Den Danske Superliga

Udenlandske ligaer, klubber og landshold

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

FCBSOCI
Indlæg: 2452
Tilmeldt: søn mar 08, 2015 12:55 pm
Har takket: 1176 gange
Blevet takket: 514 gange

Re: Den Danske Superliga

Indlæg af FCBSOCI »

zqa skrev:Jeg er lige kommet hjem fra Herning. Det er noget af det vildeste jeg har oplevet som Brøndby fan, siden jeg første gang satte min ben på Brøndby Stadion i 1996. Det er virkelig (endnu mere)dejligt at være Brøndbyer i øjeblikket.
Jeg havde sæsonkort i 10 år på Brøndby Stadion sammen med min søn. Stemningen vare bare helt uovertruffen, selvom Brøndby aldrig vandt noget. Husker en kamp mod Silkeborg!, hvor Brøndby vandt efter ikke havde vundet i meget lang tid. Det blev fejret, som havde vi vundet Champions League.

Nu kommer jeg hovedsageligt på Camp Nou, hvor der ofte er dødstille - selvom der er undtagelser (så heldigvis Barca mod PSG 6-1 på campen). Hvad værre er, så spiller Brøndby bare langt mere underholdende end Barca p.t. Jeg synes virkelig, at det var flot og underholdende spil (af Superligaen at være) mod både FCK og FCM.

Brugeravatar
B-Freak
Indlæg: 3633
Tilmeldt: ons mar 04, 2009 8:47 pm
Geografisk sted: Sjælland
Har takket: 618 gange
Blevet takket: 330 gange

Re: Den Danske Superliga

Indlæg af B-Freak »

Også Brøndby fan her.

Var der inde til derby og ville virkelig gerne have været i Herning!
Sindssygt så stabilt Brøndby spiller i denne sæson sammenlignet med de sidste mange år efterhånden.

Fantastisk!
I'm not easily being pushed off course.
I'm not someone who gives up.
I'm a winner - Patrick Kluivert!

JonasV
Indlæg: 11425
Tilmeldt: man jan 12, 2009 1:06 pm
Geografisk sted: Lige ved og næsten
Har takket: 1393 gange
Blevet takket: 1843 gange

Re: Den Danske Superliga

Indlæg af JonasV »

Imponerende projekt, Zorninger har søsat. Samtidig er det ret fedt at FCM også viser sig stabile. Sidst men ikke mindst er det jo bare forfriskende at FCKs monopol er brudt. Tror dog, de bliver svære at have med at gøre næste sæson. Det kan godt blive virkelig underholdende i topstriden. Det’ fedt.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Den Danske Superliga

Indlæg af Blaugrana92 »

Jeg synes nu ellers, at Superligaen har været relativt forskånet for monopoltilstande. Der har trods alt været fire forskellige vindere de seneste seks sæsoner. Fem forskellige på syv sæsoner lige om lidt. Forhåbentlig.

JonasV
Indlæg: 11425
Tilmeldt: man jan 12, 2009 1:06 pm
Geografisk sted: Lige ved og næsten
Har takket: 1393 gange
Blevet takket: 1843 gange

Re: Den Danske Superliga

Indlæg af JonasV »

Ja ok, det har du da egentlig ret i. Jeg havde bare en fornemmelse af at det havde været rent FCK Show.
Så ved jeg ikke hvorfor det føles så meget mere underholde. BIFs forvandling spiller nok en stor rolle for mig.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Den Danske Superliga

Indlæg af Blaugrana92 »

Jeg tror bare det handler om det ekstremt spændende væddeløb mellem Brøndby og Midtjylland. Det er virkelig god underholdning, især fordi Brøndby spiller så flot og offensivt fodbold, mens Midtjylland lidt er modsætningen, med defensiv stabilitet og omstillingsfodbold. Men ellers er det selvfølgelig rigtigt, at FCK generelt har været en magtfaktor i dansk fodbold de sidste 15 år. Det er bare dejligt når Nordsjælland, Midtjylland, AaB og forhåbentlig snart Brøndby prikker dem lidt.

JonasV
Indlæg: 11425
Tilmeldt: man jan 12, 2009 1:06 pm
Geografisk sted: Lige ved og næsten
Har takket: 1393 gange
Blevet takket: 1843 gange

Re: Den Danske Superliga

Indlæg af JonasV »

Mesterskabsspillet bliver bare ved at underholde - omend gårsdagens resultater måske tager lidt af spændingen.

Hvor er Rønnow i øvrigt god. Lidt af et tomrum at udfylde næste sæson.

Kawhi
Indlæg: 215
Tilmeldt: man aug 14, 2017 8:16 am
Har takket: 21 gange
Blevet takket: 11 gange

Re: Den Danske Superliga

Indlæg af Kawhi »

Jeg er spændt på at se hvad Brøndby har tænkt sig, hvis de møder en bare nogenlunde god modstander i europæisk sammenhæng næste sæson.

Tror I at Zorniger holder fast i hans meget offensive tilgang til kampene, som har kendetegnet Brøndby denne sæson?
Personligt tror jeg at det bliver en grim fornøjelse for Brøndby, hvis de render ind i hold, der (modsat mange hold fra Superligaen) rent faktisk kan tæmme en bold og ikke bare losser den ad helvedes til i enhver presset situation.
Hvis Brøndbys offensive presspil ikke kan fremprovokere boldtab fra modstanderen, har Zorniger så en plan B?

Det skal lige siges, at jeg ikke holder med nogle hold i Danmark. Jeg er bare spændt på om Zorniger kunne finde på at gå på kompromis med sine idéer eller om at også forventer at det virker ude i Europa.

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: Den Danske Superliga

Indlæg af MessiPogba »

Kawhi skrev:Jeg er spændt på at se hvad Brøndby har tænkt sig, hvis de møder en bare nogenlunde god modstander i europæisk sammenhæng næste sæson.

Tror I at Zorniger holder fast i hans meget offensive tilgang til kampene, som har kendetegnet Brøndby denne sæson?
Personligt tror jeg at det bliver en grim fornøjelse for Brøndby, hvis de render ind i hold, der (modsat mange hold fra Superligaen) rent faktisk kan tæmme en bold og ikke bare losser den ad helvedes til i enhver presset situation.
Hvis Brøndbys offensive presspil ikke kan fremprovokere boldtab fra modstanderen, har Zorniger så en plan B?

Det skal lige siges, at jeg ikke holder med nogle hold i Danmark. Jeg er bare spændt på om Zorniger kunne finde på at gå på kompromis med sine idéer eller om at også forventer at det virker ude i Europa.
Zorniger er en succes, fordi hans fodbold, som er det almene i Europa, er fornyende i Danmark, fordi der findes så mange snotdumme og elendige trænere i Danmark, bl.a. anført af Ståles røvsyge norske fodbold.

Men jeg tror, at BIF får røven på komedien, hvis de vinder og skal spille om CL-pladser. De har dog en rigtig god midtbane, synes jeg, antaget af de kan beholde Mukhtar til sommer og Halimi, der er teknisk alt, alt for god til Superligaen.

Men hvis de skal spille om CL-pladser med de to i midterforsvaret og Larsson, så får BIF en lektion i kvalkampene. De er slet, slet ikke gode nok. Det samme er Wilczek. Han er bare en, der moser, men nada teknik eller den største forståelse for spillet.

Men forhåbentligt vil et eventuelt mesterskab til BIF og muliheden for CL gør BIF mere attraktiv for spillerne, så de kan forstærke sig i forsvaret især til næste sæson. Der er deres største problem i min optik i første omgang.
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: Den Danske Superliga

Indlæg af Flax_Generous »

Kawhi skrev:Jeg er spændt på at se hvad Brøndby har tænkt sig, hvis de møder en bare nogenlunde god modstander i europæisk sammenhæng næste sæson.
De slog Hertha Berlin da de var en top 6-klub i Bundesligaen. Og Brøndby er kun blevet bedre siden da.

emo
Indlæg: 17764
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 802 gange

Re: Den Danske Superliga

Indlæg af emo »

Mm, og hvad er "nogenlunde god modstand". De har tævet FCK og FCM og FCK plejer da godt at kunne komme forbi gruppespil i Europa?
Allez...

Kawhi
Indlæg: 215
Tilmeldt: man aug 14, 2017 8:16 am
Har takket: 21 gange
Blevet takket: 11 gange

Re: Den Danske Superliga

Indlæg af Kawhi »

Ja, det var overraskende positivt. Herta Berlin var dog dårligt kommet tilbage fra sommerferie (så vidt jeg husker?).
Derefter smed Panathinaikos dem ud efter en forfærdelig kamp i Grækenland med 2 røde kort.

De røg ud til Hajduk Split fra Kroatien i sommers, så i europæisk sammenhæng var det et skridt i den forkerte retning.

Kawhi
Indlæg: 215
Tilmeldt: man aug 14, 2017 8:16 am
Har takket: 21 gange
Blevet takket: 11 gange

Re: Den Danske Superliga

Indlæg af Kawhi »

emo skrev:Mm, og hvad er "nogenlunde god modstand". De har tævet FCK og FCM og FCK plejer da godt at kunne komme forbi gruppespil i Europa?
Det er flot at vinde 4 kampe i træk mod FCK, men alle kampe var trods alt "kun" 1-målssejre mod et svækket FCK-mandskab. FCK kom selvfølgelig forbi gruppespillet i EL i år med deres taktiske tilgang. Jeg er spændt på om Brøndbys meget anderledes taktik virker i europæiske turneringer.

emo
Indlæg: 17764
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 802 gange

Re: Den Danske Superliga

Indlæg af emo »

Ja, det bliver spændende. Eller bliver det sla FCN tro imod eget spil og mega mange tæv i Chl.

Sendt fra min ONE A2003 med Tapatalk
Allez...

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: Den Danske Superliga

Indlæg af MessiPogba »

Det er ganske vist meget svært for BIF at komme i CL i næste sæson, da det er der de nye regler træder i kraft med, at Spanien, Italien, England og Tyskland alle har fire garanterede pladser til CL. 4. pladsen skal ikke længere igennem kval mere som før, men de træder direkte ind i gruppespillet. Det vil sige, at allerede her er halvdelen af pladserne optaget, og så er der efterfølgende Frankrig og Rusland, der også tager 2+1 en hver. Så er vi oppe på 20 hold, og så er der Holland, Schweiz osv, der allerede har minimum en sikret plads, mener jeg.

For et lille land som DK er det pludselig en del sværere at komme til CLs gruppespil.
Senest rettet af MessiPogba man apr 23, 2018 2:09 pm, rettet i alt 1 gang.
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 3 gæster