Cykling

Anden sport uden forbindelse til Barca

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Cykling

Indlæg af Blaugrana92 »

Nå, det var den Giro. Så meget for en ny vinder. Eller. Teknisk set er det selvfølgelig en ny vinder. Jeg gider ikke engang tænde for fjernsynet i morgen. Eller til Tour'en for den sags skyld. Grand Tours er ikke sjove at følge længere. Giro'en var faktisk rigtig sjov, fordi det var relativt uforudsigeligt indtil i dag. Man kan selvfølgelig sige, at det var vildt uforudsigeligt at Froome lige skulle køre den bedste etape i cyklingens historie, men det var til gengæld super forudsigeligt, at han ville vise et eller andet fuldstændig umenneskeligt, irrationelt, ulogisk, urealistisk, vanvittigt niveau, som straks leder tankerne hen på Floyd Landis. Selvfølgelig med den forskel, at Floyd Landis ikke var oppe imod en rytter af Dumoulins kaliber, men derimod mod Óscar Pereiro Sio. Det siger lidt om Froome og hvor latterligt og åndssvagt det her egentlig er. Hvis man tror, at penge har magten i fodbold, så skulle man sætte sig til at se noget cykling. Leicester City sker ikke i cykling.

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: Cykling

Indlæg af Flax_Generous »

I det mindste har jeg fået et par nye yndlingsryttere efter dagens etape: George Bennett og Ryan Mullen.

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Cykling

Indlæg af Flax_Generous »

Jeg glæder mig til den dag Sky og Froome bliver endegyldigt afsløret. Der findes ingen andre i sportens verden, heller ikke i fodbold, som jeg hader bare en brøkdel så meget og så intenst.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Cykling

Indlæg af Blaugrana92 »

Rumsas bliver ofte brugt, som skoleeksemplet på hvad doping kan gøre. Sagen er alligevel bare den, at Rumsas' resultater før hans "red flag"-resultat - podieplaceringen i Tour'en i 2002 - var uendeligt meget bedre, end de resultater Froome havde præsteret før Vuelta'en i 2011. Det samme gør sig jo i øvrigt gældende for en fyr som Bjarne Riis - som også ofte nævnes, når man skal snakke åbenlyse eksempler på doping - der jo allerede fra de tidlige år som professionel leverede solide resultater, og eksempelvis kørte ganske fint i Ardennerne. Froome havde vitterlig ikke præsteret noget som helst, før end han pludselig blev nr. 2 i en Grand Tour. Hans bedste resultat var velsagtens en 5. plads på enkeltstarten ved Commonwealth Games året forinden, hvor han blev slået af irske Michael Hutchinson (ja, hvem?). Froome er reelt set et mere clear cut eksempel på doping end Riis, Rumsas og Armstrong nogensinde var.

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: Cykling

Indlæg af MessiPogba »

Er det ikke også noget med, at Froome har slået flere af Lances rekorder både i watt, fart over bjerge, og jeg ved ikke hvad?

Altså, er det bare sådan, at man ikke arbejder med logik i cykelsporten? Hvis Froome har slået Armstrongs rekorder, som var smurt ind i doping, så er chancen nok ufattelig massiv, at Froome er skudt med sprøjter i alle ender.

Cykelsporten er ikke andet end gemen narkoman-sport med løgnere og korrupte fjolser over det hele.
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

Antimadridista
Indlæg: 9206
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 919 gange
Blevet takket: 943 gange

Re: Cykling

Indlæg af Antimadridista »

Nu skal jeg være den sidste til at forsvare Froome, men går historien ikke på at han fik styr på et eller andet fysiologisk/sygdoms halløj, hvorefter det gik fremad ift et uindfriet potentiale?

Min viden på området er begrænset, så kan være der er en der har større indsigt her!?

Brugeravatar
Jamial
Indlæg: 1038
Tilmeldt: lør okt 20, 2007 8:16 pm
Har takket: 417 gange
Blevet takket: 62 gange

Re: Cykling

Indlæg af Jamial »

Jeg tror ikke på, at der er én eneste af rytterne i de store løb (Giro, TDF, etc.), der ikke er dopede. Hvorfor er det overhovedet en diskussion mere?

Tager jeg fejl?

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: Cykling

Indlæg af MessiPogba »

Jamial skrev:Jeg tror ikke på, at der er én eneste af rytterne i de store løb (Giro, TDF, etc.), der ikke er dopede. Hvorfor er det overhovedet en diskussion mere?

Tager jeg fejl?
Jeg læste Tyler Hamiltons bog, og han siger, at du kan faktisk godt stille op til et endagsløb og ikke være dopet f.eks. VM eller en dagsklassikerne. Men han siger, at det er decideret umuligt at komme clean til Gran Toursne, fordi du kører hver dag minimum over 100 km i et usædvanligt højt tempo, at kroppen simpelthen ikke kan restituere til det krav, der er til de her løb, når folk er så dopet.

Om så en løgner som Hamilton har ret i det udsagn, skal jeg ikke kunne verificere, men det var et lille indblik i det her narkoman-spindelsvæv, der er i cykelsporten.
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Cykling

Indlæg af Blaugrana92 »

Jamial skrev:Jeg tror ikke på, at der er én eneste af rytterne i de store løb (Giro, TDF, etc.), der ikke er dopede. Hvorfor er det overhovedet en diskussion mere?

Tager jeg fejl?
Ja. Der er helt sikkert en pæn portiondel af rytterne ved eksempelvis årets Giro, der ikke er dopede. Der er dog slet ingen tvivl om at størsteparten af de ryttere, der rent faktisk har været i nærheden af top 20-25, er godt og grundigt dopede. Det er dog slet ikke urealistisk selv for en amatør, at køre en bjergetape på eksempelvis 174 kilometer med over 5.000 højdemeter på noget der ligner seks en halv time. Jeg ved det af personlig erfaring. Jeg har gjort det på 11 timer med absolut minimal optræning forinden (under 1.500 kilometer i sadlen i månederne op til).

Brugeravatar
Jamial
Indlæg: 1038
Tilmeldt: lør okt 20, 2007 8:16 pm
Har takket: 417 gange
Blevet takket: 62 gange

Re: Cykling

Indlæg af Jamial »

Blaugrana92 skrev:
Jamial skrev:Jeg tror ikke på, at der er én eneste af rytterne i de store løb (Giro, TDF, etc.), der ikke er dopede. Hvorfor er det overhovedet en diskussion mere?

Tager jeg fejl?
Ja. Der er helt sikkert en pæn portiondel af rytterne ved eksempelvis årets Giro, der ikke er dopede. Der er dog slet ingen tvivl om at størsteparten af de ryttere, der rent faktisk har været i nærheden af top 20-25, er godt og grundigt dopede. Det er dog slet ikke urealistisk selv for en amatør, at køre en bjergetape på eksempelvis 174 kilometer med over 5.000 højdemeter på noget der ligner seks en halv time. Jeg ved det af personlig erfaring. Jeg har gjort det på 11 timer med absolut minimal optræning forinden (under 1.500 kilometer i sadlen i månederne op til).
Har du gjort det 3 dage i træk, samtidig med at du 14 dage forud har kørt næsten 200 km om dagen i samme tempo?

Det er så vanvittigt urealistisk.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Cykling

Indlæg af Blaugrana92 »

Jamial skrev:
Blaugrana92 skrev:
Jamial skrev:Jeg tror ikke på, at der er én eneste af rytterne i de store løb (Giro, TDF, etc.), der ikke er dopede. Hvorfor er det overhovedet en diskussion mere?

Tager jeg fejl?
Ja. Der er helt sikkert en pæn portiondel af rytterne ved eksempelvis årets Giro, der ikke er dopede. Der er dog slet ingen tvivl om at størsteparten af de ryttere, der rent faktisk har været i nærheden af top 20-25, er godt og grundigt dopede. Det er dog slet ikke urealistisk selv for en amatør, at køre en bjergetape på eksempelvis 174 kilometer med over 5.000 højdemeter på noget der ligner seks en halv time. Jeg ved det af personlig erfaring. Jeg har gjort det på 11 timer med absolut minimal optræning forinden (under 1.500 kilometer i sadlen i månederne op til).
Har du gjort det 3 dage i træk, samtidig med at du 14 dage forud har kørt næsten 200 km om dagen i samme tempo?

Det er så vanvittigt urealistisk.
Nej, men jeg er heller ikke fuldtidsprofessionel, med et helt hold af massører, diætister, trænere og soigneurer bag mig, ligesom jeg ikke bruger 4-5-6 timer på landevejen hver dag i min offseason. Det er vanvittigt urealistisk at køre som Chris Froome gør det. Det er ikke urealistisk at køre som Michael Mørkøv gør det.

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: Cykling

Indlæg af Flax_Generous »

Yates-brødrene er så irriterende.

Xavi6Smede
Indlæg: 1436
Tilmeldt: tirs dec 23, 2014 8:02 pm
Har takket: 53 gange
Blevet takket: 135 gange

Re: Cykling

Indlæg af Xavi6Smede »

Hjerteskærende at se Navarro blive hentet i sidste sving.

Antimadridista
Indlæg: 9206
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 919 gange
Blevet takket: 943 gange

Re: Cykling

Indlæg af Antimadridista »

Hvor er det dog bare snyd og humbug. Må han vælte i den første regnpyt!

http://sport.tv2.dk/cykling/2018-07-02- ... r-frikendt

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: Cykling

Indlæg af Flax_Generous »

Antimadridista skrev:Hvor er det dog bare snyd og humbug. Må han vælte i den første regnpyt!

http://sport.tv2.dk/cykling/2018-07-02- ... r-frikendt
:roll:

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 3 gæster