FC Barcelona

Diskussion om den La Liga og andre spanske klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af MessiPogba »

Ba sai luo na skrev:Virker det ikke lidt som om Valverdes varemærke - det organiserede system med en solid defensiv er begyndt at halte lidt?

De sidste 6 kampe I ligaen mod Sevilla , Leganes , Valencia , Celta , Deportivo og Real, Der har barca ikke formået at holde nullet. Der er faktisk blevet lukket 10 mål ind I 6 kampe og derudover et par Roma kampe som ikke behøves beskrives nærmere.

Ja - vi er ubesejret hvilket er mega godt men den samlede point høst vil mangle en del før vi rammer 100 point.
Barca har bare undgået at tabe men haft mange uafgjorte. I andre sæsoner ville det ikke have rakt til et mesterskab.

Sådan ved godt man ikke kan stille det op - og mener skam også sæsonen er mere en godkendt og stor ros til valverde for at samlet holdet sammen efter den kaotiske sommer og kommet frem til det han er kommet frem til - men så er det vel heller ikke bedre eller ?
Er bekymret for om det kan række til næste sæson - selvom jeg godt ved dembele og coutinho vil være mere fuldblods. men tilgengæld er Iniesta væk og Messi og Suarez et år ældre.
Jeg har været en af dem, der aldrig har helt kunne se det der med, at vores defensiv skulle være rigtig godt. Vi spillede i så langsomt tempo, at vi nullede flere modstandere i søvn, og det blev gjort med stor succes, men så snart modstanderne evner at forstå, at tempoet skulle op, blev vi opløst i atomer. Vi så senest igen i går, hvor vitterlig nemt, det er at score i mod os, Sevilla med deres ringe form viste det, Roma viste det osv osv.

Det falder selvfølgelig også sammen med, at en som Umtiti mere ligner en SUpeliga-spiller her de sidste 6-8 uger, end han ligner Umtiti fra de første 6-7 måneder af sæsonen, men stadigvæk er konceptet og systemet meget, meget svagt i min optik.

En fantastisk defensiv er, når jeg f.eks. ser Atleticos forsvarsspil. Selvom det for mit vedkommende er røvhamrende sygt at se dem spille, så kan jeg intet tage fra deres defensive spil, for der er de i særklasse. Jeg ser slet ikke det samme hos os for at være helt ærligt. Det har været langt mere storspilleden MAtS, og så en godtspillende Umtiti, det har gjort udslaget, end det har været kollektivtet og systemet, som har gjort udslaget, som man ser det i Atletico og Juventus i sidste sæson.
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

Brugeravatar
Guardiola
Indlæg: 3205
Tilmeldt: lør jul 30, 2005 10:56 pm
Har takket: 174 gange
Blevet takket: 386 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Guardiola »

For mig illustrerer det om pointhøsten meget godt, hvad jeg mener er et kardinalpunkt i diskussionerne - at Valverde ikke bliver mål på resultaterne i forhold til modstanderne, men derimod Barcas tidligere gyldne periode.

Der ligger også det i at være ubesejret, at man har været meget dygtige til ikke at give modstanderen point. Lad os nu se, om vi slutter på 96 point - tvivler. Men Ligaen er afgjort, så det er en teoretisk diskussion. Men det er sjældendt at 96 point kun rækker til 2. pladsen

Om defensiven, så har vores forsvar det med at begå koncentrations-fejl og træffe mærkelige beslutninger. Men vi kommer aldrig til at spille en defensiv som ATM fx, dertil har vi for mange offensive spillere på banen men manglende defensive evner og pligter. Mats er ved at spille sig ind som en af de vigtigste spillere på holdet

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af MessiPogba »

Guardiola skrev:For mig illustrerer det om pointhøsten meget godt, hvad jeg mener er et kardinalpunkt i diskussionerne - at Valverde ikke bliver mål på resultaterne i forhold til modstanderne, men derimod Barcas tidligere gyldne periode.

Der ligger der også det i at være ubesejret, at man har været meget dygtige til ikke at give modstanderen point. Lad os nu se, om vi slutter på 96 point - tvivler. Men Ligaen er afgjort, så det er en teoretisk diskussion. Men det er sjældendt at 96 point kun rækker til 2. pladsen

Om defensiven, så har vores forsvar det med at begå koncentrations-fejl og træffe mærkelige beslutninger. Men vi kommer aldrig til at spille en defensiv som ATM fx, dertil har vi for mange offensive spillere på banen men manglende defensive evner og pligter. Mats er ved at spille sig ind som en af de vigtigste spillere på holdet
Atletico stiller ligeså offensivt op som os med deres spillere.

Hvad er helt konkret forskellen her?

Oblak
Juanfran/Vrsaljko - Godin - Gimenez - Filipe
Saul - Gabi/Thomas - Koke - Vitolo
Griezmann - Costa

Kontra

MAtS
Roberto - Pique - Umtiti - Alba
Coutinho - Rakitic - Busquets - Iniesta
Messi - Suarez

Oblak og MAtS er to helt fantastiske keepers.

Forsvaret består af to centerbacks, og så en back, der er offensiv (Alba kontra Vrsaljko) og så en mere kontrolleret back (Roberto kontra Filipe)

Midtbanen består af to inde centralt, der arbejder hårdt for holdet, hvor den ene er styrmanden, mens den anden støder til i begge ender af banen (Busquets og Gabi som styrmand, mens Rakitic og Koke som boks til boks. Derudover består fløjene af en spiller, der både kan gå ind centralt og hjælpe til, men holde bredden og skabe lidt ting, men ikke har helt farten til at være en kantspiller, men kan uden tvivl ting på egen hånd (Iniesta kontra Saul), og så er der en ren offensiv spiller, der kreerer noget (Cou vs. Vitolo)

Angrebet består af en kreativ spiller, der flagrer i Messi og Griezmann, og så en hårdtarbejdende angriber i Costa kontra Suarez.

Eneste forskel er, at Griezmann arbejder en del hårdere end Messi i spillet uden bold, men ellers har Valverdes Barcelona været opbygget på samme måde som Atletico stiller op, og alligevel er vi lysår fra at kunne forsvare som dem.

Det her viser bare, at selvom Valverde har prøvet til dels at kopiere Atleticos spil uden bold, så har vi stadigvæk været milevidt fra dem, fordi Cholo er så meget en bedre taktisk træner.

Men jeg er helt enig i, at vi aldrig skal spille som Atletico, hvilket er mit store problem med Valverde, for han prøver at stopfoder det her pragmatiske, røvsyge spil ned i så dygtige spillere, men jeg kan vitterlig ikke se nogen forskel i vores opstilling kontra Atleticos, men hos den ene ser du mesterlig forsvarsspil, mens den anden er baseret på emget inidividuelle præstationer i forsvaret.
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

Brugeravatar
Guardiola
Indlæg: 3205
Tilmeldt: lør jul 30, 2005 10:56 pm
Har takket: 174 gange
Blevet takket: 386 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Guardiola »

MessiPogba skrev:
Guardiola skrev:For mig illustrerer det om pointhøsten meget godt, hvad jeg mener er et kardinalpunkt i diskussionerne - at Valverde ikke bliver mål på resultaterne i forhold til modstanderne, men derimod Barcas tidligere gyldne periode.

Der ligger der også det i at være ubesejret, at man har været meget dygtige til ikke at give modstanderen point. Lad os nu se, om vi slutter på 96 point - tvivler. Men Ligaen er afgjort, så det er en teoretisk diskussion. Men det er sjældendt at 96 point kun rækker til 2. pladsen

Om defensiven, så har vores forsvar det med at begå koncentrations-fejl og træffe mærkelige beslutninger. Men vi kommer aldrig til at spille en defensiv som ATM fx, dertil har vi for mange offensive spillere på banen men manglende defensive evner og pligter. Mats er ved at spille sig ind som en af de vigtigste spillere på holdet
Atletico stiller ligeså offensivt op som os med deres spillere.

Hvad er helt konkret forskellen her?

Oblak
Juanfran/Vrsaljko - Godin - Gimenez - Filipe
Saul - Gabi/Thomas - Koke - Vitolo
Griezmann - Costa

Kontra

MAtS
Roberto - Pique - Umtiti - Alba
Coutinho - Rakitic - Busquets - Iniesta
Messi - Suarez

Oblak og MAtS er to helt fantastiske keepers.

Forsvaret består af to centerbacks, og så en back, der er offensiv (Alba kontra Vrsaljko) og så en mere kontrolleret back (Roberto kontra Filipe)

Midtbanen består af to inde centralt, der arbejder hårdt for holdet, hvor den ene er styrmanden, mens den anden støder til i begge ender af banen (Busquets og Gabi som styrmand, mens Rakitic og Koke som boks til boks. Derudover består fløjene af en spiller, der både kan gå ind centralt og hjælpe til, men holde bredden og skabe lidt ting, men ikke har helt farten til at være en kantspiller, men kan uden tvivl ting på egen hånd (Iniesta kontra Saul), og så er der en ren offensiv spiller, der kreerer noget (Cou vs. Vitolo)

Angrebet består af en kreativ spiller, der flagrer i Messi og Griezmann, og så en hårdtarbejdende angriber i Costa kontra Suarez.

Eneste forskel er, at Griezmann arbejder en del hårdere end Messi i spillet uden bold, men ellers har Valverdes Barcelona været opbygget på samme måde som Atletico stiller op, og alligevel er vi lysår fra at kunne forsvare som dem.

Det her viser bare, at selvom Valverde har prøvet til dels at kopiere Atleticos spil uden bold, så har vi stadigvæk været milevidt fra dem, fordi Cholo er så meget en bedre taktisk træner.

Men jeg er helt enig i, at vi aldrig skal spille som Atletico, hvilket er mit store problem med Valverde, for han prøver at stopfoder det her pragmatiske, røvsyge spil ned i så dygtige spillere, men jeg kan vitterlig ikke se nogen forskel i vores opstilling kontra Atleticos, men hos den ene ser du mesterlig forsvarsspil, mens den anden er baseret på emget inidividuelle præstationer i forsvaret.
Mener du helt seriøst, at vi stiller op i lige så defensiv en tilgang som ATM, og at de defensive pligter er de samme for de to holds spillere? Og i tillæg, at de to holds spiller-profiler er ens hvad angår fordelingen mellem offensiv og defensiv styrke? ATM forsvarer som en samlet enhed. Barca forsvarer, hvor Messi ikke er deltager, Suarez er halv aktør (men stærk til det han gør), og Ini og Cou er med på en badebillet. I øvrigt vil jeg mene, at Savic spiller mere end Gimenez (og er langt mere defensiv type), og Vitolo har ikke spillet ret meget mig bekendt.

Der er massive forskelle i tilgangen til spillet. Hvor Barca i denne sæson har haft bolden i gns ca 60 % af tiden, har ATM den under 50 % af tiden i deres kampe. Hvor Barca i snit skyder på mål, tackler, og dribler 15/16 gange pr. kamp, hedder den hhv. 10, 24, og 11 for ATM. Hvor der går ca. 7 min mellem en clearing for os, går der ca. 4 min mellem dem for ATM. Hvor der er 5 min mellem vores successfulde driblinger, er der 8 min mellem ATMs. Hvor ATM vinder ca. 15 hovedspilsbolde pr. kamp, er det for os under 10. ATM har ca. 3 gange så lang tid mellem en assist via en throughball som os. Jeg vil mene, at ATM spiller på en fundamentalt anden måde end os, med en langt mere defensiv tilgang til spillet og spillere.

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af MessiPogba »

Guardiola skrev:
MessiPogba skrev:
Guardiola skrev:For mig illustrerer det om pointhøsten meget godt, hvad jeg mener er et kardinalpunkt i diskussionerne - at Valverde ikke bliver mål på resultaterne i forhold til modstanderne, men derimod Barcas tidligere gyldne periode.

Der ligger der også det i at være ubesejret, at man har været meget dygtige til ikke at give modstanderen point. Lad os nu se, om vi slutter på 96 point - tvivler. Men Ligaen er afgjort, så det er en teoretisk diskussion. Men det er sjældendt at 96 point kun rækker til 2. pladsen

Om defensiven, så har vores forsvar det med at begå koncentrations-fejl og træffe mærkelige beslutninger. Men vi kommer aldrig til at spille en defensiv som ATM fx, dertil har vi for mange offensive spillere på banen men manglende defensive evner og pligter. Mats er ved at spille sig ind som en af de vigtigste spillere på holdet
Atletico stiller ligeså offensivt op som os med deres spillere.

Hvad er helt konkret forskellen her?

Oblak
Juanfran/Vrsaljko - Godin - Gimenez - Filipe
Saul - Gabi/Thomas - Koke - Vitolo
Griezmann - Costa

Kontra

MAtS
Roberto - Pique - Umtiti - Alba
Coutinho - Rakitic - Busquets - Iniesta
Messi - Suarez

Oblak og MAtS er to helt fantastiske keepers.

Forsvaret består af to centerbacks, og så en back, der er offensiv (Alba kontra Vrsaljko) og så en mere kontrolleret back (Roberto kontra Filipe)

Midtbanen består af to inde centralt, der arbejder hårdt for holdet, hvor den ene er styrmanden, mens den anden støder til i begge ender af banen (Busquets og Gabi som styrmand, mens Rakitic og Koke som boks til boks. Derudover består fløjene af en spiller, der både kan gå ind centralt og hjælpe til, men holde bredden og skabe lidt ting, men ikke har helt farten til at være en kantspiller, men kan uden tvivl ting på egen hånd (Iniesta kontra Saul), og så er der en ren offensiv spiller, der kreerer noget (Cou vs. Vitolo)

Angrebet består af en kreativ spiller, der flagrer i Messi og Griezmann, og så en hårdtarbejdende angriber i Costa kontra Suarez.

Eneste forskel er, at Griezmann arbejder en del hårdere end Messi i spillet uden bold, men ellers har Valverdes Barcelona været opbygget på samme måde som Atletico stiller op, og alligevel er vi lysår fra at kunne forsvare som dem.

Det her viser bare, at selvom Valverde har prøvet til dels at kopiere Atleticos spil uden bold, så har vi stadigvæk været milevidt fra dem, fordi Cholo er så meget en bedre taktisk træner.

Men jeg er helt enig i, at vi aldrig skal spille som Atletico, hvilket er mit store problem med Valverde, for han prøver at stopfoder det her pragmatiske, røvsyge spil ned i så dygtige spillere, men jeg kan vitterlig ikke se nogen forskel i vores opstilling kontra Atleticos, men hos den ene ser du mesterlig forsvarsspil, mens den anden er baseret på emget inidividuelle præstationer i forsvaret.
Mener du helt seriøst, at vi stiller op i lige så defensiv en tilgang som ATM, og at de defensive pligter er de samme for de to holds spillere? Og i tillæg, at de to holds spiller-profiler er ens hvad angår fordelingen mellem offensiv og defensiv styrke? ATM forsvarer som en samlet enhed. Barca forsvarer, hvor Messi ikke er deltager, Suarez er halv aktør (men stærk til det han gør), og Ini og Cou er med på en badebillet. I øvrigt vil jeg mene, at Savic spiller mere end Gimenez (og er langt mere defensiv type), og Vitolo har ikke spillet ret meget mig bekendt.

Der er massive forskelle i tilgangen til spillet. Hvor Barca i denne sæson har haft bolden i gns ca 60 % af tiden, har ATM den under 50 % af tiden i deres kampe. Hvor Barca i snit skyder på mål, tackler, og dribler 15/16 gange pr. kamp, hedder den hhv. 10, 24, og 11 for ATM. Hvor der går ca. 7 min mellem en clearing for os, går der ca. 4 min mellem dem for ATM. Hvor der er 5 min mellem vores successfulde driblinger, er der 8 min mellem ATMs. Hvor ATM vinder ca. 15 hovedspilsbolde pr. kamp, er det for os under 10. ATM har ca. 3 gange så lang tid mellem en assist via en throughball som os. Jeg vil mene, at ATM spiller på en fundamentalt anden måde end os, med en langt mere defensiv tilgang til spillet og spillere.
Boldbesiddelse bør i min optik ikke være tand på, at du er offensiv eller ej. Der har da været en del kampe med Pep både for os, for Bayern og for City, hvor de har bolde nbare for at have den. Er det at være offensvt indstillet?

Men nej, det jeg prøver at illustrere, er, at Valverde prøver på mange punkter at kopiere Atleticos stil. Det er de samme typer af spillere på hver position mere eller mindre (der er nogle, hvor der er væsentligt forskel i niveau, men typemæssigt er det nøjagtigt det samme).

Men det jeg prøvede at tegne, er, at hvor Atleticos forskel fra os er, at de forsvarer som en enhed, så har det for vores vedkommende været langt mere de individuelle præstationer, der har reddet Valverdes røv snarere end hans taktiske snilde, noget som Simeone er meget anerkendt for, for det er langt mere MAtS og Umtiti i defensiven, som har reddet vores røv, end det har været systemet, ligeså vel, at vi offensivt har lagt alt over på Messi, til trods for at have haft flere milliardindkøb. Det er ikke optimalt, og det viser bare endbu engang, at Valverde ikke er en særlig dygtig træner, når det er mere spillernes individuelle karakter, der gør udslaget, end det er systemet og taktikken.

Hvor mange spillere har Valverde gjort bedre? Suarez ser rent spillemæssigt langt dårligere ud end før, Coutinho bliver forpint som højre, Dembele er helt væk.

Den eneste, jeg reelt set kan sige har haft en opblomstring er Umtiti. Ellers har flere af vores spillere bibeholdt deres niveau fra tidligere. ter Stegen var allerede startet på sin vilde opblomstring før Valverde kom til.
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

Brugeravatar
Guardiola
Indlæg: 3205
Tilmeldt: lør jul 30, 2005 10:56 pm
Har takket: 174 gange
Blevet takket: 386 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Guardiola »

Jeg vil mene, det er ret svært at være offensiv, når man ikke har bolden. Så jo, for mig betyder boldbesiddelse noget. Men lad os ellers i øvrigt være enige om at være uenige. Vil gå så langt og sige, at Valverde spiller mere som ATM end Guardiola fx, men at sige at han forsøger at kopiere ATM's stil, er i min verden langt ude. Forstår i øvrigt ikke din besættelse af, at rose Umtiti til skyerne og kritisere Suarez ned under gulvbrædderne, når deres bidrag har været med de stik omvendte fortegn.

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af MessiPogba »

Guardiola skrev:Jeg vil mene, det er ret svært at være offensiv, når man ikke har bolden. Så jo, for mig betyder boldbesiddelse noget. Men lad os ellers i øvrigt være enige om at være uenige. Vil gå så langt og sige, at Valverde spiller mere som ATM end Guardiola fx, men at sige at han forsøger at kopiere ATM's stil, er i min verden langt ude. Forstår i øvrigt ikke din besættelse af, at rose Umtiti til skyerne og kritisere Suarez ned under gulvbrædderne, når deres bidrag har været med de stik omvendte fortegn.
Boldbesiddelse har selvfølgelig sin del i din approach til kampene, men jeg har bare aldrig forstået, at det at have meget boldbesiddelse er lig med offensiv spil.

Jeg roser nu ikke Umtiti til skyerne så meget. Han har været en katastrofe her de sidste 6-8 uger, og har lignet en Superliga-spiller end han har lignet en, der er den næste store defensive spiller for Barcelona.

Suarez? Han er hamende målfarlig, men hans overallspil er stadigvæk så ufattelig ringe. Hans spil udenfor boksen er for mit vedkommende kritisabelt, og også en af grundene til, at vores offensive spil i denne sæson har været for ringe, fordi Suarez ikke har været en god nok spilstation, da han taber alt, alt for mange bolde sammenlignet med hans tidligere kunnen.
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

Brugeravatar
Guardiola
Indlæg: 3205
Tilmeldt: lør jul 30, 2005 10:56 pm
Har takket: 174 gange
Blevet takket: 386 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Guardiola »

MessiPogba skrev: Suarez? Han er hamende målfarlig, men hans overallspil er stadigvæk så ufattelig ringe. Hans spil udenfor boksen er for mit vedkommende kritisabelt, og også en af grundene til, at vores offensive spil i denne sæson har været for ringe, fordi Suarez ikke har været en god nok spilstation, da han taber alt, alt for mange bolde sammenlignet med hans tidligere kunnen.
Suarez har 10 assist - lige så mange som Christian Eriksen fx. Næstflest i La Liga, kun overgået af Messi. Koblet med de 24 mål. Whoscored har ham ratet som den tredjebedste spiller i La Liga, vurderet på statistisk data. Han ligger på en super udsat position, ofte alene med to forsvarspillere - men formår via en kombination af fysisk styrke, teknik og det rette instinkt at skabe rum og plads. Selv Neymar spillede 3.violin i det angreb. Synes virkelig kritikken af ham er uberettiget - se på en kamp som mod Real i går, han skabte så meget uro og satte farlige angreb op igen og igen.

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af MessiPogba »

Guardiola skrev:
MessiPogba skrev: Suarez? Han er hamende målfarlig, men hans overallspil er stadigvæk så ufattelig ringe. Hans spil udenfor boksen er for mit vedkommende kritisabelt, og også en af grundene til, at vores offensive spil i denne sæson har været for ringe, fordi Suarez ikke har været en god nok spilstation, da han taber alt, alt for mange bolde sammenlignet med hans tidligere kunnen.
Suarez har 10 assist - lige så mange som Christian Eriksen fx. Næstflest i La Liga, kun overgået af Messi. Koblet med de 24 mål. Whoscored har ham ratet som den tredjebedste spiller i La Liga, vurderet på statistisk data. Han ligger på en super udsat position, ofte alene med to forsvarspillere - men formår via en kombination af fysisk styrke, teknik og det rette instinkt at skabe rum og plads. Selv Neymar spillede 3.violin i det angreb. Synes virkelig kritikken af ham er uberettiget - se på en kamp som mod Real i går, han skabte så meget uro og satte farlige angreb op igen og igen.
Og jeg bruger nu ikke statistik til så meget, for det kan nemt drejes.

Suarez kunne have været langt mere farlig, hvis han ikke til tider havde en ufattelig klodset teknik.

Men jeg har altid rost ham for han ærgerrighed og dyriske mentalitet, fordi han tror meget på tingene, men forestil dig ham som en spiller med en bedre teknik. Hvor mange angreb har han ikke fucket op, fordi hans teknik har svigtet ham?
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

Brugeravatar
Rb88
Indlæg: 1252
Tilmeldt: ons aug 16, 2017 11:51 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 162 gange
Blevet takket: 138 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Rb88 »

Måske en del af Suarez form nedgang også er et resultat af han ligger længere væk fra mål og mere isoleret end da vi havde fronttrion og fik bolden hurtigere frem på sidste tredjedel som under LE . Men det er systemet og et setup skyld da Suarez ikke skal være med som spilopbygger. Det magter han ikke. Det kan griezmann dog udemærket . Suarez instinkter på de sidste 30 meter af banen er stadig høj klasse og kunne vi isolere ham mere der og ikke som spilopbygger fra midten og frem så tror jeg han vil blomstre igen. Jeg tror ikke han er færdig som topspiller. Han skal bare spilles rigtigt til hans styrker. Stats viser jo klart han stadig har blik for spillet og afslutter godt.

Satte Zidane Ronaldo til at spille som for 4 år siden ville han også falde helt igennem. Men hans rolle har ændret sig til det bedre. For Suarez har hans rolle ændret sig til det værre ifht hans styrker og det tror jeg os man skal have in mente når vi vurderer ham udfra at være en hæmsko i opspillet. Får vi spillet både Suarez, Griez og Messi samtidigt så han Suarez koncentrere sig om at løbe dybt og strække forsvaret og finde huller og afslutte og Messi og Griez kan være de primært motorer for kreativitet og opspil fra midten og frem

Det kræver så bare at Griez ikke får et udgangspunkt som HM. Så det bliver spændende hvordan Valverde håndterer dette

Sendt fra min BLA-L29 med Tapatalk

kklaus
Indlæg: 9716
Tilmeldt: lør nov 13, 2010 9:44 pm
Har takket: 630 gange
Blevet takket: 1273 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af kklaus »

Giv mig min sko tilbage, røv!

Brugeravatar
Guardiola
Indlæg: 3205
Tilmeldt: lør jul 30, 2005 10:56 pm
Har takket: 174 gange
Blevet takket: 386 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Guardiola »

Hvis det er rigtigt, så er det flot. Ikke så meget porten i sig selv, lidt ligegyldig, men mere den løftede langefinger til Real. Så ved vi da, hvis venner Villarreal er

Antimadridista
Indlæg: 9206
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 919 gange
Blevet takket: 944 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Antimadridista »

Præcist. Men så skal de også smadres bagefter:)

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14962
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1675 gange
Blevet takket: 1116 gange
Kontakt:

Re: FC Barcelona

Indlæg af Lopezzz »

Meanwhile in....

Billede
MDCCCXCIX

Brugeravatar
A$AP
Indlæg: 11633
Tilmeldt: fre sep 28, 2012 6:23 pm
Har takket: 137 gange
Blevet takket: 956 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af A$AP »

Barça take full squad to South Africa minus injured duo Umtiti & Vermaelen. B teamers Aleña, Ruiz de Galarreta and Jorge Cuenca also travel.
Fandme vigtigt vi har fået stort set alle klar til kampen. Jeg håber ikke jeg er alt for overmodig, ved at håbe på en sejr. Vi skal helst gerne vedligeholde vores ubesejret stime i venskabskampe under Valverde. Mon ikke det bliver en 4-4-2 med Paulinho inde for at styrke defensiven.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 14 gæster