Den Danske Superliga

Udenlandske ligaer, klubber og landshold

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Xavi6Smede
Indlæg: 1436
Tilmeldt: tirs dec 23, 2014 8:02 pm
Har takket: 53 gange
Blevet takket: 135 gange

Re: Den Danske Superliga

Indlæg af Xavi6Smede »

MessiPogba skrev:Det er ganske vist meget svært for BIF at komme i CL i næste sæson, da det er der de nye regler træder i kraft med, at Spanien, Frankrig, England og Tyskland alle har fire garanterede pladser til CL. 4. pladsen skal ikke længere igennem kval mere som før, men de træder direkte ind i gruppespillet. Det vil sige, at allerede her er halvdelen af pladserne optaget, og så er der efterfølgende Frankrig og Rusland, der også tager 2+1 en hver. Så er vi oppe på 20 hold, og så er der Holland, Schweiz osv, der allerede har minimum en sikret plads, mener jeg.

For et lille land som DK er det pludselig en del sværere at komme til CLs gruppespil.
Det fandme mange franske hold i Champions League :lol:

Brugeravatar
B-Freak
Indlæg: 3633
Tilmeldt: ons mar 04, 2009 8:47 pm
Geografisk sted: Sjælland
Har takket: 618 gange
Blevet takket: 330 gange

Re: Den Danske Superliga

Indlæg af B-Freak »

MessiPogba skrev:
Kawhi skrev:Jeg er spændt på at se hvad Brøndby har tænkt sig, hvis de møder en bare nogenlunde god modstander i europæisk sammenhæng næste sæson.

Tror I at Zorniger holder fast i hans meget offensive tilgang til kampene, som har kendetegnet Brøndby denne sæson?
Personligt tror jeg at det bliver en grim fornøjelse for Brøndby, hvis de render ind i hold, der (modsat mange hold fra Superligaen) rent faktisk kan tæmme en bold og ikke bare losser den ad helvedes til i enhver presset situation.
Hvis Brøndbys offensive presspil ikke kan fremprovokere boldtab fra modstanderen, har Zorniger så en plan B?

Det skal lige siges, at jeg ikke holder med nogle hold i Danmark. Jeg er bare spændt på om Zorniger kunne finde på at gå på kompromis med sine idéer eller om at også forventer at det virker ude i Europa.
Zorniger er en succes, fordi hans fodbold, som er det almene i Europa, er fornyende i Danmark, fordi der findes så mange snotdumme og elendige trænere i Danmark, bl.a. anført af Ståles røvsyge norske fodbold.

Men jeg tror, at BIF får røven på komedien, hvis de vinder og skal spille om CL-pladser. De har dog en rigtig god midtbane, synes jeg, antaget af de kan beholde Mukhtar til sommer og Halimi, der er teknisk alt, alt for god til Superligaen.

Men hvis de skal spille om CL-pladser med de to i midterforsvaret og Larsson, så får BIF en lektion i kvalkampene. De er slet, slet ikke gode nok. Det samme er Wilczek. Han er bare en, der moser, men nada teknik eller den største forståelse for spillet.

Men forhåbentligt vil et eventuelt mesterskab til BIF og muliheden for CL gør BIF mere attraktiv for spillerne, så de kan forstærke sig i forsvaret især til næste sæson. Der er deres største problem i min optik i første omgang.
Delvist enig i meget af der du skriver men Wilczek synes jeg altså er fremragende.
Han er sindssygt vigtig og dygtig til at lægge det første pres og har en målnæse der næsten ikke er bedre i superligaen.
I'm not easily being pushed off course.
I'm not someone who gives up.
I'm a winner - Patrick Kluivert!

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: Den Danske Superliga

Indlæg af MessiPogba »

B-Freak skrev:
MessiPogba skrev:
Kawhi skrev:Jeg er spændt på at se hvad Brøndby har tænkt sig, hvis de møder en bare nogenlunde god modstander i europæisk sammenhæng næste sæson.

Tror I at Zorniger holder fast i hans meget offensive tilgang til kampene, som har kendetegnet Brøndby denne sæson?
Personligt tror jeg at det bliver en grim fornøjelse for Brøndby, hvis de render ind i hold, der (modsat mange hold fra Superligaen) rent faktisk kan tæmme en bold og ikke bare losser den ad helvedes til i enhver presset situation.
Hvis Brøndbys offensive presspil ikke kan fremprovokere boldtab fra modstanderen, har Zorniger så en plan B?

Det skal lige siges, at jeg ikke holder med nogle hold i Danmark. Jeg er bare spændt på om Zorniger kunne finde på at gå på kompromis med sine idéer eller om at også forventer at det virker ude i Europa.
Zorniger er en succes, fordi hans fodbold, som er det almene i Europa, er fornyende i Danmark, fordi der findes så mange snotdumme og elendige trænere i Danmark, bl.a. anført af Ståles røvsyge norske fodbold.

Men jeg tror, at BIF får røven på komedien, hvis de vinder og skal spille om CL-pladser. De har dog en rigtig god midtbane, synes jeg, antaget af de kan beholde Mukhtar til sommer og Halimi, der er teknisk alt, alt for god til Superligaen.

Men hvis de skal spille om CL-pladser med de to i midterforsvaret og Larsson, så får BIF en lektion i kvalkampene. De er slet, slet ikke gode nok. Det samme er Wilczek. Han er bare en, der moser, men nada teknik eller den største forståelse for spillet.

Men forhåbentligt vil et eventuelt mesterskab til BIF og muliheden for CL gør BIF mere attraktiv for spillerne, så de kan forstærke sig i forsvaret især til næste sæson. Der er deres største problem i min optik i første omgang.
Delvist enig i meget af der du skriver men Wilczek synes jeg altså er fremragende.
Han er sindssygt vigtig og dygtig til at lægge det første pres og har en målnæse der næsten ikke er bedre i superligaen.
Han er fin nok til Superligaen, men i Europa har du brug for mere kunnen. Jeg synes virkelig, at han især teknisk halter for meget. Han er en tonser.

Men jeg glæder mig til at se BIF efter sommer. Deres korthus kan virkelig falde, hvis Halimi og Mukhtar ikke er der efter sommer. Halimis kølige teknik og Mukhtars kunnen er altafgørende for Zornigers direkte tempofodbold, for de skal bruge få berøringer på at skabe ting, mens andre på holdet skal bruge flere.
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Den Danske Superliga

Indlæg af Blaugrana92 »

I MessiPogbas verden er man enten en tonser, eller også har man en gennemført fantastisk teknik. Et eller andet mellemstadie - hvor de fleste nok ville placere Wilczek - eksisterer simpelthen ikke, men det er ikke noget nyt, at det er ekstremerne der dominerer, når der skal bedømmes spillere på MessiPogba-måden. Se eksempelvis hvordan Otamendi lige nu bliver beskrevet i Premier League tråden.

Brugeravatar
De La Barça
Indlæg: 802
Tilmeldt: tors apr 20, 2017 11:19 am
Har takket: 298 gange
Blevet takket: 44 gange

Re: Den Danske Superliga

Indlæg af De La Barça »

Blaugrana92 skrev:I MessiPogbas verden er man enten en tonser, eller også har man en gennemført fantastisk teknik. Et eller andet mellemstadie - hvor de fleste nok ville placere Wilczek - eksisterer simpelthen ikke, men det er ikke noget nyt, at det er ekstremerne der dominerer, når der skal bedømmes spillere på MessiPogba-måden. Se eksempelvis hvordan Otamendi lige nu bliver beskrevet i Premier League tråden.
Gad vide hvor mange spillere, der efterhånden er på MessiPogbas liste over verdens dårligste spiller med verdens dårligste teknik? Man skulle jo tro der kun kunne være en, men det lader ikke til at være tilfældet.


Visca el Barça i Visca Catalunya

Kawhi
Indlæg: 215
Tilmeldt: man aug 14, 2017 8:16 am
Har takket: 21 gange
Blevet takket: 11 gange

Re: Den Danske Superliga

Indlæg af Kawhi »

Selvfølgelig er det en overdrivelse at han har verdens dårligste teknik, men jeg er sgu enig i at han halter meget efter teknisk. Han har en rigtig god evne til at stå de rigtige steder, men jeg kan slet ikke forestille mig Wilczek pisse rundt med forsvarere ude i Europa, lave stepovers og rabona-indlæg.

Hvis jeg skulle beskrive ham:
Målnæse som Alvaro Morata
Teknik som Danny Welbeck
Udseende som Mario Mandzukic

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: Den Danske Superliga

Indlæg af zqa »

Kawhi skrev: men jeg kan slet ikke forestille mig Wilczek pisse rundt med forsvarere ude i Europa, lave stepovers og rabona-indlæg.
Det er der så absolut heller ikke nogen der forventer. Han gør lige præcist hvad der bliver forventet af ham; benhårdt arbejde og mål.
#jesuisSheep

Kawhi
Indlæg: 215
Tilmeldt: man aug 14, 2017 8:16 am
Har takket: 21 gange
Blevet takket: 11 gange

Re: Den Danske Superliga

Indlæg af Kawhi »

zqa skrev:
Kawhi skrev: men jeg kan slet ikke forestille mig Wilczek pisse rundt med forsvarere ude i Europa, lave stepovers og rabona-indlæg.
Det er der så absolut heller ikke nogen der forventer. Han gør lige præcist hvad der bliver forventet af ham; benhårdt arbejde og mål.
Jeg skriver slet ikke noget om hvad der bliver forventet af ham?

Brugeravatar
De La Barça
Indlæg: 802
Tilmeldt: tors apr 20, 2017 11:19 am
Har takket: 298 gange
Blevet takket: 44 gange

Re: Den Danske Superliga

Indlæg af De La Barça »

Kawhi skrev:Selvfølgelig er det en overdrivelse at han har verdens dårligste teknik
Problemet opstår når man så ofte udtaler sig så overdrevet.
F.eks.
Jeg tror aldrig, jeg har set en så ringe fodboldspiller som Chris Smalling.
Mens der da uden tvivl findes spillere, der er bedre end Smalling, så findes der endnu flere, der er dårligere. Det samme med Henderson og hvem, der ellers er blevet svinet til.


Visca el Barça i Visca Catalunya

Kawhi
Indlæg: 215
Tilmeldt: man aug 14, 2017 8:16 am
Har takket: 21 gange
Blevet takket: 11 gange

Re: Den Danske Superliga

Indlæg af Kawhi »

De La Barça skrev:
Kawhi skrev:Selvfølgelig er det en overdrivelse at han har verdens dårligste teknik
Problemet opstår når man så ofte udtaler sig så overdrevet.
F.eks.
Jeg tror aldrig, jeg har set en så ringe fodboldspiller som Chris Smalling.
Mens der da uden tvivl findes spillere, der er bedre end Smalling, så findes der endnu flere, der er dårligere. Det samme med Henderson og hvem, der ellers er blevet svinet til.


Visca el Barça i Visca Catalunya
Overdrivelse fremmer vel forståelsen. Er enig i at det også kan blive for voldsomt, når alt skal blive i ekstremer. Men det er samtidig rart at alt ikke er så politisk korrekt. Det bliver for kedelig læsning i længden :smile:

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: Den Danske Superliga

Indlæg af MessiPogba »

https://ekstrabladet.dk/112/fodbold-ove ... gt/7135040

Hold kæft, nogle fucking samfundstabere.
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: Den Danske Superliga

Indlæg af zqa »

“Børnefamilier flygtede i frygt”. Hahaha.

Men ja, det er ærgerligt, at disse tosser (som sandsynligvis er rockerrelateret) endnu en gang skal bruge Brøndby som incitament til at udøve vold.
#jesuisSheep

JonasV
Indlæg: 11425
Tilmeldt: man jan 12, 2009 1:06 pm
Geografisk sted: Lige ved og næsten
Har takket: 1393 gange
Blevet takket: 1843 gange

Re: Den Danske Superliga

Indlæg af JonasV »

Billede

FCBSOCI
Indlæg: 2447
Tilmeldt: søn mar 08, 2015 12:55 pm
Har takket: 1172 gange
Blevet takket: 506 gange

Re: Den Danske Superliga

Indlæg af FCBSOCI »

Glæder mig vildt til at skulle se Brøndby mod FCM live. Der bliver knald på. Altid fed stemning, når Brøndby spiller hjemme. Her kunne Barca godt lære noget.

JonasV
Indlæg: 11425
Tilmeldt: man jan 12, 2009 1:06 pm
Geografisk sted: Lige ved og næsten
Har takket: 1393 gange
Blevet takket: 1843 gange

Den Danske Superliga

Indlæg af JonasV »

Sejt at du skal ud at se den. Jeg var desværre for længe om at få bestilt billetter. Til gengæld var jeg til pokalfinale forleden - dejlig stemning!

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 9 gæster