29/4 Deportivo - FC Barcelona

Alle kamptråde fra sæsonen 2017/2018

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: 29/4 Deportivo - FC Barcelona

Indlæg af Kubala »

SpillerSomMESSI skrev:
Piquénbauer skrev:
SpillerSomMESSI skrev:
Piquénbauer skrev:Jeg er uenig men godt at der lige kom lidt mere med.

Hvor mange mesterskaber skal vi mon tabe før man vil give det resterende cast i en ubesejret sæson en lidt højere karakter end meh? Det bliver spændende at se!

I princippet sagen uvedkommende.. vi har vundet mesterskabet ... med dårligt spil, hvor mange spillere har været lidt meh..

Hvis vi havde tabt ligaen havde endnu flere spillere sikkert været meh..

Fred være med det.
Nej det tror jeg virkelig ikke det er. Når man har kørt i en Lamborghini i flere år og så pludselig får en Mercedes så føles denne nok mere som en Skoda. Det er dog ikke en Skoda men derimod en rigtig fin bil.

Vi må sgu snart indse at vi ikke længere er de bedste og vi ikke længere kan forvente det bedste. Hermed ikke sagt at man skal affinde sig med dårligt spil men nogle gange må man sgu også se på hvad man har og så bedømme ud fra det.

Jeg synes i hvert fald det er ærgerligt at afskrive en stor flok spillere der har kæmpet for trøjen og leveret noget historisk med meh. De fortjener mere respekt end det.

Men ok vi har tydeligvis alle et forskelligt syn på hvad der sker.

De der har spillet godt roser vi jo... de andre er meh.
:lol:

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 29/4 Deportivo - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Lol ja. Meh meh.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

emo
Indlæg: 17757
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 802 gange

Re: 29/4 Deportivo - FC Barcelona

Indlæg af emo »

Havde vi tabt ligaen med dette spil, hvordan ville reaktionerne så have været, fremfor havde vi tabt ligaen med godt spil?

En liga sejr er vild, stor bedrift, men det vil aldrig nogensinde kunne retfærdigøre spillet, aldrig.

Jeg sidder med den overbevisning at vi IKKE kan rykke os fra der hvor vi er nu, jeg har nu i en sæson ikke set os rykke os i en retning der giver håb for stabilitet og godt spil.

Kan jeg modbevises, kan Valverde det? Det bliver fanme spændende at se... det vil bare gør ondt at gentage det samme igen næste sæson, uden bemærkelsesværdigt fremskridt.
Allez...

JonasV
Indlæg: 11425
Tilmeldt: man jan 12, 2009 1:06 pm
Geografisk sted: Lige ved og næsten
Har takket: 1393 gange
Blevet takket: 1843 gange

Re: 29/4 Deportivo - FC Barcelona

Indlæg af JonasV »

Jeg er ufatteligt glad for denne ligatitel (og flot med CdR, også) og mener Valverde skal have en sæson mere. Samtidig synes jeg, der skal ske noget markant anderledes med vores spil - og ikke mindst fornemmelsen af dette. Hvis ikke der sker mærkbare ændringer i løbet af den kommende sæson, må Ole Ernesto se at finde døren. Jeg ved ikke om han er den rigtige mand til at styre skuden, men synes han fortjener chancen for at justere kursen.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 29/4 Deportivo - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Jeg vil vædde alt hvad jeg ejer og har på at der havde været et sammenbrud herinde. Hvis man er i tvivl om det så se reaktionerne på real i cl i år. Smid en liga oveni og så ville det være fløjtende ligemeget hvordan vi spillede. Det ville stadig være doooooom, vi vinder aldrig igen.

I sommers var der ikke ret mange der troede på at vi ville vinde noget som helst men her står vi med en dobbelt og det eneste folk snakker om er spillet. Og det i en sæson hvor vi har haft så ufatteligt meget kaos. Men Barca skal åbenbart ikke vinde ret mange kampe i træk før forventningerne bliver skruet op.

Jeg er helt enig i at spillet ikke har været godt nok men folk har godt nok også haft travlt med at proppe filosofi, stil osv ned over valverde. Og det i sådan en grad at flertallet ikke tror på at han kan udvikle sig. Det er allerede slut nu.

Og så har jeg et problem med kritikken af spillet. Bevares det har ikke været godt men sammenligningerne med Mou osv er pinlig. Det værste er at vi faktisk har prøvet flere ting/systemer. Men når vi spiller stabilt og kontrollerede 442 så er det kedeligt. Når vi så forsøger os med en mere offensiv 433 så er det indianerbold og dårligt defensivt. Der er ingen tålmodighed for processen. Det skal bare ske med det samme. Og sådan fungerer det ikke.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 29/4 Deportivo - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

JonasV skrev:Jeg er ufatteligt glad for denne ligatitel (og flot med CdR, også) og mener Valverde skal have en sæson mere. Samtidig synes jeg, der skal ske noget markant anderledes med vores spil - og ikke mindst fornemmelsen af dette. Hvis ikke der sker mærkbare ændringer i løbet af den kommende sæson, må Ole Ernesto se at finde døren. Jeg ved ikke om han er den rigtige mand til at styre skuden, men synes han fortjener chancen for at justere kursen.
Det er præcist sådan jeg har det!

Det der irriterer mig er når jeg får fortalt at det ikke ændrer sig og at ligaen som sådan ikke er noget specielt. Jeg ved ikke om valverde kan løft spillet men han har fortjent chancen. Og at påstå at man ikke kan udvikle sig som træner tror jeg bare ikke på.

Så giv valverde en sæson med ro på, hvor han får sat truppen sammen som han vil osv og bedøm ham på baggrund af det. Ikke på baggrund af en af de mest kaotiske sæsoner i mands minde og hvor vi endda vinder noget.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: 29/4 Deportivo - FC Barcelona

Indlæg af zqa »

Hvad er det helt præcist der har gjort, at denne sæson er så kaotisk? At vi solgte Neymar og panikkøbte Dembele (som så har været skadet lige siden)?
#jesuisSheep

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 29/4 Deportivo - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Ney, mistillidsvotum, politisk kaos, elendigt transfervindue i sommers.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

emo
Indlæg: 17757
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 802 gange

Re: 29/4 Deportivo - FC Barcelona

Indlæg af emo »

Politisk kaos, rammer sådan set ikke den sportslige del af klubben, burde det ikke, og det kom da lidt inde i sæsonen.

Tabet af Neymar er det enste jeg kan sætte finger på skulle have gjort os mindre konkurrence dygtige end da vi havde ham. Men til enhver tid vil jeg forvente af Barceloan at høste titler. Kan slet ikke se at det skulle gøre at vi ikke var blandt favoritterne til en titel eller to.
Allez...

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 29/4 Deportivo - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Det ramte da Barca? Udover at flere spillere tydeligvis var berørte så var der balladen med stadion osv.

Ligeledes fatter jeg ikke hvordan man kan negligere hele balladen omkring transfers, ney og mistillidsvotum. Der var da i hvert fald tryk på herinde. Men ok du forventede alligevel titler og godt spil. Jeg synes sgu det var meget uro. Også mere end man normalt ser.
Barcelona er blevet mestre i sikker stil og har samtidig vundet den spanske Copa del Rey.

Alligevel er holdet og især cheftræner Ernesto Valverde blevet udsat for kritik de seneste uger efter nederlaget til Roma i Champions League, det er ifølge Alba ikke retfærdigt.

- Kritikken af Valverde er til grin, og vi spillere må erkende, at vi begik fejl. Valverde fortjener at blive hædret mere end nogen anden, for han har håndteret spillertruppen perfekt.

- Nederlaget til Roma irriterer os enormt, men vi har stadig haft en rigtig god sæson og har vundet the double. Nederlaget til Roma var ikke godt, men man bør ikke glemme, hvad vi har opnået den seneste uge.
Alba skal også lige høres.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5421
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 568 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: 29/4 Deportivo - FC Barcelona

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Ja for vi forventer at en af spillerne går ud i pressen og siger at nederlaget til Roma er Valverdes spille filosofi's skyld.. og at the double ikke er noget spillerne regner for ret meget..

vel...
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 29/4 Deportivo - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Det har de da gjort? Der var flere der var kritiske omkring lucho feks.

Og så skal det selvfølgelig også med at Alba formulere sig ret præcist. Hvis han mente noget andet så skulle han nok have fundet en måde at få det ud på.

Så i stedet for at forsøge at så tvivl omkring det han siger så prøv da i stedet at sæt spørgsmål ved hvorfor han siger det. Det ville feks give markant mere mening at påpege at Alba nyder godt af valverdes taktik hvorfor det fra et egoistisk perspektiv er godt for ham at han bliver. Ikke at jeg tror det men som argument ville det give mere mening end "det skal han sige".
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Guardiola
Indlæg: 3205
Tilmeldt: lør jul 30, 2005 10:56 pm
Har takket: 174 gange
Blevet takket: 386 gange

Re: 29/4 Deportivo - FC Barcelona

Indlæg af Guardiola »

Skydefinten skrev:Jamen Marca...

"Din Liga"

Billede

Det er så vanvittigt at vi får den titel uden disse esser:
Billede
Billede

Xavi6Smede
Indlæg: 1436
Tilmeldt: tirs dec 23, 2014 8:02 pm
Har takket: 53 gange
Blevet takket: 135 gange

Re: 29/4 Deportivo - FC Barcelona

Indlæg af Xavi6Smede »

At være ubesejret så sent i sæsonen er vanvittigt. At være ubesejret med det niveau og spil vi har præsteret, er endnu mere vanvittigt.

Hvis bare der var nogen tegn på, at Valverde kunne udvikle dette hold i den rigtige retning, så ville jeg beholde ham. Men det er der ikke, så hellere sige tak for to flotte titler og komme videre, end at spilde et år til på skrækkeligt fodbold, for at indse at han ikke er den rette,- som jeg frygter sker.
Jeg synes virkelig vi er seriøse kandidater til titlen som det mest kedelige storhold i Europa i denne sæson.

emo
Indlæg: 17757
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 802 gange

Re: 29/4 Deportivo - FC Barcelona

Indlæg af emo »

Så langt vil jeg ikke gå. Vi laver mål, og vi har spektakulære spillere. Men det spil mange af os kan lide er der bare ikke, der er ikke kombinationer fra midten og frem, der er ikke overlegn overtage I spillet, især imod mindre modstandere, dominans er væk, trekanterne er væk, og vi står ret så meget stille og spiller ikke dynamisk.

Sendt fra min ONE A2003 med Tapatalk
Allez...

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 4 gæster