Champions league

Udenlandske ligaer, klubber og landshold

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: Champions league

Indlæg af Antimadridista »

Piq@

Helt bestemt. Jeg har længe med vantro fulgt hvordan den ene marginal efter den anden (finaler 14 & 16, comebacket mod wolfsburg, bayern i 17, PSG hjemme i 18, str i overtid mod juve i 18...) har været iklædt hvidt.

Men man bliver nødt til efterhånden, at forholde sig til andet end held og stolpe ind. Det er en faktor, det er det også når blot man vinder 1 gang.
Reel kvalitet er en anden. Stærkest syntes jeg dog deres mentale styrke står ud. Hver gang de kommer bagud, kommer de tilbage, når de bliver hentet, slår de kontra, når det hele vipper, er de kølige etc etc

Ved ikke om det er noget de giver på flaske i madrid, unikt er det ihvertfald og det er noget ingen andre hold er i besiddelse af. Hvor mange kæmpe chancer har eksempelvis Bayern ikke misset de sidste 3-4 sæsoner, når de er røget ud, efter ellers at have domineret stort mod flere hold.

Den der gamle remontada, har ihvertfald fået et comeback..

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Champions league

Indlæg af Piquénbauer »

Men det er så bare underligt at det hovedsageligt har været i cl man har set det. De havde det lidt i ligaen i sidste sæson men ellers har de ikke gjort det nær så meget i ligaen.

Jeg vil gerne tilskrive real en større kynisme og stabilitet i cl. Det har de uden tvivl haft. Men de har fandeme også været heldige. Og det i situationer hvor det virkelig kunne være gået galt. Alene i denne sæson var der den kæmpe offside på kroos der endte i et straffespark hvor de var bagud mod PSG (og det så skidt ud for den) og episoden med Vasquez mod Juventus hvor der måske/måske ikke kunne dømmes straffe men hvor de fik det.

En ting kan jeg dog sige med sikkerhed på trods af reals præstationer i cl: de har ikke været dominerende eller det bedste hold i Europa over de seneste sæsoner. Der har været flere gode hold hvor ingen rigtigt har været bedre hvorfor det hurtigt kommer til at se sådan ud pga cl. Men spilmæssigt har der ikke været et dominerende hold set på de sidste 3-5 sæsoner.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
A$AP
Indlæg: 11632
Tilmeldt: fre sep 28, 2012 6:23 pm
Har takket: 137 gange
Blevet takket: 956 gange

Re: Champions league

Indlæg af A$AP »

phpBB [video]


2/3? 3/3?

Jines
Indlæg: 28
Tilmeldt: lør mar 31, 2018 4:39 pm

Re: Champions league

Indlæg af Jines »

Piquénbauer skrev:
Forskellen på La liga og CL er også at risikoen for at ryge ud, ved blot en enkelt eller 2 store fejl, er væsentlig større i CL. Derfor kræver det max koncentration og max kynisme.
Tjo men omvendt kan man også komme med langt med held, dårlige dommere, gode lodtrækninger osv. Den slags plejer at udligne sig over 38 kampe. Men når det kun er 7 kampe så kan det spille en kæmpe rolle. Og det har det ærlig talt gjort flere gange for real. Man kan selvfølgelig ikke afskrive reals succes i cl med held osv men det har spillet en rolle.
Hvis de vinder CL tre år i træk, så er vi ved at nå så mange kampe, at heldet vel også snart har udlignet sig?

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: Champions league

Indlæg af Antimadridista »

Piq@

Som jeg skrev før, så er jeg fuldstændig med på held vognen, den kan bare ikke stå alene.

Nej de har ikke været det klart bedste hold i den forstand, som et hold der måske snart står med 4 CL på 5 år, et eller andet sted (ud fra logik) burde, men det vil man ikke tænke så meget over om 10-15 år. Ihvertfald ikke i bred forstand.

For 15-20 år siden, vandt de 3 gange på 5 år, uden overhovedet at dominere som sådan. Ingen af gangene vandt de ligaen samtidig. Alligevel bliver Real frs den tid, regnet for noget storslået. Bayern burde have vundet i 99 og i 00, var de også bedst. Vandt 3 af 4 opgør mod Real i den sæson. Bayern kunne i princippet have taget den 3 år i træk der!

Desuden tror jeg at det et eller andet sted, er vigtigere at vinde CL i madrid i forhold til ligaen, end CL kontra ligaen i Barcelona!

Tror at i Barca er det SÅ vigtigt ift selvforståelse og den gamle kamp mod overherredømmet fra madrid, at man viser sig stærkere nationalt, end madrid.
Samtidig har Real denne historiske ballast fra Europa cuppen, der placerer dem som øverst i Europa. En position der er enormt betydningsfuld for dem at bevare..!!

Det er blot mine spekulationer, men tror altså at man hurtigere ville sælge en liga titel for en CL titel i madrid end i Barcelona.

Det jeg lidt mener, syntes jeg også man kan se på prioriteringen af copaen som er meget forskellig

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Champions league

Indlæg af Piquénbauer »

Jines skrev:
Piquénbauer skrev:
Forskellen på La liga og CL er også at risikoen for at ryge ud, ved blot en enkelt eller 2 store fejl, er væsentlig større i CL. Derfor kræver det max koncentration og max kynisme.
Tjo men omvendt kan man også komme med langt med held, dårlige dommere, gode lodtrækninger osv. Den slags plejer at udligne sig over 38 kampe. Men når det kun er 7 kampe så kan det spille en kæmpe rolle. Og det har det ærlig talt gjort flere gange for real. Man kan selvfølgelig ikke afskrive reals succes i cl med held osv men det har spillet en rolle.
Hvis de vinder CL tre år i træk, så er vi ved at nå så mange kampe, at heldet vel også snart har udlignet sig?
Synes du det har udlignet sig? Det mener jeg ikke. Og det svarer jo trods alt også kun til lidt over en halv sæsons kampe.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Champions league

Indlæg af Piquénbauer »

Som jeg skrev før, så er jeg fuldstændig med på held vognen, den kan bare ikke stå alene.
Det har jeg heller ikke sagt. Jeg mener bare at den fylder en del.
Nej de har ikke været det klart bedste hold i den forstand, som et hold der måske snart står med 4 CL på 5 år, et eller andet sted (ud fra logik) burde, men det vil man ikke tænke så meget over om 10-15 år. Ihvertfald ikke i bred forstand.

For 15-20 år siden, vandt de 3 gange på 5 år, uden overhovedet at dominere som sådan. Ingen af gangene vandt de ligaen samtidig. Alligevel bliver Real frs den tid, regnet for noget storslået. Bayern burde have vundet i 99 og i 00, var de også bedst. Vandt 3 af 4 opgør mod Real i den sæson. Bayern kunne i princippet have taget den 3 år i træk der!
Det kan godt være jeg husker helt forkert men ser ikke på dem som storslået i den periode.
Desuden tror jeg at det et eller andet sted, er vigtigere at vinde CL i madrid i forhold til ligaen, end CL kontra ligaen i Barcelona!
Hvis man læser hvad Zidane sagde efter sidste års succes i ligaen og senere har sagt om denne sæson så ser han (og spillerne) anderledes på det. Men i det store billede kan du godt have ret.
Det jeg lidt mener, syntes jeg også man kan se på prioriteringen af copaen som er meget forskellig
Her er jeg helt enig. Vi har haft en åndssvag fokus på cdr over flere år efterhånden. Det har kostet trætte ben i slutningen af sæsonen hvilket måske har spillet en rolle i vores elendige form i europa.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: Champions league

Indlæg af Antimadridista »

I modsætning til Real, er det som om at dominansen hos Barca, virkelig skal være udtalt, før man vinder CL. Altså, man har altid vundet ligaen samtidig. I real var 2017 sejren første CL/liga double for dem siden 58 eller 59??

Ved godt det bliver meget spekulativt, men der er bare en forskel.

Man kan også tage den med Juve og Milan. Er det noget i stil med 30-14/15 stk liga kontra 2-7 CL. Hvorfor har Juve ikke flere CL titler??
Jeg kan huske sæsonerne 96-97 og 97-98. Juve var bedst i begge sæsoner, men tabte finalerne. I 03 kunne de lige så godt have vundet også. Den der angst for at tabe igen, den sidder bare i hele kulturen, når man når finalen. Tror Juve skal møde noget ala Atletico, før de vinder CL igen!

Real KAN IKKE tabe en CL finale..

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: Champions league

Indlæg af Antimadridista »

Det der med Zidane, tror jeg ikke man skal hænge sig så meget i. Han taler blot sine sejre op, ligesom han ved at mange tilhængere gerne vil jorde de der catalanere!

Men lad os alle bede for Salah:)

Tello
Indlæg: 7683
Tilmeldt: tirs feb 26, 2013 9:43 am
Har takket: 1380 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: Champions league

Indlæg af Tello »

A$AP skrev:
phpBB [video]


2/3? 3/3?
[emoji57]

Sendt fra min LON-L29 med Tapatalk

Blaugrana al vent
Indlæg: 520
Tilmeldt: ons maj 10, 2017 5:45 pm
Geografisk sted: Esé
Har takket: 8 gange
Blevet takket: 38 gange
Kontakt:

Re: Champions league

Indlæg af Blaugrana al vent »

Det er sikkert fordi det er Real der bryder CL-forbandelsen, men jeg synes gnisten er gået lidt ud af CL efter den er blevet genvundet. Det var et stærkt brand at et hold ikke kunne genvinde titlen, så det har haft en negativ effekt med denne Real dominans.
At det er Real der styrer det hele skyldes også en generel heftig spansk dominans. Atletico, Real og Barcelona har vundet/været i finalen de sidste 5 år. Vores tophold er bare et skridt over de engelske, tyske og franske. Hvem der ville vinde mellem West Ham og Levante er underordnet i den sammenhæng. Den helt store forskel blandt de tre spanske hold har været Reals bredde + Ronaldo. Foruden El Clasico så er CLs knockout kampe nok de kampe der trækker aller flest seere. Derfor betyder det ekstra meget for Ronaldos Ballon Dor chancer når han scorer i de vigtige kampe. Så kan det være ligegyldigt hvor lidt han bidrager til i ligaen (foruden mål). Real og Zidane har formået at få skabt et perfekt knockout hold. Vild bredde, dygtig balanceret midtbane og det hele er bygget op om Ronaldo som høster frugten af det. Med Kroos og Modric har Real næsten kopieret Xavi og Iniesta og de erstatninger har vi ikke selv formået at få. I stedet er mere og mere lagt over på Messi og det har gjort det nemmere for os at blive lukket ned. Da vi røg ud af CL i Peps tid der røg vi ud efter at have begravet Inter og Chelsea under Camp Nous græstæppe. Nu ryger vi ud hvor det ligefrem er fortjent? Nye tider..

Real ved hvornår de skal dukke op. Og man kan ikke dukke op 38 kampe over en sæson i ligaen. Men man kan sagtens blvie nr 2 i CL gruppe og så slå til i knockout kampene. Det er også derfor at Real aldrig har vundet en Treble. Der er heller ikke noget fagudtryk som hedder "spiller som Real Madrid" eller "Zidanes Real Madrid" fordi at spillet på banen ikke er noget ekstraordinært. Der har Peps Barca hold et helt andet kvalitetsstempel. Så konklusionen er: Real (og Ronaldo) har fundet opskriften på titlen med flest seere, men de har ikke skabt et altdominerende fodboldhold der gik over historien.

Gense returopgørene mod Inter og Chelsea i 10 og 12. Vi var også tæt på 4 i træk havde vi haft nogle af de marginaler som Real har fået.
Jeg bløder Blaugrana

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: Champions league

Indlæg af Kubala »

Jeg tror nu nok, at det her Real hold vil blive husket i historiebøgerne. Godt spil eller ej. Man kan ikke komme uden om et hold, der er så succesfuld i CL som Real er/har været de seneste 5 sæsoner.

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: Champions league

Indlæg af Antimadridista »

Blaugrana@

Det er så absurd at Ronaldo er relativt tæt på at overgå Messi ift ballons...

Men ja promoveringen af CL har givet Ronaldo den perfekte platform, qua Reals kvalitet de seneste år.

Ronaldo er lakken på den ellers kedelige Audi, men bestemt ikke comforten eller motoren. Messi er jo den fulde gennemførte Lamborghini countach:)

Blaugrana al vent
Indlæg: 520
Tilmeldt: ons maj 10, 2017 5:45 pm
Geografisk sted: Esé
Har takket: 8 gange
Blevet takket: 38 gange
Kontakt:

Re: Champions league

Indlæg af Blaugrana al vent »

Kubala skrev:Jeg tror nu nok, at det her Real hold vil blive husket i historiebøgerne. Godt spil eller ej. Man kan ikke komme uden om et hold, der er så succesfuld i CL som Real er/har været de seneste 5 sæsoner.
Ja, de vil huskes for deres titler og tal. Men aldrig for deres spil.


@Antimadridsta
Det samme kan siges om Ronaldo. Hans spil i United var mere spektakulært end det i Real. Dog må man også anerkende ham for at indse at hans United form kun var midlertidig. Derfor gav det god mening for ham at udvikle sig til den han er i dag, hvor holdet gør det kreative arbejde og han selv søger mod boksen.
Jeg bløder Blaugrana

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: Champions league

Indlæg af Antimadridista »

Blaugrana@

Man kan diskutere om Ronaldo har udviklet sig eller blot mistet nogle af sine tidligere færdigheder, samtidig med at Real som hold i stedet har udviklet sig...

Jeg mener at han får al for meget kredit for Reals succes ift visse øvrige spillere.

Uden Ramos og Pepe havde de aldrig vundet i 14 & 16. De seneste 2 sæsoner, har Real haft SÅ meget kvalitet overalt, som Ronaldo har profiteret stort på. Selvfølgelig gør han det godt, men proportionerne i hans hæder, er alt for skæv.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 23 gæster