Landsholdsfodbold

Udenlandske ligaer, klubber og landshold

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Landsholdsfodbold

Indlæg af Blaugrana92 »

Dertil skal den katastrofale start jo også med i ligningen. Før Messi vendte tilbage var Argentina jo forfærdelige.

Brugeravatar
LeoMessi
Indlæg: 700
Tilmeldt: tirs apr 03, 2018 10:57 pm
Blevet takket: 95 gange

Re: Landsholdsfodbold

Indlæg af LeoMessi »

(Messi ikke tilgængelig de første 4 kampe)

Matchday 1 - Messi ikke med --> Nederlag

Matchday 2 - Messi ikke med --> Uafgjort

Matchday 3 - Messi ikke med --> Uafgjort

Matchday 4 - Messi ikke med --> Sejr (første sejr)

Allerede her mister man 7 point sammenlagt, god start.

(Læg så mærke til de næste tre kampe, når Messi endeligt er tilgængelig)

Matchday 5 - Messi med --> Sejr

Matchday 6 - Messi med --> Sejr

Matchday 7 - Messi med --> Sejr

(Denne sejrstime stopper dog, eftersom at Messi igen ikke er tilgængelig)

Matchday 8 - Messi ikke med --> Uafgjort

Matchday 9 - Messi ikke med --> Uafgjort

Matchday 10 - Messi ikke med --> Nederlag

(Messi tilgængelig igen)

Matchday 11 - Messi med igen --> Nederlag (mod Brasillien)

Matchday 12 - Messi med --> Sejr

Matchday 13 - Messi med --> Sejr

(Denne sejrstime stopper så igen, fordi Messi igen ikke er tilgængelig)

Matchday 14 - Messi ikke med --> Nederlag

(Messi tilgængelig igen. Sidste kamp skal Argentina vinde for at kvalificere sig)

Matchday 15 - Messi med --> Uafgjort

Matchday 16 - Messi med --> Uafgjort

Matchday 17 - Messi med --> Uafgjort

Matchday 18 - Messi med --> Sejr (Messi med hattrick og en magisk præstation)

Beklager dette lange indlæg, men jeg sidder faktisk og er 'overrasket', eller rettere sagt, fascineret over disse stats, og over hvor stor en betydning Messi har.

Argentina uden Messi:
8 kampe; 1 sejr; 3 nederlag; 4 uafgjorte --> 7 point sammenlagt

Argentina med Messi:
10 kampe; 6 sejre; 1 nederlag; 3 uafgjorte --> 21 point sammenlagt
“I don’t dish out praise lightly but Messi deserves it. I look for weaknesses in his game and I can’t find them.” - Roy Keane

Brugeravatar
LeoMessi
Indlæg: 700
Tilmeldt: tirs apr 03, 2018 10:57 pm
Blevet takket: 95 gange

Re: Landsholdsfodbold

Indlæg af LeoMessi »

Er der nogle herinde der ved, hvorfor en mand som Icardi ikke bliver udtaget for det argentinske landshold?
“I don’t dish out praise lightly but Messi deserves it. I look for weaknesses in his game and I can’t find them.” - Roy Keane

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: Landsholdsfodbold

Indlæg af Antimadridista »

Leo@

Af de 4 angribere der er udtaget, er det vel kun higuain der kan komme på tale ift Icardi.
Selvom han ofte har kvajet sig når det virkelig har været vigtigt, så har han trods alt været fast på landsholdet i årevis, modsat Icardi. Tror ikke den er længere..

PuyolErGud
Indlæg: 10610
Tilmeldt: lør okt 27, 2012 10:26 pm
Geografisk sted: Ishøj
Har takket: 595 gange
Blevet takket: 563 gange

Re: Landsholdsfodbold

Indlæg af PuyolErGud »

Vel fordi Sampaoli har vurderet de andre angribere til at passe bedre i truppen. Og så har det måske også spillet ind, at Icardis forhold ikke er det bedste til alle de andre.

Sendt fra min EVA-L09 med Tapatalk

Brugeravatar
LeoMessi
Indlæg: 700
Tilmeldt: tirs apr 03, 2018 10:57 pm
Blevet takket: 95 gange

Re: Landsholdsfodbold

Indlæg af LeoMessi »

Ja, det er nok en knap så stor overraskelse, jeg er dog meget! uenig i valget, og mener at man burde have ofret enten en forsvarsspiller, en midtbanespiller eller Higuain/Dybala for at klemme Icardi ind.

Jeg synes, at Argentina har brug for en spiller i truppen som er farlig i boksen og som er farlig i luftduellerne, så har de trods alt flere strenge at spille på. Sampaoli har valgt 4 type 'spillende' angribere, som ofte misbruger en del åbne chancer foran målet (eksklusiv Messi).

Sammenligner vi f.eks. Icardis conversion rate med de tre andre angribers for denne sæson, ser det således:

Icardi: 34,7%
Agüero: 28,4% (0 mål i kvalifikationen til VM 2018)
Dybala: 28,4% (0 mål i kvalifikationen til VM 2018, og sjældent i startopstillingen selv i Messis fravær)
Higuain: 24,2% (1 mål i kvalifikationen til VM 2018)

Her ses det altså først og fremmest, at Icardi er langt skarpere foran målet, og samtidig ses det, hvor knap så gode de andre angribere har været i kvalifikationen til VM 2018. Det ville gøre en stor forskel for spillet (og Messi), hvis man som minimum bare havde en angriber man kunne sigte efter i boksen, hvis plan A, altså spille sig igennem, nu ikke skulle lykkes.
“I don’t dish out praise lightly but Messi deserves it. I look for weaknesses in his game and I can’t find them.” - Roy Keane

Starnils
Indlæg: 447
Tilmeldt: man jun 20, 2016 11:02 pm
Har takket: 165 gange
Blevet takket: 65 gange

Re: Landsholdsfodbold

Indlæg af Starnils »

LeoMessi skrev:Er der nogle herinde der ved, hvorfor en mand som Icardi ikke bliver udtaget for det argentinske landshold?
Fordi han var sammen med Maxi Lopez' kone. Så ingen på det argentinske landshold kan lide ham. Helt fint, at han ikke er med.
Socio. no. 54.257

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: Landsholdsfodbold

Indlæg af MessiPogba »

Starnils skrev:
LeoMessi skrev:Er der nogle herinde der ved, hvorfor en mand som Icardi ikke bliver udtaget for det argentinske landshold?
Fordi han var sammen med Maxi Lopez' kone. Så ingen på det argentinske landshold kan lide ham. Helt fint, at han ikke er med.
Er det ikke en skrøne, at det er derfor, at han bliver forbiset?

Som om fodboldspillere er selv så hellige, at når de knalder til højre og venstre og er konstant utro? Maxi Lopez har mig bekendt, aldrig været en helt store stjerne i Argentina eller på det argentinske landshold, så det virker da lidt spøjst, at man pludselig gør sådan noget politisk.

Jeg er selvfølgelig indforstået med, at det er meget slemt, at du skralder en medspilleres kone, men alligevel? En som Rojo var jo konstant utro i hans første år i Manchester United, mens hans kone ventede barn. Ser man ikke bort fra det? Fodboldspillere er selv nogle slemme røvhuller med deres sexeskapader.
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

emo
Indlæg: 17757
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 802 gange

Re: Landsholdsfodbold

Indlæg af emo »

Men.... Rojo var det ikke med Icradis kone eller tidligere Maxis kone. ;-) :roll:
Allez...

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: Landsholdsfodbold

Indlæg af MessiPogba »

emo skrev:Men.... Rojo var det ikke med Icradis kone eller tidligere Maxis kone. ;-) :roll:
Nej, det har du ret i, men jeg synes det fremstår lidt hyklerisk, hvis det er episoden mellem Icardi og Maxi Lopez er det, der gør, at Icardi ikke får en chance på det argentinske landshold, når jeg vil vædde med, at mange af dem på landsholdet selv har været utro eller dolket deres mor til deres barn i ryggen.

Men det er nok bare mig. Jeg synes utroskab er det mest håbløse du kan gøre over for et andet menneske, du deler liv med, når det i realiteten bør være nemt nok at slå op inden man skralder en ny. Især fordi fodboldspillere ofte er nogle svin overfor deres koner hjemme i huset.
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

Starnils
Indlæg: 447
Tilmeldt: man jun 20, 2016 11:02 pm
Har takket: 165 gange
Blevet takket: 65 gange

Re: Landsholdsfodbold

Indlæg af Starnils »

MessiPogba skrev:
emo skrev:Men.... Rojo var det ikke med Icradis kone eller tidligere Maxis kone. ;-) :roll:
Nej, det har du ret i, men jeg synes det fremstår lidt hyklerisk, hvis det er episoden mellem Icardi og Maxi Lopez er det, der gør, at Icardi ikke får en chance på det argentinske landshold, når jeg vil vædde med, at mange af dem på landsholdet selv har været utro eller dolket deres mor til deres barn i ryggen.

Men det er nok bare mig. Jeg synes utroskab er det mest håbløse du kan gøre over for et andet menneske, du deler liv med, når det i realiteten bør være nemt nok at slå op inden man skralder en ny. Især fordi fodboldspillere ofte er nogle svin overfor deres koner hjemme i huset.
Hvis vi antager, at Maxi Lopez er gode venner med en del fra holdet, så forstår jeg godt, at Icardi ikke kommer med. Man kan ikke have en spiller med, som alle hader. Det kan godt være, at mange af spillerne selv er utro, men de gør det ikke med en holdkammerats kone.

Og hvad jeg kan forstå, så er Messi og Maxi Lopez venner,da de har spillet i Barca sammen - så det giver god mening, hvis Messi heller ikke ønsker, at Icardi er med.
Socio. no. 54.257

Brugeravatar
A$AP
Indlæg: 11632
Tilmeldt: fre sep 28, 2012 6:23 pm
Har takket: 137 gange
Blevet takket: 956 gange

Re: Landsholdsfodbold

Indlæg af A$AP »

OFFICIEL !

La Coupe du Monde 2022 organisée par le Qatar se déroulera du 21 Novembre au 18 Décembre !
Hold kæft jeg håber spillere, klubber, landshold m.m boycotter det korrupte qatar lort. VM fra 21 november til 18 december.

Tello
Indlæg: 7683
Tilmeldt: tirs feb 26, 2013 9:43 am
Har takket: 1380 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: Landsholdsfodbold

Indlæg af Tello »

Jeg hader oliesheikher.

Sendt fra min LON-L29 med Tapatalk

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: Landsholdsfodbold

Indlæg af MessiPogba »

A$AP skrev:
OFFICIEL !

La Coupe du Monde 2022 organisée par le Qatar se déroulera du 21 Novembre au 18 Décembre !
Hold kæft jeg håber spillere, klubber, landshold m.m boycotter det korrupte qatar lort. VM fra 21 november til 18 december.
Fodbold er officielt til grin.
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

Brugeravatar
A$AP
Indlæg: 11632
Tilmeldt: fre sep 28, 2012 6:23 pm
Har takket: 137 gange
Blevet takket: 956 gange

Re: Landsholdsfodbold

Indlæg af A$AP »

Özil melder stop på det tyske landshold. Han har i form af flere sider på twitter skrevet om al den snak der har været omkring ham, før, under og efter VM. Specielt i Tyskland. Jeg mente også selv, at Özil var blevet gjort til syndebuk i de tyske medier. Al for meget snak gik på ham, ikke Müller som var dårligere, nok den dårligste på hele holdet. Ikke på Neuer, ikke på Boateng eller Hummels. Når man så Özils perspektiv på tingene og de ting han er blevet kaldt af politikere og andre mennesker, så forstår man ham også.

De sidste to af hans 4 beskeder/sider, her hvor han melder sit stop på landsholdet.


Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 9 gæster