Champions league

Udenlandske ligaer, klubber og landshold

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5444
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 572 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: Champions league

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Det blir total kaos i finalen.... Klopp`ish
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Xavi6Smede
Indlæg: 1436
Tilmeldt: tirs dec 23, 2014 8:02 pm
Har takket: 53 gange
Blevet takket: 135 gange

Re: Champions league

Indlæg af Xavi6Smede »

To virkelig sørgelige præstationer de to finalister er kommet i finalen med. Er glad for, at det blev Liverpool, men det var godt nok en flot fight af Roma.

Antimadridista
Indlæg: 9206
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 919 gange
Blevet takket: 943 gange

Re: Champions league

Indlæg af Antimadridista »

Spillersommessi@

Jeg syntes det er for langt at gå, at tilskrive dommeren for deres finale i år. Mod PSG fik de en hjælpende hånd i form af str, men selv uden, havde der været 3 halvlege tilbage. Så her blev de hjulpet, samt havde noget held senere.

Mod juve havde de også nogle marginaler, men jeg syntes godt det str kan dømmes. Det er bare pisse heldigt at få det i overtiden!

Mod Bayern var de langt mere kyniske, men ja bestemt også heldige, også med dommeren vedr det str.

Så tjaa det er lidt vinklen man sætter. Man kan godt sige at de er blevet hjulpet, det mener jeg jo også selv, men syntes bare der er lidt flere facetter til det. Plus deres modstandere har alle som en, bare ikke været koncentrerede og kyniske nok.

Kubala
Indlæg: 10050
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 107 gange
Blevet takket: 387 gange

Re: Champions league

Indlæg af Kubala »

Mod PSG fik de en hjælpende hånd, men PSG var så elendige, at Real havde gået videre, også uden det. Mod Juve var det fortjent videre avancement. Dog skulle de ikke have gået videre herfra, altså efter kvartfinalen, da dommerne frarøvede Bayern fire straffespark. Sådan noget er jo skandaløst, især hvis det havde været Barca, så ville det blive kaldt skandaløst. Derfor burde Real egentlig ikke være i finale. Semifinalen burde have været endestation for dem.

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5444
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 572 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: Champions league

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Antimadridista skrev:Spillersommessi@

Jeg syntes det er for langt at gå, at tilskrive dommeren for deres finale i år. Mod PSG fik de en hjælpende hånd i form af str, men selv uden, havde der været 3 halvlege tilbage. Så her blev de hjulpet, samt havde noget held senere.

Mod juve havde de også nogle marginaler, men jeg syntes godt det str kan dømmes. Det er bare pisse heldigt at få det i overtiden!

Mod Bayern var de langt mere kyniske, men ja bestemt også heldige, også med dommeren vedr det str.

Så tjaa det er lidt vinklen man sætter. Man kan godt sige at de er blevet hjulpet, det mener jeg jo også selv, men syntes bare der er lidt flere facetter til det. Plus deres modstandere har alle som en, bare ikke været koncentrerede og kyniske nok.

Edit: Mod Psg laver Ronaldo frispark inden han scorer.. blev ikke dømt.

For at du kan forstå hvad min enkle pointe er:

Vend alle de dommer fejl, tvivlsomme kendelser om... til at være mod Real og til fordel for deres modstandere..

Tada... ville Real være i finalen?

Simple.
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Antimadridista
Indlæg: 9206
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 919 gange
Blevet takket: 943 gange

Re: Champions league

Indlæg af Antimadridista »

Spillersommessi@

Jeg tror du misforstår mig lidt.

Ja var alle eller blot halvdelen af tvivls og fejl kendelserne gået den anden vej, ja så var real ikke gået i finalen. Enig og jeg hader også udfaldet.

Liverpool var måske også blevet stoppet af city, hvis ikke 2-0 city målet var blevet underkendt. Mod Roma i går, mener romerne også at de blev snydt.

Jeg er for VAR, i en optimal form.

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5444
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 572 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: Champions league

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Antimadridista skrev:Spillersommessi@

Jeg tror du misforstår mig lidt.

Ja var alle eller blot halvdelen af tvivls og fejl kendelserne gået den anden vej, ja så var real ikke gået i finalen. Enig og jeg hader også udfaldet.

Liverpool var måske også blevet stoppet af city, hvis ikke 2-0 city målet var blevet underkendt. Mod Roma i går, mener romerne også at de blev snydt.

Jeg er for VAR, i en optimal form.
Jeg er imod VAR, og argumentet med Liverpool er ganske valid.. hvis de står i finalen pga klare dommer fejl...

I forhold til Liverpool er det dog sådan at de har selv haft direkte fejldomme imod sig.. At de er de mest scorende i CHL og den tvivl er ville være om kampen i går i Roma.. ja men Liverpool fik jo også en direkte fejldom imod sig i sidste minut... bolden var påskud en arm der var helt ind til kroppen.. så der er sammenlagt ikke noget at komme efter der tror jeg ikke.. Man C - Liverpool - det er ikke klokkeklare fejldomme men der er muligvis en sag..

Real - Psg - Kroos offside - får ikke eksisterende straffe
Real - Psg - Ronaldo fælder Rabiot - laver frispark, men dommeren lader spille køre og lige efter modtager Ronaldo bolden og scorer
Real - Juve - Tyndt straffe, men kan dømmes.. ok alt i alt
Real - Bayern - Marcelo tager bolden med håden - armen udstrakt fra kroppen og stopper et indlæg i feltet.. klart straffe

Det er de direkte fejldomme der er de facto skyld i Real er i finalen, ikke deres tyrkertro, gejst, gå-på-mod, hvide trøjer, bedstemors gode opdragelse etc, der gør de står i finalen.. det er dommer fejlene (som ikke er gråzone domme) - som de kan takke for finalen..

Havde disse fejldomme gået til deres modstandere ville deres modstandere stå i finalen.. ergo er det ikke deres tyrkertro på at gå efter det som har betalt sig..

Det er, som sagt flere gange, dommerens fejldomme.
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Antimadridista
Indlæg: 9206
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 919 gange
Blevet takket: 943 gange

Re: Champions league

Indlæg af Antimadridista »

spillersommessi@

Vi snakker forbi hinanden.

Jeg er enig i meget af det du skriver. Jeg tror jeg lader den ligge her.

Brugeravatar
LeoMessi
Indlæg: 700
Tilmeldt: tirs apr 03, 2018 10:57 pm
Blevet takket: 95 gange

Re: Champions league

Indlæg af LeoMessi »

Jeg selv er fan af, at VAR bliver indført, da dommerne simpelthen bliver ved med at begå fatale fejl, og det har åbenbart ikke hjulpet at tilføje en ekstra dommer der står på mållinjen.

Men problemet med VAR er, at det lige på nuværende tidspunkt nærmest kun er der til for at blive latterliggjort. De gange jeg har været vidne til det, har man f.eks. stoppet en kamp for at se, om et indkast er blevet dømt korrekt. Dette er jo latterligt, og vil resultere i total mange og intetsigende spilstops.
Samtidig var der Mainz kampen, hvor man i pausen, efter man havde fløjtet til pause og spillerne var nede i omklædningsrummet, dømte et straffespark, og spillerne var derfor nødt til at gå op på banen igen, for at straffesparket skulle udføres?

Når man ser disse type latterlige og absurde scener, så er det vel selvsigende, at der er mange der er imod systemet, selv jeg som er fan af det, må nok indse at vi er bedst tjent uden dette, ihvertfald hvis det skal foregå på denne måde. Det er på ingen måder gennemtænkt det de har gang i.

IMO, burde hvert hold maks have to muligheder for at kunne appellere for en videogentagelse, og det er kun én spiller der kan appellere dette, f.eks. kaptajnen, og det skal ske i kampens hede/lige når situationen sker, så vi ikke får en Mainz lignende situation igen. Dette skal selvfølgelig kun være i forbindelse med noget så afgørende som et offside-mål eller et straffespark, alt andet kan dommeren sagtens selv klare.
Senest rettet af LeoMessi tors maj 03, 2018 12:09 pm, rettet i alt 1 gang.
“I don’t dish out praise lightly but Messi deserves it. I look for weaknesses in his game and I can’t find them.” - Roy Keane

Skydefinten
Indlæg: 8941
Tilmeldt: man aug 31, 2009 7:03 pm
Geografisk sted: Frederiksberg
Har takket: 1752 gange
Blevet takket: 1029 gange

Re: Champions league

Indlæg af Skydefinten »

LOL

http://www.antena3.com/champions-total/ ... 5ea4e.html


4. Dommeren giver lige Marcelo et heads up ("pas lige på med det" i pausen) ..."a la den kunne jeg havde givet straffe for"...wtf.

Marcelo selv siger at der var straffe.
Senest rettet af Skydefinten tors maj 03, 2018 1:27 pm, rettet i alt 2 gange.
Take away his goals, you’re left with his assists. Take away his assists, you’re left with his dribbles. Take away his dribbles, and you’re left with his key passes.. And most of the time, you get all of it together in 90 minutes. Lionel Messi.

Antimadridista
Indlæg: 9206
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 919 gange
Blevet takket: 943 gange

Re: Champions league

Indlæg af Antimadridista »

LeoMessi@

Dit sidste afsnit ift VAR, er lig hvad jeg helt fra før indførelsen, syntes man skulle gøre. Er ret uforstående overfor, hvorfor det hele overhovedet er blevet så rodet.

2-3 mulige challenges pr hold, pr kamp. Kun vedr mål, offside eller ej ifm mål, hands etc ifm str, samt måske røde kort. Så holdene og ikke dommerne skal beslutte om noget skal tjekkes.

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: Champions league

Indlæg af MessiPogba »

Skydefinten skrev:LOL

http://www.antena3.com/champions-total/ ... 5ea4e.html


4. Dommeren giver lige Marcelo et heads up ("pas lige på med det" i anden halvleg) ..."den kunne jeg havde givet straffe for"...wtf.

Marcelo selv siger at der var straffe.
Hahahahahahahahahhahahahahaha.

Jeg magter det seriøst ikke mere. Korruption for åben skærm.
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

Kawhi
Indlæg: 215
Tilmeldt: man aug 14, 2017 8:16 am
Har takket: 21 gange
Blevet takket: 11 gange

Re: Champions league

Indlæg af Kawhi »

Antimadridista skrev:LeoMessi@

Dit sidste afsnit ift VAR, er lig hvad jeg helt fra før indførelsen, syntes man skulle gøre. Er ret uforstående overfor, hvorfor det hele overhovedet er blevet så rodet.

2-3 mulige challenges pr hold, pr kamp. Kun vedr mål, offside eller ej ifm mål, hands etc ifm str, samt måske røde kort. Så holdene og ikke dommerne skal beslutte om noget skal tjekkes.
Også enig her. Jeg synes dog at man skal kunne bruge dem på de kendelser man har lyst til. Fastholder dommeren sin kendelse, så mister man en challenge. Ændrer dommeren sin kendelse, så bliver ens challenge refunderet.

Det er desuden ret så pinligt at høre folk tude over RM...
Det ville ikke komme bag på mig hvis det var de samme personer, som mente at dommerpræstationen var eminent i 6-1 sejren over PSG.

Hummels er ærgerlig over at Bayern manglede kynisme og begik dumme fejl.
Heynckes roste Navas' præstationer.
Müller mente at Bayern selv var skyld i de manglende mål.
Rummenigge var imponeret over spillerpræstationerne.

Men selvfølgelig er folk så snæversynede, at korruption er blevet den eneste måde at retfærdiggøre RMs resultater...
Senest rettet af Kawhi tors maj 03, 2018 1:35 pm, rettet i alt 1 gang.

Skydefinten
Indlæg: 8941
Tilmeldt: man aug 31, 2009 7:03 pm
Geografisk sted: Frederiksberg
Har takket: 1752 gange
Blevet takket: 1029 gange

Re: Champions league

Indlæg af Skydefinten »

Take away his goals, you’re left with his assists. Take away his assists, you’re left with his dribbles. Take away his dribbles, and you’re left with his key passes.. And most of the time, you get all of it together in 90 minutes. Lionel Messi.

Brugeravatar
Guardiola
Indlæg: 3205
Tilmeldt: lør jul 30, 2005 10:56 pm
Har takket: 174 gange
Blevet takket: 386 gange

Re: Champions league

Indlæg af Guardiola »

Ukraine ;)

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Antimadridista, Google [Bot] og 10 gæster