FC Barcelona

Diskussion om den La Liga og andre spanske klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Antimadridista
Indlæg: 9206
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 919 gange
Blevet takket: 944 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Antimadridista »

Ba sai@

Men det ER vel Valverdes dream team..;)

Faktisk tror jeg Messis ballon chance i år, havde været lidt større med en invincible sæson!

Man kan også sige at skal Ronaldo have sin 6 ballon, så er fodbold verden bare generelt skæv, ergo kunne valverdes barca sagtens tituleres "det uovervindelige dream team":)

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14960
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1675 gange
Blevet takket: 1116 gange
Kontakt:

Re: FC Barcelona

Indlæg af Lopezzz »

I går målet til 1:0 var Barcas mål nr. 6000. Tak til Cou :)
MDCCCXCIX

Brugeravatar
!Option
Indlæg: 917
Tilmeldt: ons jan 18, 2017 3:44 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 173 gange
Blevet takket: 150 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af !Option »

Lopezzz skrev:I går målet til 1:0 var Barcas mål nr. 6000. Tak til Cou :)
Nix, det var mål nr. 5.999 :smile:
Rey Abi!

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14960
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1675 gange
Blevet takket: 1116 gange
Kontakt:

Re: FC Barcelona

Indlæg af Lopezzz »

!Option skrev:
Lopezzz skrev:I går målet til 1:0 var Barcas mål nr. 6000. Tak til Cou :)
Nix, det var mål nr. 5.999 :smile:
Du har ret...øv øv øv :( ....og vi var et mål fra at runde 100 mål i ligaen :(((...
Den skulle Ini have scoret
MDCCCXCIX

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af MessiPogba »

Billede

Vigtig viden eller ligegyldig info?
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

Brugeravatar
De La Barça
Indlæg: 802
Tilmeldt: tors apr 20, 2017 11:19 am
Har takket: 298 gange
Blevet takket: 44 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af De La Barça »

46 skud har vi ramt stolpe eller overligger i denne sæson. Det er jo helt vildt

https://www.fcbarcelona.com/football/fi ... 2f48ecc417

Sendt fra min ONEPLUS A5010 med Tapatalk

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af MessiPogba »

Jeg vil skide højt og helligt på FFP-reglerne. City og PSG har kneppet markedet i flere år uden at blive irettesat andet end latterlige bøder. I år skal der brændes så mange penge af for at rette op på de seneste mange års elendigheder på transfermarkedet. Brug hellere de næste to års transferbudgetter på denne sommer, for vi kan virkelig blive sat tilbage, hvis vi ikke køber godt ind, da vores fire bærende spillere (Busquets, Pique, Suarez og Messi) alle er 30+.

Odriozola
De Ligt
Javi Martinez
Thiago
Arthur
Griezmann

Eneste er Javi Martinez er 30 år, men hans fleksibilitet kan gøre, at han både kan dække CB og agere backup for Bussen i de kampe, han skal spares.

MAtS/Cillesen
Semedo/Odriozola - Pique/Mina - Umtiti/De Ligt - Alba/Digne
Busquets/Martinez
Rakitic/Sergi Roberto - Thiago/Arthur/Denis
Messi/Dembele - Suarez/Griezmann - Coutinho/Paco

Sælg: Paulinho, Gomes, Vermaelen,
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Blaugrana92 »

Kan vi ikke også købe Christian Eriksen, Isco, Neymar og købe Pep fri af sin kontrakt, nu vi er i gang? Helt ærligt, hvor mange penge tror du lige, at vi har? Griezmann alene er de første 100 millioner €. Javi Martínez og Thiago ville vel sammenlagt koste noget der ligner 150 millioner €. Bayern mangler ikke penge, og har ingen grund til at sælge nogle af deres bedste spillere. Odriozola har en frikøbsklausul på 40 millioner €. For De Ligt snakker vi omkring 55 millioner €. Arthur har vi givet 40 millioner € for, og Grêmios præsident har lige understreget at han ikke kommer til sommer. Det er 385 millioner €, eller cirka 2,9 milliarder danske kroner. Den slags penge har vi jo ikke. Heller ikke selvom vi sælger tre så store navne som Paulinho, Gomes og Vermaelen.

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af MessiPogba »

Blaugrana92 skrev:Kan vi ikke også købe Christian Eriksen, Isco, Neymar og købe Pep fri af sin kontrakt, nu vi er i gang? Helt ærligt, hvor mange penge tror du lige, at vi har? Griezmann alene er de første 100 millioner €. Javi Martínez og Thiago ville vel sammenlagt koste noget der ligner 150 millioner €. Bayern mangler ikke penge, og har ingen grund til at sælge nogle af deres bedste spillere. Odriozola har en frikøbsklausul på 40 millioner €. For De Ligt snakker vi omkring 55 millioner €. Arthur har vi givet 40 millioner € for, og Grêmios præsident har lige understreget at han ikke kommer til sommer. Det er 385 millioner €, eller cirka 2,9 milliarder danske kroner. Den slags penge har vi jo ikke. Heller ikke selvom vi sælger tre så store navne som Paulinho, Gomes og Vermaelen.
Læs venligst.

MessiPogba skrev:Jeg vil skide højt og helligt på FFP-reglerne. City og PSG har kneppet markedet i flere år uden at blive irettesat andet end latterlige bøder. I år skal der brændes så mange penge af for at rette op på de seneste mange års elendigheder på transfermarkedet. Brug hellere de næste to års transferbudgetter på denne sommer, for vi kan virkelig blive sat tilbage, hvis vi ikke køber godt ind, da vores fire bærende spillere (Busquets, Pique, Suarez og Messi) alle er 30+.
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Blaugrana92 »

Jordi Mestra udtalte i kølvandet på Coutinho-købet, at vi ville have 60 millioner € plus indtægter fra spillersalg at gøre godt med. Så medmindre næste års transferbudget er på 325 millioner €, eller vi på magisk vis kan få 125 millioner € for både Gomes og Paulinho, samt 75 for Vermaelen, så er det stadig et totalt urealistisk beløb at skulle fyre af. FFP kunne jeg godt tænke mig, at vi ikke sked et stykke. Jeg vil gerne snart se os vinde Champions League igen.

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af MessiPogba »

Problemet for os er dog, at alle vores konkurrenter vil komme stærkere ud denne sommer.

I Spanien tror jeg, at Real laver en kæmpe handel eller to, da Perez ikke accepterer at blive gjort så meget til grin i ligaen, at de røg historiske 15 point efter Barca i ligaen. Han accepterer det ikke.

Atletico kan denne sommer købe spillere, der kan omgående træde ind og ikke først til vinter, hvorfor jeg også tror, de vil forstærke sig. De svømmer ikke i penge, men Simeone har vist omverdenen, at han ikke har brug for absolutte verdensstjerner for at skabe et stærkt, stærkt hold, men at han skal finde den rette spiller, og de kan sommetider være en del billigere end verdensnavne.

I CL vil City forstærke sig langt yderligere, da CL er deres ultimative mål. Jorginho er på vej, de vil eventuelt ogs åforstærke forsvaret endnu mere osv.. Hvis PSG får over 300 millioner for Neymar fra Real, kan de også lige pludselig købe stort ind inden for FFP.

Så er der at Bayern også vil forstærke sig, mens et hold som United sikkert igen brænder 200 mio. pund af på spillere, og så er der også Juventus, som nok har indset, at der skal mere kvaltiet.

Liverpool har også en del penge at brænde af, og hvis de kan holde fast i Salah, har de pludselig noget tiltrækning, som nogle spillere ivl gå efter, da de spiller friskt fodbold i Liverpool. De får noget tiltrængt midtbanekapacitet fra Naby Keita nu, så de er også på rette vej.

Liverpool kan argumenteres for at være det næstbedste offensive hold i verden. De smadrer mål ind efter behag, men deres bredde er for ringe.

Alt i alt, så kan denne sæson virkelig være meget alarmerende for vores fremtid, hvis vi ikke følger konkurrenterne,o g det er netop derfor, jeg synes, at vi skal finde ethvert smuthul økonomisk og købe stort ind, så vi kan få grundfundamentet for fremtiden oppe og stå, så vi ikke lige pludselig står om 2 års tid og slet ikke har indført generationsskiftet, som skal overtage fra Pique, Suarez, Busquets og Messi. Vi har fornyet os en del med Coutinho og Dembele, og forhåbentligto gså Griezmann, men jeg er stadigvæk ikke imponeret af forsvaret, og vi har stadigvæk ikke fundet Busquets long-term afløser.

Og så skal der mere karakter ind. Der er simpelthen for mange af spillerne, der mangler nosser og rygrad til at bide fra sig, når det ikke kører. Alt, alt for meget af læsset er på Messis skuldre, som de kan gemme sig bag, når det ikke lige er solskinsvejr, medvind, på Camp Nou og et flot græstæppe.
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Det giver selvfølgelig mere mening at smide fremtidsplanerne herinde fremfor i transfertråden. Så her er mine ideer og det er udfra hvad jeg ser som realistisk økonomisk samt i forhold til spillere der kan hentes.

Ud: Gomes, Paco, Vidal, Dølle, Rafinha, Munir, Marlon, Douglas og Mina udlejes.
Ind: Griez, Arthur, Lenglet, (Thiago)
Boblere (spillere der kan sælges hvis de vil væk eller man kan få en billig reserve der holder niveauet): Digne, Cillesen, Rak, Suarez

MAtS (Cillesen)
Roberto (Semede) - Pique (Verm) - Umtiti (Lenglet) - Alba (Digne)
Bussi (Arthur)
Thiago (Pau) - Cou (Alena)
Dembele (Arnaiz) - Messi - Griez (Denis)

Jeg tror vi fortsætter med at spille 4-3-3 som vi for det meste gjorde i afslutningen af sæsonen. Det kunne også være 4-2-3-1 som vi også så til tider. 4-4-2 er slut. Personligt vil jeg mene det er på tide at man tager en eller to store beslutninger og siger farvel til Rak/Suarez. De burde stadig kunne indbringe en del og jeg er overbevist om at det ville være bedst for holdet. Især fordi Thiago efter alt at dømme er på markedet og Griez kommer til. Hvis Thiago ikke kan hentes så kan rak blive. Det samme kan Suarez hvis han vil affinde sig med en mindre rolle.

Valverde har efterhånden sagt en del gange at han vil have en mindre trup så han kan bruge b-spillere og det vil han få med ovenstående. Så kan alena, arnaiz, oriol og måske endda ruiz eller puiq kommer op og få lidt spilletid.

MM: MAtS, Cillesen (? Hvis han bliver solgt)
HB: Roberto, Semedo
VB: Alba, Digne (? Hvis han bliver solgt men spændende spillere på b-holdet. Her tænker jeg især på miranda)
CB: Pique, Umtiti, Verm, Lenglet
DM: Bussi, Arthur
CM: Cou, Thiago (Rak), Pau, Alena, Oriol (kan bytte med Arthur)
HW: Dembele, Arnaiz
VW: Griez, Denis
CF: Messi, (Suarez)
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Kubala
Indlæg: 10050
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 107 gange
Blevet takket: 387 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Kubala »

Hvis Thiago er ledig på markedet, så skal man go all in på ham. Med ham, Arthur, Griez og Lenglet vil man stå rigtig stærk til næste sæson, især hvis Arthur kan indfrie potentialet. Det vil sikkert blive dyrt, men man ville også have fået gode spillere ind. Har mine tvivl omkring Arthur(ved ikke, hvor god han er og kan blive), men Thiago og Griez er to verdensklasse spillere og Lenglet har vist gode takter.

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af MessiPogba »

Kubala skrev:Hvis Thiago er ledig på markedet, så skal man go all in på ham. Med ham, Arthur, Griez og Lenglet vil man stå rigtig stærk til næste sæson, især hvis Arthur kan indfrie potentialet. Det vil sikkert blive dyrt, men man ville også have fået gode spillere ind. Har mine tvivl omkring Arthur(ved ikke, hvor god han er og kan blive), men Thiago og Griez er to verdensklasse spillere og Lenglet har vist gode takter.
Men er Lenglet bedre end De Ligt? De Ligt spiller ganske vist i en meget offensiv liga, men han har virkelig imponeret mig, og han har 12-13 år foran sig. Prismæssigt ligger de på det samme.

Jeg synes virkelig, at vi bør gå all in på De Ligt. Han er Barca-spiller den knægt. Eneste, jeg ikke ved om, er, om han har mentaliteten til at kunne kapere en storklub som Barca, men hvis han kan spille for Hollands største klub allerede så imponerende i en så ung en alder, hvor der er en del pres som Ajax-spiller, så bevidner det om en spilel af en vis karakter. Barca er selvfølgelig en del større.

Det er ligefør, at De Ligt er min 1. prioritet for denne sommers vindue.
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

Kubala
Indlæg: 10050
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 107 gange
Blevet takket: 387 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Kubala »

MessiPogba skrev:
Kubala skrev:Hvis Thiago er ledig på markedet, så skal man go all in på ham. Med ham, Arthur, Griez og Lenglet vil man stå rigtig stærk til næste sæson, især hvis Arthur kan indfrie potentialet. Det vil sikkert blive dyrt, men man ville også have fået gode spillere ind. Har mine tvivl omkring Arthur(ved ikke, hvor god han er og kan blive), men Thiago og Griez er to verdensklasse spillere og Lenglet har vist gode takter.
Men er Lenglet bedre end De Ligt? De Ligt spiller ganske vist i en meget offensiv liga, men han har virkelig imponeret mig, og han har 12-13 år foran sig. Prismæssigt ligger de på det samme.

Jeg synes virkelig, at vi bør gå all in på De Ligt. Han er Barca-spiller den knægt. Eneste, jeg ikke ved om, er, om han har mentaliteten til at kunne kapere en storklub som Barca, men hvis han kan spille for Hollands største klub allerede så imponerende i en så ung en alder, hvor der er en del pres som Ajax-spiller, så bevidner det om en spilel af en vis karakter. Barca er selvfølgelig en del større.

Det er ligefør, at De Ligt er min 1. prioritet for denne sommers vindue.
Er Lenglet ikke billigere? Eller tager jeg fejl? Lenglet er i øvrigt også ung. 95’er. Om det bliver ham eller De Ligt er lidt underordnet for mig. Prisen vil afgøre det.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 12 gæster