VM 2018

Udenlandske ligaer, klubber og landshold

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
LeoMessi
Indlæg: 700
Tilmeldt: tirs apr 03, 2018 10:57 pm
Blevet takket: 95 gange

Re: VM 2018

Indlæg af LeoMessi »

Lopezzz skrev:
MessiPogba skrev:
PuyolErGud skrev:Argh - Næppe et top 3 landshold...

Sendt fra min EVA-L09 med Tapatalk
Jeg kan kun se Frankrig og måske Spanien med mere talent på positionerne? Jeg tager ikke højde for, om de kan spille sammen i første omgang, men med det talent, der ville være, ville deres potentiale være massivt.

Bare af midtbanefolk:

Matic
Brozovic
Modric
Rakitic
Pjanic
Kovacic
Badelj
Ljajic
Milinkovic-Savic
Tadic

Jeg har 100 procent glemt nogle. Det er altså mange, mange talentfulde spillere.
Her er nogle profiler:

Forsvar: Kolasinac - Kolarov - Lovren
Midtbane: Pjanic - Modric - Besic - Rakitic
Angreb: Dzeko - Mandzukic

De kunne have spillet på samme hold hvis.....
Vi havde også haft Zlatan Ibrahimović (-;
“I don’t dish out praise lightly but Messi deserves it. I look for weaknesses in his game and I can’t find them.” - Roy Keane

Brugeravatar
LeoMessi
Indlæg: 700
Tilmeldt: tirs apr 03, 2018 10:57 pm
Blevet takket: 95 gange

Re: VM 2018

Indlæg af LeoMessi »

Billede
Billede
Billede

Jeg har endnu ikke set ÉN anden spiller på kloden, der har samme arbejdsbetingelser som Messi - al fokus er på ham. Men stadig formår han at kreere en helvedes masse, det er der ingen andre der kan.

Jeg selv er enormt skuffet over det brændte straffespark(Messi var faktisk den der spillede Meza fri ind i feltet), men uden ham havde Argentina overhovedet ikke været med til VM og de havde nok højst sandsynligt også tabt kampen idag.

Jeg synes dog, at Messi og co. skal holde hovedet højt, de kom trods alt til en del muligheder, det er blot det sidste der mangler og det er effektiviteten foran målet - den skal være der mod Kroatien.
“I don’t dish out praise lightly but Messi deserves it. I look for weaknesses in his game and I can’t find them.” - Roy Keane

JonasV
Indlæg: 11425
Tilmeldt: man jan 12, 2009 1:06 pm
Geografisk sted: Lige ved og næsten
Har takket: 1393 gange
Blevet takket: 1843 gange

Re: VM 2018

Indlæg af JonasV »

LeoMessi skrev:Billede
Billede
Billede

Jeg har endnu ikke set ÉN anden spiller på kloden, der har samme arbejdsbetingelser som Messi - al fokus er på ham. Men stadig formår han at kreere en helvedes masse, det er der ingen andre der kan.

Jeg selv er enormt skuffet over det brændte straffespark(Messi var faktisk den der spillede Meza fri ind i feltet), men uden ham havde Argentina overhovedet ikke været med til VM og de havde nok højst sandsynligt også tabt kampen idag.

Jeg synes dog, at Messi og co. skal holde hovedet højt, de kom trods alt til en del muligheder, det er blot det sidste der mangler og det er effektiviteten foran målet - den skal være der mod Kroatien.
Amen!

Blaugrana al vent
Indlæg: 522
Tilmeldt: ons maj 10, 2017 5:45 pm
Geografisk sted: Esé
Har takket: 8 gange
Blevet takket: 38 gange
Kontakt:

Re: VM 2018

Indlæg af Blaugrana al vent »

Det var alt for tydeligt hvad Argentina ville. Ind foran feltet med Messi og så nogle 1-2 afleveringer. Synes man burde bruge kanterne meget mere. Der manglede også en masse dybdeløb og så forstår jeg ikke hvorfor Dybala ikke får muligheden. Han spiller for et af de største hold i Europa?

Jeg kunne godt være nervøs for Argentinas videre deltagelse. De virkede til at være mentalt trætte. De har været så langt i alle turneringer de sidste 4 år, så der er ikke noget at sige til hvis hovedet mangler i år. Kroatien kan sagtens gøre livet svært for dem og det skulle ikke undre mig hvis de samtidig formår at vinde over Argentina. Og så er dette VM hurtig overstået for dem.
Jeg bløder Blaugrana

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: VM 2018

Indlæg af Visca El Barca »

Bad match from Messi, by his standards.

But really, this match was an indictment of Sampaoli more than anything./i]

Pavon and Banega both improved the team measurably. Hope he takes note.

Also: where was the match planning? Crossing the ball into a box full of giants was sheer idiocy. And yet they did it over and over again.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

PuyolErGud
Indlæg: 10688
Tilmeldt: lør okt 27, 2012 10:26 pm
Geografisk sted: Ishøj
Har takket: 596 gange
Blevet takket: 571 gange

Re: VM 2018

Indlæg af PuyolErGud »

Lopezzz skrev:
MessiPogba skrev:Håber ikke, jeg gør mange af jer bosniere herinde sure.

Men forestil jer, hvis Jugoslavien stadigvæk eksisterede. Der er så mange fantastiske spillere i de lande der, men bare adspredt.

Kunne være et top 3 landshold.
Tjek statistikken før krigen og tænk hvis der var aldrig krig. 100% i top 3 i Europa
Okay, top tre i Europa nu? Så er det jo en anden snak.

Sendt fra min EVA-L09 med Tapatalk

gygfo

Re: VM 2018

Indlæg af gygfo »

Argentina formåede ikke at gøre det, som Portugal gjorde rigtigt godt, nemlig at forsvare forsvaret. Portugal har nemlig indsigt nok til at se, at deres forsvar sejler. Sampaoli er bare blind.

At have al den offensive kvalitet siddende på bænken og ikke benytte sig af det i en kamp som den mod Island, det er jo bare dumt.

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5446
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 573 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: VM 2018

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Marca om Messi
The result stayed at 1-1 and given how closely marked he was, Barcelona's star spent 83% of the match either stood still or at a walking pace of between 0-7 kilometres per hour.Iceland's plan to stifle Messi worked to great effect and it will be interesting to see whether Croatia and Nigeria opt to use a similar system in order to prevent him from contributing in the coming fixtures.
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: VM 2018

Indlæg af Piquénbauer »

Hverken Nigeria eller Kroatien lukker ned som Island gjorde det. Messi/Argentina får bedre betingelser i de næste kampe. Og så skal vi stadig huske på at det var første kamp. Der er meget fodbold tilbage.

Men Argentina må håbe at Nigeria slår island for så kan de tabe til Kroatien og stadig gå videre med en sejr over Nigeria. Altså hvis Kroatien tager point fra Island i sidste kamp.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: VM 2018

Indlæg af MessiPogba »

Islands landshold måtte dog gerne lige få en god omgangs madforgiftning, så de sked på banen.

Deres klamme omgang fodbold får Mourinho til at ligne Pep. Ja ja, der er 300.000 islændinge, men man kan fandme også prøve at spille fodbold. Sidst jeg tjekkede efter indbyggertal, ville jeg tro, at England skulle spille noget af det flotteste fodbold som et af Europas største lande, og DK skulle spille sløjt fodbold under Morten Olsen.

Elendige undskyldninger.

Hader kujonfodbold.
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

Antimadridista
Indlæg: 9206
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 919 gange
Blevet takket: 944 gange

Re: VM 2018

Indlæg af Antimadridista »

Teoretisk kan alt selvfølgelig lade sig gøre, men jeg tror de skal have point mod Kroatien for at gå videre eller overhovedet have den mindste chance i knockout.

Taber de til Kroatien, tror jeg ikke de slår Nigeria. Så vil de mentalt være så skrøbelige og ængstelige til den sidste kamp. Det er bare mine tanker.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: VM 2018

Indlæg af Blaugrana92 »

MessiPogba skrev:
PuyolErGud skrev:Argh - Næppe et top 3 landshold...

Sendt fra min EVA-L09 med Tapatalk
Jeg kan kun se Frankrig og måske Spanien med mere talent på positionerne? Jeg tager ikke højde for, om de kan spille sammen i første omgang, men med det talent, der ville være, ville deres potentiale være massivt.

Bare af midtbanefolk:

Matic
Brozovic
Modric
Rakitic
Pjanic
Kovacic
Badelj
Ljajic
Milinkovic-Savic
Tadic

Jeg har 100 procent glemt nogle. Det er altså mange, mange talentfulde spillere.
Tyskland?

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: VM 2018

Indlæg af MessiPogba »

Blaugrana92 skrev:
MessiPogba skrev:
PuyolErGud skrev:Argh - Næppe et top 3 landshold...

Sendt fra min EVA-L09 med Tapatalk
Jeg kan kun se Frankrig og måske Spanien med mere talent på positionerne? Jeg tager ikke højde for, om de kan spille sammen i første omgang, men med det talent, der ville være, ville deres potentiale være massivt.

Bare af midtbanefolk:

Matic
Brozovic
Modric
Rakitic
Pjanic
Kovacic
Badelj
Ljajic
Milinkovic-Savic
Tadic

Jeg har 100 procent glemt nogle. Det er altså mange, mange talentfulde spillere.
Tyskland?
Ja, Tyskland kan også sagtens klammes ind der.

Men en nutidens Jugoslavien ville have været et vildt hold. Hvis krigen ikke var brudt ud, havde de nok også haft Zlatan, Shaqiri bl.a. oveni.

Men det hele er kontrafaktisk, men faktum for mit vedkommende er, at de balkanske lande har oceaner meget af talent. Og det ville ikke kun have været i fodbold, men også andre sportsgrene. Fremragende atelter.
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: VM 2018

Indlæg af MessiPogba »

Lopezzz skrev:
MessiPogba skrev:
PuyolErGud skrev:Argh - Næppe et top 3 landshold...

Sendt fra min EVA-L09 med Tapatalk
Jeg kan kun se Frankrig og måske Spanien med mere talent på positionerne? Jeg tager ikke højde for, om de kan spille sammen i første omgang, men med det talent, der ville være, ville deres potentiale være massivt.

Bare af midtbanefolk:

Matic
Brozovic
Modric
Rakitic
Pjanic
Kovacic
Badelj
Ljajic
Milinkovic-Savic
Tadic

Jeg har 100 procent glemt nogle. Det er altså mange, mange talentfulde spillere.
Her er nogle profiler:

Forsvar: Kolasinac - Kolarov - Lovren
Midtbane: Pjanic - Modric - Besic - Rakitic
Angreb: Dzeko - Mandzukic

De kunne have spillet på samme hold hvis.....
Hehe, I know. Jeg tog bare udvalget af midtbanefolk et evt. Jugoslavien kunne have haft.

Men ærligt, Besic? Mohamed Besic? Han er da intet at råbe hurra for? Han var godt nok dårlig i Everton. Har dog ikke set ham siden da, så ved ikke om han er opblomstret efter hans knæskade, men han var godt nok intet værd i PL.
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

Goaaal
Indlæg: 1364
Tilmeldt: søn okt 04, 2015 12:37 pm
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 147 gange

Re: VM 2018

Indlæg af Goaaal »

Shit jeg glæder mig til Tyskland vs. Mexico. Brasilien mod Schweiz bliver også godt, men sværere for mig at se frem til efter Neymar er skiftet må jeg indrømme.

I forhold til Messi, så kan jeg godt forstå lysten til at forsvare ham, men faktum er bare at Aguero scorede det eneste mål og at Messi skød et rædderligt straffespark der kostede Argentina sejren. Han tabte også 8/9 bolde i løbet af kampen og havde flere dårlige afslutninger. Så kan vi altid diskutere hvordan spillere som Di Maria gang på gang jeg gemme sig igennem en hel kamp uden at få større kritik. Jeg sagde det allerede da Messi fik barn nummer 2. Han virker mindre fokuseret og virker ikke til at have det rigtige tændingsniveau i nogle af de store kampe. Det er selvfølgelig urimeligt at han skal ofre familien og dedikere sig ligeså meget som Ronaldo gør det, men forklaringen på hvorfor de 2's legendestatus nærmer sig hinanden skal nok findes her. Ronaldo virker bare til at ville det mere. Jeg siger ikke at Messi ikke er den bedste i verden, men jeg synes ikke han virker til at få det maksimale ud af hans potentiale de sidste par år.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 7 gæster