Champions league

Udenlandske ligaer, klubber og landshold

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Champions league

Indlæg af Blaugrana92 »

Antimadridista skrev:Kun VM eller et eller andet skævt/mærkeligt efterår kan ændre det.
Tydeligvis ikke. Ronaldo var totalt usynlig i efteråret '17, og var reelt stærkt medvirkende til at Madrid var ude at mesterskabskampen da kalenderen skrev 31. december. Efteråret betyder ikke noget som helst, og det er derfor Ballon d'Or er blevet så latterlig en pris. Den handler i realiteten om fire-fem kampe i de langt de fleste år, og så lige en håndfuld mere når der er EM eller VM (Copa América betyder selvfølgelig ikke rigtigt noget).

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: Champions league

Indlæg af Antimadridista »

Blau92@

Ja jeg ved det godt. Alt handler om CL og har du samtidig en velsmurt kampagne, så er du næsten i mål.

Med mærkeligt mener jeg dog ala 2 drops i cl semi og finale af tyske keepere..

Salah der fører pool til tops og selv scorer 20 mål i løbet af efteråret. Dette mener jeg vil kunne rykke noget. Eller det burde det.

Hvis så ronaldo får de ubehageligheder jeg efterspørger, så burde den være der.

Messi, lidt det samme. Mange mål, exceptionelle mål som man husker og godt barca spil, så burde den også kunne lykkedes.

Samtidig er der forskel på forårets titler:

Ronaldo fra CL og Liga til CL
Messi fra copa til copa og Liga

Samtidig var Ronaldo mere afgørende i de sidste CL opgør i 17: Var det 4 eller 5 mål fra semi og frem
I 18 havde han ingen mål fra semi og frem. I de sidste 4 opgør, scorede han et mål på str.

Der eren klar statistisk forskel. Men Ronaldo har ofte fået det mest underlige antal af stemmer. Den afrikanske andel, burde dog gå ned i år!

Brugeravatar
Bager
Indlæg: 2612
Tilmeldt: tirs sep 06, 2005 12:23 pm
Har takket: 147 gange
Blevet takket: 291 gange

Re: Champions league

Indlæg af Bager »

Tillykke til RM.

Til barca-fans: Træls de skal have denne hæder. Det ville dog være meget mere træls, hvis ikke vi havde vundet ligaen og CDR. I næste sæson må vi jo bare tage alle pokaler. Her er en video af CL-mestrene fra denne sæson der får os til at have det bedre ;)

phpBB [video]


Lad os SÅ komme igang med det VM!
Visca el Barca

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: Champions league

Indlæg af zqa »

Det er sjovt som tiderne skifter. For 10 år siden var en CL titel noget man drømte om og blev set som lidt af en bonus. Dette gør sig sandsynligvis også stadig gældende i alle andre klubber end Barcelona og Madrid.
#jesuisSheep

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: Champions league

Indlæg af Antimadridista »

Sådan er det, mennesket er grådigt.

I 09, havde jeg fuldstændig ro på til finalen. Jeg syntes allerede at det havde været en formidabel sæson. Men et år tidligere, havde Barca fået røvfuld af Real, Ronaldinho var på vej ud og væk og fremtiden mindede mere om Gaspert end guardiola.

I dag føler vi at vi er de bedste, men stadig driller Real os i irriterende grad. Vi føler også lidt at vi har forspildt en del ift CL. Som Puyol nævner, så burde Real ikke tage 4 af 5 CL sejre, når nu Barca generelt har så stærk en periode. Det går ikke op og det er det der er den store humle!!! Havde bayern, PSG og Chelsea vundet hver 1 de sidste 3 år, tror jeg vi havde set lidt anderledes på Barcas grad af succes i disse år.

Brugeravatar
LeoMessi
Indlæg: 700
Tilmeldt: tirs apr 03, 2018 10:57 pm
Blevet takket: 95 gange

Re: Champions league

Indlæg af LeoMessi »

Den europæiske topscene de seneste 5 år:

2018
Champions League: Real Madrid
Europa League: Atlético Madrid

2017
Champions League: Real Madrid
Europa League: Manchester United

2016
Champions League: Real Madrid
Europa League: Sevilla

2015
Champions League: FC Barcelona
Europa League: Sevilla

2014
Champions League: Real Madrid
Europa League: Sevilla

Det var da pudsigt, for jeg læser ofte, at Premier League skulle være den stærkeste liga. Jeg tror dog, at dem der i ramme alvor mener dette, ikke helt formår at skelne mellem underholdning(Premier League) og kvalitet(La Liga).
“I don’t dish out praise lightly but Messi deserves it. I look for weaknesses in his game and I can’t find them.” - Roy Keane

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: Champions league

Indlæg af MessiPogba »

LeoMessi skrev:Den europæiske topscene de seneste 5 år:

2018
Champions League: Real Madrid
Europa League: Atlético Madrid

2017
Champions League: Real Madrid
Europa League: Manchester United

2016
Champions League: Real Madrid
Europa League: Sevilla

2015
Champions League: FC Barcelona
Europa League: Sevilla

2014
Champions League: Real Madrid
Europa League: Sevilla

Det var da pudsigt, for jeg læser ofte, at Premier League skulle være den stærkeste liga. Jeg tror dog, at dem der i ramme alvor mener dette, ikke helt formår at skelne mellem underholdning(Premier League) og kvalitet(La Liga).
At diskutere fodobld med PL-fanboys er næsten på niveau med at diskutere fodbold med en Liverpool-fan. De er hamrende blinde, og tror de bedste om dem selv og deres produkt.

Jeg kan gå med til, at det er måske mere underholdende at se PL, fordi der er så mange dårlige trænere i England, som i sidste ende ikke forstår det essentielle i fodbold, og det er at forstå fodbold. Måske kan Peps korstog i ligaen være startskuddet til, at en så brandet et produkt som Premier League er rent faktisk lever op til de penge, der blvier spyttet i det, fordi de er rent fodboldfagmæssigt så langt bagud i England. Klopp og Pep har dog givet dem noget at smile over.

Men hvis man ser på det nørdede, det essentielle i fodbold, så er La Liga stadigvæk milevidt foran de engelske klubber.
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

Skydefinten
Indlæg: 8941
Tilmeldt: man aug 31, 2009 7:03 pm
Geografisk sted: Frederiksberg
Har takket: 1752 gange
Blevet takket: 1029 gange

Re: Champions league

Indlæg af Skydefinten »

C.R 7 - sidste 3 CL kampe.
Bayern (Away)
0 goals
0 assists
0 dribbles
6.6 rating

Bayern (Home)
0 goals
0 assists
0 dribbles
6.9 rating

Liverpool
0 goals
0 assists
0 dribbles
6.3 rating
Take away his goals, you’re left with his assists. Take away his assists, you’re left with his dribbles. Take away his dribbles, and you’re left with his key passes.. And most of the time, you get all of it together in 90 minutes. Lionel Messi.

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: Champions league

Indlæg af MessiPogba »

Skydefinten skrev:C.R 7 - sidste 3 CL kampe.
Bayern (Away)
0 goals
0 assists
0 dribbles
6.6 rating

Bayern (Home)
0 goals
0 assists
0 dribbles
6.9 rating

Liverpool
0 goals
0 assists
0 dribbles
6.3 rating
#thebest
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5422
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 568 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: Champions league

Indlæg af SpillerSomMESSI »

MessiPogba skrev:
Skydefinten skrev:C.R 7 - sidste 3 CL kampe.
Bayern (Away)
0 goals
0 assists
0 dribbles
6.6 rating

Bayern (Home)
0 goals
0 assists
0 dribbles
6.9 rating

Liverpool
0 goals
0 assists
0 dribbles
6.3 rating
#thebest
Stadigvæk har han stor andel i at de kom i finalen med sine 15 mål, det kan man jo ikke se bort fra.
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Skydefinten
Indlæg: 8941
Tilmeldt: man aug 31, 2009 7:03 pm
Geografisk sted: Frederiksberg
Har takket: 1752 gange
Blevet takket: 1029 gange

Re: Champions league

Indlæg af Skydefinten »

Enig. Det var også bare de 3 sidste kampe, som jeg postede:)

Men de vandt jo alligevel. Så han har nok gjort plads til andre spillere på banen :cool:
Take away his goals, you’re left with his assists. Take away his assists, you’re left with his dribbles. Take away his dribbles, and you’re left with his key passes.. And most of the time, you get all of it together in 90 minutes. Lionel Messi.

Tello
Indlæg: 7683
Tilmeldt: tirs feb 26, 2013 9:43 am
Har takket: 1380 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: Champions league

Indlæg af Tello »

CHL og BDO har mistet deres værdi efterhånden, nu hvor PR, marginaler, elendige dommere og elendige målmænd kan afgøre begge.

Sendt fra min LON-L29 med Tapatalk

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: Champions league

Indlæg af MessiPogba »



Sku' man lige prøve at spise brød til?
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

JonasV
Indlæg: 11425
Tilmeldt: man jan 12, 2009 1:06 pm
Geografisk sted: Lige ved og næsten
Har takket: 1393 gange
Blevet takket: 1843 gange

Re: Champions league

Indlæg af JonasV »

1981:
1. Prince from England married
2. Liverpool wins the Champions League
3. The pope dies

2005:
1. Prince from England married
2. Liverpool wins the Champions League
3. The pope dies

2018:
1. Prince from England gets married
2. Liverpool's keeper saves the Pope

Brugeravatar
LeoMessi
Indlæg: 700
Tilmeldt: tirs apr 03, 2018 10:57 pm
Blevet takket: 95 gange

Re: Champions league

Indlæg af LeoMessi »

Apropos Ronaldo, har han så overhovedet scoret et mål udenfor boksen i denne sæson?

Jeg husker umiddelbart kun lige hans langskud i Super Cuppen finalen mod FC Barcelona i starten af sæsonen, men selv den tror jeg var et skud fra boksen.
“I don’t dish out praise lightly but Messi deserves it. I look for weaknesses in his game and I can’t find them.” - Roy Keane

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 16 gæster