VM 2018

Udenlandske ligaer, klubber og landshold

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14865
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1657 gange
Blevet takket: 1096 gange
Kontakt:

Re: VM 2018

Indlæg af Lopezzz »

Schweiz er min favorit efter Argentina. Jeg håber at de når mindst semifinalen
MDCCCXCIX

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: VM 2018

Indlæg af MessiPogba »

Goaaal skrev:
Antimadridista skrev:Gabriel Jesus er imo ikke god nok til et VM guld.

Kan I huske disse:

Rivaldo-Ronaldo-Ronaldinho...
Det burde næsten ikke være lovligt at stille med de 3... selv ikke idag.
Sampaoli havde valgt Fred over Ronaldo
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

Brugeravatar
Jamial
Indlæg: 1038
Tilmeldt: lør okt 20, 2007 8:16 pm
Har takket: 417 gange
Blevet takket: 62 gange

Re: VM 2018

Indlæg af Jamial »

Piquénbauer skrev:
Jamial skrev:
A$AP skrev:Og jeg kan stadig godt forstå hvorfor han gør det.
Jeg forstår det ikke. Jeg forstår heller ikke at Fifa, Uefa og de nationale fodboldforbund gider det. Fortæl dommerne at det skal give gult. Første gang. Hver gang.

Fortæl spillerne og klubberne at det giver gult at overdrive på den måde. At det giver gult at kaste sig over bolden eller tage den med hænderne før dommeren har fløjtet. At det giver gult at stå foran manden der skal til at sparke frispark. Der ville gå maks en måned og så ville de ting være væk fra spillet.
Kan de så ikke også lige fortælle forsvarsspillerne at man ikke må trampe folk over fødderne, komme for sent, lave 15 frispark, rive i trøjen og hvad de ellers gør for at stoppe ney (og alle andre gode offensive spillere)?

Det er mindst ligeså trættende at se på og imodsætning til det ney laver så kommer det ikke som en konsekvens af andet end at de ikke er gode nok til at kunne stoppe modstanderen på andre måder end gennem små tricks. Det er nemlig vigtigt at huske på - ney overreagerer fordi der i 9 ud af 10 gange er en forseelse. Forsvarsspillerne gør det fordi de ikke er gode nok og ikke kan følge med.
Og begge dele er et problem. Men Neymars måde at løse det på er jo hverken konstruktiv eller positiv. Den gør blot spillet endnu mere frustrerende at se på.

Fiks begge dele. Jeg forstår ikke hvordan det kan være så svært. Det kræver, helt seriøst, bare at dommernes retningslinjer bliver ændret og derefter fulgt til dørs.

Tello
Indlæg: 7683
Tilmeldt: tirs feb 26, 2013 9:43 am
Har takket: 1380 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: VM 2018

Indlæg af Tello »

Er glad for at DK ikke fik Argentina. I så fald havde der været 2 dages optakt om hvordan 'Hareides tropper' kunne slå Messi & co.

Sendt fra min LON-L29 med Tapatalk

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: VM 2018

Indlæg af Piquénbauer »

Jamen hvorfor pointerer du så ikke det først? Det nemmeste ville være at få banket ind i hovedet på forsvarsspillerne at de ikke må lave alle de frispark. Det er trods alt dem der bliver reageret på. Men det gør de ikke. Neymar bliver sparket ned i kamp efter kamp efter kamp. Hver eneste kamp bliver han trampet over tæerne, får spark i akillessenen osv men det hører man intet om. Nej det at han ruller et par gange ekstra får derimod folk op af stolene for det er ikke macho nok. Han skal tage sparkene som en mand. Også selvom det er skidt for ham og det hold han repræsenterer.

Det er jo tosset. Det eneste han gør er at vise dommeren at der bliver begået frispark. Hvis han ikke gjorde det så ville de ikke reagere og det ved vi. Hvis en spiller bliver stående så bliver der oftest ikke dømt noget.

Så stop de små (og store) frispark. Giv de offensive spillere en fordel. Det vil også gøre fodbold meget mere underholdende hvis de offensive genier ikke blev sparket ned gang på gang.

Til sidst så skal de lige pointeres at jeg snakker om overdrivelser (efter kontakt osv). Ikke film hvilket er decideret snyd og selvfølgelig ikke hører hjemme på banen.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Xavi6Smede
Indlæg: 1436
Tilmeldt: tirs dec 23, 2014 8:02 pm
Har takket: 53 gange
Blevet takket: 135 gange

Re: VM 2018

Indlæg af Xavi6Smede »

Piquénbauer skrev:
Jamial skrev:
A$AP skrev:Og jeg kan stadig godt forstå hvorfor han gør det.
Jeg forstår det ikke. Jeg forstår heller ikke at Fifa, Uefa og de nationale fodboldforbund gider det. Fortæl dommerne at det skal give gult. Første gang. Hver gang.

Fortæl spillerne og klubberne at det giver gult at overdrive på den måde. At det giver gult at kaste sig over bolden eller tage den med hænderne før dommeren har fløjtet. At det giver gult at stå foran manden der skal til at sparke frispark. Der ville gå maks en måned og så ville de ting være væk fra spillet.
Kan de så ikke også lige fortælle forsvarsspillerne at man ikke må trampe folk over fødderne, komme for sent, lave 15 frispark, rive i trøjen og hvad de ellers gør for at stoppe ney (og alle andre gode offensive spillere)?

Det er mindst ligeså trættende at se på og imodsætning til det ney laver så kommer det ikke som en konsekvens af andet end at de ikke er gode nok til at kunne stoppe modstanderen på andre måder end gennem små tricks. Det er nemlig vigtigt at huske på - ney overreagerer fordi der i 9 ud af 10 gange er en forseelse. Forsvarsspillerne gør det fordi de ikke er gode nok og ikke kan følge med.
De bliver også straffet for det. Så kan det diskuteres om det gule kort skal gives hurtigere for at forsvare de offensive stjerner, men det immervæk stadigvæk mere irriterende at se Neymar rulle rundt 10 gange pga. minimal kontakt, end det er at se en spiller mistime en tackling. Man kan fjerne de ting Jamial nævner uden det vil skade fodbold, det kan man ikke med de ting du nævner.

Brugeravatar
Jamial
Indlæg: 1038
Tilmeldt: lør okt 20, 2007 8:16 pm
Har takket: 417 gange
Blevet takket: 62 gange

Re: VM 2018

Indlæg af Jamial »

Jamen... vi er jo enige. Hvorfor er du så aggressiv? :)

Jeg er med på, hvorfor Neymay gør det (når der så faktisk er kontakt). Problemet er jo ikke at han viser, at der er kontakt. Problemet er tuderiet bagefter, specifikt ved ting, hvor det jo ikke gør ondt. Fint nok at falde let, men det latterlige tudeshow bagefter gør det jo netop useriøst.

Jeg listede egt. mest bare tilfældige eksempler på ting, som jeg ikke fatter får lov at fortsætte, når løsningen, efter min mening, er så ufatteligt simpel. Samtidig ville det, som du netop pointerer, gøre spiller mere offensivt og sjovere at se på.

Busquets smed sig også let, og lå og skabte sig med hænderne op foran hovedet. Han har lagt det meste af det fra sig, men - hvis du kan huske det - så brokkede jeg mig ligeså højlydt over dét.

Messi er forbilledet. Og han får altså stadig sine frispark.. det meste af tiden.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: VM 2018

Indlæg af Piquénbauer »

Jeg er ikke et sekund i tvivl om at det ville have store konsekvenser hvis offensive spillere ikke længere måtte overdrive. De får bare ikke de frispark de skal have hvis de ikke gør det. Det har vi set gang på gang.

Jeg synes det ville være et kæmpe problem hvis det blev fjernet/straffet hårdere. Det ville give forsvarsspillerne en endnu større fordel end de allerede har. Den er nemlig stor nu. Helt ufatteligt så mange gange man kan sparke spillere ned. Også selvom man har et gult.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Blaugrana al vent
Indlæg: 520
Tilmeldt: ons maj 10, 2017 5:45 pm
Geografisk sted: Esé
Har takket: 8 gange
Blevet takket: 38 gange
Kontakt:

Re: VM 2018

Indlæg af Blaugrana al vent »

Nogen der ved om madridista.dk holder ferie i disse dage? Synes ikke jeg kan finde den lovede artikel. Deres subjektive og direkte skrivestil gør at jeg er meget interesseret i at læse lige netop deres version af kampen. :? :?

Citat fra kommentarene fra Argentina - Kroatien artikel:
Forvent endnu en forklædnings-artikel, når Nigeria har sendt Argentina ud på røv og albuer i næste runde
Jeg bløder Blaugrana

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: VM 2018

Indlæg af Kubala »

Måske fordi Argentina vandt og gik videre? Derfor du ikke kan finde artiklen. De havde pludseligt ikke noget at skrive om. De ventede vel bare på, at Argentina skulle ryge ud, så de kunne fryde sig over Messi.

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: VM 2018

Indlæg af Kubala »

Mht. Ney, så synes jeg, at det er fair nok at gøre dommeren opmærksomt, men overdrivelserne burde han tone lidt ned. Det er jo lige før at han er ved at dø af smerten ved hver eneste kontakt. Det er lidt pinligt og fuldkommen overdrevet.

Xavi6Smede
Indlæg: 1436
Tilmeldt: tirs dec 23, 2014 8:02 pm
Har takket: 53 gange
Blevet takket: 135 gange

Re: VM 2018

Indlæg af Xavi6Smede »

Piquénbauer skrev:Jeg er ikke et sekund i tvivl om at det ville have store konsekvenser hvis offensive spillere ikke længere måtte overdrive. De får bare ikke de frispark de skal have hvis de ikke gør det. Det har vi set gang på gang.

Jeg synes det ville være et kæmpe problem hvis det blev fjernet/straffet hårdere. Det ville give forsvarsspillerne en endnu større fordel end de allerede har. Den er nemlig stor nu. Helt ufatteligt så mange gange man kan sparke spillere ned. Også selvom man har et gult.
Iniesta overdriver næsten altid, bare kort og udramatisk, og det virker hver gang. Det Neymar laver hjælper ham på ingen måde, tværtimod. Og så er det så tåkrummende at se på..

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14865
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1657 gange
Blevet takket: 1096 gange
Kontakt:

Re: VM 2018

Indlæg af Lopezzz »

Jep, jeg holder med Columbia i dag

Billede
MDCCCXCIX

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: VM 2018

Indlæg af MessiPogba »

Tror vi får VMs kedeligste kamp at se i aften. Endnu mere kedelig end tÅges lorte fodbold mod Frankrig, som var en langgaber af en anden dimension med vores kujonfodbold.

England - Belgien. Nummer to i den pulje kan få en langt nemmere vej til VM-finalen end dem, der bliver nummer 1.

Nummer 1 skal møde
- 1/8-finalen: Senegal/Colombia/Japan
- 1/4-finalen: møde vinderen af Brasilien/Mexico i kvartfinalen
- Semifinalen: valgmuligheder: Frankrig/Argentina, Uruguay/Portugal

Hvorimod nummer 2 fra Englands gruppe skal møde
- 1/8-finalen: Senegal/Colombia/Japan
- 1/4-finalen: møde vinderen af Sverige/Schweiz
- Semifinalen: valgmuligheder: Spanien/Rusland, Kroatien/Danmark

Så hvis England vil have det bedste resultat, skal de blive unmmer 2, så er mulighederne for at nå en historisk VM-semfinale for dem langt lettere end at blive nummer 1.

Nu er det selvfølgelig langt fra givet, at England skulle endeligt begynde at præstere ved en slutrunde, men udsigten er langt mere fordelsagtigt for dem ved at blive nummer 2 end at blive nummer 1.

Så forvent nok at begge hold ikke gider at spille for meget. Belgien vil endda stille op med mange reserver.
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

Brugeravatar
LeoMessi
Indlæg: 700
Tilmeldt: tirs apr 03, 2018 10:57 pm
Blevet takket: 95 gange

Re: VM 2018

Indlæg af LeoMessi »

Blaugrana al vent skrev:Nogen der ved om madridista.dk holder ferie i disse dage? Synes ikke jeg kan finde den lovede artikel. Deres subjektive og direkte skrivestil gør at jeg er meget interesseret i at læse lige netop deres version af kampen. :? :?

Citat fra kommentarene fra Argentina - Kroatien artikel:
Forvent endnu en forklædnings-artikel, når Nigeria har sendt Argentina ud på røv og albuer i næste runde
Der blev også skrevet, eller rettere sagt konkluderet;
Ronaldo træder i karakter i de store kampe - Messi falder igennem. Mere enkelt kan den ikke skæres.
Fascinerende, at man kan få sig selv til at skrive noget så faktuelt forkert.
“I don’t dish out praise lightly but Messi deserves it. I look for weaknesses in his game and I can’t find them.” - Roy Keane

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 11 gæster