Transferrygter

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Mtfisk
Indlæg: 47
Tilmeldt: fre aug 04, 2017 7:21 pm
Har takket: 6 gange
Blevet takket: 1 gang

Re: Transferrygter

Indlæg af Mtfisk »

Piquénbauer skrev:Han skuffer ikke nogen steder. Han er 20 år og er lige kommet fra en rigtig svær sæson. Han skal have tid og ro.

Han lavede 4 mål og 8 assists for os. Lad os se hvad han kan når han kommer bedre ind i spillet osv. Der er meget at lære.
4 mål og 6 assists, eller mangler jeg to? Jeg synes han har været skuffende - dårlige driblinger, pasninger og beslutninger.
Jeg håber han får en god opstart og slipper for skader så han kan komme i gang. Jeg tvivler bare på at han den store stjerne for os.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Piquénbauer »

Ja jeg mener også der var et par i cdr. Og jeg er uenig. Eller det kommer meget an på hvad man forventer af en ung gut med en svær sæson bag sig. Der er meget der skal læres og alligevel synes jeg han har gjort det ok. Og jeg vil langt hellere at han får chancen end at vi henter en anden. For hvis det er måden vi vil gribe den an på så skal vi stort set på markedet hver sæson.

Dembele er et kæmpe talent men det kommer til at tage tid. Sådan er det bare.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Kubala »

Whoscored har ham stående/noteret for 4 mål og 6 assist(alle 6 i la liga), mens transfermarkt har ham stående/noteret for 4 mål og 8 assist(7 i la liga og en i Copa).

Mtfisk
Indlæg: 47
Tilmeldt: fre aug 04, 2017 7:21 pm
Har takket: 6 gange
Blevet takket: 1 gang

Re: Transferrygter

Indlæg af Mtfisk »

Piquénbauer skrev:Ja jeg mener også der var et par i cdr. Og jeg er uenig. Eller det kommer meget an på hvad man forventer af en ung gut med en svær sæson bag sig. Der er meget der skal læres og alligevel synes jeg han har gjort det ok. Og jeg vil langt hellere at han får chancen end at vi henter en anden. For hvis det er måden vi vil gribe den an på så skal vi stort set på markedet hver sæson.

Dembele er et kæmpe talent men det kommer til at tage tid. Sådan er det bare.
Jeg håber du får ret i at han slår igennem, omend jeg tvivler på at det bliver hos os.

Brugeravatar
!Option
Indlæg: 915
Tilmeldt: ons jan 18, 2017 3:44 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 173 gange
Blevet takket: 150 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af !Option »

http://www.fcbarcelona.dk/Nyheder/valve ... ystem.html

Hvad siger i til den opstilling foreslået her i en 4-2-3-1:

Mats
Roberto - Pique - Umtiti - Alba
Bu$$ - Rakitic el. ny mand (Thiago/Pjanic?)
Dembele - Messi - Coutinho
Suarez

Bliver det ikke en tand for offensivt og uden balance eller hvordan? Hverken Messi eller Suarez bidrager defensivt, og Dembele kan intet defensivt pt. Coutinho kan godt arbejde tilbage i banen...

Jeg så som så mange andre også gerne noget kvalificeret udfordring til Suarez, eller evt. bare spille Paco noget mere?
Rey Abi!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Piquénbauer »

Jeg tror ikke vi kan spille andet end 442 hvis vi ikke skal slagtes defensivt. Altså hvis Suarez spiller. Det ser virkelig skidt ud med Messi og Suarez på banen samtidig. I sidste halvdel af sæsonen spillede vi både 433 og 4231 og hver gang var vi fucked defensivt med en langsom lidt og de to helt fremme der ikke laver en skid.

Ud med Suarez og spil 433 med busi, rak og ny mand på midten. Og så cou, demb og Messi helt fremme. Ja demb er ikke god defensivt men han prøver i det mindste. Det gør Suarez ikke længere.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
!Option
Indlæg: 915
Tilmeldt: ons jan 18, 2017 3:44 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 173 gange
Blevet takket: 150 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af !Option »

Piquénbauer skrev:Jeg tror ikke vi kan spille andet end 442 hvis vi ikke skal slagtes defensivt. Altså hvis Suarez spiller. Det ser virkelig skidt ud med Messi og Suarez på banen samtidig. I sidste halvdel af sæsonen spillede vi både 433 og 4231 og hver gang var vi fucked defensivt med en langsom lidt og de to helt fremme der ikke laver en skid.

Ud med Suarez og spil 433 med busi, rak og ny mand på midten. Og så cou, demb og Messi helt fremme. Ja demb er ikke god defensivt men han prøver i det mindste. Det gør Suarez ikke længere.
Er også klar mest fortaler for det sidste af dine forslag som fx:

Mats

Roberto - Pique - Umtiti - Alba

Bussen
Rak - Arthur/Thiago/Pjanic

Dembele - Messi - Cou

Det tror jeg absolut er konkurrence dygtigt! Hvis vi så formår at rydde lidt op i vores overskudlager af spillere som fx Vidal, Gomes ol. og får givet noget reel spilletid til folk som Denis, Paco osv. så tror jeg faktisk ikke vi er helt skidt stillet :smile:
Rey Abi!

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Antimadridista »

Det burde give sig selv, at vi spiller som du nævner der, men tror bare ikke Suarez bliver sat af. Syntes det er tæt på forrykt hvis det er venskabet med Messi der garanterer ham en plads.?

Ja han scorer stadig en del, men han laver også SÅ meget direkte ubrugeligt. Men ja det svage defensive element ved Suarez er næsten det værste ift når man møder de allerbedste..

Gad godt man bare solgte ham, kørte Messi som falsk 9'er og brugte Paco lidt mere fra et udgangspunkt som reserve. Så kunne man også virkelig få optimeret midten.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Piquénbauer »

Det er ikke venskabet med Messi. Suarez en kæmpe spiller og en personlighed som vi ikke har mange af i truppen. Jeg kan sagtens forstå at han bliver spillet selvom jeg ville ønske vi gjorde noget andet. Det betyder trods alt at cou og demb skulle lave 20+ mål tilsammen for at opveje det. Og ydermere så trækker han bare mænd til sig hvilket jeg også kan huske at Messi har påpeget - der kommer plads til de andre når suarez er på banen.

Men defensivt går det bare ikke mere. Holdet da ikke klare det længere. Jeg synes i hvert fald det siger meget at ligeså snart vi gik væk fra at spille med 2 kæder af 4 bag suarez og Messi (hvor de 4 på midten var cm'er) så faldt vi sammen. Det var helt vildt så mange mål vi lukkede ind da dembele blev en del af midten og vi ydermere begyndte at lege med 433 og 4231.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Antimadridista »

Selvfølgelig er han et kæmpe navn, tror jeg alle er bevidste om. Personligheder er vigtigt, men man kan altså ikke bare se bort fra niveau, blot fordi han hedder Luis Suarez.

20+ mål kan de da sagtens score tilsammen.!

Ved ikke om han vil trække flere folk til sig end hvis vi spillede med andre. Når han er der, gør han selvfølgelig, er han der ikke, så vil de tre i front, hver i sær trække folk til sig.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Piquénbauer »

Det er jeg sgu ikke sikker på at de kan. Det vil kræve rigtig flotte sæsoner fra både cou og demb...

Og jo han trækker spillere til sig på en anden måde. Han går ind i nærkampe og tager nogle kampe. Det vil vi miste fuldstændig uden ham.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Antimadridista »

Vi vil miste noget, men få noget andet. Jeg tog gerne chancen.

Men altså, inter tyder på at Suerez ikke fortsat skal være relativ fast inventar, så diskussionen er alligevel lidt omsonst.

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Kubala »

Burde Busi, Thiago/Pjanic, Cou og Demb ikke give noget organisatorisk stabilitet, selvom Messi og Suarez skulle starte inde? Demb mangler lidt positionering og orientering, men det kan han vel udvikle? Thiago/Pjanic er to virkelig dygtige spillere, som kan positionere sig og har et godt blik for organisation, så mon ikke de kan løse problemet?

Jeg kunne godt forestille mig, at 4-2-3-1 ville kunne fungere, hvis man havde Thiago eller Pjanic, og samtidigt spillede med Demb, Messi, Cou og Suarez i front.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Piquénbauer »

Antimadridista skrev:Vi vil miste noget, men få noget andet. Jeg tog gerne chancen.

Men altså, inter tyder på at Suerez ikke fortsat skal være relativ fast inventar, så diskussionen er alligevel lidt omsonst.
Enig. Det eneste jeg siger er at jeg også godt kan forstå beslutningen hvis han bliver. Det er en svær mand at smide på bænken. Af flere årsager.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Piquénbauer »

Kubala skrev:Burde Busi, Thiago/Pjanic, Cou og Demb ikke give noget organisatorisk stabilitet, selvom Messi og Suarez skulle starte inde? Demb mangler lidt positionering og orientering, men det kan han vel udvikle? Thiago/Pjanic er to virkelig dygtige spillere, som kan positionere sig og har et godt blik for organisation, så mon ikke de kan løse problemet?

Jeg kunne godt forestille mig, at 4-2-3-1 ville kunne fungere, hvis man havde Thiago eller Pjanic, og samtidigt spillede med Demb, Messi, Cou og Suarez i front.
Defensivt ville ville vi ende med 442 med en midt bestående af cou, busi, thiago/pjanic, demb. Det har vi gjort i denne når vi spillede 433/4231. Jeg kan ikke sige hvor godt det ville gå men det er ikke meget bedre end cou, busi, rak, demb som vi har set nogle gange i denne sæson og hvor vi har haft problemer.

Jeg ser det ikke som den store opgradering. Som sagt er det eneste tidspunkt hvor vi har været stabile været når vi har haft 4 cm'er bag Messi og suarez hvor de for det første ikke tog nogle chancer med bolden og samtidig fokuserede helt vildt på at lukke af.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 9 gæster