VM 2018

Udenlandske ligaer, klubber og landshold

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: VM 2018

Indlæg af MessiPogba »

Er der en, der kan fortælle mig, how the fuck Otamendi undgik at få det røde kort der med Rakitic? Hvad fanden er formålet med VAR, hvis de ikke kigger sådan noget der igennem?
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

Brugeravatar
LeoMessi
Indlæg: 700
Tilmeldt: tirs apr 03, 2018 10:57 pm
Blevet takket: 95 gange

Re: VM 2018

Indlæg af LeoMessi »

Starnils skrev:
LeoMessi skrev:
Starnils skrev:Jeg har det som efter Roma-kampen... Ja holdet og træneren sejler, men tag nu for fanden noget ansvar Messi.

Hvergang Messi løb med bolden, der blev det farligt, hvorfor ikke opsøge den noget mere?? Jeg er så træt..

Nu håber jeg for alt i verden, at Nigeria smadrer Island med nogle mål.
Det gjorde han også ved at trække helt ned til midten, og endda længere ned på visse tidspunkter. Man kan ikke forvente, at han skal opsøge den helt nede fra eget målfelt. De andre er nødt til at finde ham længere oppe på banen, det er der han er farligst. Det kunne de bare ikke, og de kunne heller ikke spille med ham når han så endeligt forsøgte noget.

I og med, at han var den eneste der overhovedet kunne sætte noget igang, så forstår jeg simpelthen ikke på hvilket punkt det er han skal tage noget mere ansvar. Det samme gjorde sig gældende i Roma, han spiller med en flot bold Suárezhelt fri, hvor han starter fra en ret så svær position.
Han skulle have gjort, som han gjorde mod Island. Hele kampen gik han ned til midterlinjen for at få bolden og derved starte nogle angreb. Jeg ved godt, at det ikke er optimalt, da han er langt bedre på den sidste tredjedel af banen..

Det er dog tydeligvis den eneste måde, som Argentina kan spille på
Ser man på hans heatmap, så var han også ret ofte/og mest nede omkring midten, så det blev også forsøgt(der er en grøn plet på heatmappen, og det faktisk lige på midten, så det var der han befandt sig mest igennem kampen). Men det fungerede tydeligvist ikke, og derfor er det også OK at forsøge noget andet i ny og næ. Måske håbe på en lille kontra, eller en situation hvor man fanger Kroatien ubalance, og Messi så modtager den lidt længere oppe.

Jeg synes blot det er unfair, at skrive, at Messi skal tage noget mere ansvar, han blandt en af de få der overhovedet tog noget ansvaret.
Senest rettet af LeoMessi tors jun 21, 2018 11:40 pm, rettet i alt 1 gang.
“I don’t dish out praise lightly but Messi deserves it. I look for weaknesses in his game and I can’t find them.” - Roy Keane

Starnils
Indlæg: 447
Tilmeldt: man jun 20, 2016 11:02 pm
Har takket: 165 gange
Blevet takket: 65 gange

Re: VM 2018

Indlæg af Starnils »

Kubala skrev:Og lige en ting til. Messi kan ikke gøre alt selv. Fodbold er en holdsport. Det er urimeligt at sige, at Messi skulle løfte holdet, når de ti andre ikke bidrager med en skid; altså virkelig en skid.
Det er jeg helt enig i.

Men jeg er stadigvæk skuffet over ham. I kampen mod Island, der var jeg ikke skuffet over Messi trods det dårlige resultat, fordi der prøvede han virkelig, han kæmpede til sidste minut.

Dette var ikke tilfældet i dag, og det irriterer mig
Socio. no. 54.257

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: VM 2018

Indlæg af Kubala »

Hvad var Ronaldo i semierne og finalen i CL? Havde han også mistet gnisten? Var stimulering også væk? Osv.? Kom nu lidt. Det er absurd, at man har de forventninger til Messi. Sindssyg urealistiske forventninger.

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: VM 2018

Indlæg af Kubala »

Starnils skrev:
Kubala skrev:Og lige en ting til. Messi kan ikke gøre alt selv. Fodbold er en holdsport. Det er urimeligt at sige, at Messi skulle løfte holdet, når de ti andre ikke bidrager med en skid; altså virkelig en skid.
Det er jeg helt enig i.

Men jeg er stadigvæk skuffet over ham. I kampen mod Island, der var jeg ikke skuffet over Messi trods det dårlige resultat, fordi der prøvede han virkelig, han kæmpede til sidste minut.

Dette var ikke tilfældet i dag, og det irriterer mig
Men Island er ikke Kroatien. Og jo, han gik ned, men der ventede fire midtbanespillere og ingen bevægelse fra medspillere.

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: VM 2018

Indlæg af MessiPogba »

Kubala skrev:Hvad var Ronaldo i semierne og finalen i CL? Havde han også mistet gnisten? Var stimulering også væk? Osv.? Kom nu lidt. Det er absurd, at man har de forventninger til Messi. Sindssyg urealistiske forventninger.
Fuck Ronaldo.

Men jeg synes, at Messi gik ned i kadence en anelse efter hans kontraktforlængelse.

Men i sidste ende, jeg blamer ikke engang Messi. Han har været på God-toppen i 10 år nu, han har været verdensklasse i 13 år. Han har vundet alt flere gange på klubniveau, han har været i tre internationale finaler med sit landshold. Hvad mere skal han gøre? Han har prøvet alt. Det, han mangler, er en træner, der er passioneret og kan stimulere ham, og det kan hverken Valverde og klovnen Sampaoli mere.

Jeg blamer ærligt ikke engang Messi. Ronaldo9, Zidane, Ronaldinho, Henry osv.. De var ikke mere på toppen end 4-5 sæsoner, før det gik ned for dme. Det Messi har præsteret, er umenneskelig så mange år.

Man rammer vel bare en mur til sidst. Medmindre din træner kan finde din indre knægt frem i dig igen, og den opgave kan Valverde eller Sampaoli ikke.
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: VM 2018

Indlæg af Kubala »

MessiPogba skrev:
Kubala skrev:Hvad var Ronaldo i semierne og finalen i CL? Havde han også mistet gnisten? Var stimulering også væk? Osv.? Kom nu lidt. Det er absurd, at man har de forventninger til Messi. Sindssyg urealistiske forventninger.
Fuck Ronaldo.

Men jeg synes, at Messi gik ned i kadence en anelse efter hans kontraktforlængelse.

Men i sidste ende, jeg blamer ikke engang Messi. Han har været på God-toppen i 10 år nu, han har været verdensklasse i 13 år. Han har vundet alt flere gange på klubniveau, han har været i tre internationale finaler med sit landshold. Hvad mere skal han gøre? Han har prøvet alt. Det, han mangler, er en træner, der er passioneret og kan stimulere ham, og det kan hverken Valverde og klovnen Sampaoli mere.

Jeg blamer ærligt ikke engang Messi. Ronaldo9, Zidane, Ronaldinho, Henry osv.. De var ikke mere på toppen end 4-5 sæsoner, før det gik ned for dme. Det Messi har præsteret, er umenneskelig så mange år.

Man rammer vel bare en mur til sidst. Medmindre din træner kan finde din indre knægt frem i dig igen, og den opgave kan Valverde eller Sampaoli ikke.
Han er ikke understimuleret eller umotiveret, lige meget, hvor mange gange, du prøver at overbevise mig med det. Det er ren og skær dårlige vilkår. Både på landsholdet og i klub.

Goaaal
Indlæg: 1364
Tilmeldt: søn okt 04, 2015 12:37 pm
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 147 gange

Re: VM 2018

Indlæg af Goaaal »

Han præsterer langt under hvad man kan forvente af verdens bedste fodboldspiller nogensinde til det her VM. Kampen mod Island var han med i meget men ikke skarp nok i og omkring feltet. Derudover sparker han et decideret elendigt straffe. I den her kamp var han virkelig dårlig og hans boldomgang var langt under normalt niveau. Jeg synes at han gemte sig i den her kamp. Er han stadig den bedste nogensinde? Det synes jeg. Jeg synes dog det er uheldigt hvis vi ikke kan kritisere ham når han har fortjent det.

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14865
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1657 gange
Blevet takket: 1096 gange
Kontakt:

Re: VM 2018

Indlæg af Lopezzz »

Du er og du bliver min ynglings fodboldspiller så længe jeg lever. Elsker dig Leo ♡

Billede
MDCCCXCIX

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: VM 2018

Indlæg af MessiPogba »

Kubala skrev:
MessiPogba skrev:
Kubala skrev:Hvad var Ronaldo i semierne og finalen i CL? Havde han også mistet gnisten? Var stimulering også væk? Osv.? Kom nu lidt. Det er absurd, at man har de forventninger til Messi. Sindssyg urealistiske forventninger.
Fuck Ronaldo.

Men jeg synes, at Messi gik ned i kadence en anelse efter hans kontraktforlængelse.

Men i sidste ende, jeg blamer ikke engang Messi. Han har været på God-toppen i 10 år nu, han har været verdensklasse i 13 år. Han har vundet alt flere gange på klubniveau, han har været i tre internationale finaler med sit landshold. Hvad mere skal han gøre? Han har prøvet alt. Det, han mangler, er en træner, der er passioneret og kan stimulere ham, og det kan hverken Valverde og klovnen Sampaoli mere.

Jeg blamer ærligt ikke engang Messi. Ronaldo9, Zidane, Ronaldinho, Henry osv.. De var ikke mere på toppen end 4-5 sæsoner, før det gik ned for dme. Det Messi har præsteret, er umenneskelig så mange år.

Man rammer vel bare en mur til sidst. Medmindre din træner kan finde din indre knægt frem i dig igen, og den opgave kan Valverde eller Sampaoli ikke.
Han er ikke understimuleret eller umotiveret, lige meget, hvor mange gange, du prøver at overbevise mig med det. Det er ren og skær dårlige vilkår. Både på landsholdet og i klub.
Og de dårlige vilkår, du siger der, er det, jeg anser som manglende stimulering til Messi. Altså ringe trænerarbejde.
messi spiller ikke 100 procent. Han mangler den sidste snert af tænding. og det er simpelthen så latterligt, at han skal gennemsmadres af en klovn som Sampaoli og en nobody som Valverde.
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: VM 2018

Indlæg af Kubala »

Selvfølgelig kan man kritisere ham, men kritikken burde være rimelig og nuanceret. Det synes jeg ikke, at det er. Det er bare min holdning. Historiens bedste eller ej, så kan man ikke afgøre kampe på egen hånd, når ens hold og trænere sejler så meget.
Senest rettet af Kubala fre jun 22, 2018 12:20 am, rettet i alt 1 gang.

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: VM 2018

Indlæg af Kubala »

MessiPogba skrev:
Kubala skrev:
MessiPogba skrev:
Kubala skrev:Hvad var Ronaldo i semierne og finalen i CL? Havde han også mistet gnisten? Var stimulering også væk? Osv.? Kom nu lidt. Det er absurd, at man har de forventninger til Messi. Sindssyg urealistiske forventninger.
Fuck Ronaldo.

Men jeg synes, at Messi gik ned i kadence en anelse efter hans kontraktforlængelse.

Men i sidste ende, jeg blamer ikke engang Messi. Han har været på God-toppen i 10 år nu, han har været verdensklasse i 13 år. Han har vundet alt flere gange på klubniveau, han har været i tre internationale finaler med sit landshold. Hvad mere skal han gøre? Han har prøvet alt. Det, han mangler, er en træner, der er passioneret og kan stimulere ham, og det kan hverken Valverde og klovnen Sampaoli mere.

Jeg blamer ærligt ikke engang Messi. Ronaldo9, Zidane, Ronaldinho, Henry osv.. De var ikke mere på toppen end 4-5 sæsoner, før det gik ned for dme. Det Messi har præsteret, er umenneskelig så mange år.

Man rammer vel bare en mur til sidst. Medmindre din træner kan finde din indre knægt frem i dig igen, og den opgave kan Valverde eller Sampaoli ikke.
Han er ikke understimuleret eller umotiveret, lige meget, hvor mange gange, du prøver at overbevise mig med det. Det er ren og skær dårlige vilkår. Både på landsholdet og i klub.
Og de dårlige vilkår, du siger der, er det, jeg anser som manglende stimulering til Messi. Altså ringe trænerarbejde.
messi spiller ikke 100 procent. Han mangler den sidste snert af tænding. og det er simpelthen så latterligt, at han skal gennemsmadres af en klovn som Sampaoli og en nobody som Valverde.
Aha, ok, så forstår jeg bedre stimulering. Det har du selvfølgelig ret i, men jeg mener, at tænding, gnist og motivation stadig er der, men han har ikke meget at arbejde med, hvis overhovedet noget.
Senest rettet af Kubala fre jun 22, 2018 12:16 am, rettet i alt 1 gang.

Brugeravatar
LeoMessi
Indlæg: 700
Tilmeldt: tirs apr 03, 2018 10:57 pm
Blevet takket: 95 gange

Re: VM 2018

Indlæg af LeoMessi »

Personligt (eller i hvert fald lige nu, grundet den enorme skuffelse) er jeg næsten derhenne hvor jeg håber, at Argentina ryger ud. Det her, fortjener Messi simpelthen ikke at blive udsat for. For efter VM, vil dette påvirke ham både internt, men så sandeligt også eksternt. De andre vil lynhurtigt blive glemt, for dette er jo - og jeg vælger, at citere Sampaoli - Messis VM.

Først og fremmest så ligner Argentina overhovedet ikke et hold, for der er absolut INTET der fungere. Der er ingen på det hold, der har fået en jobbeskrivelse for dagen, og hvad det er de hver især skal udrette med henblik på en eller anden form for rød tråd, det er rent improvisation det hele.

Så er der Sampaoli, manden der ikke ved hvordan man sætter et hold op, og blot sætter/skifter spillerne ud uden nogen form for omtanke. Blot for at nævne ét af eksemplerne, så lagde han ud med at bruge Lo Celso i Haiti kampen, og her gjorde han, som en af de få, en fantastisk figur. Efterfølgende har han så overhovedet ikke brugt ham(?), og i dag valgte han at sætte Dybala ind? Hvor kom den fra? Når ja, som jeg lagde ud med, der ingen tanke bag det han gør, det er ren improvisation.

Så kommer kampen. Man kommer frem til en chance, hvor bolden lander lige i fødderne på en, målet er helt åbent og man skal egentligt bare ramme målet, for at omsætte chancen, men man vælger simpelthen at skyde forbi målet, man rammer ikke engang målet. Efterfølgende så vælger målmanden naturligvis, at lave et kæmpe drop, og for at gøre det endnu bedre, så bliver dette drop udnyttet af Rebić, en mand som af uforklarlige årsager stadig er at finde på banen. Man har indført VAR, for så efterølgende at bruge det efter smag og behag, det skal forbedres, for en udvisning har også en kæmpe stor betydning for en kamp, og lige i denne situation, kan der ikke diskuteres om den skulle ligge mellem en advarsel eller udvisning.
“I don’t dish out praise lightly but Messi deserves it. I look for weaknesses in his game and I can’t find them.” - Roy Keane

Xavi6Smede
Indlæg: 1436
Tilmeldt: tirs dec 23, 2014 8:02 pm
Har takket: 53 gange
Blevet takket: 135 gange

Re: VM 2018

Indlæg af Xavi6Smede »

Det er bemærkelsesværdigt hvor dårlige Argentina har været siden Tata stoppede. De var muligvis verdens bedste landshold i hans periode.

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: VM 2018

Indlæg af Kubala »

Xavi6Smede skrev:Det er bemærkelsesværdigt hvor dårlige Argentina har været siden Tata stoppede. De var muligvis verdens bedste landshold i hans periode.
De sejlede også under Tata. Sabella fik dem til at spille organiseret. Simeone havde nok været den bedste løsning, især når man tænker på holdets sammensætning og styrke.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 11 gæster