FC Barcelona

Diskussion om den La Liga og andre spanske klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Skydefinten
Indlæg: 8941
Tilmeldt: man aug 31, 2009 7:03 pm
Geografisk sted: Frederiksberg
Har takket: 1752 gange
Blevet takket: 1029 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Skydefinten »

En venskabskamp, når der mangler en liga kamp? Det et altså mystisk/mærkeligt?!
Take away his goals, you’re left with his assists. Take away his assists, you’re left with his dribbles. Take away his dribbles, and you’re left with his key passes.. And most of the time, you get all of it together in 90 minutes. Lionel Messi.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Blaugrana92 »

Væk med Valverde. Han har simpelthen ikke prioriterne i orden.

JonasV
Indlæg: 11425
Tilmeldt: man jan 12, 2009 1:06 pm
Geografisk sted: Lige ved og næsten
Har takket: 1393 gange
Blevet takket: 1843 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af JonasV »

Det virker helt off, det her. Har sjældent haft mindre lyst til at se en af vores kampe.

Tello
Indlæg: 7689
Tilmeldt: tirs feb 26, 2013 9:43 am
Har takket: 1381 gange
Blevet takket: 557 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Tello »

Skrev i kamptråden, at Messi måske blev sparet pga. venskabskampen, og ikke VM. Guess I was right.

Det er lige så meget Barto det her, den rotte. Kæft, jeg savner Laporta lige nu. Og Pep havde givet El Gordo Suarez sådan en røvfuld.

Sendt fra min LON-L29 med Tapatalk

Brugeravatar
Jamial
Indlæg: 1038
Tilmeldt: lør okt 20, 2007 8:16 pm
Har takket: 417 gange
Blevet takket: 62 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Jamial »

Tello skrev:Skrev i kamptråden, at Messi måske blev sparet pga. venskabskampen, og ikke VM. Guess I was right.

Det er lige så meget Barto det her, den rotte. Kæft, jeg savner Laporta lige nu. Og Pep havde givet El Gordo Suarez sådan en røvfuld.

Sendt fra min LON-L29 med Tapatalk
Jeg linkede det også under kampen, men jeg er grundlæggende HELT ENIG (Jeg holder ikke op med at holde af Barca, men det er så langt fra hvad den klub jeg elsker burde står for, at det er sørgeligt):



Rafael Hernández
@RafaelH117

If Barcelona misses out in a legendary achievement because of a €7m midweek friendly, I think it’s fair to say I’m one hundred percent done with how I used to feel about the club. I know what happened, we all do, but still, what the fuck…

Starnils
Indlæg: 447
Tilmeldt: man jun 20, 2016 11:02 pm
Har takket: 165 gange
Blevet takket: 65 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Starnils »

Nu må folk slappe af. Hvis vi havde vundet over Levante (eller bare undgået at lukke fucking 5 mål ind?!), som vi burde, så ville ingen se det som problematisk, at vi tog på den her tur - det vil tværtimod vise, at vi er mere end klub.
Socio. no. 54.257

Brugeravatar
Jamial
Indlæg: 1038
Tilmeldt: lør okt 20, 2007 8:16 pm
Har takket: 417 gange
Blevet takket: 62 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Jamial »

Starnils skrev:Nu må folk slappe af. Hvis vi havde vundet over Levante (eller bare undgået at lukke fucking 5 mål ind?!), som vi burde, så ville ingen se det som problematisk, at vi tog på den her tur - det vil tværtimod vise, at vi er mere end klub.
Men, du ser det ikke som problematisk, at Messi bliver sparet pga. en venskabskamp i Afrika? Det er da lidt en falliterklæring ligegyldigt hvad.

Tello
Indlæg: 7689
Tilmeldt: tirs feb 26, 2013 9:43 am
Har takket: 1381 gange
Blevet takket: 557 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Tello »

Jamial skrev:
Tello skrev: Jeg linkede det også under kampen, men jeg er grundlæggende HELT ENIG (Jeg holder ikke op med at holde af Barca, men det er så langt fra hvad den klub jeg elsker burde står for, at det er sørgeligt ):
If Barcelona misses out in a legendary achievement because of a €7m midweek friendly, I think it’s fair to say I’m one hundred percent done with how I used to feel about the club. I know what happened, we all do, but still, what the fuck…[/i]
Vi skal sgu nok tjene de 7 mil ind på trøjesalg af Griezmann alligevel jo. Gjorde vi det eksempelvis mhp. et talent-samarbejde, en gestus for Mandela, diplomatiske årsager m.m., så var det en 'noble cause'. Men kan ikke se noget nobelt i det når man alligevel får 7 mil for det. Og at man har sparet Messi alene af den årsag, det pisser mig af.

Det virker lidt til at det sydafrikanske hold vil lave en gestus/hyldest/fejring/opvisning, og at de har haft brug for nogle superstjerner, hvortil vi har sagt ja pga. pengene. Så har vi vel sparet Messi fordi vi har lovet han ville spille.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Blaugrana92 »

Starnils skrev:Nu må folk slappe af. Hvis vi havde vundet over Levante (eller bare undgået at lukke fucking 5 mål ind?!), som vi burde, så ville ingen se det som problematisk, at vi tog på den her tur - det vil tværtimod vise, at vi er mere end klub.
Hvis og hvis min røv var spids ...
Sagen er den, at vi først nedprioriterede en svær udekamp i Champions League, for at holde liv i stimen i La Liga. Dengang var indikationen altså, at vi satsede benhårdt på at gøre det historiske og gå ubesejrede gennem ligaen. Nu, hvor Champions League er et overstået kapitel, vælger vi så altså at nedprioritere netop den historiske rekord, for at have Messi klar til en venskabskamp med et eller andet ligegyldigt sydafrikansk hold. Det er helt hen i vejret. Især fordi Messi allerede har spillet langt over 4.000 minutter. 90 minutter til eller fra gør ærligt talt ingen forskel, især ikke for en som Messi, der hellere vil spille 180 minutter om ugen end 90 minutter om ugen.

Antimadridista
Indlæg: 9161
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 911 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Antimadridista »

Man kan diskutere Levante kampen op og ned ad stolper, men der kan ikke være tvivl om Valverdes primære ansvar.

1 Hvorfor ikke i det mindste Messi i truppen
2 Levante havde 23 point i de sidste 10 kampe! Tror faktisk det var mere end Real.
3 Af de 4 faste i forsvaret, startede kun Alba. Med tanke på ovenstående, burde Pique have startet.

Kan mærke det sradig irriterer..men kan trods alt se, at vi får en sublim spiller i Griezmann her om lidt.

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5437
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 569 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Ja der er nogle lyspunkter til næste sæson..

Jeg tror Lenglet er ok backup, ihvertfald bedre end Mina, og mere solid end Verm

Arthur glæder jeg mig rigtig meget til..

Cou og Demb har begge vist højt niveau i de sidste kampe, samt målnæse.
Denis skal have en bedre chance i kommende sæson.

Griezman kommer til og derved får vi igen en ret skræmmende offensiv.

Vi mangler en god højreback..

Og så skal vi bare af med dødvægten i:
Paco, Gomes, Paulinho, Vidal, Mina samt de øvrige udlejdede..
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Ba sai luo na
Indlæg: 287
Tilmeldt: søn jan 14, 2018 2:26 am
Har takket: 34 gange
Blevet takket: 45 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Ba sai luo na »

Jeg synes det er lidt hårdt at smide Mina i dødvægt gruppen og forkert at have paulinho I den gruppe.

Mina havde ikke den bedste dag på kontoret mod levante men lad ham nu lige får en reel chance.
Han bliver hurtigt syndebuk for at være årsagen til der blev lukket 5 mål ind - men fodbold er nu en holdsport.
Paulinho - ja jeg kan nu altså godt se ham være en gevinst I barca. Synes også han får for meget kritik bare fordi han ikke er elegant som Iniesta osv. Dermed ikke sagt de ikke kan forbedre sig - for de kan og skal de da absolut.

Synes mange af vores reserve spillere lider under at hele holdet s.. ikke har fungeret i efterhånden lang tid og det er da et mirakel vi nåede 43 kampe som ubesejret. Barca lukker mål ind på samlebånd for tiden - og det har været med A-kæden.

Gomez , Paco og vidal er jeg dog enig. gode spillere I den rigtige klub på det forkerte tidspunkt. De må videre.

Angående levante nederlaget - så rør det mig nu altså ikke.
Det er min verden stadig en størrere ting at spille god fodbold , opnå 95-100 point med nederlag , end at hakke sig igennem som ubesejret med 90-93 point.

Barca blev mester - og endda en double. Det er da fantastisk.

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5437
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 569 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Ba sai luo na skrev:Jeg synes det er lidt hårdt at smide Mina i dødvægt gruppen og forkert at have paulinho I den gruppe.

Mina havde ikke den bedste dag på kontoret mod levante men lad ham nu lige får en reel chance.
Han bliver hurtigt syndebuk for at være årsagen til der blev lukket 5 mål ind - men fodbold er nu en holdsport.
Paulinho - ja jeg kan nu altså godt se ham være en gevinst I barca. Synes også han får for meget kritik bare fordi han ikke er elegant som Iniesta osv. Dermed ikke sagt de ikke kan forbedre sig - for de kan og skal de da absolut.

Synes mange af vores reserve spillere lider under at hele holdet s.. ikke har fungeret i efterhånden lang tid og det er da et mirakel vi nåede 43 kampe som ubesejret. Barca lukker mål ind på samlebånd for tiden - og det har været med A-kæden.

Gomez , Paco og vidal er jeg dog enig. gode spillere I den rigtige klub på det forkerte tidspunkt. De må videre.

Angående levante nederlaget - så rør det mig nu altså ikke.
Det er min verden stadig en størrere ting at spille god fodbold , opnå 95-100 point med nederlag , end at hakke sig igennem som ubesejret med 90-93 point.

Barca blev mester - og endda en double. Det er da fantastisk.
Jeg kan ikke se Mina gå ind og være i top 10 som midterforsvarer indenfor de næste 2 sæsoner.. derfor er han dødvægt. Vi skal have rigtig gode spillere på hver position.

Pau, Gomes og Vidal skal udskiftes med Arthur, Denis og en ny backup for Busquets.. Pau har ikke de tekniske kompetencer til at spille midtbane for Barca.
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Antimadridista
Indlæg: 9161
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 911 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Antimadridista »

Ba sai@

Om 10 år, vil kun de mest medlevende fans huske spillet, da vil en ubesejret sæson klart overskygge spillet.!

I madrid, tror jeg heller ikke man er ked af cl titlen i 16, selvom Bayern, Atletico og Barca, var væsentlig stærkere i den sæson. Det bliver glemt med tiden..

Ba sai luo na
Indlæg: 287
Tilmeldt: søn jan 14, 2018 2:26 am
Har takket: 34 gange
Blevet takket: 45 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Ba sai luo na »

Det er jeg skam helt enig I.

Det kunne da også være fedt hvis sæsonen var endt ubesejret - men nu skete det ikke og ærgelsen ( for mig ) er ikke så stor for jeg synes faktisk ikke vi har spillet som et ubesejret hold.

Men jo - det havde da været en fed rekord at have...men så igen, om 10 år ville det så havde heddet Valverdes dream team eller noget I den stil.
Ville næsten være lige så misvisende som hvis ronaldo ender med den 6. balon og om 10 år vil den stå som den bedste :lol:

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 1 gæst