8 - Andrés Iniesta Lujan

Tidernes Barca-legender

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: 8 - Andrés Iniesta Lujan

Indlæg af MessiPogba »

Ba sai luo na skrev:Han vil blive savnet men jeg har stor respekt for at han siger stop mens han er paa toppen - og kan slutte af med et VM. Det er smukt og tror faktisk ogsaa det er det bedste for barca.

Tiden er inde til at parterne skal skilles. Iniesta har haft mange gode kampe i denne saeson - men han har ogsaa set lidt slidt ud til tider. Det kunne vaere rart hvis vi kunne have puyol , Xavi , Inesta til at spille for evigt men der er desvaeere Ikke plads til "tak for god tjeneste" spiletid paa dette plan.

Synes det er saa fedt at han kan stoppe med en double . en perfekt afsked for baade ham og klubben.
Det er det helt rigtige tidspunkt og det er saa fedt han selv har taget beslutningen og ikke klubben.

Desuden tankevaekkende at spillere som iniesta og maaaange andre spillere har svaert ved at foelge med naar de rammer de 32-34 aar - mens ronaldo ( som er paa vej mod 34 ) laver saksespark I 2 meters hoejde , topscorer igen igen igen I CHL. Han faar de gode vitaminer...( :
Jeg synes, det er langt mere Valverdes rigide og sløje filosofi, der har fået Iniesta til at se dårligere ud. De kampe, hvor vi har åbnet op for vores offensive evner, har Iniesta været altoverskyggende. Men at han pludselig skal spille venstre midt i en 4-4-2 og ofte være meget mere defensiv end hidtil, trækker jo energien ud af Iniesta.

Det har været langt mere Valverdes røvsyge spillestil, der har fået Don Andrés til at se dårligere ud, end folk prøver at sige, at han er blevet pga. alderen. Mod Sevilla så vi, hvor ivld han stadigvæk er.

Vi har de sidste 4 år på ingen måder spillet på Iniestas formidable evner. Under Lucho handlede det om at spille over midtbanen og give MSN bolden, og så skulle de andre dække af. Med Valverde har vi været så kønsløse ofte offensivt, at Messi har skulle bære holdet sammen med Iniesta. De kampe, hvor Iniesta ikke har været med i år junder Valverde, har vi også set, hvor endun mere røvsyge og elendige vi har været til at skabe spillet dominerende nok.

Jeg vil vædde med, at med en bedre træner, kunne vi snildt have trukket 1½-2 sæsoner mere ud af Iniesta. For teknik og spilforståelse mister du ikke med alderen.
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 8 - Andrés Iniesta Lujan

Indlæg af Piquénbauer »

Eller også er det bare fordi han fylder 34 år næste gang og han godt kan se/mærke hvilken vej det går.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Bager
Indlæg: 2612
Tilmeldt: tirs sep 06, 2005 12:23 pm
Har takket: 147 gange
Blevet takket: 291 gange

8 - Andrés Iniesta Lujan

Indlæg af Bager »

Hvorfor er det at alle tråde efterhånden skal handle om Valverdes evner som træner. Kom nu videre. Kom videre i livet.
Visca el Barca

Xavi6Smede
Indlæg: 1436
Tilmeldt: tirs dec 23, 2014 8:02 pm
Har takket: 53 gange
Blevet takket: 135 gange

Re: 8 - Andrés Iniesta Lujan

Indlæg af Xavi6Smede »

Det er da i hvert fald fair at pointere, at vi slet ikke har fået nok ud af Iniesta de seneste sæsoner, hvor han reelt set ikke har været en særlig stor stjerne. For landsholdet er han derimod stadigvæk holdets vigtigste mand.
Men at Valverde er skyld i Iniestas skifte er en åndssvag beskyldning. Iniesta skifter fordi han er slidt, ikke pga manglende niveau.

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: 8 - Andrés Iniesta Lujan

Indlæg af MessiPogba »

Xavi6Smede skrev:Det er da i hvert fald fair at pointere, at vi slet ikke har fået nok ud af Iniesta de seneste sæsoner, hvor han reelt set ikke har været en særlig stor stjerne. For landsholdet er han derimod stadigvæk holdets vigtigste mand.
Men at Valverde er skyld i Iniestas skifte er en åndssvag beskyldning. Iniesta skifter fordi han er slidt, ikke pga manglende niveau.
Iniesta er gået ned i niveau, men jeg mener stadigvæk, at hvis han blev rigtig, så ville han stadigvæk være en af de allerbedste CM'er i verden.

Det er klart, at manden ser slidt ud, når han skal pludselig spille venstre midt og lave langt mere defensivt arbejde end før i tiden. Det er ikke holdbart for en 34-årig spiller, at han skal lave så meget benarbejde, som Ini har skulle i denne sæson. Valverdes defensive pis er meget krævende, og især for en spiller som Iniesta, der aldrig har været en motor, eller en slider, men snarere en, der levede meget, meget højt på sin spilforståelse og teknik.

Jeg vil vædde med, at hvis vi havde en langt mere boldbesiddende trænertype, at vi snildt kunne trække omkring 2 år mere ud af Iniesta.

Men det er klart, at Iniesta har set, hvilken vej, Barca er på vej ud i, og så er det klart, at han ikke kan give sig 100 procent, men det er ikke fordi, at Ini ikke har niveauet, men snarere, at vi spiller en type fodbold, som ikke gavner en aldrende Iniesta optimalt, og så e det bare bedre, at han forlader på toppen end at han til sidst ligner en gammel mand.

Det er bare for mit vedkommende noget skidt, at vi har pisset 4 år væk pga. Lucho og Valverdes måde at anskue fodbold på. Især når man havde så unik en midtbane mand som Iniesta.
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 8 - Andrés Iniesta Lujan

Indlæg af Piquénbauer »

Jeg har hørt gennem mine kilder at ini stopper fordi han er træt af at lave Messi og Suarez defensive arbejde. De er simpelthen blevet for dovne og han kan se at det kun blive værre!
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Tello
Indlæg: 7683
Tilmeldt: tirs feb 26, 2013 9:43 am
Har takket: 1380 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: 8 - Andrés Iniesta Lujan

Indlæg af Tello »

@Piquénbauer.

For real though?

Sendt fra min LON-L29 med Tapatalk

Kvoller
Indlæg: 5081
Tilmeldt: man apr 25, 2005 10:30 pm
Geografisk sted: Sønderborg
Har takket: 781 gange
Blevet takket: 572 gange

Re: 8 - Andrés Iniesta Lujan

Indlæg af Kvoller »

Piquénbauer skrev:Jeg har hørt gennem mine kilder at ini stopper fordi han er træt af at lave Messi og Suarez defensive arbejde. De er simpelthen blevet for dovne og han kan se at det kun blive værre!
Gennem dine kilder?

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 8 - Andrés Iniesta Lujan

Indlæg af Piquénbauer »

Ja! De samme kilder mente også at vide at busis kropslugt har spillet en rolle. Ini har aldrig tilgivet pep for at tage busi op på førsteholdet. Han har levet med det så længe han kunne men nu kan han ikke længere.

Og så skal det selvfølgelig med at ini er træt af at blive mobbet pga sin frisure. Han forventer at et skifte til Kina hvor befolkningen er mere tilbageholdende vil gøre at han igen kan bevæge sig ud uden at blive kigget på.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 8 - Andrés Iniesta Lujan

Indlæg af Piquénbauer »

phpBB [video]
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Goaaal
Indlæg: 1364
Tilmeldt: søn okt 04, 2015 12:37 pm
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 147 gange

Re: 8 - Andrés Iniesta Lujan

Indlæg af Goaaal »

MessiPogba skrev:Fucking Valverde ødelagde muligheden for at sende Iniesta videre på den bedst mulige måde med en Treble. Den kujon ødelagde hans Don Andrés' legacy en smule. 5 CL på CV'et kunne han have haft.

Lol. Valverde giver Iniesta muligheden for at forlade med en double, hvilket selv de mest optimistiske inden sæsonen nok ikke havde regnet med. Barcas trup er slet ikke god eller bred nok til en treble.

Brugeravatar
De La Barça
Indlæg: 802
Tilmeldt: tors apr 20, 2017 11:19 am
Har takket: 298 gange
Blevet takket: 44 gange

Re: 8 - Andrés Iniesta Lujan

Indlæg af De La Barça »

€117 mio. for tre år? [emoji44]

€81 mio. i løn, €36 mio. i vin!

https://t.co/eC2TteNZ07

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: 8 - Andrés Iniesta Lujan

Indlæg af Antimadridista »

Hvordan de der beløb kan lade sig gøre, er mig godt nok lettere ubegribelig!!
Ved godt at der foregår vilde ting derovre og at staten også støtter på et vist plan, men alligevel!
Det er jo nærmest alle, groft sagt, der ikke lige rimer på kineser, der får en fuldstændig vanvittig løn. Ca 290 mill om året....????

Han fik vel under halvdelen i Barca?

Men forstår ham godt. Tror også Kina generelt er et spændende sted i disse år. Rejste selv gennem Kina for 15 år siden og kan huske jeg så Tøffe på en kineser kanal. Han fik vist ikke den løn:)

Brugeravatar
Michman
Indlæg: 8333
Tilmeldt: lør dec 19, 2009 4:51 pm
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 635 gange

Re: 8 - Andrés Iniesta Lujan

Indlæg af Michman »

Billede
Real Madrid er intet andet end et indkøbshold.
Barça - Beautiful football since 1899

Sandro Rosell - Jeg tilgiver dig ALDRIG.. Og Bartomeu du har ødelagt min klub..



Første kamp live 2/3 2014 FC Barcelona - Almería

Barca er min religion..

Brugeravatar
Michman
Indlæg: 8333
Tilmeldt: lør dec 19, 2009 4:51 pm
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 635 gange

Re: 8 - Andrés Iniesta Lujan

Indlæg af Michman »

Billede
Real Madrid er intet andet end et indkøbshold.
Barça - Beautiful football since 1899

Sandro Rosell - Jeg tilgiver dig ALDRIG.. Og Bartomeu du har ødelagt min klub..



Første kamp live 2/3 2014 FC Barcelona - Almería

Barca er min religion..

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 10 gæster