VM 2018

Udenlandske ligaer, klubber og landshold

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: VM 2018

Indlæg af MessiPogba »

Blaugrana92 skrev:
MessiPogba skrev:Fordi han er en løgnagtig træner, hvis filosofi er fucking ringe og han slet ikke gider at indse, hvor vi er bedst, eller udtage spillere, der er bedst. At man kan fravælge Boilesen, Durmisi, Wass, Højbjerg, Billing. Det indikerer hans mangel på moderne fodbold. Jeg ivl skide højt og helligt på 15 ubesejrede kampe i træk. Vi har ikke været gode. Det er mere Eriksens onemanshow, der udgør forskellen. Så du kampen mod Sverige? Der så man hvor pivelendigt instruereret det her hold er, uden Eriksens fantastiske klasse.
Vi er ubesejrede i 15 kampe, med en målscore på 30-7, som Xavi6Smede bemærker. Så er hans "filosofi" simpelthen ikke "fucking ringe." Når vi er ubesejrede i 15 kampe, har kvalificeret os til VM og på vejen dertil slået Polen 4-0 og Irland 5-1, så er der netop noget der kunne tyde på, at Hareide rent faktisk har gennemskuet, hvor vi er bedst.

Boilesen har jo overhovedet ikke været imponerende i denne sæson. Durmisi og Wass ville jeg gerne have haft med, men jeg kan sagtens se, hvorfor de ikke er udtagede. Durmisi er en seriøs risiko rent defensivt, og Wass har aldrig rigtig præsteret noget på landsholdet. Wass ville jeg gerne have haft med. Højbjerg er et stort talent, men han mangler virkelig den taktiske disciplin, der kendetegner de midtbanespillere, vi har med. Særligt Kvist og Delaney. Billing er bare ikke god nok.

Jeg vil så tilsvarende skide højt og helligt på din højtråbende, brokrøvsattitude og sige, at vi har været rigtig gode, for vi skal rent faktisk spille en VM slutrunde lige om lidt, og vi ser faktisk ganske solide ud.
Brokrøvsattitude? Seriously, BG92? Fra dig? Manden, der i hver evig eneste kamptråd kun er deltagende med dit pessimistiske og brokkende indlæg? Really? Du kalder mig for brokrøv? Men selv er fraværende, når vi har nogle fine kampe? Really?

Man skal lade være med at kaste med sten, når man bor i et glashus.
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

Xavi6Smede
Indlæg: 1436
Tilmeldt: tirs dec 23, 2014 8:02 pm
Har takket: 53 gange
Blevet takket: 135 gange

Re: VM 2018

Indlæg af Xavi6Smede »

Og så handler det heller ikke bare om at udtage de 23 bedste spillere, men om at udtage de 23 spillere der passer bedst sammen på og af banen. Jeg er langt fra fan af Kvist, men han har åbenbart en stor betydning for truppen, og præsterer det Hareide ønsker på banen, så kan det være pisse ligegyldigt om det findes bedre spillere.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: VM 2018

Indlæg af Blaugrana92 »

MessiPogba skrev:
Blaugrana92 skrev:
MessiPogba skrev:Fordi han er en løgnagtig træner, hvis filosofi er fucking ringe og han slet ikke gider at indse, hvor vi er bedst, eller udtage spillere, der er bedst. At man kan fravælge Boilesen, Durmisi, Wass, Højbjerg, Billing. Det indikerer hans mangel på moderne fodbold. Jeg ivl skide højt og helligt på 15 ubesejrede kampe i træk. Vi har ikke været gode. Det er mere Eriksens onemanshow, der udgør forskellen. Så du kampen mod Sverige? Der så man hvor pivelendigt instruereret det her hold er, uden Eriksens fantastiske klasse.
Vi er ubesejrede i 15 kampe, med en målscore på 30-7, som Xavi6Smede bemærker. Så er hans "filosofi" simpelthen ikke "fucking ringe." Når vi er ubesejrede i 15 kampe, har kvalificeret os til VM og på vejen dertil slået Polen 4-0 og Irland 5-1, så er der netop noget der kunne tyde på, at Hareide rent faktisk har gennemskuet, hvor vi er bedst.

Boilesen har jo overhovedet ikke været imponerende i denne sæson. Durmisi og Wass ville jeg gerne have haft med, men jeg kan sagtens se, hvorfor de ikke er udtagede. Durmisi er en seriøs risiko rent defensivt, og Wass har aldrig rigtig præsteret noget på landsholdet. Wass ville jeg gerne have haft med. Højbjerg er et stort talent, men han mangler virkelig den taktiske disciplin, der kendetegner de midtbanespillere, vi har med. Særligt Kvist og Delaney. Billing er bare ikke god nok.

Jeg vil så tilsvarende skide højt og helligt på din højtråbende, brokrøvsattitude og sige, at vi har været rigtig gode, for vi skal rent faktisk spille en VM slutrunde lige om lidt, og vi ser faktisk ganske solide ud.
Brokrøvsattitude? Seriously, BG92? Fra dig? Manden, der i hver evig eneste kamptråd kun er deltagende med dit pessimistiske og brokkende indlæg? Really? Du kalder mig for brokrøv? Men selv er fraværende, når vi har nogle fine kampe? Really?

Man skal lade være med at kaste med sten, når man bor i et glashus.
Ja, "really." Jeg kalder dig for en brokrøv. Du kan vel læse indlægget igen, hvis du er i tvivl. Så kan du måske selv regne ud, hvor slemt det står til med dine indlæg om Hareide og Danmark. Vi er et land med 5,5 millioner indbyggere, og med én enkelt spiller fra øverste hylde. Prøv at være bare en anelse realistisk og jordnær.

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: VM 2018

Indlæg af MessiPogba »

Jeg har en lille skepsis om, at Spanien kommer til at fejle for grumt til VM igen. Det startede lovende med Lopetegui, hvor der var mere tempo og fart i deres spil end der til sidst i Del Bsoque, hvor alle spillere på banen var 10'ere. Der manglede diversitet og tempo i deres spil, og det fik de i starten.

Jeg har lige set highlight fra gårdagens kamp, og de spiller for langsomt, og alt, alt for mange af de samme typer.

Deres tre offensive pladser er besat af Iniesta på venstre, Isco i midten og David Silva på højre. Jeg så langt hellere, at man forsøgte sig med Asensio eller Vazquez på en af dem, så man får noget trussel på farten. I de gyldne år var det Pedro, der kom med den energi og fart, de manglede for at kunne skabe brede, men det er som om, at Lopetegui er gået tilbage til de helt gamle dyder. Lopetegui startede med Vitolo i starten af sin tid som landstræner, men han er jo ikke udtaget nu, men han gav dem noget andet end hidtil. Isco, Ini og DSilva er ikke godt nok på off. Det er alt, alt for mange kokke, der fordærver maden, synes jeg.

Spanien svømmer i talent, men den forkerte taktiske indsitlling kan blive deres død.

Jeg ved godt, de er ubesejret i deres sidste 20 kampe, men den senere tid er gået mere og mere i stå for dem, synes jeg.

Jeg håber de modbeviser mig til VM og kommer med en ny gejst.
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: VM 2018

Indlæg af Piquénbauer »

Nogen som ser Brasilien og som kan fortælle mig om cou spiller cm?
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
A$AP
Indlæg: 11632
Tilmeldt: fre sep 28, 2012 6:23 pm
Har takket: 137 gange
Blevet takket: 956 gange

Re: VM 2018

Indlæg af A$AP »

Det gør han, en mere fremskudt midtbanerolle. Og han gør det godt, får Brasiliens spil til at flyde rundt, Paulinho og Casemiro på midtbanen giver ham også mere plads til det offensive. Han gjorde det også mod Kroatien.

https://cricfree.cc/channel-7-live-streaming

Hvis nogen gerne vil se anden halvleg af kampen.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: VM 2018

Indlæg af Piquénbauer »

Stærkt! Håber han får lov til at spille samme rolle til VM... Hvis griez kommer så tror jeg også cou kommer ned på midten hos os.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: VM 2018

Indlæg af MessiPogba »

Piquénbauer skrev:Nogen som ser Brasilien og som kan fortælle mig om cou spiller cm?
Han spiller meget mere offensivt, hvorfor det mere ligner 4-2-3-1, hvor han er 10'er, end en decideret Barca 4-3-3, hvor han spiller sidestillende med en anden CM, der er beskyttet af en CDM.
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

JonasV
Indlæg: 11425
Tilmeldt: man jan 12, 2009 1:06 pm
Geografisk sted: Lige ved og næsten
Har takket: 1393 gange
Blevet takket: 1843 gange

Re: VM 2018

Indlæg af JonasV »

Æv, hvor er Ney god. Please, bliv væk fra Madrid.

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: VM 2018

Indlæg af MessiPogba »

Jo mere, jeg ser Paulinho, desto mere er der mindre tvivl for mig, at han bruges alt, alt for forkert. Med vores til tider alt for langsomme spil, så bliver rummene mindre, og deraf skal der tænkes mere, og der skal mere boldmassage til og forståelse for spillet. Det er ikke Paulinhos forcer. Man ser her for Brasilien, når de er direkte, så er det ofte ham, der kommer tonsende ind i modstandernes felt og suger til sig. Han er en noget gammeldagsspiller, men hans kompetencer er bare ikke i Barcas ånd. For Brasilien, hvor Tites hold spiller mere direkte, så sprudler han mere, og de samme omgivelser kommer bare ikke til syne under Valverdes filosofi og slet ikke i den spanske liga, hvor rummene er langt, langt mindre.

Selv for en mere pragmatisk betonet træner som Valverde, så formår han ikke at skabe rammer for at give Paulinho de bedste ramemr at opblomstre i, hvorfor det i flere omgange kan anses, at Paulinho er et fejlkøb, fordi spillet foregår på præmisser, der slet, slet ikke er gode for en spiller af Paulinhos type.
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

Brugeravatar
A$AP
Indlæg: 11632
Tilmeldt: fre sep 28, 2012 6:23 pm
Har takket: 137 gange
Blevet takket: 956 gange

Re: VM 2018

Indlæg af A$AP »

Coutinho skal nok blive vild på den CM plads. Han har været godt med defensivt og offensivt i dag, og han kan faktisk også skyde udefra, sammenlignet med vores kære Iniesta. Flot mål.

Starnils
Indlæg: 447
Tilmeldt: man jun 20, 2016 11:02 pm
Har takket: 165 gange
Blevet takket: 65 gange

Re: VM 2018

Indlæg af Starnils »

Socio. no. 54.257

ELPISTOLEROSUAREZ
Indlæg: 1574
Tilmeldt: søn aug 23, 2015 8:54 pm
Har takket: 35 gange
Blevet takket: 92 gange

Re: VM 2018

Indlæg af ELPISTOLEROSUAREZ »

Messi fører som kaptajn sit hold til VM-titlen uden nogen træner.

VAMOS
qepd

Brugeravatar
LeoMessi
Indlæg: 700
Tilmeldt: tirs apr 03, 2018 10:57 pm
Blevet takket: 95 gange

Re: VM 2018

Indlæg af LeoMessi »

Billede

Min første, og helt sikkert også sidste trøje.

Det er kun Messi, der med en bold formår at bringe de helt dybe emotioner frem, som kan få mig til at købe en overprized fodboldtrøje.
“I don’t dish out praise lightly but Messi deserves it. I look for weaknesses in his game and I can’t find them.” - Roy Keane

Brugeravatar
LeoMessi
Indlæg: 700
Tilmeldt: tirs apr 03, 2018 10:57 pm
Blevet takket: 95 gange

Re: VM 2018

Indlæg af LeoMessi »

Asked if he will retire after the World Cup, Messi told Spanish newspaper Sport: "I don't know. It will depend how we do, how it ends.
"The fact we've lost three finals now has led to some complicated moments with the Argentine press due to the differences in seeing what it means to reach a final.
"It is not easy and [reaching three finals] has to be appreciated. It's true that winning them is important, but getting there is not easy."
Hvor er det altså uretfærdigt, at der hviler et så stort et pres på Messi, som gør at han ikke kan nyde et VM fuldt ud, hvilket jo for fanden er meningen med så smuk en turnering. Som 30 årig overvejer han allerede at indstille sin landsholdskarriere.

Maradona selv har været ude at udtale, at Messi intet har at bevise, men blot skal nyde sine deltagelse. Jeg tror dog bare ikke han kommer til det. Presset - fra især den komplet idiotiske og intetsigende del af Argentina - er simpelthen for stort. Tænk, at have en spiller som Messi, med samtidig ikke værdsætte ham.
“I don’t dish out praise lightly but Messi deserves it. I look for weaknesses in his game and I can’t find them.” - Roy Keane

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 9 gæster