VM 2018

Udenlandske ligaer, klubber og landshold

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Ronaldinho
Indlæg: 778
Tilmeldt: fre aug 27, 2010 10:51 am
Har takket: 25 gange
Blevet takket: 19 gange

Re: VM 2018

Indlæg af Ronaldinho »

Roberto Martinez undlader at udtage Nainggolan, men vælger at udtage Chadli, Januzaj, Dendoncker, Thorgan Hazard og Fellaini i stedet. Burde snarere poste den her i mental-tråden.
Ronaldinho Gaúcho

Xavi6Smede
Indlæg: 1436
Tilmeldt: tirs dec 23, 2014 8:02 pm
Har takket: 53 gange
Blevet takket: 135 gange

Re: VM 2018

Indlæg af Xavi6Smede »

Nainggolan har kun været med i to kvalifikationskampe, så det er ikke en kæmpe overraskelse. Men det er stadigvæk absurd, det vil svare til at Delaney blev droppet for Danmark.

Brugeravatar
A$AP
Indlæg: 11632
Tilmeldt: fre sep 28, 2012 6:23 pm
Har takket: 137 gange
Blevet takket: 956 gange

Re: VM 2018

Indlæg af A$AP »

Jeg har virkelig ikke mange forventninger til det her hold.

Billede

Blaugrana al vent
Indlæg: 520
Tilmeldt: ons maj 10, 2017 5:45 pm
Geografisk sted: Esé
Har takket: 8 gange
Blevet takket: 38 gange
Kontakt:

Re: VM 2018

Indlæg af Blaugrana al vent »

Jeg bløder Blaugrana

Brugeravatar
A$AP
Indlæg: 11632
Tilmeldt: fre sep 28, 2012 6:23 pm
Har takket: 137 gange
Blevet takket: 956 gange

Re: VM 2018

Indlæg af A$AP »

Ja, for det hold vandt kvalifikationen som nummer et. Ikke noget med lige at kvalificere sig med nød og næppe som ved dette års VM. Hvis de i det mindste havde vist gode takter under Sampaoli havde det nok været noget andet, det har de bare ikke. Sabellas Argentina havde i det mindste en okay defensiv organisation.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: VM 2018

Indlæg af Blaugrana92 »

Spændt på at se Pavón og Meza. Pavón skulle virkelig være dygtig, og jeg kan sagtens se ham få en del minutter på kanten. Meza fik debut i mareridtskampen mod Spanien, men var angiveligt en af de eneste spillere, der kunne være sin præstation bekendt. Dertil glæder jeg mig over, at det blev Dybala i stedet for Lautaro. Dybala er trods alt en af de bedste angribere i verden. Det ville være dumt ikke at have ham med.

Også lidt synd for Icardi ikke at blive udtaget, men han har virkelig været rædderlig for Argentina. Værre end Higuaín i mine øjne. Man kunne så til gengæld måske have forsvaret, at have ham med i stedet for Agüero, men man skal nok ikke undervurdere Kuns betydning i omklædningsrummet og hans connection med Leo.

Ikke det mest skræmmende hold, men man har velsagtens udtaget det bedst mulige hold. Det synes jeg i hvert fald må være tilfældet.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: VM 2018

Indlæg af Blaugrana92 »

A$AP skrev:Ja, for det hold vandt kvalifikationen som nummer et. Ikke noget med lige at kvalificere sig med nød og næppe som ved dette års VM. Hvis de i det mindste havde vist gode takter under Sampaoli havde det nok været noget andet, det har de bare ikke. Sabellas Argentina havde i det mindste en okay defensiv organisation.
For det første var det altså også en kvalifikation uden Brasilien. For det andet er jeg ret sikker på, at Argentina var blevet nummer to, ikke langt fra Brasilien, hvis Messi havde været med fra starten. Jeg synes ikke, at det her hold er markant dårligere end 2014-holdet.

Blaugrana al vent
Indlæg: 520
Tilmeldt: ons maj 10, 2017 5:45 pm
Geografisk sted: Esé
Har takket: 8 gange
Blevet takket: 38 gange
Kontakt:

Re: VM 2018

Indlæg af Blaugrana al vent »

Kig på Portugals EM trup. Der var ingen der regnede med at de skulle slå Frankrig på hjemmebane i en finale - uden Ronaldo i 99% af tiden. Og hvem havde forventet at både Holland og Italien missede kvalifikationen? Man kan ikke regne med noget som helst når det kommer til landsholdsfodbold.
Jeg bløder Blaugrana

Skydefinten
Indlæg: 8941
Tilmeldt: man aug 31, 2009 7:03 pm
Geografisk sted: Frederiksberg
Har takket: 1752 gange
Blevet takket: 1029 gange

Re: VM 2018

Indlæg af Skydefinten »

De slutter bag Island i puljen med det forsvar. Masch får noget at se til på dem DM.
Billede
Take away his goals, you’re left with his assists. Take away his assists, you’re left with his dribbles. Take away his dribbles, and you’re left with his key passes.. And most of the time, you get all of it together in 90 minutes. Lionel Messi.

Brugeravatar
!Option
Indlæg: 915
Tilmeldt: ons jan 18, 2017 3:44 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 173 gange
Blevet takket: 150 gange

Re: VM 2018

Indlæg af !Option »

Jamial skrev:Hvilket site bruger I til at læse om fodbold? Jeg tænker mest ift. VM, da der er en del spillere, jeg ikke er helt skarp på.

Jeg kunne godt tænke mig, at kunne læse om hvert enkelt land, deres bruttotrup, hvordan de spiller, og evt. også både information og stats på hver spiller. ... og så må sitet godt være overskueligt. (Prøv at gå ind på tipsbladet.dk, så kan I se et eksempel på hvad jeg absolut IKKE leder efter! :) ) - Gerne på engelsk, men dansk er også fint. Tak for hjælpen!!
https://sports.yahoo.com/yahoo-sports-2 ... 54513.html

Jeg har selv luret lidt rundt på Yahoos side (Ja, det findes stadig!). Det er ikke synderligt dybdegående, men giver trods alt en lille smule overblik. De lister holdene op et efter et, og mangler efterhånden ikke at "offentligøre" så mange.

Bedre end ingenting vel :roll: :grin:
Rey Abi!

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: VM 2018

Indlæg af Blaugrana92 »

Skydefinten skrev:De slutter bag Island i puljen med det forsvar. Masch får noget at se til på dem DM.
Billede
Altså, så dårligt er det forsvar nu heller ikke. Mercado og Tagliafico er ikke de bedste spillere i verden, men begge er solide defensivt, og det må alligevel være prioritet nummer et for Argentina på netop de to positioner. Fazio har været kanon for Roma og Otamendi var bedste centerback på et historisk godt mesterskabshold i Premier League. Det er ikke Carvajal-Ramos-Piqué-Alba, men mindre kan altså også gøre det, hvis organisationen er stærk og sammenhængende. Spørgsmålet er så om den bliver det.

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: VM 2018

Indlæg af MessiPogba »

Hvis Rojo kommer i omdrejninger, er han klart Argentinas bedste centerback. Så kan de parre ham med Fazio helst, men også fint nok med Otamendi, selvom Otamendi laver så mange fejl.

Men @skydefinten?

Masch på midten får da hjælp af Biglia? Han er da en fin oprydder, er han ikke? Han er da en god arbejdshest, som kan supplere Masch?

Aguero som starter? Tjooooo. Han har knapt nok spillet kampe siden marts, så man må virkelig håbe, at han har en god form, når VM starter.

Hvad er Pavon egentlig for en spiller? Bedre end Dybala? For Dybala var en god højre kantspiller i Palermo
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: VM 2018

Indlæg af Blaugrana92 »

MessiPogba skrev:Hvis Rojo kommer i omdrejninger, er han klart Argentinas bedste centerback.
Nej. Otamendi er fuldstændig afgjort en bedre spiller end Rojo. Han erobrer flere bolde, til trods for at spille for et hold med langt mere boldbesiddelse og langt mindre fokus på forsvar uden bold, han er stærkere i luften, og sidst men ikke mindst er han en meget bedre pasningsspiller, især når det handler om afleveringerne over længere distancer, hvor Rojo simpelthen er rædderlig. Jeg er godt klar over, at du har ekstremt svært ved at lægge dine United-briller fra dig, men Otamendi har været en fast og ekstremt vigtig del af Premier Leagues velsagtens stærkeste hold nogensinde. Otamendi er, bedømt på præstationerne de sidste fire år, en langt bedre spiller end Rojo.

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

VM 2018

Indlæg af Flax_Generous »

Otamendi blev betragtet som et decideret flop efter sin første sæson i Premier League. Han var virkelig dårlig. Det blev bedre sidste sæson, men der var Rojo altså lige så god. Så det er reelt kun i denne sæson, at Otamendi har været langt bedre (og derfor bør han nok også starte).

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: VM 2018

Indlæg af MessiPogba »

Blaugrana92 skrev:
MessiPogba skrev:Hvis Rojo kommer i omdrejninger, er han klart Argentinas bedste centerback.
Nej. Otamendi er fuldstændig afgjort en bedre spiller end Rojo. Han erobrer flere bolde, til trods for at spille for et hold med langt mere boldbesiddelse og langt mindre fokus på forsvar uden bold, han er stærkere i luften, og sidst men ikke mindst er han en meget bedre pasningsspiller, især når det handler om afleveringerne over længere distancer, hvor Rojo simpelthen er rædderlig. Jeg er godt klar over, at du har ekstremt svært ved at lægge dine United-briller fra dig, men Otamendi har været en fast og ekstremt vigtig del af Premier Leagues velsagtens stærkeste hold nogensinde. Otamendi er, bedømt på præstationerne de sidste fire år, en langt bedre spiller end Rojo.
Nu ser jeg ufattelig meget både City og United.

At du synes, at OTamendi er bedre, jamen værsgo. Det synes jeg ikke. De få kampe, hvor folk virkelig har turdet at spille fodbold mod City og lagt et pres på dem, har Otamendi sejlet fuldstændig i denne sæson. Han har kostet flere mål, bl.a. i CL-opgørene mod Liverpool, var OTamendi en stor synder.

I sidste sæson og hans første sæson var OTamendi også en katastrofe for City.

Rojo derimod, når han har spillet centerback for United, har gjort en rigtig god figur. Han er en katastrofe som venstre back, fordi han ikke kan andet end at høvle bolden 100 meter op ad banen eller lave elendige aktioner med bolden på den sidste tredjedel.

Men okay, du synes jo også, at Henderson er en fantastisk spiller, fordi han er kaptajn for Liverpool.

At man har været en del af et historisk hold, er jo ikke altid ensbetydende med, at du er kvalitet.

John O'Shea var i en længere periode fast mand på Sir Alex Fergusons vindende mesterskabshold, men at hævde at han var en fantastisk spiller, er at strække den. En god breddespiller, der løste sine opgaver.

Men jeg vil dog råde dig til at se Citys halvdårlige kampe og se, hvor meget Otamendi har kostet City. Både under Pep og Pellegrni.

Det er jo nemt at statpadde dine statistikker, når du spiller på et så aggressivt hold som City med mange bolderobringer og højt genpres, men de få hold, der ikke har været så bange for at spille imod Citys fantastiske boldspil, der har Otamendi sejlet katastrofalt. Akkurat som han også gjorde det under Pellegrinis sidste sæson.

Otamendi lever så meget på sin aggressivitet. Hans fornemmelse for at placere sig eller forudse spillet er på alt, alt for lavt niveau.

Rojo er dog hellere ikke nogen Nesta, det er klart, men han er bedre til at forsvare end Otamendi.
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 11 gæster