Champions league

Udenlandske ligaer, klubber og landshold

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: Champions league

Indlæg af Antimadridista »

Nå, det var CL for denne uge. Magter ikke det i morgen.

Brugeravatar
LeoMessi
Indlæg: 700
Tilmeldt: tirs apr 03, 2018 10:57 pm
Blevet takket: 95 gange

Re: Champions league

Indlæg af LeoMessi »

Liverpool er helt sikkert videre.

Med al respekt for Valverde, og hans flotte bedrifter i La Liga og Copa Del Rey, men Liverpool har altså ikke en træner, der lige pludseligt vælger at stille med to backs på en højre kant, og først vælger at satse offensivt fra det 86' minut.

Jürgen Klopp tager til Roma for at vinde, og han kommer til at stille med det stærkeste mandskab med en offensiv tilgang.
“I don’t dish out praise lightly but Messi deserves it. I look for weaknesses in his game and I can’t find them.” - Roy Keane

Brugeravatar
A$AP
Indlæg: 11632
Tilmeldt: fre sep 28, 2012 6:23 pm
Har takket: 137 gange
Blevet takket: 956 gange

Re: Champions league

Indlæg af A$AP »

In Heynckes we trust.

Ribery, Lewa, Muller og Robben skal nok gå amok i morgen. Med James, Thiago Javi Martinez og Rudy/Kimmich er der også godt med valg på midtbanen. De mangler dog den der løbestærke, box-box spiller i Tolisso og Vidal. Og Alaba har ikke set alt for stærk ud mod stærkere hold i denne sæson. Bernat er måske et godt match overfor en Lucas Vasquez, som jeg tror får lov at starte i morgen. Det vigtigste bliver i hvert fald at holde Real på maks et mål. Real er shaky på bernabeu, det er som om at presset stiger dem til hovedet.

Og skandaløst at Ramos ikke bliver straffet for den der mod Juventus.

Brugeravatar
Jamial
Indlæg: 1038
Tilmeldt: lør okt 20, 2007 8:16 pm
Har takket: 417 gange
Blevet takket: 62 gange

Re: Champions league

Indlæg af Jamial »

Piquénbauer skrev:
Jamial skrev:
Piquénbauer skrev:
Ja? Det synes du måske ikke? Med tanke på Luchos sidste sæson? Det var netop i en periode, hvor alt var forvirrende. Træneren virkede som en der var kørt træt i det og uden gnist.
Jo til dels. Præcis som med valverde. Men stort set de samme spillere har på udebane i ko kampe over de sidste 2 sæsoner tabt 3 kampe med en målscore på 10-0. Det siger sgu også lidt om at de har et ansvar.

Man kan ikke kun rose spillerne når vi vinder og så svine træneren når vi taber. Der er sgu et sted imellem. Og som sagt: Valverdes udgangspunkt var idiotisk. Intet mindre. En skandale. Men jeg forventer sgu at vi har bare et par spillere blandt de startende 11 der kan gøre et eller andet når vi er i frit fald.
Var det ikke også, på en måde, det Pique prøvede på ved 2-0 til Roma..? At råbe Valverde op.
Jeg ville hellere at han ikke lavede et idiotisk straffespark. Det havde hjulpet os meget mere.

Eller at han lige havde haft lidt tjek på vores forsvar så umtiti, alba og mats ikke sov ved deres første mål.
Fair nok, men det piller ikke rigtig ved min pointe. Pique er vigtig og han er en ledertype, det er bare svært at få lov, når Messi/Iniesta er foran i køen. Anførermateriale i min verden, og vil vel måske tage sin rolle endnu mere seriøst med et anførerbind på.

Og så er det vel rigtigt, at han prøvede.

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: Champions league

Indlæg af MessiPogba »

STOP NU DIG SELV, PREBEN!

"Spørgsmålet er, om Salah ikke er bedre end Messi i denne sæson?"

"Han er måske den bedste spiller i verden i denne sæson"

"Hvem er bedre? Ronaldo måske. Er Messi bedre? Nej, vel?"


Nej, bare nej. Stop nu. Messi er så meget mere end blot mål.

Messi under Klopp ville score 100 mål. Salah under Valverde ville score 15.
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

Xavi6Smede
Indlæg: 1436
Tilmeldt: tirs dec 23, 2014 8:02 pm
Har takket: 53 gange
Blevet takket: 135 gange

Re: Champions league

Indlæg af Xavi6Smede »

MessiPogba skrev:STOP NU DIG SELV, PREBEN!

"Spørgsmålet er, om Salah ikke er bedre end Messi i denne sæson?"

"Han er måske den bedste spiller i verden i denne sæson"

"Hvem er bedre? Ronaldo måske. Er Messi bedre? Nej, vel?"


Nej, bare nej. Stop nu. Messi er så meget mere end blot mål.

Messi under Klopp ville score 100 mål. Salah under Valverde ville score 15.
Det er Salah også.

Og nu spiller Messi bare under Valverde. Salah skal ikke straffes for at spille under bedre forhold.
Messi er uden tvivl verdens bedste fodboldspiller. Er han den, der har præsteret på højeste niveau i 2018? Det kan diskuteres.

Starnils
Indlæg: 447
Tilmeldt: man jun 20, 2016 11:02 pm
Har takket: 165 gange
Blevet takket: 65 gange

Re: Champions league

Indlæg af Starnils »

Jeg er så nervøs for i morgen. Madrid vil kunne smadre det her Liverpool hold.
Socio. no. 54.257

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: Champions league

Indlæg af MessiPogba »

Xavi6Smede skrev:
MessiPogba skrev:STOP NU DIG SELV, PREBEN!

"Spørgsmålet er, om Salah ikke er bedre end Messi i denne sæson?"

"Han er måske den bedste spiller i verden i denne sæson"

"Hvem er bedre? Ronaldo måske. Er Messi bedre? Nej, vel?"


Nej, bare nej. Stop nu. Messi er så meget mere end blot mål.

Messi under Klopp ville score 100 mål. Salah under Valverde ville score 15.
Det er Salah også.

Og nu spiller Messi bare under Valverde. Salah skal ikke straffes for at spille under bedre forhold.
Messi er uden tvivl verdens bedste fodboldspiller. Er han den, der har præsteret på højeste niveau i 2018? Det kan diskuteres.
Men man skal også tage med i overvejelserne, at Salah for under et år siden var jo lidt af en egyptisk Danny Welbeck. Han kunne kludre de mest lovende angreb op eller afslutte helt elendigt.

Det er jo lidt tankevækkende, at det moment, han tiltræder hos måske den bedste rent offensive træner i verdne, at han så bare bombarderer mål ind, men at han havde svært ved at være ligeså målfarlig under mere pragmatiske trænere, eller under trænere, der ikke praktiserer offensiv fodbold så fantastisk som Klopp. Så jo, jeg synes sgu, det skal tages med.

Foruden mål, så er Messi altså også dirigenten, kreatøren, skaberen og målscoreren. Salahs spil er mere eller mindre på den sidste tredje del. Messi skal være her, der og alle vegne, og alligevel er han altdominerende.
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

Goaaal
Indlæg: 1364
Tilmeldt: søn okt 04, 2015 12:37 pm
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 147 gange

Re: Champions league

Indlæg af Goaaal »

Dejligste gennemgang af Real -Bayern kampen sidste år.

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: Champions league

Indlæg af Kubala »

Han var vel ingen D. Welbeck i Roma. Ca. 35 kampe med 19 mål og 15 assist, så noget gjorde han rigtigt. Og han er med i rigtig meget i Liverpool. Det sås i dag og er blevet vist hele sæsonen. At man ikke kan se det, er så noget andet. Med CL til Liverpool, så kunne jeg godt se Salah med BdO. CL vægter enormt.
Senest rettet af Kubala tirs apr 24, 2018 11:44 pm, rettet i alt 1 gang.

Xavi6Smede
Indlæg: 1436
Tilmeldt: tirs dec 23, 2014 8:02 pm
Har takket: 53 gange
Blevet takket: 135 gange

Re: Champions league

Indlæg af Xavi6Smede »

MessiPogba skrev:
Xavi6Smede skrev:
MessiPogba skrev:STOP NU DIG SELV, PREBEN!

"Spørgsmålet er, om Salah ikke er bedre end Messi i denne sæson?"

"Han er måske den bedste spiller i verden i denne sæson"

"Hvem er bedre? Ronaldo måske. Er Messi bedre? Nej, vel?"


Nej, bare nej. Stop nu. Messi er så meget mere end blot mål.

Messi under Klopp ville score 100 mål. Salah under Valverde ville score 15.
Det er Salah også.

Og nu spiller Messi bare under Valverde. Salah skal ikke straffes for at spille under bedre forhold.
Messi er uden tvivl verdens bedste fodboldspiller. Er han den, der har præsteret på højeste niveau i 2018? Det kan diskuteres.
Men man skal også tage med i overvejelserne, at Salah for under et år siden var jo lidt af en egyptisk Danny Welbeck. Han kunne kludre de mest lovende angreb op eller afslutte helt elendigt.

Det er jo lidt tankevækkende, at det moment, han tiltræder hos måske den bedste rent offensive træner i verdne, at han så bare bombarderer mål ind, men at han havde svært ved at være ligeså målfarlig under mere pragmatiske trænere, eller under trænere, der ikke praktiserer offensiv fodbold så fantastisk som Klopp. Så jo, jeg synes sgu, det skal tages med.

Foruden mål, så er Messi altså også dirigenten, kreatøren, skaberen og målscoreren. Salahs spil er mere eller mindre på den sidste tredje del. Messi skal være her, der og alle vegne, og alligevel er han altdominerende.
Selvfølgelig skal man ikke det.. Salah skal vurderes ud fra det niveau han har spillet på, hvilket er svimlende højt. Det var heller ikke et minus for Messi, da han spillede på verdens bedste hold under verdens bedste træner, det ville være fjollet.

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: Champions league

Indlæg af Kubala »

Xavi6Smede skrev:
MessiPogba skrev:
Xavi6Smede skrev:
MessiPogba skrev:STOP NU DIG SELV, PREBEN!

"Spørgsmålet er, om Salah ikke er bedre end Messi i denne sæson?"

"Han er måske den bedste spiller i verden i denne sæson"

"Hvem er bedre? Ronaldo måske. Er Messi bedre? Nej, vel?"


Nej, bare nej. Stop nu. Messi er så meget mere end blot mål.

Messi under Klopp ville score 100 mål. Salah under Valverde ville score 15.
Det er Salah også.

Og nu spiller Messi bare under Valverde. Salah skal ikke straffes for at spille under bedre forhold.
Messi er uden tvivl verdens bedste fodboldspiller. Er han den, der har præsteret på højeste niveau i 2018? Det kan diskuteres.
Men man skal også tage med i overvejelserne, at Salah for under et år siden var jo lidt af en egyptisk Danny Welbeck. Han kunne kludre de mest lovende angreb op eller afslutte helt elendigt.

Det er jo lidt tankevækkende, at det moment, han tiltræder hos måske den bedste rent offensive træner i verdne, at han så bare bombarderer mål ind, men at han havde svært ved at være ligeså målfarlig under mere pragmatiske trænere, eller under trænere, der ikke praktiserer offensiv fodbold så fantastisk som Klopp. Så jo, jeg synes sgu, det skal tages med.

Foruden mål, så er Messi altså også dirigenten, kreatøren, skaberen og målscoreren. Salahs spil er mere eller mindre på den sidste tredje del. Messi skal være her, der og alle vegne, og alligevel er han altdominerende.
Selvfølgelig skal man ikke det.. Salah skal vurderes ud fra det niveau han har spillet på, hvilket er svimlende højt. Det var heller ikke et minus for Messi, da han spillede på verdens bedste hold under verdens bedste træner, det ville være fjollet.
Præcis. Det er bare så absurd argumenteret, hvis du spørger mig.

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: Champions league

Indlæg af MessiPogba »

Xavi6Smede skrev:
MessiPogba skrev:
Xavi6Smede skrev:
MessiPogba skrev:STOP NU DIG SELV, PREBEN!

"Spørgsmålet er, om Salah ikke er bedre end Messi i denne sæson?"

"Han er måske den bedste spiller i verden i denne sæson"

"Hvem er bedre? Ronaldo måske. Er Messi bedre? Nej, vel?"


Nej, bare nej. Stop nu. Messi er så meget mere end blot mål.

Messi under Klopp ville score 100 mål. Salah under Valverde ville score 15.
Det er Salah også.

Og nu spiller Messi bare under Valverde. Salah skal ikke straffes for at spille under bedre forhold.
Messi er uden tvivl verdens bedste fodboldspiller. Er han den, der har præsteret på højeste niveau i 2018? Det kan diskuteres.
Men man skal også tage med i overvejelserne, at Salah for under et år siden var jo lidt af en egyptisk Danny Welbeck. Han kunne kludre de mest lovende angreb op eller afslutte helt elendigt.

Det er jo lidt tankevækkende, at det moment, han tiltræder hos måske den bedste rent offensive træner i verdne, at han så bare bombarderer mål ind, men at han havde svært ved at være ligeså målfarlig under mere pragmatiske trænere, eller under trænere, der ikke praktiserer offensiv fodbold så fantastisk som Klopp. Så jo, jeg synes sgu, det skal tages med.

Foruden mål, så er Messi altså også dirigenten, kreatøren, skaberen og målscoreren. Salahs spil er mere eller mindre på den sidste tredje del. Messi skal være her, der og alle vegne, og alligevel er han altdominerende.
Selvfølgelig skal man ikke det.. Salah skal vurderes ud fra det niveau han har spillet på, hvilket er svimlende højt. Det var heller ikke et minus for Messi, da han spillede på verdens bedste hold under verdens bedste træner, det ville være fjollet.
Jeg har også rost for, at Salah overordnet set i alle turneringer har været fantastisk. Jeg reagerer blot på, at man siger, at han har været bedre end Messi. Jeg vil gerne se Salah udfylde den mængde af arbejdsopgaver Messi har i Barcelona.

Det er for mig simpelthen useriøst at sige, at han er på Messis niveua, eller været bedre. Messi er umenneskelig. Salah har gang i en verdensklassesæson, ingen tvivl, men man skal også lige huske at få ilt til hjernen.

Og nej ,det var hellere ikke et minus, at Messi spillede for så en dygtig manager som Pep. Det er jo netop det, jeg prøver at beskrive. Messi scorede 91 mål under Pep, fordi Pep kan skabe et offensivt hold. Så forestil dig, hvis Messi skulle spille for Klopp nu, som måske nok er en tand mere offensiv end Pep er, da Klopp er mere direkte og ikke så abstrakt som Pep er.

Så selvfølgelig skal du tage spillernes omstændigheder med i betragtningen. Messi spiller for en røvhamrende pragmatisk manager som Valverde, der har steriliseret flere af vores spillere, og alligevel er han altdominerende. Salah spiller på et hold, hvor alle er flyvende og er offensivt anlagte.
Senest rettet af MessiPogba tirs apr 24, 2018 11:54 pm, rettet i alt 1 gang.
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

Brugeravatar
LeoMessi
Indlæg: 700
Tilmeldt: tirs apr 03, 2018 10:57 pm
Blevet takket: 95 gange

Re: Champions league

Indlæg af LeoMessi »

Salah har alle dage været en god spiller, selv da han spillede i Chelsea var han enormt interessant. Men ham kunne José Mourinho jo ikke bruge, lidt ligesom han heller ikke kunne bruge Kevin De Bruyne, som jeg også synes var enormt interessant første gang jeg så ham røre en bold. (Sjovt, at de begge nu er de bedste i Premier League.)

Samtidig er det vel naturligt, at en offensiv spiller og en type som Salah altid vil have langt større mulighed for at ramme sit topniveau, når man har en træner med en offensiv tilgang, fremfor en med en defensiv tilgang? For ikke at nævne, at Jürgen Klopp har troet på ham fra dag et af, og har smasket hans selvtillid helt i top, hvilket vel heller ikke er helt uvæsentligt.

Har Mohamed Salah været bedre end Messi i dette års Champions League, muligvis, men fremfor at sammenligne dem og starte en ligegyldig debat om hvem der er bedst, så vælger jeg personligt at nyde dem begge.
“I don’t dish out praise lightly but Messi deserves it. I look for weaknesses in his game and I can’t find them.” - Roy Keane

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: Champions league

Indlæg af MessiPogba »

LeoMessi skrev:Salah har alle dage været en god spiller, selv da han spillede i Chelsea var han enormt interessant. Men ham kunne José Mourinho jo ikke bruge, lidt ligesom han heller ikke kunne bruge Kevin De Bruyne, som jeg også synes var enormt interessant første gang jeg så ham røre en bold. (Sjovt, at de begge nu er de bedste i Premier League.)

Samtidig er det vel naturligt, at en offensiv spiller og en type som Salah altid vil have langt større mulighed for at ramme sit topniveau, når man har en træner med en offensiv tilgang, fremfor en med en defensiv tilgang? For ikke at nævne, at Jürgen Klopp har troet på ham fra dag et af, og har smasket hans selvtillid helt i top, hvilket vel heller ikke er helt uvæsentligt.

Har Mohamed Salah været bedre end Messi i dette års Champions League, muligvis, men fremfor at sammenligne dem og starte en ligegyldig debat om hvem der er bedst, så vælger jeg personligt at nyde dem begge.
Jeg prøver ikke som så at starte en debat. Jeg er bare røvhamrende træt, hvor lidt respekt der er blandt folk, og hvor vild en korttidshukommelse folk har. Messi var for 5 måneder siden fuldkommen eminent. Han har fastholdt det niveau hele sæsonen igennem pånær Roma-returkampen, hvor han var helt væk. Så er det for mig respektløs, at man pludselig skal tale Messi sådan ned, når han stortset sæsonen igennem har været enstemig Ballon D'Or-vinder.

Og at Mourinho har skrottet Salah og De Bruyne er jo bare typisk ham. Lukaku solgte han også. De tre er stjerner på hver af Chelseas konkurrenter i dag og koster 100 millioner+. Men ja, især De Bruyne. Jeg kan huske, jeg så hans debutkamp for Chelsea. Han var fandme god allerede der.
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 16 gæster