VM 2018

Udenlandske ligaer, klubber og landshold

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: VM 2018

Indlæg af Flax_Generous »

Jeg synes, at det er mærkeligt at kloge sig på andres barndomsminder, men eftersom jeg ikke kan sove, så gør jeg det lige alligevel:
MessiPogba skrev:Hans far er tidligere professionel fodboldspiller i mellemklubber i Belgien i 90'erne, så han har selvfølgelig ikke tjent Messi-penge, men enten har han da været fuldkommen idiot at ikke bare spare en smule op ellers er der noget, vi ikke ved.
Jeg tvivler på, at man kunne tjene meget som aldrende reserve i en belgisk bundklub i 90’erne. Men derudover er lav indkomst ikke den eneste årsag til en dårlig privatøkonomi. Et relativt fald i indtægt eller længere tids overforbrug kan også medføre, at man pludselig står uden penge på lommen. Og for en 6-årig er konsekvensen jo den samme uanset årsagen.
MessiPogba skrev:Derudover, han siger, at han aldrig kunne se kampe. Hvordan kan det så passe, at han kunne se Chelseas kampe som barn og have Drogba som idol? Det er sgu da svært at have en som ham som idol, hvis man aldrig have set ham.
Lukaku nævner eksplicit Champions League-finalen i 2002 og VM samme år som fodboldoplevelser som han gik glip af. På det tidspunkt rendte Drogba rundt i Ligue 2, så det var næppe deromkring han blev fan af Drogba. Det er til gengæld ikke usandsynligt, at Lukaku fik mulighed for at se fodbold da han flyttede til Bruxelles fire år senere - i Drogbas storhedstid.

Du behøver selvfølgelig ikke tro på ham. Men jeg synes, at det er en interessant (og overraskende velfortalt) beretning.

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: VM 2018

Indlæg af MessiPogba »

Flax_Generous skrev:Jeg synes, at det er mærkeligt at kloge sig på andres barndomsminder, men eftersom jeg ikke kan sove, så gør jeg det lige alligevel:
MessiPogba skrev:Hans far er tidligere professionel fodboldspiller i mellemklubber i Belgien i 90'erne, så han har selvfølgelig ikke tjent Messi-penge, men enten har han da været fuldkommen idiot at ikke bare spare en smule op ellers er der noget, vi ikke ved.
Jeg tvivler på, at man kunne tjene meget som aldrende reserve i en belgisk bundklub i 90’erne. Men derudover er lav indkomst ikke den eneste årsag til en dårlig privatøkonomi. Et relativt fald i indtægt eller længere tids overforbrug kan også medføre, at man pludselig står uden penge på lommen. Og for en 6-årig er konsekvensen jo den samme uanset årsagen.
MessiPogba skrev:Derudover, han siger, at han aldrig kunne se kampe. Hvordan kan det så passe, at han kunne se Chelseas kampe som barn og have Drogba som idol? Det er sgu da svært at have en som ham som idol, hvis man aldrig have set ham.
Lukaku nævner eksplicit Champions League-finalen i 2002 og VM samme år som fodboldoplevelser som han gik glip af. På det tidspunkt rendte Drogba rundt i Ligue 2, så det var næppe deromkring han blev fan af Drogba. Det er til gengæld ikke usandsynligt, at Lukaku fik mulighed for at se fodbold da han flyttede til Bruxelles fire år senere - i Drogbas storhedstid.

Du behøver selvfølgelig ikke tro på ham. Men jeg synes, at det er en interessant (og overraskende velfortalt) beretning.
Men lige der, så har jeg personligt svært ved at se det synde for Lukakus familie i det hele taget. Jo børnene måske, men forældrene må da have fejlet på en eller anden helt grejlt punkt.

De har haft penge, og faderen må på en eller anden måde ikke være sin opgave ansvarlig nok som forælder, hvis et eventuelt overforbrug har været skylden i, at de ikke har kunne leve et normalt liv. Han har haft mulighed for at kunne skabe fine rammer for sin familie. Jeg er måske bare en koldhjertet son of a bitch, men jeg kan have en smule svært ved at blive ramt på medlidenheden, når Lukakus far har været professionel fodboldspiller og nok har tjent en fin løn. Selvfølgelig ikke til at kunne køre i Lamborghini, få kaviar til morgenmad og bo i penthouse, men der må da have været nok til at kunne leve et helt normalt liv.

Det er selvfølgelig synd for barnet, som er Lukaku, men stadigvæk.

Derudover er han født og opvokset i Belgien. Jeg ved selvfølgelig intet om raceproblemerne der, om det er svært at få sig et arbejde, hvis man er sort og måske uuddannet, men jeg tvivler, at et land som Belgien kan være så ekstremt der, som Lukaku beskriver.

Jeg har langt mere medlidenhed med dem fra Brasilien, fra de afrikanske lande, andre sydamerikanske lande, hvor fattigdommen er helt ekstremt og i værste fald næsten umenneskelig, men i Belgien?

Men igen, jeg er jo nok bare en son of a bitch, der er følelseskold.

Men ja, Lukaku virker virkelig som en meget velovervejet person. Han er ikke den typisk flamboyante spiller med afrikanske rødder, der bare er flamboyant i sin livsstil og skal flashe sit liv som var han Memphis Depay, der er utrolig glad for at flashe sit liv på sociale medier f.eks..
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: VM 2018

Indlæg af Flax_Generous »

MessiPogba skrev:Det er selvfølgelig synd for barnet, som er Lukaku, men stadigvæk.
Men stadigvæk hvad? Det kan da aldrig nogensinde være en 6-årigs skyld, at forældrenes privatøkonomi sejler.

I øvrigt virker det ikke som om Lukaku fortæller om sin barndom for at få medlidenhed. Han klynker altså ikke. Tværtimod er det en historie om at være målrettet og arbejde hårdt og hjælpe sin familie.
MessiPogba skrev:Derudover er han født og opvokset i Belgien. Jeg ved selvfølgelig intet om raceproblemerne der, om det er svært at få sig et arbejde, hvis man er sort og måske uuddannet, men jeg tvivler, at et land som Belgien kan være så ekstremt der, som Lukaku beskriver.
Hvis du ikke ved noget om livet som dårligt stillet afrikaner i Belgien, kan vi så ikke aftale, at du lader være med at udtale dig om det?
MessiPogba skrev:Men igen, jeg er jo nok bare en son of a bitch, der er følelseskold.
Hey hey, tal lige pænt om din mor!

Skydefinten
Indlæg: 8941
Tilmeldt: man aug 31, 2009 7:03 pm
Geografisk sted: Frederiksberg
Har takket: 1752 gange
Blevet takket: 1029 gange

Re: VM 2018

Indlæg af Skydefinten »

JonasV skrev:Kan I huske kampen, her tidligere til VM, hvor der ikke blev dømt et straffespark?

(Nej, det kan jeg heller ikke)
Ja, det er lidt interessant. (Eller meget, hvis man elsker at høre om straffe).

Der er nu tildelt 8 straffe:

Cristiano Ronaldo for Portugal vs Spain (scored)
Antoine Griezmann for France vs Australia after VAR review (scored)
Miles Jedinak for Australia vs France (scored)
Lionel Messi for Argentina vs Iceland (missed)
Christian Cueva for Peru vs Denmark after VAR review (missed)
Luka Modric for Croatia vs Nigeria (scored)
Andras Granqvist for Sweden vs South Korea after VAR review (scored)
Ferjani Sassi for Tunisia vs England (scored)

Der blev dømt 10 straffe i hele sidste VM.

Hvis VAR forsætter med straffekendelser, vil vi nå en 30-35 straffe i dette VM... :lol:
Take away his goals, you’re left with his assists. Take away his assists, you’re left with his dribbles. Take away his dribbles, and you’re left with his key passes.. And most of the time, you get all of it together in 90 minutes. Lionel Messi.

Skydefinten
Indlæg: 8941
Tilmeldt: man aug 31, 2009 7:03 pm
Geografisk sted: Frederiksberg
Har takket: 1752 gange
Blevet takket: 1029 gange

Re: VM 2018

Indlæg af Skydefinten »

Et mirakel at han stadig er i live.
Billede
Take away his goals, you’re left with his assists. Take away his assists, you’re left with his dribbles. Take away his dribbles, and you’re left with his key passes.. And most of the time, you get all of it together in 90 minutes. Lionel Messi.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: VM 2018

Indlæg af Piquénbauer »

Dejan Lovren (Croatia): “After facing Ronaldo and Neymar, I am ready for Messi.”
Nej. Nej det er du virkelig ikke.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Tello
Indlæg: 7683
Tilmeldt: tirs feb 26, 2013 9:43 am
Har takket: 1380 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: VM 2018

Indlæg af Tello »

I've had bell peppers, I'm ready for the Carolina Reaper.

Prep ya ass.

Sendt fra min LON-L29 med Tapatalk

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: VM 2018

Indlæg af MessiPogba »

Hvad skal man forvente af Colombia egentlig? Er de ikke også et hold i halvt krise og i problemer med deres spil?

Glæder mig til at se Polen faktisk. De spiller fin omgang fodbold. Ikke prangende, men de virker som et helstøbt hold, der forstår hinanden.
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

Brugeravatar
LeoMessi
Indlæg: 700
Tilmeldt: tirs apr 03, 2018 10:57 pm
Blevet takket: 95 gange

Re: VM 2018

Indlæg af LeoMessi »

Piquénbauer skrev:
Dejan Lovren (Croatia): “After facing Ronaldo and Neymar, I am ready for Messi.”
Nej. Nej det er du virkelig ikke.
Lol, hvis Kroatien har aftalt at de kun vil sætte en mand på Messi i form af Lovren, så bliver det rigtigt underholdende. Dette sker dog næppe, da der trods alt ikke er tale om Neymar eller Ronaldo.
“I don’t dish out praise lightly but Messi deserves it. I look for weaknesses in his game and I can’t find them.” - Roy Keane

Brugeravatar
A$AP
Indlæg: 11632
Tilmeldt: fre sep 28, 2012 6:23 pm
Har takket: 137 gange
Blevet takket: 956 gange

Re: VM 2018

Indlæg af A$AP »

Så giver det hele lige pludselig mening.
Jorge Sampaoli to La Nación about preparations for Iceland match: "I don't study my opponents a lot, I trust my instincts. I read on Google that they are an island of 300.000 people with not many football traditions. To get players for the national team, they had an ad in the paper"

PuyolErGud
Indlæg: 10610
Tilmeldt: lør okt 27, 2012 10:26 pm
Geografisk sted: Ishøj
Har takket: 595 gange
Blevet takket: 563 gange

Re: VM 2018

Indlæg af PuyolErGud »

A$AP skrev:Så giver det hele lige pludselig mening.
Jorge Sampaoli to La Nación about preparations for Iceland match: "I don't study my opponents a lot, I trust my instincts. I read on Google that they are an island of 300.000 people with not many football traditions. To get players for the national team, they had an ad in the paper"
Det må selvfølgelig være en stor fed løgn det citat der. Så dum kan man simpelthen ikke tillade sig at være. Det er jo helt væk, hvis det er sandt.

Brugeravatar
A$AP
Indlæg: 11632
Tilmeldt: fre sep 28, 2012 6:23 pm
Har takket: 137 gange
Blevet takket: 956 gange

Re: VM 2018

Indlæg af A$AP »

https://www.lanacion.com.ar/2144897-err ... 1529292149

Det står i hvert fald her, på La Nacións hjemmeside. La Nación der så vidt jeg ved, er en rimelig stor avis i Argentina.


Mona starter btw på bænken i dag. James er også skadet, så han er heller ikke på banen.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: VM 2018

Indlæg af Blaugrana92 »

Det er Carlos R. Roberts. Tjek hans andre "interviews" med blandt andet Cristina Kirchner. Det er satire. Selvfølgelig var Sampaoli forberedt ordentligt til Island.

Brugeravatar
LeoMessi
Indlæg: 700
Tilmeldt: tirs apr 03, 2018 10:57 pm
Blevet takket: 95 gange

Re: VM 2018

Indlæg af LeoMessi »

Ironi, andet kan det ikke være. Man har sikkert stillet tvivl omkring hans forberedelser op til kampene, og taget vigtigheden af VM i betragtning, så vælger han at svare på denne måde.
“I don’t dish out praise lightly but Messi deserves it. I look for weaknesses in his game and I can’t find them.” - Roy Keane

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: VM 2018

Indlæg af Blaugrana92 »

Sampaoli har ikke valgt at svare på nogen bestemt måde, for interviewet har aldrig fundet sted. Artiklen er i samme boldgade som The Onion eller Rokokoposten.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 15 gæster