

"Feigning injury" bliver i reglerne tydeligt takseret til at skulle give gult kort (for "unsporting behaviour"). Det sker bare meget sjældent.

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: VM 2018

Indlæg af Flax_Generous »

Blaugrana92 skrev:Pepe. Cristiano Ronaldo. Jordi Alba. Sergio Ramos. Luis Suárez. Marcelo. Det er reglen, ikke undtagelsen i dag. Neymar får bare den tredobbelte kritik af, hvad alle andre får. Til gengæld bliver han også udsat for dobbelt så meget vold.
Argh, spillere som Pepe, Suárez og Ronaldo får godt nok også meget høvl for deres adfærd. Men derudover vil sportens største navne vel nærmest pr. definition tiltrække sig mest opmærksomhed.

Tello
Indlæg: 7683
Tilmeldt: tirs feb 26, 2013 9:43 am
Har takket: 1380 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: VM 2018

Indlæg af Tello »

En der dræbte mig var Drogba. Kunne være den største møghund, men døde når han blev ramt. Glemmer aldrig de kampe mod os, hvor han lå ned halvdelen af kampen.

Sendt fra min LON-L29 med Tapatalk

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: VM 2018

Indlæg af Piquénbauer »

Fordi der er alt for stor fokus på at der bliver rullet ekstra. Det er trættende at høre på. Selve frisparkene får stort set ingen opmærksomhed men det gør så ondt i fodboldfans hjerter at der bliver rullet så det skal der snakkes om.

Studiet efter kampen er et perfekt eksempel. Der bliver snakket 15 min om at ney ruller med en lille kommentar om at der var rødt. Sådan skal det jo ikke være? Det skal udpensles at det var ubehageligt det layun lavede og så kan neys rulleri være en tilknyttet bemærkning.

Men OK jeg kan godt se at jeg står alene. Jeg er bare ved at få ligeså meget fnat over at det brok over at spillere ruller når man i stedet burde se på hvorfor de gør det.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: VM 2018

Indlæg af Piquénbauer »

Flax_Generous skrev:
Piquénbauer skrev:Og det er IKKE et regelbrud at overspille. Det er ikke skuespil. Så jo hvis jeg fik en på hovedet i byen og på lidt længere ned end nødvendigt så vil jeg stadig mene det var idioten der slog der var en klaphat.
Sikke en sammenligning :lol:

"Feigning injury" bliver i reglerne tydeligt takseret til at skulle give gult kort (for "unsporting behaviour"). Det sker bare meget sjældent.
Og det gør det jo af en grund. Dommeren har ingen anelse om hvor ondt det gør. Det har vi egentlig heller ikke.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: VM 2018

Indlæg af Blaugrana92 »

Flax_Generous skrev:
Blaugrana92 skrev:Pepe. Cristiano Ronaldo. Jordi Alba. Sergio Ramos. Luis Suárez. Marcelo. Det er reglen, ikke undtagelsen i dag. Neymar får bare den tredobbelte kritik af, hvad alle andre får. Til gengæld bliver han også udsat for dobbelt så meget vold.
Argh, spillere som Pepe, Suárez og Ronaldo får godt nok også meget høvl for deres adfærd. Men derudover vil sportens største navne vel nærmest pr. definition tiltrække sig mest opmærksomhed.
Det gør de, men i mine øjne slet ikke på samme niveau som Neymar.

Selvfølgelig får Neymar ekstra opmærksomhed som konsekvens af sin status. Opmærksomheden udmunder bare i et helt, helt, helt andet narrativ, når det er Neymar, end når det Cristiano Ronaldo.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: VM 2018

Indlæg af Piquénbauer »

Præcis. Der er bare noget ved ney der pisser folk af. Junker sad feks og påstod at det for ham gjorde at man ikke rigtigt kunne have ney i top 3 når han ruller. Men Ronaldo kan godt?
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Kvoller
Indlæg: 5081
Tilmeldt: man apr 25, 2005 10:30 pm
Geografisk sted: Sønderborg
Har takket: 781 gange
Blevet takket: 572 gange

Re: VM 2018

Indlæg af Kvoller »

Det er jo ikke et problem at en spiller ruller. Men Neymar ruller jo 14 gange, kommentatorerne talte vidst endda. Havde han nu bare faldet, så burde der jo stadig være givet frispark. Det er virkelig ynkeligt at se på. Jeg savner hans kvaliteter i truppen, men hvis hans sprællen / tuden følger med, siger jeg nej tak.
Kommentatorerne nævnte i dag Messi, at han bliver sparket ned / sparket efter, men fortsætter meget ofte sit løb alligevel. Det kunne Neymar sgu lære af.

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: VM 2018

Indlæg af Antimadridista »

Virker som en af de kampe....

Brugeravatar
A$AP
Indlæg: 11632
Tilmeldt: fre sep 28, 2012 6:23 pm
Har takket: 137 gange
Blevet takket: 956 gange

Re: VM 2018

Indlæg af A$AP »

Flæk dem nu bare, Belgien..

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: VM 2018

Indlæg af MessiPogba »

Nøøøøøøh, jeg falder i søvn
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: VM 2018

Indlæg af MessiPogba »

Lukakus teknik er simpelthen en katastrofe.
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: VM 2018

Indlæg af Kubala »

Der er ide i Belgiens spil, men de mangler lige det sidste. De gør det også svært for dem selv ved at hele tiden spille bolden rundt for meget, hvor de i stedet for burde afslutte.

FCBSOCI
Indlæg: 2447
Tilmeldt: søn mar 08, 2015 12:55 pm
Har takket: 1172 gange
Blevet takket: 506 gange

Re: VM 2018

Indlæg af FCBSOCI »

Skuffende første halvleg. Vi ser endnu engang ved dette VM, at de “små” hold er svære at nedbryde.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 19 gæster