Champions league

Udenlandske ligaer, klubber og landshold

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Kubala
Indlæg: 10050
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 107 gange
Blevet takket: 387 gange

Re: Champions league

Indlæg af Kubala »

Mht. Ramos og intention, så gjorde han det samme mod Alves tilbage i 2017 i kampen mod Juve. Dani slap heldigvis. Jeg mener stadig, at det var med fuld overlagt at han skadede Salah.

Brugeravatar
LeoMessi
Indlæg: 700
Tilmeldt: tirs apr 03, 2018 10:57 pm
Blevet takket: 95 gange

Re: Champions league

Indlæg af LeoMessi »

Intention eller ej, inderst inde var Sergio Ramos nok glad for udfaldet. Hvis vi lige leger en lille fiktiv leg, og han selv havde muligheden for selv at kunne bestemme udfaldet, så havde intet ændret sig.

Han forsøgte også, at brække benet på Messi i El Clásico 2010, og havde han formået dette, så var det jo helt sikkert heller ikke intentionen med 'tacklingen'. Følger vi Ramos logik, så plejer jeg selv, at kører cyklister og fodgængere ned med min bil, for så efterfølgende at påstå, at det ikke var min intention at skade dem.

Dertil skal der lige tilføjes, at manden har 24 udvisninger på sit CV, og den spiller i historien der har fået flest advarsler.
“I don’t dish out praise lightly but Messi deserves it. I look for weaknesses in his game and I can’t find them.” - Roy Keane

Kawhi
Indlæg: 215
Tilmeldt: man aug 14, 2017 8:16 am
Har takket: 21 gange
Blevet takket: 11 gange

Re: Champions league

Indlæg af Kawhi »

Jeg synes godt nok at konspirationsteorierne får frit spil på alle medier mht. Salahs skade...

Som jeg ser det, så forsøger Ramos at trumfe Salah med fysik frem for at være afventende og skulle løbe om kap med ham.
I den meget omtalte situation er Salah ved at slippe af Ramos, hvorfor Ramos selvfølgelig prøver at få fat i Salah.
Salah forsøger at vriste sig fri, men ender med at skade den skulder som Ramos ikke har fat i.

Det hele går så stærkt. Jeg er overbevist om, at det ville være langt mere tydeligt, hvis Ramos virkelig ville skade Salah.
Havde Salah formået at tage ordentligt fra ift. at lande med al vægt på skulderen havde der slet ikke været nogen debat er jeg sikker på.

At det lige er Ramos, som er involveret i situationen er vel heller ikke overraskende? Sammen med Casemiro er han den RM-spiller, som er mest nærgående i duellerne. De lever begge af deres fysik, hvorfor man slår sig ekstra meget på dem.

Kubala
Indlæg: 10050
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 107 gange
Blevet takket: 387 gange

Re: Champions league

Indlæg af Kubala »

Jeg forstår ikke helt jeres indlæg. Det er virkelig tvetydigt skrevet, især Kawhi. Mener I, at det bare var et uheld? Ikke med vilje? Hvis ja, så er vi dybt uenige. Der er et mønster her, hvad angår Ramos.

Kawhi
Indlæg: 215
Tilmeldt: man aug 14, 2017 8:16 am
Har takket: 21 gange
Blevet takket: 11 gange

Re: Champions league

Indlæg af Kawhi »

Jeg mener at det var en tilfældighed i denne omgang og at folk forsøger at gøre det til en bevidst handling.
Ramos har historie for at lave nogle svinestreger, men det plejer at være helt tydeligt når han går over grænsen. Eksempelvis hans røde kort på Bernabeu, hvor han tacklede Messi.

Jeg tror bare ikke at det var bevidst med Salah. Det foregår i løbet af et splitsekund, på midten af banen hvor Salah er ved at runde Ramos. Om jeg så fik 10 forsøg med Salah, så tror jeg ikke at jeg kunne pådrage ham samme skade.

Kubala
Indlæg: 10050
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 107 gange
Blevet takket: 387 gange

Re: Champions league

Indlæg af Kubala »

Det er måden, han går ind i duellen og aggressiviteten, der gjorde, at det endte galt. Det er det, som jeg mener, er med vilje. Fuldkommen hensynsløs adfærd.
Senest rettet af Kubala tirs maj 29, 2018 1:07 pm, rettet i alt 1 gang.

Kubala
Indlæg: 10050
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 107 gange
Blevet takket: 387 gange

Re: Champions league

Indlæg af Kubala »

Og der er hele historikken vedr. Ramos. En klam hensynsløs forsvarsspiller. I øvrigt gjorde han nøjagtigt det samme mod Alves i 2017.

Brugeravatar
Rb88
Indlæg: 1252
Tilmeldt: ons aug 16, 2017 11:51 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 162 gange
Blevet takket: 138 gange

Re: Champions league

Indlæg af Rb88 »

Jeg så også en aktion i starten af kampen hvor en Liverpool spiller (tror det var Arnold) nede i frimærket ved marcelos plads gik forbi Ramos. Ramos gik efter at tackle ham ved at lave en direkte stempling efter mand/bold. Han ramte ikke og der var intet i det. Men det er Ramos måde at spille på og havde han ramt manden kunne man let have argumenteret for rødt. Og var det sket havde han også sagt her at det ikke var intentionen.

Han spiller bare svinsk og meget hårdt for også at skræmme modstanderne så de ved de kan slå sig på ham. Men det er også med enorm risiko fordi hans tacklinger meget let ender i kort pga denne spillestil

Sendt fra min BLA-L29 med Tapatalk

Goaaal
Indlæg: 1364
Tilmeldt: søn okt 04, 2015 12:37 pm
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 147 gange

Re: Champions league

Indlæg af Goaaal »

Jeg mener det er helt bevidst. Den måde han roterer egen krop i faldet efter han låser armen giver ingen mening hvis det ikke er fordi han vil have at Salah rammer jorden så hårdt som muligt. Han går efter at det skal gøre ondt på Salah. Om det lige er skulderen han har for øje kan jeg ikke vurdere. Men det er en handling designet til at gøre ondt på modstanderen.

Brugeravatar
LeoMessi
Indlæg: 700
Tilmeldt: tirs apr 03, 2018 10:57 pm
Blevet takket: 95 gange

Re: Champions league

Indlæg af LeoMessi »

Kubala skrev:Jeg forstår ikke helt jeres indlæg. Det er virkelig tvetydigt skrevet, især Kawhi. Mener I, at det bare var et uheld? Ikke med vilje? Hvis ja, så er vi dybt uenige. Der er et mønster her, hvad angår Ramos.
Ja, jeg er i hvert fald derhenne hvor jeg mener, at intentionen fra starten af kampen, var at skade ham.

Han holder fast i hans arm og giver ikke slip på noget tidspunkt, for så efterfølgende bevidst at lande på den. Det er helt sikkert uheldigt, at Salah bliver så skadet i situationen, at han ikke kan fortsætte kampen, men det er så også det eneste uheldige i situationen.

Ramos har næsten altid en intention om, at skade en spiller i næsten samtlige af hans dueller, og især verdensklasse angrebsspillere som han har til opgave at passe på. Vi husker vel alle sammen episoden med Messi(flere episoder), Lewandowski som fik stribevis af albuer i hovedet, og nu Salah.

Sergio Ramos gør helt sikker sit, for at fremprovokere en skade hos modspillerne.
“I don’t dish out praise lightly but Messi deserves it. I look for weaknesses in his game and I can’t find them.” - Roy Keane

Kawhi
Indlæg: 215
Tilmeldt: man aug 14, 2017 8:16 am
Har takket: 21 gange
Blevet takket: 11 gange

Re: Champions league

Indlæg af Kawhi »

Er enig langt hen ad vejen i det I skriver. Jeg sætter heller ikke spørgsmålstegn ved om Ramos spiller fair eller ej.
Jeg mener bare at det er en tilfældighed at Salah blev skadet i situationen. Når han endelig skulle blive skadet, så er sandsynligheden for at det sker i et sammenstød med Ramos/Casemiro enorm ift. andre RM-spillere.

Ramos er kort sagt en person man slår sig på, da han spiller meget aggressivt og tager chancer i sit spil.
Når det virker er det fantastisk for RM, men omvendt kaster det en masse gule/røde kort af sig.

Kawhi
Indlæg: 215
Tilmeldt: man aug 14, 2017 8:16 am
Har takket: 21 gange
Blevet takket: 11 gange

Re: Champions league

Indlæg af Kawhi »

@LeoMessi

Nu skal jeg ikke sidde og forsvare Ramos, men han får også pådraget sig en masse knops fra de spillere han forsvarer.

Ramos' spillestil går vel kort sagt ud på at komme ind i hovedet på modstanderen ved at være aggressiv og voldsom, så han kan ryste dem. Hvis jeg som angriber stod over for en forsvarsspiller der gik til stålet, så ville jeg nok blive en smule skræmt.

Alternativt kan Ramos provokere sine modspillere og få dem til at tænde af. Se bare sidste års finale med Cuadrado.

Kubala
Indlæg: 10050
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 107 gange
Blevet takket: 387 gange

Re: Champions league

Indlæg af Kubala »

Så er vi enige, LeoMessi. Er dog uenig med Kawhi. Jeg mener klart, at intentionen er at skade ham. Voldsomt måde at gå i duellen, låse armen og så trække ham ned. Og kigger man på Ramos’ historik, så er der et mønster. At det ikke er endt galt før, betyder jo ikke, at det ikke skulle ende galt på et tidspunkt. Når man er så aggressiv og så hensynsløs i sit spil, så ender det galt.

Brugeravatar
LeoMessi
Indlæg: 700
Tilmeldt: tirs apr 03, 2018 10:57 pm
Blevet takket: 95 gange

Re: Champions league

Indlæg af LeoMessi »

Kawhi skrev:@LeoMessi

Nu skal jeg ikke sidde og forsvare Ramos, men han får også pådraget sig en masse knops fra de spillere han forsvarer.
Jeg synes ofte det hænger sådan sammen, at spillere der opfører sig svinsk på banen, også er dem der plejer at få langt mere tilbage, end de spillere der opfører sig eksemplarisk.

Varane er jo også enormt aggresiv i sit spil, men han er ikke svinsk, og derfor heller ikke at finde i den 'sorte bog' hos modspillerne.
“I don’t dish out praise lightly but Messi deserves it. I look for weaknesses in his game and I can’t find them.” - Roy Keane

Kawhi
Indlæg: 215
Tilmeldt: man aug 14, 2017 8:16 am
Har takket: 21 gange
Blevet takket: 11 gange

Re: Champions league

Indlæg af Kawhi »

Præcis, det går begge veje. Det er ikke fordi at Ramos laver den ene svinestreg efter den anden uden at modspillerne også går til ham for at provokere ham. Det lykkedes ret tit.

Jeg vil ikke sige at Varane spiller enormt aggressivt. For mig at se, så er han mere den afventende type forsvarsspiller der gerne vil løbe om kap med modstanderen.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 9 gæster